bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2018-01-20 14:39 Vezérműlánc

Halo, E46- 330CI 2000-es. Az a gondom, hogy mikor áll mondjuk 8-10-20-40órát a kocsi, indításnál pár másodpercig iylen daráló hag jön a motortérből, valahol a lánc környékére tudom lokalizálni a dolgot. Én láncfeszítőpatronra gyanakszom, érdekel valaki tlaálkozott-e már ilyen jelenséggel és megoldotta-e a feszítő patron csere, illetve a cseréje jár-e különösebb olajvesztéssel?

bricktopm Elküldve: 2017-12-17 22:38 Mi lehet a baj?

yvette71 írta: Sziasztok! Valakinek ötlete, a következő a probléma, folyamatosan gyújtás van az autón, úgy is, hogy nincs benne a kulcs... tegnap bezártam még nem volt gond, ma pedig a távirányító már nem nyitotta, de égett a műszerfalvilágítás... az aksi nem merült, úgyh rendesen indul az autó. Megpróbáltam levenni az aksisarut, meg vissza, de sajnos úgyanúgy fenáll a probléma. Valószínű köze van hozzá, hogy beázik a kocsi, az anyósülés felőli ajtó aljánál, folyik be a víz, aminek sajnos több szerelő, és az 52ezres kéder csere sem orvosolta problémáját...valakinek ötlete?


G4es modulod beázott.

bricktopm Elküldve: 2017-12-17 15:38 Termosztát

Benyo89 írta: Sziasztok!
N42B18-nak kb mennyi idő kell mire eléri az üzemi hőmérsékletet.?
Nekem ilyen 0 fok körül kell neki kb 20 km mire 105-fokra ér.
Ez normális? Vagy gyorsabban kellene neki?
Olyan 4-5 km után már eléri a 60-70 fokot onnan melegszik lassabban
Fűtésem jó, más rendelleneset nem veszek észre. Csak paranoiás lennék?
Köszönöm a választ!


Én ugy szoktam, hogy mikor a viz középreáll plusz 20km. Tehát kb 25 30km. De nekem van olajhőmérőm az is így vélekedik.

bricktopm Elküldve: 2017-12-16 12:32 Piros olaj lámpa!!

czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.



De mi az, hogy nem indul? Teker az öndító, de nem jár a motor? Nincs gyujtás? üzemanyagellátással nem lehet gond?

Ez így elég összetett.

bricktopm Elküldve: 2017-12-15 23:07 Hibakód

Bayerische46 írta: Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
p0170,p0173 hibakódom van illetve p1250 pending fault.
Találtam 2db kiszakadt gumicsőt ,ezeket lecseréltem de a hibakódot újra dobta.
Üzemanyag nyomás stabil 3bar,szerintem ez rendben van.
Hidegen könnyen lefullad alapjáraton,illetve erőtlen és dadog gázadásra és kissé sokallom a 12-13literes fogyasztást is.
Próbáltam a reggeli indításnál lehúzni a map szenzort de semmi se változott.
Valakinek valami ötlet hogy mi lehet a probléma,vagy hogy hol kutakodjak?
Nincs kedvem vaktába alkatrészeket cserélgetni....




Ezt sokminden okozhatja. Látatlanba elég nehéz. A levegőrendszer, légtömegmérő környéke elég valószínű ilyenkor, vákuumcső rész...de akár az olajnyomásod is okozhat ilyet, ha pl nem tudja jól lemérni.Ha van INPA-d nézz élő adatot, láttam olyat, hogy hidegen a légtömegmérő 200fokos levegőt, az olajhpmérő meg 180fokos olajat mért indítás után. Rángatott az autó

bricktopm Elküldve: 2017-12-09 09:19 Műszaki vizsga

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ültetéssel kapcsolatban műszakin mik a tapasztalatok. Tudom, hogy hivatalosan nem mehet át, de egyébként...?


előny, ha nem színes a rugó. ezek alapján nekik jobb, ha vágva, vagy zsugorítva van a rugó.
ha a padra rá tudsz állni, hogy nem ér le, akkor ok.
ha állítható a futómű, az necces nagyon. attól függ ki kockáztat be bármit is. és a vizsgát bármikor megállíthatják távolról, és ha az illetékes megy ki, akkor bukó van.


