borbelyi fórum hozzászólásai

borbelyi Elküldve: 2017-10-31 13:38 Nem tudom mi a baja az autómnak

borbelyi írta:
bricktopm írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!


Szia,
Át kéne mérni a generátor meg a töltésvezérlő részt, megnézni nem csúsznak-e a szíjak, generátorcsapágy meg egyáltalán a generátor.
A gyujtótrafó hibája okoz torpanást, de alapvetően (bár lehet évjáratonként eltér ez a megoldás) az én motorvezérlőm letiltja azt a hengert amelyikben egyszer kihagy a gyujtás. kigyullad az EML lámpa és míg le nem állítom a kocsit így is marad. Gyujtótrafó problémám volt én ezt tapasztaltam.
Töltéskimaradás nem volt soha így sem. A menetközbeni torpanás lehet kettőstömegű, ha más panasz nincs ami arra utalna, akkor levegőrendszer meg üzemanyag körül nézelődnék. Gyertyákat ki átnézni ami nem szép barna azt vagy takarítani vagy csere. Üzemanyag szűrő ha nem tudod mikor volt cserélve szerintem cseréld. A levegő csöveket a légtömegmérőtől indulva át tudod nézni, csak szedegesd le. Látszik ha repedt, könyök környékén az alapjárati motor Y csatlakozónál szokott elszakadni.

Húzd le a MAF-ot járj anélkül pár napig, úgy jelentkezik e a gond. Ha nem segít húzd le a DISA-t anélkül is nézd meg. Amit kitettem pár HSZ-el előbb, DISA tömítést is érdemes megnézni.
Alapjárati motort is kiszedheted megnézni kotyog-e.

Köszönöm a kimerítő választ! Generátor lett elsőként felújítva, mikor a probléma először jelentkezett. Az üzemanyagszűrőt, gyertyákat tavaly decemberben - vásárlás után - saját magam cseréltem. Időnként a problémával együtt jár az EML lámpa kigyulladása is, így , hogy mondod!


Na kedves BMW-s társaim. 2017. július végén, Székesfehérváron a Horváth Autódoktor-nál jól összegányolták az autót. Kicserélték az "elszakadt" vezérműláncot - ami mellesleg semmi kárt sem okozott az autóban - ami többek szerint hihetetlen nagy szerencse. Összerakásához nem használtak BMW szerszámot, mert nincs nekik és/vagy "rutinosak", de így is jó lesz, s csak 1,5-2 cm eltérés volt a lánckerekek között (az ő jelölésük szerint is). Eltört az olajzócső, hogy összerakáskor vagy utólag tudja a fene. Gyári tömítés helyett tömítőpasztával oldották meg a szelepfedél tömítést - az újabb szereléskor készített képek alapján nem csak a tömítendő helyre jutott belőle. Mindezen felül olajat cseréltek és levizsgáztatták az autót, s mindezt 260000 magyar forintért (ha kérek számlát akkor ettől sokkal több lesz...). A soproni (a jó) szerelő szerint, mivel a vezérlés szétszedése és újbóli, BMW szerszámmal történt összeszerelése után is meg-megállt az autó - az előtte is észlelt főtengely jeladó hibával, valószínűsíthetően ez lehetett a hibaok, s a vezérléshez nem is kellett volna hozzányúlni. A hátsó kipufogódobom a bemeneti csőnél szelelt, ezt hegesztés helyett kipufogócementtel betapasztották, ami mára megint lyukas (persze a pénzt ezért is megkérték). Szerencsére a sok leállás után találtunk Sopronban szerelőt (neki is E46-ja van), aki szakszerűen megcsinálta, helyrerakta a vezérlést és kicserélte a főtengely jeladót működő gyárira, s most az autó végre hibamentesen működik. Megállapítom, hogy Székesfehérváron valószínűleg jól lenyúltak!

borbelyi Elküldve: 2017-10-13 13:05 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!


Szia,
Át kéne mérni a generátor meg a töltésvezérlő részt, megnézni nem csúsznak-e a szíjak, generátorcsapágy meg egyáltalán a generátor.
A gyujtótrafó hibája okoz torpanást, de alapvetően (bár lehet évjáratonként eltér ez a megoldás) az én motorvezérlőm letiltja azt a hengert amelyikben egyszer kihagy a gyujtás. kigyullad az EML lámpa és míg le nem állítom a kocsit így is marad. Gyujtótrafó problémám volt én ezt tapasztaltam.
Töltéskimaradás nem volt soha így sem. A menetközbeni torpanás lehet kettőstömegű, ha más panasz nincs ami arra utalna, akkor levegőrendszer meg üzemanyag körül nézelődnék. Gyertyákat ki átnézni ami nem szép barna azt vagy takarítani vagy csere. Üzemanyag szűrő ha nem tudod mikor volt cserélve szerintem cseréld. A levegő csöveket a légtömegmérőtől indulva át tudod nézni, csak szedegesd le. Látszik ha repedt, könyök környékén az alapjárati motor Y csatlakozónál szokott elszakadni.

