bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2017-10-13 16:53 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?


Persze, nyugodtan. Azért vagytok ti is hogy segítsetek. Reálisan lássak én is.
Talpas, szilent, fékbetét, féktárcsa, fékbowden, szűrők(pollen,olaj) olajcsere, tömítés, csapágy, ennyi jut az eszembe hirtelen.


Megmondom az őszintét én sokallom ezekre a 250ezret. Anyagárban kb 150max az egész cucc.


te sokallod. DE! nem mindneki teheti meg, hogy kedvezményesen vegyen alkatrészt. főleg ha azt a szerelő intézi, aki beszereli. gyanítom, hogy a talpas csere az lengőkar cserét jelent. kivéve ha korábban Mayle HD volt benne. maga a fékszett alsó hangon szerintem egy 80ezer, de attól függ mi került bele. szóval ezekre még rájön a munkadíj, nem sok az.


A szerelő is féláron vásárol, tehát még mindig sokallom. Mindegy nem akarok én ezen vitatkozni.


persze, hogy fél áron vásárol, de melyik adja oda annyi kedvezménnyel? ebből élnek főként. tételesen kellene tudni, mik lettek vásárolva, most csak nagyjából be lett mondva.
de azon gondolkoztam reggel, hogy lehet félre értetted, a 980ezer az autó ára volt.


Nem értettem félre. Én abból indultam ki, hogy az '' én szerelőm''(max 3x voltam nála...) is kb féláron adja a cuccokat a boltihoz képest, mintha magam venném meg. Nem haraptam a nyelvemre mikor hozzá vittem. Pedig akkora spanok azért nem vagyunk, és csak a nagy hy sz pást viszem hozzá. De akkor biztos embere válogatja. Eddig legtöbb 30ezret fizettem nála, de abba volt olajtól kezdve szíjakon hűtőfolyadékig meg fél motortérmegbontásig minden. Reggel nyolctól háromig. De mondom nem vitatkozom, ha annyi hát annyi.

bricktopm Elküldve: 2017-10-13 08:49 Nem tudom mi a baja az autómnak

borbelyi írta: Sziasztok!

Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!


Szia,
Át kéne mérni a generátor meg a töltésvezérlő részt, megnézni nem csúsznak-e a szíjak, generátorcsapágy meg egyáltalán a generátor.
A gyujtótrafó hibája okoz torpanást, de alapvetően (bár lehet évjáratonként eltér ez a megoldás) az én motorvezérlőm letiltja azt a hengert amelyikben egyszer kihagy a gyujtás. kigyullad az EML lámpa és míg le nem állítom a kocsit így is marad. Gyujtótrafó problémám volt én ezt tapasztaltam.
Töltéskimaradás nem volt soha így sem. A menetközbeni torpanás lehet kettőstömegű, ha más panasz nincs ami arra utalna, akkor levegőrendszer meg üzemanyag körül nézelődnék. Gyertyákat ki átnézni ami nem szép barna azt vagy takarítani vagy csere. Üzemanyag szűrő ha nem tudod mikor volt cserélve szerintem cseréld. A levegő csöveket a légtömegmérőtől indulva át tudod nézni, csak szedegesd le. Látszik ha repedt, könyök környékén az alapjárati motor Y csatlakozónál szokott elszakadni.

Húzd le a MAF-ot járj anélkül pár napig, úgy jelentkezik e a gond. Ha nem segít húzd le a DISA-t anélkül is nézd meg. Amit kitettem pár HSZ-el előbb, DISA tömítést is érdemes megnézni.
Alapjárati motort is kiszedheted megnézni kotyog-e.

bricktopm Elküldve: 2017-10-13 08:43 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?


Persze, nyugodtan. Azért vagytok ti is hogy segítsetek. Reálisan lássak én is.
Talpas, szilent, fékbetét, féktárcsa, fékbowden, szűrők(pollen,olaj) olajcsere, tömítés, csapágy, ennyi jut az eszembe hirtelen.