A rugóm nem színes. A gázteló elől kék meyle hátul sárga bilstein. A padra szerintem felmegy mert kisebb padkákon is átszoktam tolni. De ma megnérem hány centi az orra. Szóvalvakkor van esélyem így is sikeres vizagára?


az a helyzet, hogy vizsgáztató állomástól függ. ezt senki nem tudja megmondani.
nálam 10 éve ilyen az autó, nem volt gond, pedig az első vizsgán 2007-ben behívták, mert jött az ellenőr és pont az enyém tetszett meg neki.
ha az autó nem feltűnő és egyébként jó állapotú, akkor nem nagyon genóznak vele, max lehúznak egy kis pénzzel. én sosem fizettem sehol sem többet, mint a hivatalos árak voltak, és nem is fizetnék. mert ha az ellenőr nem szívózott vele, és amúgy minden érték jó, akkor elmehetnek a pucsiba.
én vitáztam is a vizsgáztatóval idén, minden két évben más van, ennek a piros rugó szín nem tetszett. mondom 10 éve ilyen. a gyári rugók törnek. most azért festessem le, hogy ne piros legyen? vagy a sárga az jobb lenne?
padra be tudok állni, értékek jók, innentől kezdve... pedig a peres kemény oldalfalú gumi sokat levesz. most télen az új téligumival megpróbálok egyet méretni. mert kíváncsi vagyok megint.
te meg csináld azt, hogy elviszed, megmutatod mi a helyzet, átmegy-e, vagy problémáznak-e valamin. ha igen, akkor mész tovább. ezt tudom javasolni.

szerk.: nekem a vizsgáztató is mondta, hogy ő sem érti ezt. hisz az autó futása jobb lesz. a probléma abból van, hogy sok lett a gagyi, és a csórók 2010 környékén azokat vették, illegál szereltették be. meg át ment az egész giccsbe. biztos ezen húzták fel magukat. viszont aki minőségi terméket vásárol, sokkal drágábban, legalább azoknak ne kellene papírozással sz.rakodni.


Hát ezaz, hogy én többet fizettem azért, hogy jobb, biztonságosabb futóművem legen, DE nem vizsgáztathatom le. Mint hogy nagyobb féket sem szerelhetek fel....wat.
Ehhez képest az utakon járó gépkocsik 30%-a helyből baleset és életveszélyes. És nem az ültetés miatt...Írtam egy privátot neked.

bricktopm Elküldve: 2017-12-09 08:04 Műszaki vizsga

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ültetéssel kapcsolatban műszakin mik a tapasztalatok. Tudom, hogy hivatalosan nem mehet át, de egyébként...?


előny, ha nem színes a rugó. ezek alapján nekik jobb, ha vágva, vagy zsugorítva van a rugó.
ha a padra rá tudsz állni, hogy nem ér le, akkor ok.
ha állítható a futómű, az necces nagyon. attól függ ki kockáztat be bármit is. és a vizsgát bármikor megállíthatják távolról, és ha az illetékes megy ki, akkor bukó van.


A rugóm nem színes. A gázteló elől kék meyle hátul sárga bilstein. A padra szerintem felmegy mert kisebb padkákon is átszoktam tolni. De ma megnérem hány centi az orra. Szóvalvakkor van esélyem így is sikeres vizagára?

bricktopm Elküldve: 2017-12-08 12:37 Műszaki vizsga

Sziasztok!
Ültetéssel kapcsolatban műszakin mik a tapasztalatok. Tudom, hogy hivatalosan nem mehet át, de egyébként...?

bricktopm Elküldve: 2017-12-07 12:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
bricktopm írta:
Adriano98 írta: Vagy még arra gondoltam, hogy nekem Win 7 van, de neten is akárhány vidit néztem, mind 98-as vagy XP. Igazad van, utolsó próbaként azért beadom egy infósnak, hátha többet tud vele kezdeni valamit, mint én és jó lesz.


A win7en is mennie kell. Én azzal használom. Az ftdi oldalon lévő drivert kell feltelepíteni. Egy dologra ugyelj. Rs232 BUS converterként kell telepíteni különben sosem fog működni.


a hivatalos FTDI driver tönkre teszi a hamis chip-eket. legalábbis régen ez volt.


