bamowe fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2016-06-03 15:28 Mi lehet a baj?

dvid91 írta: Sziasztok

Sok helyen olvastam erről hogy e46 320i-vel ( m54b22 ) hideg indítási probléma megjelent nálam is. Gyújtás kimaradást bedob. Rezeg a motor. Melegen eltűnik a hiba... ( cserélve az összes trafó,gyertya,légtömegmérő.szelepfedél tömítés, kartergázszűrő ) Ötletem nincs mi lehet meg a mellettem lévő szerelőnek se. Esetleg nincs köztünk olyan aki rájött már ennek a hibának az okára? SOS mert lassan felgyújtom



Szia!
Motortartó bakokat nézd át, mert ha valamelyik szétszakad könnyen megzavarhatja a motor gyujtásszögét. Produkál is az furcsa jelenségeket.

bricktopm Elküldve: 2016-06-03 09:40 Klíma gondok

Sziasztok!
A klímakompresszorom nem csinál nyomáskülönbséget. A kuplungja behúz, 5bar a gáznyomásom.
Szerintetek javítható tömítéscserékkel, vagy teljes kompresszor csere?
(denso)





bricktopm Elküldve: 2016-05-31 22:24 Olajszint érzékelő szenzor

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.


olajszintet "hivatalosan" meleg motornál, leállítás után 5-10perc után kell nézni.
olajcserénél, vesz fel kb. 2-3 decit a szűrő ás a szűrőház, amit meg is tart, pont azért, hogy a kenés hamarabb kialakuljon. de kb. ez benne is marad, de úgy van beállítva a olajtöltet mennyisége, hogy ez bele van kalkulálva.
én azt mondom neked, hogy ne töltögess rá szerintem, hanem cseréld le. egy kicsit előrehozott olajcsere lesz.
viszont közben jut eszembe, hogy az olajszűrőházban szokott tönkre mennie gy szelep, ami pont azért van, hogy az olaj ne folyjon vissza a karterbe. neked valószínű visszafolyik, legalábbis nekem ez kezd kirajzolódni, ezért jelez be, mert felszívja magát.
viszont felmerül a kérdés, hogy ennyi km alatt hova tűnt az olaj?
én megnézném, mennyire kékes a kipuff füst, lehet szelepszár szimmeringnél megy el.


Értem és köszönöm az infókat!
Azt amúgy jól tudom, hogy meleg motornál magasabb olajszintet kéne mérni, mint hidegnél? mert nálam fordítva van szerintem.vagy nem volt elég az idő, hogy leüljön az összes olaj menet után. de eddig nekem mindig hidegen volt magasabb az olajszintem.

bricktopm Elküldve: 2016-05-31 11:25 Olajszint érzékelő szenzor

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.

bricktopm Elküldve: 2016-05-31 09:16 Olajszint érzékelő szenzor

Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.

bricktopm Elküldve: 2016-05-20 23:34 Mi lehet a baj?

kazsemestor írta: Sziasztok!

Van egy probléma...
Nem 3as,de a motor az lehet az is.
Adott az autóm. M52B28
Pár hete a Vanos rendszert cserélte rajta a szakim mert a régire hibát dobott a computer meg 2000 alatt rángatott gázadásra. Azóta a motor király,hibakód sincs. Viszont van más. 1300-1500ig és 1900-2100 ig igazi éles kereplő hangja van a kocsinak. Télleg mint mikor a szurkolók a fa kereplőket forgatják. A vezérlésre gondoltam egyből de a szakim mondta a Vanoscsere alatt csekkolta a láncfeszítőt meg a láncokat is és szerinte minden fasza...
Mintha valami műanyag letört volna és most beleér a láncba. Ha végre lesz ideje a szakinak akkor leveszi a burkolatot és megnézzük szabad szemmel is hátha látható lesz...
De mint mondtam,azóta az autó a hangot kivéve hibátlan.
csörgés
Kicsit amúgy is hangos a kocsi mivel 6 fok volt kint és 1 napja kint állt, a videó miatt indítottam akkor be... (kb 1 hete)
De lehet hallani,mint a csörgőkígyó.
Stabilan 1500 a fordulat a videó alatt és 1450-1550ig csinálta most hidegen...
Szerintetek?

