bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2020-11-04 10:58 Mi lehet a baj?

Üdv Urak!

Rég írtam ide (szerencsére ), de most lenne egy fura kérdésem.

M52TUB20as blokkos e46-om 1-2hónapja elkezdte kigyujtogatni a sárga olajlámpát. A furcsaság viszont most kezdődik, rövid utakon nem cisnálja, csak hosszabb utakon, ha már bemelegedett az olaj. Ilyenkor ha félreállok és megnézem a szintet valóban minimum alattit látok a pálcán, viszont, ha hagyom állni szépen megvan a max szint.

Ha leállítom a gépet és ujra elindítom kb 15percig megint nicns sárga lámpa.
Olyan mintha nem térne vissza az olaj menetközben a karter aljába. Találkoztatok már ilyennel? Ötlet rá?

Szenzorom márciusban cseréltem, mert csepegett. Hella.
Szerk.: ja és megtettem a kocsival így szorgos olajszint ellenőrzések mellett már vagy 1000km-t még nem hajtókarcsapágyas, szóval nem értem.



bricktopm Elküldve: 2018-11-10 23:03 Motor hibajel(sarga)

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


hát a motorszámból a blokkon.


Basszus... Szóval kimaradt, hogy ezen kívül, ha nem elérhető\nincs\akármi...
Szóval mi az az alkatrész eseteg ami van az egyiknél, de tuti nincs, vagy más a másiknál.


bricktopm Elküldve: 2018-11-10 22:35 Motor hibajel(sarga)

Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


bricktopm Elküldve: 2018-10-18 10:17 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

M52TUB20-as motorommal lenne egy kis gond.
Ha hűvösebb az idő kb 200méter gurulásig ejti az alapjáratot. Pl gurulok oda a lámpához kinyomom üresbe és leejti 400ra felrántja 800-ra vissza ejti 400ra megint fel 1000-re... Nagyon ritka hogy le is áll, de volt rá példa vagy 3x.

Amit megfigyeltem: ha hűvös van 4-8Cfok akkor intenzívebb a dolog, Ha van vagy 20C akkor van, hogy nem is csinálja. Illetve iylenkor láthatóan mocorog (úszkál) a fordulatszá mmutatóm is a helye körül.
Illetve első 100méteren ha egyenletesen nyomom a gázpedált 1800-2000 közt bebólint a kocsi, mintha felengedném a gázt, majd visszanyomnám. Viszont ezt többet nem csinálja, csak egyszer, csak ott...(hosszútávon stabil 100-110es tempónál 7liter a fogyasztás, 5ösbe előzi az autósort stb.)

Fals levegőre tippeltem, így a szívó oldalon mindent szétszedtem átnéztem, nem lett jó., Alapjáratit kicseréltem egy másikra, nem lett jó. Most a DISA szelep van terítéken, csináltam is egy kis videót, miután kiszedtem, így viselkedik:
A link neve
Ha be van fogva a tetején a lyuk, nehezebb zárni, viszont akkor sem áll meg negyed állásban(úgy tudom meg kellene neki)

Mi a véleményetek a leírás és a videó alapján?




bricktopm Elküldve: 2018-08-30 20:27 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Van egy kis gondom. Feltöltök róla egy videót.

Ami látható.
Alapjáratom stabilan áll, viszont ha picit érintem a gázpedált(vagy meghúzom a bovdent kézzel 1-2mm-re) akkor ez a jelenség történik. A forulad lefelé indul el. mintha beremegne a motor. Viszont ha ennél kicsivel nagyobb gázt adok akkor nem lefelé indul el(mint mikor pl sz r az alapjárati motor) Rendesen felfelé indul.
Nem cisnálja mindig, de minden nap, mikor milyen kedve van.

Alapjárati motort kicseérltem, légtömegmérőt lerhúztam, de csak csinálja. A teljes levegő rendszert szétkaptam (már vagy 4-5 alkalommal) és kitisztítottam, minden csövet átnéztem a szűrőháztól a a nagy pillangóig. Nem tudok rájönni mi lehet a gond.
Kaptam egy tippet, hogy a kartergáz szellőztető szelep környékén nézzek szét. Ha leveszem a betöltő sapkát nem füstöl a motor és szív rendesen...elég rendesen.

Egyébként jól megy, nem torpan, nem kinlódik, fogyasztása se sz r. NEm tudok mire gondolni.
A link neve

bricktopm Elküldve: 2018-06-09 23:15 Mi lehet a baj?

Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.

bricktopm Elküldve: 2018-06-09 23:09 kormánymû

gandalfcappy írta:
Pitykoo írta:
gandalfcappy írta: Helló!
Valakinek volt, h a kormány mindkét végállásba megszorul? -és csak nagyobb erővel mozdítható meg a kormány, vagy ha kicsit meggurítom az autót, aztán minden jó. 2 lengőkart cseréltem, és akkor megjelent ez a hiba, bár 1x már találkoztam vele. Semmit nem állítottam. 1 valaki kérdezett erről, más valaki válaszolt, h futómű beállítás, de az első az nem írta, h ez volt e a baja.
Mi a megoldás?


Hali!
Nekem is ez volt a jelenség sajnos. Végállásba úgy megszorult, hogy néha alig bírtam visszatekerni a kormányt. Ez egyre erősödő jelenség volt. Egy darabig ez ment aztán egyszer csak annyira megszorult, hogy a vissza "tépésnél" ( máshogy nem jött, és hál istennek parkolóházba pont a kanyarba ) egy erősebb reccs és annyi is volt neki. Pontosan nem tudom a baj okát de nekem csere lett belőle. Teljesen elszállt a kormány szervóm! Egy bontott jó állapotút vettem bele, azóta tökéletes.


Értem!
Na most az van, hogy futómű beállításon volt a kocsi, tegnap előtt, és nem vagyok benne biztos, de mintha eltűnt volna ez a hiba jelenség, csak nem értem, hogy miért. De elég gyanúsnak tartom, hogy ennyivel megúszom. Mikor odaérve parkoltam, egyből megszorult megint, mikor hazaértem, körbetekertem, vagy 5x, és nem volt hiba. Most várom, hogy többet elő ne jöjjön még1x se.
Egyébként, mikor alászedem, nem tartom úgy feszítve a kormányt, tudom, h az nem tesz jót neki.


Szia, ez lehet szervószivattyú hiba is, de pl nekem korménymű felújítás+ első futómű teljes csere után kezdte el azonnal. Pár napig bohóckodtam így vele, mire eljutottam futómű beállításra, azóta lekopogom, talán egyszer akadt meg jobbra teljesen kitekerve. De akkor is csak kicsit erősebben kellett visszahúzni. A szivattyúm is cserélve volt amúgy.
Szóval szerintem ne aggódj rajta, pláne ha nem csinálja. Próbálgasd majd.

bricktopm Elküldve: 2018-06-09 23:03 Egyenetlen alapjárat

Pikans írta: Udv mindenkinek.
Most vettem egy E92 320D t
Es olyan problemam van vele h neha felvillan a check engine lampa azzal a jelenseggel h alapjaraton hirtelen zuhan a fordulat aztan vissza de van h leis fullad.. +szinte allando jelenseggel van az a problemam h mar 1500as fordulatszamnal menetkozbe leakar fulladni..
Mindig 1500 folott kell tartasam
Mondhatni keptelenseg vele szepen haladni mindig porgetni kell a motort.
Valaszokat elore is koszonom


Szia, első körben a szívó csöveket nézd át, ha nem segít pillangószelep, disa szelep tisztítás. Ha az se érdemes levenni a szívósort, tömítéscsere, kartergázcsövek átnézése, illetve a szívósor pillangóinak átnézése. Első körben ennyi. Esetleg egy élő adatos diaggal lehetne látni, hogy üzemanyag vagy levegő gond van.

bricktopm Elküldve: 2018-05-17 01:37 Mi lehet a baj?

PetiE90 írta:
YELLOW írta:
PetiE90 írta: Sziasztok!

E90 316i világít a fékkoptság/hiba piros lámpa. A betétek tárcsák kopásjelzők minden frissen van cserélve. A szerelőm azt mondta nem tudja törölni a hibát, valamiért nem fér a gép hozzá. (De ő legalább bevallja hogy a diagnosztikához nem ért!)
Mi lehet a baj? Illetve ha tudnátok tanácsot adni kihez érdemes ilyen munkával fordulni, nagyon hálás lennék!
Köszönöm előre is!
BP


majd magától törlődik. most hirtelen nem tudom, de vagy x km után, vagy x számú indítás, vagy x számú fékpedál elnyomás után de el fog tűnni. de lehet csak nyomva kell tartani a féket x ideig.
általában ilyenek szoktak lenni. még ne parázz!


