borbelyi fórum hozzászólásai

borbelyi Elküldve: 2017-02-05 16:33 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?

borbelyi Elküldve: 2017-02-05 15:25 Tolató radar

Csak egy tapasztalat megosztás!
Én is kínlódom a tolatóradarommal, mesésen működik, hol jó hol nem. Ma autómosás után szétszedtem, mert azt gyanítottam, hogy beázik valamelyik szenzor vagy a kábelezése. Kivettem a négy szenzort és kiszárítottam. A csatlakozókat letakarítottam (elég rosszul megoldott, mert alulról ilyen lucsokban kapja az anyagot rendesen. A csatikat befújtam kontakt sprayvel és összeszereltem, de nem tettem vissza a tartóját a lökhárítóba. Az egyik szenzorom nem cippeget. Megnéztem a vezetékét és sérült volt a szigetelés egy helyen. Az egyik ér szigetelése is sérült volt. Megpróbáltam széthúzni a sérülésnél és könnyen engedett, tehát az ér szakadt volt. Összekötöttem, leszigeteltem és szépen működik!

borbelyi Elküldve: 2017-02-05 15:13 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.

borbelyi Elküldve: 2017-02-05 15:09 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


borbelyi Elküldve: 2017-02-04 18:10 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!

borbelyi Elküldve: 2017-02-04 16:48 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.


Köszönöm, cserélem a hétvégén a két jeladót, ha a család máshogy nem rendeli . A tapasztalatokról és a továbbiakról a jövő héten! Kellemes hétvégét!




Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!

borbelyi Elküldve: 2017-02-03 12:51 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.


Köszönöm, cserélem a hétvégén a két jeladót, ha a család máshogy nem rendeli . A tapasztalatokról és a továbbiakról a jövő héten! Kellemes hétvégét!



borbelyi Elküldve: 2017-02-03 08:52 tempomat

borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?

borbelyi Elküldve: 2017-02-02 11:53 tempomat

YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.











borbelyi Elküldve: 2017-02-01 20:12 tempomat

YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.

borbelyi Elküldve: 2017-02-01 12:56 tempomat

jamborj írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
Tano írta:
borbelyi írta: Egy hete vettem az autót, tehát nem sok időm volt a megfigyelésre, de eddig csak tempomat mellett volt. De ez lehet véletlen is, mert jellemzően ha tartósabban megyek, tempomattal közlekedek. Ha nem tempomat, akkor mi lehet?


Szerintem is generátor, de amíg csak egy-egy pillanatra csinálja, sokat nem tudsz tenni a leszűkítés érdekében. Ha kicsit hosszabb ideig fodrul elő, akkor menet közben meg tudod nézni a töltést, hogy mennyi, azzal kiderül, hogy a generátor haldoklik-e.
Nekem tavasszal kellett javíttatni, elöregedett már 1-2 alkatrész benne.


Köszönöm a válaszokat!


Mai utamon bevillant tempomat nélkül is, így feltételezem a leírtak alapján, hogy a generátor haldoklik!


az lesz


Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!



borbelyi Elküldve: 2017-01-21 20:57 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Tegnap mentem közel 600 km-t. Ma rátettem az ELM327-emet és egy 50 km-t online naplózva autóztam, és beugrott a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) hibakód. Mi okozhatja, mennyire súlyos a helyzet és mi a megoldás (lehet-e kapcsolatban a már régebben is említett menetközbeni megtorpanással)?
Köszönöm előre is.


nem veled beszéltük korábban a vanos témát?
lehet valóban rossz az egyik (szívóoldali) Vanos-ban a szelep. de ugyanúgy okozhatja a Valvetronic pozíció beállítási gond.


Szia!
Nem velem beszélted! Nézem a szelep árakat, az új is elviselhető. A pozíció hibát mi okozhatja?


borbelyi Elküldve: 2017-01-21 16:50 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Tegnap mentem közel 600 km-t. Ma rátettem az ELM327-emet és egy 50 km-t online naplózva autóztam, és beugrott a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) hibakód. Mi okozhatja, mennyire súlyos a helyzet és mi a megoldás (lehet-e kapcsolatban a már régebben is említett menetközbeni megtorpanással)?
Köszönöm előre is.

borbelyi Elküldve: 2017-01-20 19:32 Tolató radar

jamborj írta:
Kennymayer írta: Hali! Van egy olyan problémám,h tegnapelőtt egyszer csak jelentkezett nálam is a hosszan sípolás tolatáskor. Meghallgattam a szenzorokat és a kipufogó felőli nem cicergett! Lehúztam a csatit és befújtam kontakt spray-vel akkor egyből jó lett nem sipolt de ma megint kezdte...újra szét húztam újra befújtam de most meg néha megy néha meg nem..vagyis van amikor tolatáskor azonnal sípol hosszút majd van amikor csippan egyet egyet és jelez de nincs mögöttem semmi és van amikor rendesen működik. Annyit vettem észre h a kipufogó felőli szenzor halkabb mint a többi...nem tudom ez összefügg e valamivel...mindenesetre rendeltem egy szenzort és beteszem majd ennek a helyére. Valaki tud adni tanácsot mit nézzek még meg addig...van esetleg valami tippelek?
Ja a vezérlőjét megnéztem kicsit megmozgattam a csatikat de ugyanúgy szar a helyzet.
Előre is köszönöm..


Valószínűleg a szenzor fáradt már el, nekem is az az ötletem, hogy cseréld ki, de a régit ne dobd el, lehet az újjal is csinálja majd.


Szia!
Én is ebben a cipőben jártam. Rendeltem Hong Kongból 4 db-ot 7000-ért (bizonytalan volt, hol működött, hol sípolgatott). Természetesen így sz..t sem értek, így a székesfehérvári bontóban vettem 5000-ért bontott, működő gyári szenzort. Most tökéletesen működik újra!

borbelyi Elküldve: 2017-01-16 13:25 Termosztát

YELLOW írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem a problémám (lehet, hogy nem is probléma, de nem tudom), hogy menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 40 km autózás után a vízhőmérséklet 103-105 °C-ra megy fel, a műszerfalon a mutató közép állásban. Ez normális, vagy valami hiba van a háttérben, amivel foglalkozni kellene?

Köszönöm a segítséget előre is!


normális. nekem is ennyi.


Köszönöm, ez megnyugtató!