Csak zárolja a kommunikációt, másik gépen ki lhet nyitni a saját ftdi USB programozó szoftverrel.
Amúgy a kép amit linkelt az eredetinek néz ki, vagy nagyon pofás hamisítvány. Amit eddig én láttam mind elég gagyin nézett ki. Szóval ha az van neki eredeti(is lehet).

bricktopm Elküldve: 2017-12-06 12:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Adriano98 írta: Vagy még arra gondoltam, hogy nekem Win 7 van, de neten is akárhány vidit néztem, mind 98-as vagy XP. Igazad van, utolsó próbaként azért beadom egy infósnak, hátha többet tud vele kezdeni valamit, mint én és jó lesz.


A win7en is mennie kell. Én azzal használom. Az ftdi oldalon lévő drivert kell feltelepíteni. Egy dologra ugyelj. Rs232 BUS converterként kell telepíteni különben sosem fog működni.

bricktopm Elküldve: 2017-12-05 12:27 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

glaci9 írta: Sziasztok!

Most vettem egy 318i 1895ccm 2000-es évjáratú autót.
Vásárlás előtt átvizsgáltattam, hibakódot is olvastak és rendben volt az autó. Az első út a kútra történt, mert világított a lámpája. 58 litert el is nyelt.
Hazaúton tökéletesen ment a járgány, de bekapcsolt a motorhiba narancssárga lámpája.
Elvittem egy független szerelőhöz és megnézte.
A hiba pillanatnyi üzemanyag ellátás volt. Ezt törölte, majd külön, gépről bekapcsolta a benzin pumpát ami tökéletesen működött.
A hiba nem jött vissza.
Elhoztam az autót, de kb. 40km után ismét megjelent a hibalámpa.
Sajnos ötletem sincs mi okozhatja, mert az autó hibátlanul megy. Nem vettem észre semmi változást a hibalámpa jelzése után sem.
Az autó is elég jól egyben van. Csak egy hátsó kipufogó dob cserére szorul, de máskülönben remek.
Viszont most kicsit kétségbe vagyok esve, mert nem tudom mi lehet a hiba és feleslegesnek tartok még egy olyan hibaolvasást 5000-ért ami után ismét visszajön a hiba...

Láttam, hogy itt már mások is jártak így, ezért kérnélek titeket, hogy bárkinek bármi ötlete van, ossza meg velem.

Köszönöm előre is.


Kérdés mivel olvasták ki a hibát. Ugyanis üzemanyag ellátási hibát nem hoz az e46 emlékeim szerint, csak hengersorra vagy hengerre lebontva. Tehát látni kellene, hogy pl a 2es sor 1-es hengerében van üzemanyag probléma. Egyébként ha nem tapasztalsz menet közben változást én légtömegmérő és levegőrendszer, illetve injektor oldalról vizsgálnám a dolgot. Nekem pl csak alapjáraton volt üzemanyag ellátási hibám, ha adtam minimális gázt már elmúlt. Injektor tisztítás óta nincs baja.

bricktopm Elküldve: 2017-12-05 12:20 Autóvásárlás

BrianHUN írta: Kedves Fórumtársak!

Szeretnék egy 116i 1995ccm, 2009-es 1-es BMW -t vásárolni. Nem fogom elrejteni a tudatlanságom, hülye vagyok hozzá. Pesten láttam pár BMW-t amiket szeretnék megnézni, de félek, hogy valami törött autót veszek.

Tudnátok segítséget nyújtani abban, hogy a gyári elemek miről ismerhetőek fel és hol kell keresni őket?

Gondolok itt arra, hogy láttam már 1-es BMW-t vonalkódos BMW logós matricával a lámpatest tetején, meg az oldalán is, de láttam olyat is amin semmi sem volt. Kerestem a neten ilyenekre képeket vagy leírásokat, de mindenki azt írja nagyon át kell nézni/nézetni és ennyi.

Természetesen a vétel előtt megfordulnék vele egy márkaszervízben, de ha már előre látok valami gyanúsat nem pazarolnám rá az időt és a pénzt.

Kérlek segítsetek a témában. Nagyon szépen köszönöm!


