bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2017-01-01 22:27 Ki tapasztalt ilyet?

csgabi1986 írta: Sziasztok!

Abba szeretném a segítségeteket kérni hátha találkozott már valaki ilyen problémával. Adott egy E90 318d 2010 évjáratú autó manuális váltó. A kocsi néha azt produkálja, hogy megállok vele valahol. Majd amikor visszamegyek és beülők az autóba berakom a kulcsot megnyomom az indítógombot és a fordulatszámérő kiakad és kirakja az olajlámpát és utána akkumulátor lámpát. Nem is lehet elindítani. A megoldás ilyenkor az, hogy berakom sebességbe és elkezdem tolni, majd leugrok a kuplungról h egy kicsit megmozduljon a motorban valami( nem nagyon tudom, hogy mi). Csak egy picit kell és utána rögtön elsőre beindul a motor. Már cseréltünk önindítót benne, de a probléma ugyanúgy fennáll. A kocsiban van egy pajzs alap pajzs rendszer, lehet hogy az lehet a hiba mert amint megvettem az autót rögtön beraktam és még aznap este (péntek) leparkoltam egy helyen de már beindítani nem tudtam. Hétfőn visszatrélereztettem a pajzs beszerelő műhelyhez ahol már csontra le volt merülve az aksi. Rábikáztak és beindult. Gondolom hasonló történhetett mintha betoltam volna. Már nem tudom mit csináljak, ha nem lesz más ötletem lehet kiszerelem a pajzsot belőle mert lehet az okozza. Ezt random csinálja valamikor hónapokig nem máskor meg 2 hetente. Én még betologatom a kocsit bár elég ciki de a párom ehhez már gyenge. Hátha valaki találkozott már ilyennel. Mellékeltem egy videót amin látható a hiba. Videó a hibáról


Szia. Főtengely jeladóra gyanakodnék.

bricktopm Elküldve: 2017-01-01 22:15 Hûtõvíz

Sziasztok!
Kérdésem a következő, e46-ban a ventillátort hogy tudom letesztelni működik-e?
Nekem nem az a fajta van, ami egy tengelyen keresztül kapcsolódik a motorhoz(viszko?) és kuplungja van, hanem full elektromos. Amin csak egy csatlakozó van, leveszem és ki tudom húzni az egészet a helyéről.
Logikusnak gondoltam, hogyha lehúzom a vele egy kábelkötegbe menő csatlakozót a hőmérőről, akkor állandóan menni fog, hiszen vagy meleg a víz, vagy nem. De nem kapcsolt be így sem
Vagy ezt csak a klíma vezérlő tudja elindítani?
Még sose láttam forogni, lehet nem is működik?
Vegyem ki adjak neki delejt manuálisan?
kipróbáltam a vízforralást, az se indította be. Belevegősítettem és felküldtem közép utáni vonalig a vizet, de semmi.

bricktopm Elküldve: 2016-12-23 19:38 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok, tudom a távjavítás nem egy okos dolog, de kérdés, 320i e46 m52TUB20as motorral, dupla vasnossal. Amikor húz az autó 1500-2000es fordulaton mondjuk, kettesben, ilyen fura csörgőcsattogó hang jön előlről a motortérből.
Az a baj, hogy üresben nem csinálja, így nem tudom beazonosítani miből jöhet. Ha nem erőből megy hanem lendületből akkor nemnagyon hallom, legfeljebb ilyen 3000 3500as fordulat környékén.
Motortérben 2000es fordulaton állva a vanosom fedele alól ilyen kicsit darálós hang jön, de a csattogás mintha lentről hallatszodna menetközben.
Valami ötletetek esetleg van rá?
Szerelő leghamarabb jó ha szerdán meg tudja nézni, én meg most fosok, nehogy valami hajtókarcsapágy vagy főtengely csapágy legyen a gond.


A link neve
Ilyen a hang, csak hosszabban csinálja, meg mondom 1500 és 2500 3000 körül.

bricktopm Elküldve: 2016-12-12 12:53 diagnosztikai programok

Sziasztok!
99-es e46 320i-,hez vásároltam egy BMW scanner 1.4.0-t, a kormány alatti OBD2 csatlakozóba bedugom, a scanner programot elindítom, majd az indetity gombbal elindítom a felismerést.
Ekkor a program IKE és EWS kapcsolódási problémát ír.

