bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2016-09-04 21:24 Motorolaj

Sziasztok!
KOcsim ma meredekebb emelkedőnél előhozta megint a sárga olajlámpát. Újraindítás után nem jött elő 25km-es távon újra.
kb 3 hónapja volt hasonló gondom, akkor olajat cseréltem és azóta nem volt semmi.
Szerelőaknán max közeli értékig töltöttem, ugyan most parkolóban néztem meg a szintet, ami lejt a motorház felé, de erősen minimum alatti szintet mér a pálca.
Illetve leállításkor is világított az olajlámpa sárgán.
Kb 2000 km-t mentem olajcsere óta, márpedig ha azalatt megevett ~1 liter olajat, az gáz, nem?



Azt még hozzátenném, hogy a meredek emelkedőt ne hegymenetnek képzeljétek el, az alföldről beszélünk, 33as főút. Csak van egy rész ahol van egy árok szerű mélyedés.


bricktopm Elküldve: 2016-07-24 11:23 Mi lehet a baj?_

nagylaszlo írta: Sziasztok!

Ki tapasztalt már ilyet? Egy mosást követően a képen látható hiba jelentkezett típus E90 320D Facelift 2011! Minden szerviz státusz zöld, elvégzem a kulcs kivételt, az ajtó nyitást, az ajtó becsukást, kulcsot vissza helyezem, és továbbra sem működik. A motor nem indul! Tudnátok segíteni, mi lehet a baj?
Előre is köszönöm!




Elfelejtette a kulcsot, pont multkor mondta ismerős, autóelektromos szerelő, hogy előfordul és elég szívás visszatanítani KIVÉTEL az 1.4.0-ás obd scannerrel, ami pillanatok alatt vissza tudja lökni.

bricktopm Elküldve: 2016-07-22 21:21 Mi lehet a baj?_

Sada írta: Sziasztok van 1 problémám remélem tudtok segíteni van egy BMW E60 520i 100km/h nál a tempomat kikapcsol de csak 100 nál utánna akkor működik ha újra inditom az autót mi lehet a baj?



ABS lámpa nem szokott kigyulladni?
Nekem akkor állt meg a tempomat, amikor lehúztam a jobb hátsó szenzort... addig ment, akkor is mikor a km óra nem ment.

bricktopm Elküldve: 2016-07-22 19:19 Segítsetek!

hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.

Szia!
ABS: most komolyan így gondolod? Ha lehúzod a szenzorról a csatlakozót, beindítod a motort, semmi nem fog történni addig a pillanatig, amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak. Értsd meg végre, hogy az áramköre nem ellenállást, hanem impulzust és annak frekvenciáját figyeli.
A többire: kéne egy hibakód törlést csinálni mindenhol (a korábbiakat megjegyezve, kinyomtatva persze (javaslom az INPA-t)), majd használat után ismét megnézni azokat, úgy már el lehet indulni a keresésben. Az uni diagokat felejtsd el!
bye:hil

ui: alapjárat ingadozás: kartergáz szelep, csövek?






" amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak."

Igazad van, menet közben ellenőrzi, ezt elfelejtettem. Akkor semmi.

Nem tudom uni-e a diag, amit csináltak, vagy sem, delphi vezetéknélküli hibakódolvasó volt, ds150 talán.
Ha szerintetek ez nem minősül kielégítőnek, akkor kerítek valakit akinek van INPA kompatibilis cucca.

bricktopm Elküldve: 2016-07-22 17:48 Segítsetek!

hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.

bricktopm Elküldve: 2016-07-22 14:33 Segítsetek!

hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

bricktopm Elküldve: 2016-07-21 21:04 Segítsetek!

YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.

bricktopm Elküldve: 2016-07-21 17:54 Segítsetek!

Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.


gyertyákat nézd át,esetleg gyujtótrafókat.



Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.

bricktopm Elküldve: 2016-07-21 17:09 Segítsetek!

Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.

bricktopm Elküldve: 2016-07-11 00:03 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben?


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


Keress valakit aki ki tudja olvasni a hibakódot.
Én is azt hittem, megfejtettem a nagy problémát diag nélkül, de nem.
Jobb hátsó abs jeladóra tippeltem, mivel abs+kipörg ikonom égett, meg néha a kézifék. De ma elkezdett a km órám nulla és aktuális sebesség között ugrálni, tehát lehet a bal ment meg..vagy mind a kettő..és remélem nem abs tömb.