Megmondom az őszintét én sokallom ezekre a 250ezret. Anyagárban kb 150max az egész cucc.


te sokallod. DE! nem mindneki teheti meg, hogy kedvezményesen vegyen alkatrészt. főleg ha azt a szerelő intézi, aki beszereli. gyanítom, hogy a talpas csere az lengőkar cserét jelent. kivéve ha korábban Mayle HD volt benne. maga a fékszett alsó hangon szerintem egy 80ezer, de attól függ mi került bele. szóval ezekre még rájön a munkadíj, nem sok az.


A szerelő is féláron vásárol, tehát még mindig sokallom. Mindegy nem akarok én ezen vitatkozni.

bricktopm Elküldve: 2017-10-12 20:12 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?


Persze, nyugodtan. Azért vagytok ti is hogy segítsetek. Reálisan lássak én is.
Talpas, szilent, fékbetét, féktárcsa, fékbowden, szűrők(pollen,olaj) olajcsere, tömítés, csapágy, ennyi jut az eszembe hirtelen.



Megmondom az őszintét én sokallom ezekre a 250ezret. Anyagárban kb 150max az egész cucc.

bricktopm Elküldve: 2017-10-12 14:58 Nem tudom mi a baja az autómnak

Megosztanám mindenkivel, hátha valakinek még segítek ezzel.
Alapjáratom hideg motornál kb 20-30 mp-ig (míg nem melegedett minimálisat a motor és környéke) be beingott. Igazán nem is beingott, hanem kb 3-4-5mp enként egy picit lentebb esett majd vissza.
Illetve ebben az időtartományban ha érintettem a gázpedált lefelé indult a mutató.

Nyilvánvaló nem kell sokat agyalni, valami alapjárat és levegő közti összefüggés lehet, illetve a tömítésekre és azok pici repedéseire szűkül a kör, mivel pici melegedésre is elmulik.

A hiba okát a DISA szelep kiszerelésekor konstatáltam is, a nagy O gyűrű repedése okozta.
Fotó

BMWfans PN beszerzése után első utam a helyi autós nagykerbe vezetett, nincs ilyen gyűrűjök, se helyettesítő. Ok, márkaszerviz, van, de rendelni kell németországból szal várjak ha kell (plusz nettó 5500 az ára)... inkább nem pláne, hogy mivel már kiszedtem gondolom egy visszarakástól szét is szakadna. TÖmítéstechnika bolt, olaj sav vegyszer és hőálló tömítőgyrű, passzos méretben 250FT, plusz kicseréltem a két sz r torx csavart imbuszra, mert az egyik beesett a kasztniba és most csörög.A hibajelenség megszűnt. Bocs, hogy hosszú lett csak tetszik a laptopom billentyűzetén az írás

Szerk.: most látom nem csak ez a tömítés megy 5000- környékén

bricktopm Elküldve: 2017-10-12 14:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?

bricktopm Elküldve: 2017-10-10 20:55 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta: Sziasztok!
Nagyon remélem tudtok segíteni,hátha valakinek ismerős a szitu. Ha már ti sem akkor feladom....
BMW 320d 2000 -es évjárat.
Helyzet a következő februárba vettük barátommal. Azóta minden második harmadik hónapban szerelőnél van. Már személy szerint marhára unom....ezzel járok dolgozni minden áldott nap. Először rendbe lett téve az alja. Szilentek, futómű, talpas...oké utánna fék csere alles zusammen...oké majd volt olyan eset mikor a motortérből füst jött, meg lett javítva valami kis tömítés már feladta...mai szitu pedig hogy olajcsere után (azt mondják nem függ vele össze) nem húz az autó ahogy eddig, négyesnél dobog de úgy h már bedugul a fülem...kuplungot ha felengedem zörög és a motor is ha már 120 at tolom búg nem olyan mint eddig volt.
Február óta vezetem. Ismerem már hallom érzem ,hogy valami gebasz van...
Kérlek kiméljetek a "kukába vele" szöveggel, na meg hogy nő vagy nem értheted...Igen viszem majd szerelőhöz, de ha ő sem tudja akkor esetleg lenne ötlet valahonnan kiindulni, és átnézni az egészet.
Tudtuk, hogy sokat kell foglalkozni vele, de ez szerintem to much..
Köszi előre is a válaszaitokat!
VANDA