A komputerből kihúzta a légtömegmérő hibát, amit lehúztam előtte próbaképpen, tehát tulajdonképpen működik, de lehúztam 1 abs jeladót is, amit viszont nem lát.

Néztem neten ilyen hibákat, azt írják forrasszak össze lábakat, ezt megtettem, 1-2 7-8, de ugyan az a jelenség még mindig.
Van valakinek valami ötlete rá?

bricktopm Elküldve: 2016-11-26 16:35 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Pár napja kezdődött, hogy a kuplungomnak nemigazán van csúszó tartománya. Vagy fog, vagy nem fog. A pedál is eléggé felső állásban érezteti, hogy átmegy a hajtás.
Most létezik hogy egyik nap még jó másik nap már elkopott, vagy valami állítási lehetősége van amit nem tudok?

bricktopm Elküldve: 2016-11-15 23:09 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
M52B20 motor mióta ilyen 4-5 fokok vannak ezt a hangot produkálja alapjárat közeli fordulaton.
Miután megmelegszik nem csinálja. Szíjak újak, continental, a tárcsákat átmozgattam cserénél, egyik sem morgott zörgött csörgött.
A fordulatszám óvatos emelésével a nyiszogás is gyorsul.
Mi lehet ez?

https://www.youtube.com/watch?v=voCr1UClrag

bricktopm Elküldve: 2016-11-11 17:21 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Adott a gondom, ha nem megy a szivató, időnként leáll a motorom, mikor kinyomom a kuplungot.
PL gurulok a lámpához, veszem ki sebességből és zutty megáll.Ha jókor kapom el, 500körül, gázadással visszahozom a halálból, de azalatt rendszerint leáll.

Alapjárati motorom zsír új. A probléma fennáll. Lambda szonda ~1éves. A poén az egészben, ha lehúzom a légtömegmérőt megszűnik a hibajelenség, viszont az meg alig 1éves, még annyi sincs, szintén bosch. Illetve láttam másnál ezt a hibát, ő vett újat, de megmaradt a gond.

Mi lehet ez?


nem megy a szivató? ez nem Lada
ez a hiba rossz főtengely jeladóra utal, vagy ritka esetben vezérmű tengely jeladó.
elvileg rendes BMW diaggal dobja is hibának. azt nézd meg.
mindenképp kellene egy diag neki, élőadatokkal. szerintem.
ezt a légtömegmérős dolgot nem igazán értem. az élő adatok megmondanák.


Szivató alatt arra gondolok, hogy az alapjáratot felemeli 1050-re. Amíg ezt teszi nincs gond. Ezért is gyanakodtam alapjáratira, mert megfigyeltem, hogy mikor érkezik a mutató az alapjárathoz nem áll meg hanem egyszerűen lentebb esik.
A főtengely jeladót emlegetik sokan, de egy dolgot nem értek. volt főtengely jeladó gondom más autóval (fiat) az leállt menet közben 3000-es fordulaton is, nem csak alapjáraton, illetve ha megmelegedett a motor és leállítottam félórán belül nem indult el, csak ha fagyasztó szprével megfujtam.
Ilyen nálam nem jelentkezik. Illetve légtömegmérő nélkül is csinálnia kéne ha tengely jeladó a hibás. gondolom én. De ez csak a spúr logikám szerint. Hogy a komputer mit hova kalkulál azt nem tudom.

Lesz diag, bmw icom vagy mi a tök. jó drága használtan is b ssza meg a kutya azt a 300k-t.





bricktopm Elküldve: 2016-11-11 16:49 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Adott a gondom, ha nem megy a szivató, időnként leáll a motorom, mikor kinyomom a kuplungot.
PL gurulok a lámpához, veszem ki sebességből és zutty megáll.Ha jókor kapom el, 500körül, gázadással visszahozom a halálból, de azalatt rendszerint leáll.

Alapjárati motorom zsír új. A probléma fennáll. Lambda szonda ~1éves. A poén az egészben, ha lehúzom a légtömegmérőt megszűnik a hibajelenség, viszont az meg alig 1éves, még annyi sincs, szintén bosch. Illetve láttam másnál ezt a hibát, ő vett újat, de megmaradt a gond.