Viszont aki kidiagolna külföldön van jelenleg. Szóval vagy kicserélem a bal hátsót és vagyjólesz vagynemleszjó, vagy megvárom a diagot, bár ettől az első megoldás jobb, mert irritál a hibalámpa plusz a km óra ugrálása.

bricktopm Elküldve: 2016-07-06 15:57 ABS-rõl általában

YELLOW írta:
bricktopm írta: Jól tudom, hogy e 46-nál ha a bal hátsó ABS jeladó megy tönkre, akkor a kilóméteróra is leáll?
Vagy mindkettőt nézi és átlagol?


jól tudod.


Remek, akkor diag nélkül megállapítottuk, hogy a jobb hátsó(mivel a kipörgés is bebillent) van elszállva.
Mégegy kérdés. A piros felkiáltójel is világít, de nem mindig. Ez tudtommal azt jelenti, hogy lehető leghamarabb álljak le az autóval, mert LEHET gond van a fékrendszeremmel. Ugyebár mivel megment az ABS szenzor ami szerves része a fékrendszeremnek világíthat miatta. De akkor miért nem mindig világít?

bricktopm Elküldve: 2016-07-06 15:51 ABS-rõl általában

Jól tudom, hogy e 46-nál ha a bal hátsó ABS jeladó megy tönkre, akkor a kilóméteróra is leáll?
Vagy mindkettőt nézi és átlagol?

bricktopm Elküldve: 2016-07-04 15:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?


20PIN-es körcsatis kell neked. az INPA is jó hozzá.


Körcsatis?
Akkor azt a motorháztető alatti csatlakozóba kell csatlakoztatnom?
A kormányművem alatt lévő négyszögletes csatlakozó akkor nem is él? Vagy az mi?



bricktopm Elküldve: 2016-07-04 14:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?

bricktopm Elküldve: 2016-07-04 14:35 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
bricktopm írta:
bricktopm írta:
tusi_ írta:
bricktopm írta: Hali!
Tegnap este 6-kor letettem a kocsit hibalámpa nélkül, majd most reggel 5kor a következő 3 hibalámpával indított:

A kép kb 6 km megtétele után készült, ezalatt nem múlt el, 3szor ujra is indítottam pedig.
Mi lehet ez? ABS jeladó?


Lehetseges. Nalam is volt ilyen jelenseg, lathatod lejjebb. Nalam az akkun nem volt egyenletes feszultseg es bedobott par hibat.

Mas: tegnap szakado esoben jottem haza, kb 60-al lehetett csak menni, mert semmit nem lattam. Mar ott feltunt, hogy a kocsi nem gyorsul ugy, mint altalaban.
Aztan autopalyara mentem fel es bevezeto szakaszon nyomtam vagy 3/4 gazt, de nem kapcsolt vissza, nyomatekbol ment. Kickdownra visszatette, de mar felesleges volt, kb 130-al mentem.
Mikor hazaertem - nalunk nem esett - kiprobaltam megint a melyebb gazt es siman visszakacsolt es emelte az elejet gyorsulas kozben.
Kerdesem? Ha csuszos az ut, akkor az automata tiltja maganak a visszavaltast? DSC nem villant fel csak egyszer egy korforgalombol kijovet.


Szia!
Láttam, viszont erre nem gondoltam, mivel nekem 3hónapos akkumlátorom van, nem kéne hogy alacsony legyen az akkufeszültség. Illetve a generátorom se sokkal régebbi.
Minden esetre most délután is megnéztem, már nem égnek a hibalámpák, az akkufeszültség és a töltőfeszültség is teljesen jó, úgyhogy ...nyitott marad a kérdés, mi lehetett a baj,de remélem nem jön elő újra idővel.





Csak előjött.


Találgatás helyett diagnosztikát kéne csináltatni.


Lesz diag, mihelyt találok valakit, akinek van hozzá eszköze, meg érti is amit kiír a gép. Vagy ha veszek magamnak egy szettet, mert már kb jobban járok ha veszek...