Köszi



A lánc ugrásgátló műanyagot megnézném. Motor indításánál ki kéne emelje, lehet beleér a lánc.

bricktopm Elküldve: 2016-05-20 10:18 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
A jelenség amit most fedezgetek fel a következő: Beteszem a kocsit R-be, adom rá a kuplungot és elkezd a fordulat leesni 5-600-ra de automatán húzza is vissza 1200 körülre, majd ejti vissza 5-600-ra, ezt megcsinálja 4-5x és utána beáll a fordulat. Nem csinálja mindig, nem tudtam összefüggésbe hozni hideggel\meleggel, van hogy csinálja, van hogy nem. De ezt csak R-be téve csinálja, ha ilyenkor lassan tolatok, csak kuplunggal, lefullad 2-3x is mire abbahagyja, ha abbahagyom a tolatást, megvárom míg 2-3x felhúzza a fordulatot, utána jó.

Azt is megfigyeltem néha olyat csinál, hogy beindítom a motort, hagyom járni alapjáraton (üresben)és felhúzza 2mp-re olyan 1500-ra, majd vissza alapjáratra.
Hibakódom nincs.
Szivatóra gyanakszom.


talán gázt is kellene neki adni, hogy a motor bírja a nagy bódét mozdítani


Köszönöm az ötletet, de igazából mindig ugyan úgy tolatok, meg kb ugyan azokon a helyeken is, és a jelenség nem mindig jön elő. Amikor előjön rendszerint le is fullad a jármű. De figyelgetem még a jelenséget, aztán jobban körbeírom.

bricktopm Elküldve: 2016-05-18 10:31 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
A jelenség amit most fedezgetek fel a következő: Beteszem a kocsit R-be, adom rá a kuplungot és elkezd a fordulat leesni 5-600-ra de automatán húzza is vissza 1200 körülre, majd ejti vissza 5-600-ra, ezt megcsinálja 4-5x és utána beáll a fordulat. Nem csinálja mindig, nem tudtam összefüggésbe hozni hideggel\meleggel, van hogy csinálja, van hogy nem. De ezt csak R-be téve csinálja, ha ilyenkor lassan tolatok, csak kuplunggal, lefullad 2-3x is mire abbahagyja, ha abbahagyom a tolatást, megvárom míg 2-3x felhúzza a fordulatot, utána jó.

Azt is megfigyeltem néha olyat csinál, hogy beindítom a motort, hagyom járni alapjáraton (üresben)és felhúzza 2mp-re olyan 1500-ra, majd vissza alapjáratra.
Hibakódom nincs.
Szivatóra gyanakszom.


bricktopm Elküldve: 2016-05-01 20:05 Mi lehet a baj?

Turbo73 írta: Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?


Szia, inkább beragadt az érzékelőd, vagy zárlatos a kábele, ugyanis ha nincs bedugva\szakad pont ellentétesen viselkednek. NC-s kontaktust vár a computer, így ha lehúzod nyitást közöl.

bricktopm Elküldve: 2016-04-23 21:14 váltó

Sziasztok! 2-3 közötti váltás szinkronhibára van valakinek tapasztalata mennyi a javítás? gyűrű ára, szerelési díj sacckb?

bricktopm Elküldve: 2016-04-22 20:27 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Nem tudom hibára utal-e a dolog, de ha menet közben hirtelen kinyomom a kuplungot és kettesből hármasba teszem érzem ahogy a fogaskerekek összeérnek. Nem úgy mint pl 3-ból 4-be, ..ott nem csinál ilyesmit, se 4-ből 5-be. Csak 1-2 és 2-3 között.Olyan érzés, mintha nekinyomódna a két fogaskerék foga egymásnak és csak utána tenné be a helyére őket.
Így meg kell tartanom pici nullán és úgy betenni. Gond ez?


én azt mondanám, hogy szinkrongyűrű probléma lehet. vagy esetleg kuplungnál valami, kinyomócsapágy, tárcsa.