1. nem tudni milyen olaj ment bele valójában. a szerelő mit rakott bele valójában. ha cserélte egyáltalán.
2. mint azt lehetett már olvasni több helyen, nagy szerelők is képesek mocskos dolgokra, elviszed valami hiba miatt, megcsinálja, de generál egy másik. így mindig munkát biztosítasz neki. majd ráfogja, hogy öreg az autó, sokat futott, típushiba, stb.
szóval én javasolnám egy másik szerelő felkeresését. amit elírtál abból konkrétan megmondani nem lehet mi a baja. de rossz olaj tud csúnyákat művelni, akkor viszont már valóban azt lehet mondani, kuka a motor.
mi itt nem szerelők vagyunk, illetve nem is látjuk, halljuk mi a baj.



Igen tudom, de hátha találkozott valaki ilyennel. A szerelő barátunk úgyh megbízunk benne. Félek már útra kelni vele, nehogy rosszat tegyek vele. KÖSZI a választ!


Szia, ez így a leírás alapján elég sok dolog lehet. Hibalámpa nem ég? Hova valósi vagy?
Egy rendes K-D-CAN BUS hibaolvasás ráférne a kocsira az tuti. Ha gyujtásos gond van vagy üzemanyag ellátási, akkor tutira kihozza. Annyira nem temetném még.


Nem ég semmi hál istennek...
Veszprém megye
Tény és való, hogy túl aggódom néha, mivel nagyok szeretem ezt a kocsit.
Hol csinálnak ilyen hibaolvasást?
Köszönöm a válaszod egyébként!
Mindenkinek hálás vagyok!
Még annyit, hogy szerintetek lehet ettől független menni velea, vagy hagyjam amíg szerelő nem látja?



Az óracsoport lámpáit tudod tesztelni könnyedén.
video rola.

A zörgéses torpanásra én is kettőstömegűt mondanék nagyhirtelen, de tényleg sokminden lehet.

Diagot úgy cisnáltass, hogy mindenképp BMW scanner vagy INPA, vagy DIS legyen. Ha ilyen univerzális, meg "jó ez minden autóhoz mert drága volt" cuccal próbálják diagolni nem lesz belőle semmi. Max lambda szondákat meg légtömegmérőt meg hőmérőket tudják kiolvasni, se a DME-t se az ABS rendszert nem fogja látni egyik se. Amúgy ha ennyire elkeseredett a helyzet érdemes egy márkaszervizhez fordulni, gyári diagjuk van, amit ők kiolvasnak az 99% és legalább tudod honnan indulj. 5-10ezer között megcsinálják és az biztos.
Majd írd meg mi lett végül, kíváncis vagyok.

bricktopm Elküldve: 2017-10-10 18:01 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta: Sziasztok!
Nagyon remélem tudtok segíteni,hátha valakinek ismerős a szitu. Ha már ti sem akkor feladom....
BMW 320d 2000 -es évjárat.
Helyzet a következő februárba vettük barátommal. Azóta minden második harmadik hónapban szerelőnél van. Már személy szerint marhára unom....ezzel járok dolgozni minden áldott nap. Először rendbe lett téve az alja. Szilentek, futómű, talpas...oké utánna fék csere alles zusammen...oké majd volt olyan eset mikor a motortérből füst jött, meg lett javítva valami kis tömítés már feladta...mai szitu pedig hogy olajcsere után (azt mondják nem függ vele össze) nem húz az autó ahogy eddig, négyesnél dobog de úgy h már bedugul a fülem...kuplungot ha felengedem zörög és a motor is ha már 120 at tolom búg nem olyan mint eddig volt.
Február óta vezetem. Ismerem már hallom érzem ,hogy valami gebasz van...
Kérlek kiméljetek a "kukába vele" szöveggel, na meg hogy nő vagy nem értheted...Igen viszem majd szerelőhöz, de ha ő sem tudja akkor esetleg lenne ötlet valahonnan kiindulni, és átnézni az egészet.
Tudtuk, hogy sokat kell foglalkozni vele, de ez szerintem to much..
Köszi előre is a válaszaitokat!
VANDA


