borbelyi Elküldve: 2017-10-31 13:38 Nem tudom mi a baja az autómnak
borbelyi írta:bricktopm írta:borbelyi írta: Sziasztok!
Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!
Szia,
Át kéne mérni a generátor meg a töltésvezérlő részt, megnézni nem csúsznak-e a szíjak, generátorcsapágy meg egyáltalán a generátor.
A gyujtótrafó hibája okoz torpanást, de alapvetően (bár lehet évjáratonként eltér ez a megoldás) az én motorvezérlőm letiltja azt a hengert amelyikben egyszer kihagy a gyujtás. kigyullad az EML lámpa és míg le nem állítom a kocsit így is marad. Gyujtótrafó problémám volt én ezt tapasztaltam.
Töltéskimaradás nem volt soha így sem. A menetközbeni torpanás lehet kettőstömegű, ha más panasz nincs ami arra utalna, akkor levegőrendszer meg üzemanyag körül nézelődnék. Gyertyákat ki átnézni ami nem szép barna azt vagy takarítani vagy csere. Üzemanyag szűrő ha nem tudod mikor volt cserélve szerintem cseréld. A levegő csöveket a légtömegmérőtől indulva át tudod nézni, csak szedegesd le. Látszik ha repedt, könyök környékén az alapjárati motor Y csatlakozónál szokott elszakadni.
Húzd le a MAF-ot járj anélkül pár napig, úgy jelentkezik e a gond. Ha nem segít húzd le a DISA-t anélkül is nézd meg. Amit kitettem pár HSZ-el előbb, DISA tömítést is érdemes megnézni.
Alapjárati motort is kiszedheted megnézni kotyog-e.
Köszönöm a kimerítő választ! Generátor lett elsőként felújítva, mikor a probléma először jelentkezett. Az üzemanyagszűrőt, gyertyákat tavaly decemberben - vásárlás után - saját magam cseréltem. Időnként a problémával együtt jár az EML lámpa kigyulladása is, így , hogy mondod!
Na kedves BMW-s társaim. 2017. július végén, Székesfehérváron a Horváth Autódoktor-nál jól összegányolták az autót. Kicserélték az "elszakadt" vezérműláncot - ami mellesleg semmi kárt sem okozott az autóban - ami többek szerint hihetetlen nagy szerencse. Összerakásához nem használtak BMW szerszámot, mert nincs nekik és/vagy "rutinosak", de így is jó lesz, s csak 1,5-2 cm eltérés volt a lánckerekek között (az ő jelölésük szerint is). Eltört az olajzócső, hogy összerakáskor vagy utólag tudja a fene. Gyári tömítés helyett tömítőpasztával oldották meg a szelepfedél tömítést - az újabb szereléskor készített képek alapján nem csak a tömítendő helyre jutott belőle. Mindezen felül olajat cseréltek és levizsgáztatták az autót, s mindezt 260000 magyar forintért (ha kérek számlát akkor ettől sokkal több lesz...). A soproni (a jó) szerelő szerint, mivel a vezérlés szétszedése és újbóli, BMW szerszámmal történt összeszerelése után is meg-megállt az autó - az előtte is észlelt főtengely jeladó hibával, valószínűsíthetően ez lehetett a hibaok, s a vezérléshez nem is kellett volna hozzányúlni. A hátsó kipufogódobom a bemeneti csőnél szelelt, ezt hegesztés helyett kipufogócementtel betapasztották, ami mára megint lyukas (persze a pénzt ezért is megkérték). Szerencsére a sok leállás után találtunk Sopronban szerelőt (neki is E46-ja van), aki szakszerűen megcsinálta, helyrerakta a vezérlést és kicserélte a főtengely jeladót működő gyárira, s most az autó végre hibamentesen működik. Megállapítom, hogy Székesfehérváron valószínűleg jól lenyúltak!
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/angry-smiley-005.gif)