A kuplung kinyomás a gyanús nekem is, ugyanis észrevettem, hogy nem mindig ugyan úgy nyom ki. Tegnap pl betettem óvatosan kettesbe de ütött is meg reccsent is a váltó. Pedig teljesen benyomtam a kuplungot. Hozzátartozik a dologhoz, hogy icipicit fentebb emeltem mire betettem a kettesbe, DE magasabban kezd fogni a kuplungom, mint ahol akkor tartott.
Illetve ha magas fordulaton teszem, nem csinálja, csak ilyen 2000-3000 között. 4000-6000 körül nem vettem észre. Asszem megnézetem egy szakzsenivel a dolgot.
Köszönöm a tippet.

bricktopm Elküldve: 2016-04-21 19:19 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Nem tudom hibára utal-e a dolog, de ha menet közben hirtelen kinyomom a kuplungot és kettesből hármasba teszem érzem ahogy a fogaskerekek összeérnek. Nem úgy mint pl 3-ból 4-be, ..ott nem csinál ilyesmit, se 4-ből 5-be. Csak 1-2 és 2-3 között.Olyan érzés, mintha nekinyomódna a két fogaskerék foga egymásnak és csak utána tenné be a helyére őket.
Így meg kell tartanom pici nullán és úgy betenni. Gond ez?

bricktopm Elküldve: 2016-04-19 19:10 Akkumulátor

Sziasztok.
Milyen akkut vegyek a kocsimba, Banner-t, vagy Vartát?
Nektek melyik jött be jobban?
Jelenleg BMW akkum van, de már 2x is lement nullára, be se lehetett bikázni, toszigálni meg nem fogom a vasat..
Varta akkum volt előző autóban, sose merült le, télen se, sose kellett tölteni sem...de a bannert is nagyon dicsérik, szerintetek?
Illetve melyik típust vennétek?



bricktopm Elküldve: 2016-04-17 10:13 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Nem biztos, hogy baja van a kocsinak, lehet csak nekem új a dolog, de azért rákérdezek.
Szóval, adott a 2000-es 320i e46-om, amit szeretnék kíméletes üzemben hajtani még sokáig. Ennek megfelelően nem is pörgetem szét a motort. Viszont azt tapasztalom, hogy váltásnál ránt egyet az autó. Nem megtorpan, hanem inkább meglódul. A helyzet a következő, pl indulásnál. Egyesbe teszem csúsztatott kuplung plusz kis gáz, mondjuk 2000-nál elváltok lassan kettesbe(mivel a difi szilentem kopott, dübben, ezért is váltok lassan) engedem rá a kuplungot ugye csúsztatással, illetve adok egy kis gázt és pakk, ránt az autó. Majd ugyan ez ha 3-asba váltom.
De pl ha kihúzatom az egyes kettest 3600-4000-re, akkor nem csinálja, csak akkor seggbeverem az előttem haladót. Így van, hogy megszoktam várni míg teli zöld lesz, elindul az előttem haladó, kvázi adok neki egérutat...mát-már csoda, hogy nem dudálnak mögöttem.

Van aki szerint vezérlő lánc környéki hibára utal, van aki szerint semmi baja. Szerintetek?
Ti hogy váltjátok normál városi körülmények között 50-60as tempóval haladva?

Alapvetően nem a fogyasztás miatt nem pörgetem, csak aránylag sokat megyek városban, nem akarom, hogy pl hidegen is magas fordulaton járjon, meg alapból kicsit nekem fura, hogy ránt.


én inkább azt mondanám vezetés technikai probléma... nem jól bánsz a kuplunggal és a gázzal. illetve lehet a kuplungod sem az igazi.
pár napja több off autót is volt "szerencsém vezetni", egyik rosszabb volt mint a másik de utána beülve az enyémbe, hasonlókat tapasztaltam, kb 4-5 váltáson keresztül. mondom ez igen, hogy így el is szoktam tőle.
BMW-ben a kuplung elég magasan fog. ha totál kinyomod a padlóig, akkor engedve fel jó pár centin nem történik semmi. ezt úgy tudod megnézni, hogy alapjéáraton vagy, nem nyomsz gázt, hanem óvatosan engeded fel a kuplungot. érezni fogod, amikor megmoccan az autó. na onnan kezd összezárni a kuplung. aztán egy kis szakasz van, amin úgymond csúsztatni tudsz. és ez a ksi szakasz végén már hirtelen el kell engedni a kuplungot. ezt a másik végletet is meg kell találni, azt pedig úgy tudod, hogy állsz a gázon, mondjuk 1500-as fordulaton, miközben mész, és a kuplungot elkezded óvatosan benyomni, lassan. amikor elkezd a fordulat felmenni, akkor kezdi el szétkuplungolni a hajtást.
sokaknak megszokást igényel, és sok idő mire rászoksz.
szerintem.