Húzd le a MAF-ot járj anélkül pár napig, úgy jelentkezik e a gond. Ha nem segít húzd le a DISA-t anélkül is nézd meg. Amit kitettem pár HSZ-el előbb, DISA tömítést is érdemes megnézni.
Alapjárati motort is kiszedheted megnézni kotyog-e.

Köszönöm a kimerítő választ! Generátor lett elsőként felújítva, mikor a probléma először jelentkezett. Az üzemanyagszűrőt, gyertyákat tavaly decemberben - vásárlás után - saját magam cseréltem. Időnként a problémával együtt jár az EML lámpa kigyulladása is, így , hogy mondod!

borbelyi Elküldve: 2017-10-13 07:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok!

Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!

borbelyi Elküldve: 2017-10-09 09:31 Tolató radar

zila01 írta: Hi!

E46 318i 2002
Nem működik a PDC-m.
Szeretném lecserélni. Megnéztem, mindegyik vezeték rendbe van, szerintem a jeladó ment tönkre. E-bay-en találtam hozzá kompatibilis szenzorokat. 1500-2000Ft/db-ért. Az lenne a kérdésem, vett e már valaki ilyet, használ-e valaki ilyet? Vélemény, esetleg valaki?


Szia!
Nekem ugyanilyen autóm van és én is küzdöttem ezzel a hibával. Vettem 4 db (7500-ért) szenzort, amiből az egyik sem volt megfelelő. Szerencsémre kiderült, hogy a bal hátsó szenzor vezetéke volt szakadt. Tudom ajánlani a székesfehérvári E46 bontót (0620361717, ahol gyári, működő PDC-t tudsz venni. (a két szélső más mint a két középső).

borbelyi Elküldve: 2017-05-26 12:29 BMW318i E46

Sziasztok!

P0015 "B" Camshaft Position - Timing Over Retarded Bank 1 - Hibaüzenetem van. Mi okozhatja?
Visszanéztem a régi ügyeimet, P0012 volt régebben, akkor felcseréltem a két vezérműtengely jeladót, amivel a hibajelenség (torpanás) nem szűnt meg, de hibakód eddig nem volt az autóban!


borbelyi Elküldve: 2017-03-30 07:13 E46 Óra

hil írta: Sziasztok,
kérdésem az lenne, honnan lehetne venni (lopni , beszerezni, kapni, stb) e46 európai Km óra számlapot. Van egy Angol műszer egységem és azt szeretném betenni, de az Angol formátum eléggé zavaró, ezért szeretném kicserélni a számlapot.
Köszi előre is,bye: hil
ui: elfogadható áron komplett manuál váltós, benzines, fl. műszeregység is érdekelne, vagy Fl. előtti, ha berakható és használható is Fl. autóba.



Székesfehérváron van 3-as BMW bontó. Sok mindenük van, jó áron! Telefonjuk: 06203617178
Tudom őket ajánlani!

borbelyi Elküldve: 2017-03-14 11:07 Társalgó

Gabesz1701 írta:
rece65 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Nem tudom, tud-e valaki segíteni.
Debrecen környékén valami jó bontót, vagy ilyesmit nem tudtok?
Télen úgy néz ki szétfagyott az ablakmosó tartályom (E46 318i), pedig fagyálló volt benne végig.
Most az alján folyik a víz.
Szerintetek honnan tudnék szerezni a legegyszerűbben?

Előre is köszi


Ahogy mész a 4-esen Debrecenből Nyíregyre jobb kéz felől van egy bontó,én ott sok mindent vettem/láttam,igaz 3 éve voltam arra utoljára!



Ha arra gondolsz ami Újfehértó után van (Nyíregyhez közel ha jól emlékszem) .. nah az bezárt már egy ideje ott én is voltam régen


Székesfehérváron van 3-as BMW bontó. Sok mindenük van, jó áron! Telefonjuk: 06203617178
Én ott veszek sok mindent. Tudom őket ajánlani, postáznak is!

borbelyi Elküldve: 2017-03-10 13:37 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy az áron kívül van-e valamilyen más lényegi különbség a gyári BMW légtömeg mérő között (110e Ft), amit a Bosch gyárt és a Unixnál kapható Bosch között (60e Ft).

