YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Sziasztok!
Nem biztos, hogy baja van a kocsinak, lehet csak nekem új a dolog, de azért rákérdezek.
Szóval, adott a 2000-es 320i e46-om, amit szeretnék kíméletes üzemben hajtani még sokáig. Ennek megfelelően nem is pörgetem szét a motort. Viszont azt tapasztalom, hogy váltásnál ránt egyet az autó. Nem megtorpan, hanem inkább meglódul. A helyzet a következő, pl indulásnál. Egyesbe teszem csúsztatott kuplung plusz kis gáz, mondjuk 2000-nál elváltok lassan kettesbe(mivel a difi szilentem kopott, dübben, ezért is váltok lassan) engedem rá a kuplungot ugye csúsztatással, illetve adok egy kis gázt és pakk, ránt az autó. Majd ugyan ez ha 3-asba váltom.
De pl ha kihúzatom az egyes kettest 3600-4000-re, akkor nem csinálja, csak akkor seggbeverem az előttem haladót. Így van, hogy megszoktam várni míg teli zöld lesz, elindul az előttem haladó, kvázi adok neki egérutat...mát-már csoda, hogy nem dudálnak mögöttem.
Van aki szerint vezérlő lánc környéki hibára utal, van aki szerint semmi baja. Szerintetek?
Ti hogy váltjátok normál városi körülmények között 50-60as tempóval haladva?
Alapvetően nem a fogyasztás miatt nem pörgetem, csak aránylag sokat megyek városban, nem akarom, hogy pl hidegen is magas fordulaton járjon, meg alapból kicsit nekem fura, hogy ránt.
én inkább azt mondanám vezetés technikai probléma... nem jól bánsz a kuplunggal és a gázzal. illetve lehet a kuplungod sem az igazi.
pár napja több off autót is volt "szerencsém vezetni", egyik rosszabb volt mint a másik de utána beülve az enyémbe, hasonlókat tapasztaltam, kb 4-5 váltáson keresztül. mondom ez igen, hogy így el is szoktam tőle.
BMW-ben a kuplung elég magasan fog. ha totál kinyomod a padlóig, akkor engedve fel jó pár centin nem történik semmi. ezt úgy tudod megnézni, hogy alapjéáraton vagy, nem nyomsz gázt, hanem óvatosan engeded fel a kuplungot. érezni fogod, amikor megmoccan az autó. na onnan kezd összezárni a kuplung. aztán egy kis szakasz van, amin úgymond csúsztatni tudsz. és ez a ksi szakasz végén már hirtelen el kell engedni a kuplungot. ezt a másik végletet is meg kell találni, azt pedig úgy tudod, hogy állsz a gázon, mondjuk 1500-as fordulaton, miközben mész, és a kuplungot elkezded óvatosan benyomni, lassan. amikor elkezd a fordulat felmenni, akkor kezdi el szétkuplungolni a hajtást.
sokaknak megszokást igényel, és sok idő mire rászoksz.
szerintem.
A link neve
404 - az oldal nem található - this page not found
A link neve
banyek képes voltam elolvasni
bár szerintem mint írtam is, fontos az a rész, az a szakasz, amikor elékezd összekapcsolni, és a teljes összekapcsolás közti szakasz. na ez a BMW-nél elég kicsi. ezért ránt sokaknak.
Azt hiszem ez lesz nálam a gond... Tegnap járkáltam a városban, próbálgattam a kuplungot.. Ahogy írtad elég magasan van a kuplung tapadási pontja és eléggé rövid is a csúszási szakasza. Eddig egyik autómnál sem volt ennyire kicsi és magas, pedig volt amint direkt fentebb állítottam. Hát gyakorlatilag újra kell tanulnom kicsit vezetni, de sebaj
Leginkább a tolatásnál veszem észre, hogy nem jó helyen tartom meg megszokásból és így alig kezd el gurulni, meg elkezd esni a fordulat és hiába adok gázt, csak a motor pörög fel, de konstans lassan halad a kocsi hátrafelé.
Majd megszokom. NA a lényeg, hogy tegnap sikerült úgy váltogatnom, hogy nem rántott az autó, hanem simán egyenletesen ment és 2200-ból váltottam el az egyest, 2000-ből a kettest. Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
Szerk.: Még egy olyan kérdésem lenne, hogy pl ha beteszitek a váltót sebességbe, oldalirányba mennyit mozdul el a kar? Úgy tudom más a váltó összetétele pl 316-nél és 320i-nél, ugyanis előbbinél bovdenes kapcsolat van a váltó és a kar között, míg nálam direkt. 316i váltóját próbáltam, abban nem nagyon moccan a kar sebességbe tett pozícióban, nálam viszont mindkét irányba kb 1-1.5cm moccanás van. Mondjuk váltásnál nem akad meg sehol, nem megy másik sebességbe...semmi hibát nem találtam, csak kíváncsi vagyok rá.