A link neve


404 - az oldal nem található - this page not found


A link neve


banyek képes voltam elolvasni
bár szerintem mint írtam is, fontos az a rész, az a szakasz, amikor elékezd összekapcsolni, és a teljes összekapcsolás közti szakasz. na ez a BMW-nél elég kicsi. ezért ránt sokaknak.


Azt hiszem ez lesz nálam a gond... Tegnap járkáltam a városban, próbálgattam a kuplungot.. Ahogy írtad elég magasan van a kuplung tapadási pontja és eléggé rövid is a csúszási szakasza. Eddig egyik autómnál sem volt ennyire kicsi és magas, pedig volt amint direkt fentebb állítottam. Hát gyakorlatilag újra kell tanulnom kicsit vezetni, de sebaj Leginkább a tolatásnál veszem észre, hogy nem jó helyen tartom meg megszokásból és így alig kezd el gurulni, meg elkezd esni a fordulat és hiába adok gázt, csak a motor pörög fel, de konstans lassan halad a kocsi hátrafelé.
Majd megszokom. NA a lényeg, hogy tegnap sikerült úgy váltogatnom, hogy nem rántott az autó, hanem simán egyenletesen ment és 2200-ból váltottam el az egyest, 2000-ből a kettest. Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!

Szerk.: Még egy olyan kérdésem lenne, hogy pl ha beteszitek a váltót sebességbe, oldalirányba mennyit mozdul el a kar? Úgy tudom más a váltó összetétele pl 316-nél és 320i-nél, ugyanis előbbinél bovdenes kapcsolat van a váltó és a kar között, míg nálam direkt. 316i váltóját próbáltam, abban nem nagyon moccan a kar sebességbe tett pozícióban, nálam viszont mindkét irányba kb 1-1.5cm moccanás van. Mondjuk váltásnál nem akad meg sehol, nem megy másik sebességbe...semmi hibát nem találtam, csak kíváncsi vagyok rá.

bricktopm Elküldve: 2016-04-15 21:00 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Nem biztos, hogy baja van a kocsinak, lehet csak nekem új a dolog, de azért rákérdezek.
Szóval, adott a 2000-es 320i e46-om, amit szeretnék kíméletes üzemben hajtani még sokáig. Ennek megfelelően nem is pörgetem szét a motort. Viszont azt tapasztalom, hogy váltásnál ránt egyet az autó. Nem megtorpan, hanem inkább meglódul. A helyzet a következő, pl indulásnál. Egyesbe teszem csúsztatott kuplung plusz kis gáz, mondjuk 2000-nál elváltok lassan kettesbe(mivel a difi szilentem kopott, dübben, ezért is váltok lassan) engedem rá a kuplungot ugye csúsztatással, illetve adok egy kis gázt és pakk, ránt az autó. Majd ugyan ez ha 3-asba váltom.
De pl ha kihúzatom az egyes kettest 3600-4000-re, akkor nem csinálja, csak akkor seggbeverem az előttem haladót. Így van, hogy megszoktam várni míg teli zöld lesz, elindul az előttem haladó, kvázi adok neki egérutat...mát-már csoda, hogy nem dudálnak mögöttem.

Van aki szerint vezérlő lánc környéki hibára utal, van aki szerint semmi baja. Szerintetek?
Ti hogy váltjátok normál városi körülmények között 50-60as tempóval haladva?

Alapvetően nem a fogyasztás miatt nem pörgetem, csak aránylag sokat megyek városban, nem akarom, hogy pl hidegen is magas fordulaton járjon, meg alapból kicsit nekem fura, hogy ránt.