Ha nem tudod hol keress és mit nem nagyon tudunk több tanácsot adni rá. Amit jó ha nézel a lámpák, volt-e cserélve, stb. Első lökhárítók patentjei, csavarjai. Hátul az ajtót felnyitod és az elemtoldásoknál a varratot nézd körbe, egy felezett autón ha szépen csinálják se tudják gyári kinézetűre megcsinálni a sarkokat pl.Ugyan ez igaz az elejére is. Motortérben a műanyagburkolatok hiányossága- Vagy ha pl retkes benne minden kivéve a hűtőrendszered vagy egy kiemelkedő elem, akkor pl lehet gyanus, hogy cserélték. persze nem biztos, hogy törés miatt, de akkor pláne nézz jobban szét. Tornyot nézd mindenképp, nincs e benne deformáció. Ennyi jut eszembe hirtelen.

Szerk.: Ja igen, beltér, illesztések. Díszléc alatti patentok állapota- A légzsák szétveri ezeket.

bricktopm Elküldve: 2017-11-25 07:07 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.

bricktopm Elküldve: 2017-11-25 07:02 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

kchris írta: nekem most lett pár hete egy 316i-m. a gyengébbik verzió, elkezdtem vele Bp utcáit róni (2.ker, zugló, szóval dugó is akad meg hegyek is). Valaki van aki hasonló környezetben vezet? Mennyi az átlagfogyasztás? Nekem 9-11-re jön ki amit én kicsit sokallok, bár képtelenség egyenes vonalú egyenletes mozgást végezni az autóval vagy gáz vagy fék... vagy én vezetek szarul (eddig csak apám ultraalacsonyfogyasztású dízeljeit vezettem amit már 1500nál feljebb lehet tenni).

másik kérdés: hogy jár jobban az ember fogyasztással: ha lomhábban hamar felváltok (mint egy dízelnél), vagy kihúzatom bő 3500-ig kb? (jobban nics szivem pörgetni), és folyamatos haladásnál is csak akkor váltok feljebb ha 2500at eléri a fordulat?


Szia,
mindenképp akkor fogyaszt kevesebbet, ha kihúzatod 3500-4500 közé és ott váltogatod, mivel akkor lesz lendület és nem nyomatékkal kell mindig húzni felfelé. De ne feledd, a hideg motort ne kínozd 4000-en ha nem feltétlen életbevágó. Annyit nem ér 1 liter benzin hosszútávon se.
Nekem a 20i hathengeres most csak városban 11,5-12L között van, állandó klíma, meg csak rövid táv és énis 2500 körül váltok, négyesben gurulgatok. Ha kijárkálok a városból vegyesbe 10L. Pályán 7,5 - 8 klímával.
A 30CI-t meg hagyjuk...

bricktopm Elküldve: 2017-11-20 08:18 Légtömegmérõ

negativ0001 írta:
bricktopm írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Vegig olvastam a topikot, de vegul nem tudom, hogy az en tipusomnal, ha levegotomegmerot cserelek, akkor kell-e tarsitani a szamitogeppel.
En egy vadi uj Magnetti Marellit tettem be, de rosszabb volt, mint a haldoklo eredeti l.tomegmero. Hidegen nem is tudtam gyorsulni, mert megbotlott es fustolt, viszont melegen nagyon lepett,csak 4000 fordulat folott enyhen akadozott a gyorsulas. Visszakuldtem es rendeltem egy Bosch 0 280 217 124,(meg nem erkezett meg) csak azt nem tudom, hogy kell-e adaptalni .....
Szerintetek?



Szia, kell, ez tuti. Én gyári BOSCH-t tettem elsőre a BOSCH helyére és azt is kellett.. Amíg csak rádugva jártam 14L + volt az átlagom. Mondjuk nekem ugy is ment mint a disznó.

Miután újra adaptáltam az első 5-10km elég sz r volt, rángatta az alapjáratot stb. Egyszer meg is fulladt. De aztán helyreállt. Most minden f sza. Viszont tömítéseket cseréltem úgyhogy valamelyik hétvégén újra lehajítom róla az összes szenzor-adaptációt.


Ezek szerint a Magnetti is jo lett volna, csak adaptalni kellett volna?


Valószínűleg, de inkább a bosch-t vennném