Nagyon szépen köszi! Remélem minél hamarabb, mert 3 hét és lejár a műszaki..

Vedd le a fékolaj kupakot és izomból taposd be a pedált.gurulj pár métert és ismét.

bricktopm Elküldve: 2018-05-17 01:31 Légtömegmérõ

BMW0926 írta: Sziasztok

Nekem is alapjárati problémám van, viszont a közelbe nem igazán találtam olyan embert(A BMW mania-n kívül), aki rá tudná kötni gépre a kocsit, hogy megnézzük, mi a baja(szeretném, ha más is megnézné a kocsit). Viszont sokat olvastam utána és arra jutottam, hogy nekem is 80%, hogy a légtömegmérő lesz a probléma. Én kiszedtem valamelyik nap és sűrített levegővel(nem fogni a fejeket ) adtam neki, gondoltam szarabb nem lesz, mint volt, hát... Mintha egy kicsivel szarabb lenne a szokásostól is, bár mondhatni indításról indításra egyre szarabb, míg be nem melegszik.

A kérdésem az lenne, hogy 2.2 170LE M54B22-es motorhoz milyen légtömegmérőt ajánlotok? Lecserélném, azzal rosszat úgyse teszek. Kb. 30-at szánnék rá, nagyon max. 40-et, de csak ha muszáj. És még ehhez tartozó kérdésem is lenne:

1. kell-e programozni majd az új légtömegmérőt
2. Lehúzhatom a mostaniról a csatit és mehetek vele úgy pár km-t? Jobb lesz tőle az alapjárat?





Szia gyári kell bele. Siemens
És nem jön ki 30 40ből. De még 60ból se....
Lehúuod mehetaz vele de televág hibakóddal és vagy 14liter lesz az átlagod vagy n enged 3000felé....

Az újat adaptálni kell géppel, amúgy nem tanulja meg.

bricktopm Elküldve: 2018-05-04 15:41 Mi lehet a baj?

bricktopm írta: HEllo mindenki!


Erre ki mit tud mondani?
A hibajelenség, hogy ha bemelegszik a vizem kb 0 70 fokra vagy fölé, icipici gázérintésre lefelé megy a fordulat. Szinte le akar fulladni. Nagygázzal kell indulni.
Menet közben utána nincs gond, de ha alapjárat környékén vagyok ejti.

Kiszedtem minden levegőcsövet alapjáratit stb kimostam átmozgattam, mindent.
Ugyan az a helyzet.

Amit viszont nem értek:
A link neve
Ezt méri a gép INPA-val. Az, hogy egy szenzor besz rik oké, de hogy egyből 3? .... mi lehet a gond?

Ez ugye okozhat keverékképzési hibát ami miatt le akar fulladni.


Megoldottam...

bricktopm Elküldve: 2018-05-03 21:14 Mi lehet a baj?

HEllo mindenki!


Erre ki mit tud mondani?
A hibajelenség, hogy ha bemelegszik a vizem kb 0 70 fokra vagy fölé, icipici gázérintésre lefelé megy a fordulat. Szinte le akar fulladni. Nagygázzal kell indulni.
Menet közben utána nincs gond, de ha alapjárat környékén vagyok ejti.

Kiszedtem minden levegőcsövet alapjáratit stb kimostam átmozgattam, mindent.
Ugyan az a helyzet.

Amit viszont nem értek:
A link neve
Ezt méri a gép INPA-val. Az, hogy egy szenzor besz rik oké, de hogy egyből 3? .... mi lehet a gond?

Ez ugye okozhat keverékképzési hibát ami miatt le akar fulladni.

bricktopm Elküldve: 2018-04-30 15:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

peti9577 írta: Sziasztok valaki tud nekem segíteni hogy a P0491 hibakód mit is jelent pontosan?


Hi. Valami EGR szelepes sz r ság. Bank1

bricktopm Elküldve: 2018-04-27 21:27 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Hello mindenki!

Benzines E46-ra manuál 5ös váltó helyett manuál 6ost tennék fel. Mik a lehetőségek, mennyire(nem)egysuerű a mutatvány. Mire érdemes figyelni, mit kell még cserélni. Stb.
Dizelé jó rá?
M52tüb motor.

bricktopm Elküldve: 2018-02-15 21:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Cafeesiska írta: Hello.
Kérdésem a köbetkezö lenne valaki tudja hogy mitt jelentenek ezek a hiba kódók


Hát elég egyértelmű... Kevés benne a benzin.