Előre is köszönöm a segítséget!


szerintem nincs. én a 60ezrest venném. hivatalos helyen amúgy is nagy árréssel dolgoznak.
de várj még pár választ, ez csak az én saját véleményem.


Ránéztem a Fékmester oldalon, s íme az eredmény (innen szoktam alkatrészt venni, sajnos nem mindenük van):
http://www.fekmester.hu/websho...mero-bosch
Persze ez az én autómhoz való, válogass!

borbelyi Elküldve: 2017-03-09 14:18 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: hát én 2016. dec. 31-én tankoltam tele, és még most is fél felett van a tank.
meg van már pimpósodva az anyag


Akkor a te autód nem is benzines, hanem pimpós?
A pimpó literjét mennyiért adod?

borbelyi Elküldve: 2017-03-06 07:34 Társalgó

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.


Érdekes, nekem ugyanez a motor, és 09-es.


ismétlem magam, mint hil esetében is.
N42 EU3-as ezért 6-os
N46 EU4-es ezért 9-es

neked pedig N46-os a motorod. őszintén nem tudom mi a különbség az N42-N46 között, még fizikailag nem vettem észre.


Nekem N42 2002/4 és 09 besorolású. Úgy látom ez úgy képződik, hogy szerencsekereket forgatnak az okmányirodában

borbelyi Elküldve: 2017-02-23 14:29 Karosszéria (javítás?)

CsillaS írta:
Robin68 írta:
CsillaS írta: Sziasztok!

2002-es BMW 320TD Compact nem bontódik esetleg valakinél?

A napokban vásároltunk egy sérült autót, és ehhez keresnék alkatrészeket, főleg karosszéria elemeket.

A válaszokat előre is köszönöm!


Lépj be ebbe a közösségbe, írd ki mire lenne szükséged és jelentkezni fognak.


Köszönöm a segítséget!


Székesfehérvár, 3-as BMW bontó: 06203617178

borbelyi Elküldve: 2017-02-11 11:52 Menet közben leálló motor

YELLOW írta:
moonday75 írta: Üdv.
Egy olyan hibával szembesültem,hogy menet közben már többször leállt az autóm.A hibajelenség úgy kezdődött,hogy kb 2x láttam bevillanni a töltésjelzőt.Pár napra rá minden előzmény nélkül menet közben leállt.Félreáll,újraindít,leáll.Ez kb 4x,utána semmi baja.De mostmár napjában többször eljátsza sajnos.Hibakód nincs Sajnos közben azt is észrevettem,hogy látványosan kezdi fogyasztani az olajat.(ez már a hibajelenség előtt volt) nem látom füstölni az autót de kb 3/4 liter ráment az utolsó 1000km en.
Ha van tapasztalat és ezt megosztanátok velem megköszönném.A jótanácsokat is szívesen fogadom.
Köszönettel:Moonday

A motor N42B18 316i 225ekm


általában leállás menet közben, vagy indítás után vezérműtengely avgy főtengely jeladó miatt szokott. de arra a legtöbb esetben ír hibát.
mivel neked a töltésjelző felvillan, lehet a töltésszabályzó rosszalkodik. aztán lehet valami... de úgy gondolom erre is kellene hibajelzésnek lennie.
az olajfogyasztás állítólag típushiba ennél a motornál. én nem tapasztaltam még.
szelepszár szimmeringnél szokta csípni, de ez túl sok. lehet a gyűrűk sem jók, vagy hengerfejtömítés, esetleg kartergáz szűrőnél is lehet gond.


Valami a csillagok állásával lehet, mert nekem tegnap 3x állt meg ugyanígy (nem szoktam hajtani a járgányt, de tegnap sietnem kellett, s eléggé gyilkoltam - belátom, de csak már meleg motornál), utána semmi, ment mint a kisangyal. De elég ijesztő. Ha lesz hibaok kérem a megosztást, természetesen én is ezt teszem, ha meg lesz. A motor N42B20AB 318i ~180ekm


borbelyi Elküldve: 2017-02-09 07:09 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!


ha a szűrő lenne ludas, akkor nagyobb fordulaton is gond lenne, főleg. cserélni akkor sem árt főleg ha nincs infó róla, mikor volt cserélve.


Köszönöm!
Megrendeltem, érkezés után csere! Hozzá való gumicsöveket honnan lehet szerezni?


borbelyi Elküldve: 2017-02-08 15:59 Mi lehet a baj?

Pocses írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!


Akkor nézz gyertyaképet ha világosszürke akkor lehet tényleg kevés benyát kap.


Köszönöm, megnézem! Ma álló helyzetben, alapjáraton járt a motor és 2-3x úgy csinált, mintha ráléptem volna a gázra egy pillanatra.

borbelyi Elküldve: 2017-02-08 11:00 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!