1. nem tudni milyen olaj ment bele valójában. a szerelő mit rakott bele valójában. ha cserélte egyáltalán.
2. mint azt lehetett már olvasni több helyen, nagy szerelők is képesek mocskos dolgokra, elviszed valami hiba miatt, megcsinálja, de generál egy másik. így mindig munkát biztosítasz neki. majd ráfogja, hogy öreg az autó, sokat futott, típushiba, stb.
szóval én javasolnám egy másik szerelő felkeresését. amit elírtál abból konkrétan megmondani nem lehet mi a baja. de rossz olaj tud csúnyákat művelni, akkor viszont már valóban azt lehet mondani, kuka a motor.
mi itt nem szerelők vagyunk, illetve nem is látjuk, halljuk mi a baj.



Igen tudom, de hátha találkozott valaki ilyennel. A szerelő barátunk úgyh megbízunk benne. Félek már útra kelni vele, nehogy rosszat tegyek vele. KÖSZI a választ!


Szia, ez így a leírás alapján elég sok dolog lehet. Hibalámpa nem ég? Hova valósi vagy?
Egy rendes K-D-CAN BUS hibaolvasás ráférne a kocsira az tuti. Ha gyujtásos gond van vagy üzemanyag ellátási, akkor tutira kihozza. Annyira nem temetném még.

bricktopm Elküldve: 2017-10-01 15:36 Mi lehet a baj?

tucsok írta: Sziasztok E46 2002 320d olyan hiba jelent meg a kocsin hiogy folyamatosan világit a jobb hatso és jobb oldalso irányjelzö. bezárás után sem alszik el ki kellet venni az izzókat. ezek nem is villognak ha be van kapcsolva az irányjelzö akkor is csak világitanak.:


Relé?

bricktopm Elküldve: 2017-09-27 19:18 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én úgvy tudom tanítani kell a multikormányt.


mit kell rajta tanítani?
olyat hallottam, hogy talán lehet pár gombnak más funkciót adni, de ha beteszed, mert előtte nem volt multi, akkor nem kell csinálni semmit. összedugod és csókolom. megy.


Nekem eredetileg tanga multi volt benne, majd egy M-esre lett cserélve. Még előző tulaj csinálta. Azt mondta beszerelni seperc volt, de rátanítani jó nagy szívás....
Én ebből indulok ki és mivel nem szokott a levegőbe beszélni gondolom valamit kellett vele tényleg mókolni.

bricktopm Elküldve: 2017-09-27 07:14 Mi lehet a baj?

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Üdv! Segítséget szeretnék kérni, mégpedig abban, hogy nemrég vettem egy multikormányt az autómba a régi, 4 ágú alap kormány helyett. A multikormányon egyik gombnyomára sem reagál semmit a gép, még a gyári kisnavis rádión sem tudok vele semmit csinálni. A tempomat sem működik pedig elvileg kéne, mert a csatlakozója megvolt mikor összeraktuk, meg a BMW VIN decoder szerint pedig multis kormánnyal jött ki ez az autó. A gombsorral lenne probléma? Az autóm egy 2003as, N42B18A.



vagy a gombsorral van gond ki lehet mérni, vagy valahol csak hiányzik valami, esetleg nincs összedugva.
a kérdés, hogy miért került bele sima kormány, mondjuk baleset és a kérdés meddig lett lebontva és máshonnan pótolva az egész. lehet az egész kormány rész cserélve van. akkor viszont nincs kábel, mert kompletten át lett emelve egy sima autóból.



Erre énis gondoltam, hogy miért lehet kicserélve, de én csak odáig mentem hogy biztos eladás előtt lecserélte, mert a multis jóval többet ér, a nagypapi kormány meg kb. senkinek se kell. Egyébként nemhiszem, vagyis remélem nem volt balesetes, csak a jobb első sárvédő elem 2015-ös, a többi mind gyári rajta. Szerencsére van autóvillamosságis ismerősöm, hamarosan meg is nézi ill. csinálja, csak annyi a munkája, hogy nem éri utol magát. Írom majd a fejleményeket.


Én úgvy tudom tanítani kell a multikormányt.

bricktopm Elküldve: 2017-09-16 06:42 Mi lehet a baj?

Zolika11111 írta: Szia.
Sohasem tankolok keveset .10.000 ft alatt soha.adig szoktam menni míg a sárga lámpa ki nem villan.de legutóbb 127 km nél még nem világított azt leált.
Fére értettél.
A régi szűrőnek semi baja sem volt .
Megvettem az autó és hogy ne legyen problémám minden ijesmit lecseréltem .
Ősszes szűrőt ,összes olajat.
Fél évig birta az uj szűrő.
Régi kimos és vissza .
Két honapig semi bajom sem vol. Proba képpen adig mentem míg 34 km mmutatott az óra hibátlan.ezután 59.5 l tudtam beletankolni.
Most ujra kezdi.
Két üzemanyg csöcs van rajta és egy vákum csöcs.
A motorbol a vákucső hibátlan .
Az uj szürőre tettem egy másik vákum csövet hiába szivom fujom nem engedi át a naftát.
Ezért raktam vissz a régit.
Nem olcsó mulatság egy ijen szűrő 18.000 ft


Nem tudom te hol vetted 18ezerért az üzemanyagszűrőt, de bárdinál készülök épp megvenni és nem egész 5e Ft a BOSCH.
A legdrágább a MANN, de azon kívül mindet 10 alatt kapod még teljes áron is

bricktopm Elküldve: 2017-09-03 11:03 Motorolaj

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó.

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért )



Ha függ a fordulattól akkor kb 100%, hogy szinkrongyűrűs.
Nem is tudom, valami 5 6 ezer egy gyóró, szal ha mindet cserélteted se vészesen sok az ára, de ugye rommű kell szedni a váltót. 15-30körül van minimum. Mire az összes gyűrűt megveszed még 20-30. 30ért jó koppanásentes váltót kapsz.... nem éri meg gyűrűzni.
Plusz ugye ha előtted valaki leszarta, hogy koppan és belerántotta a sebességbe a szinkronagyat is károsította, meg még kitudja mit....szóval nem is biztos, hogy a gyűrűzés önmagában elég.

bricktopm Elküldve: 2017-09-02 16:01 Motorolaj

BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ugyanis kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. 324.000 KM van benne, de legalább nincs tekerve az óra. Legalábbis remélem nem, Na mindegy

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele?
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!





Váltásnál próbáld ki ad-e hangot ha kiveszed üresbe vársz egy fél mp-et és utána teszed a következő seességbe. Esetleg hogy adsz pici gáz üresben. Valószínáleg szét van cseszve a szinkrongyűrűd, az olaj hirtelen segít rajta, pár száz km-en max. De amúgy megmarad. Szinkrongyűrű csere elég húzós árban megy, érdemesebb venni egy bontott, de jó váltót és azt feltetetni. 30+20-30körül megvagy.

bricktopm Elküldve: 2017-08-28 20:23 Olajzabálás

Hali,
Visszatért szokásos gondom.
5w40-es LL04-es olajat használok, Aug1-én ellenőriztem olajszintet, beletöltöttem fél litert, hogy MI-MAX közt legyen de inkább MAX környékén. Autópálya 40fok, oda-vissza kb 500km. Ma ellenőriztem az olajszint nívó minimum alatt....Beöntöttem még fél litert, semmi, el se éri a pálcát kb, max épp a hegyét.
Mi a francot csináljak vele?

Szűrőház tömítés cserém volt, ott folyt az olaj, az tuti. Tócsa sosincs alatta, semmi nem olajos a motortérben, illetve egyáltalán nem füstöl.... tanácstalanság van.