Mi lehet ez?

bricktopm Elküldve: 2016-11-06 21:11 Mi lehet a baj?

siposattila írta: Sziasztok!olyan hiba ált elő e46 320i.mikor beakarom tenni eggyesbe még bese huztam a váltót,tompa koppanás hallatszik!!ugyan ez hátramenetbe és kettesbe.kivolt szakadva a difi tarto,megheggesztették de ugyan az.Nemtudjátok milehet a gond?


A difi nagyszilented is ki van szakadva.
Ha megemeled a kocsit és nézed, mikor mozdítod egyesbe a váltókart megbillent a szilent közepe a difi mozdulását nem nyeli el. Ez okozza a hangot.
Cseréjéhez le kell venni a difit.

bricktopm Elküldve: 2016-11-06 21:10 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Az normál jelenség, hogy leállított motor mellett ha forgatom a kormányt a szervóolajam elkezd kifolyni a kormányműből? Vagy valamelyik szimmeringje már kezd szétmenni(azaz szét van menve)
Egyébként nem engedi(még),csak ha áll a motor és nem hajt a szervószivattyú.

bricktopm Elküldve: 2016-10-30 15:10 Hideg gondok

jejo80 írta: Sziasztok. Nekem van egy e61 525d. Reggel beindítom szépen jár csendesen, malyd egy perc után ciripelő hang jön elő. Ahogy melegszik a motor úgy el is múlik. A lánc adhat így hangot?


Szijfeszítő csapágyas.

bricktopm Elküldve: 2016-10-30 10:34 Hideg gondok

Kennymayer írta: Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy reggel indítva az autót ha nem várom meg a szekunder levegő befuvás véget akkor elindulákor rángat az autó. Alig tudok vele elindulni mintha csúszna a kuplung úgy rángat. Ha kb 1 percig melegítem amíg hallhatóan kikapcsol a szekunder levegő befuvás akkor semmi gond nincs? Valakinek volt hasonló.
Köszi: Zsolti



Szia, olyan érzés mintha a kerekek kipörögnének pl?
Ilyet én akkor tapasztalok, ha szintén nem várok kb 1 percet hidegben indulás előtt és egyesbe teszem mikor éppen-éppen gurul. Álló helyzetből nem csinálja, csak ha icipicit gurul.
Én már felemeltem hardy tárcsát néztem, kuplungot próbálgattam nincs-e szétkopva, de tényleg csak hidegben csinálja és abba is hagyja egy perc után.

Másik: Gurul az autó, kiveszem sebességből és esik a fordulatszám..esik...esik, 700-600-500- puff lefullad. Alapjáratom időnként kicsit ingadozik, de eddig ilyet nem csinált. ALapjáratimotor lesz?

bricktopm Elküldve: 2016-10-24 19:59 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Delphi diag a mai nap 1-es és 2-es hengersor üzemanyagellátás-szabályzás és injektor hibakódokat hozott.
A fő kérdés az lenne ez mit is takar?
Különösebb hibajelenségre nem lettem eddig figyelmes, alapjáratom néha meging, alapjárati motort vettem, a héten cserélem, illetve ritkán ugyan, de néha meggyullad az EML lámpám, ekkor elkezd rázni az autó, ésolyan öblös hangja is lesz. Ujraindításra elmúlik és ritkán csinálja. Szerintem gyujtótrafó.
Viszont néha érzem kicsit, hogy rázza a váltókart, mikor olyanja van, de elmúlik általában hamar. és csak kicsit, viszont érezhető., belül. MEgy, nyomatékos, húz, nincs különösebb hibajelenségem. Mi lehet ez így összességében?

bricktopm Elküldve: 2016-10-17 19:39 ESÕSZENZOR

Sziasztok!
E46-ban az esőszenzoros automata ablaktörlésem kb egy hete a következő jelenséget produkálja:
Bekapcsolom az automata törlést a bajuszkapcsolóval. Esik, nem történik semmi. A kis érzékenységkapcsolót fentebb teszem egyel, vagy lentebb, ekkor elkezd törölni, ugyebár ez megszokott, viszont nem hagyja abba. Egyenletes tempóval töröl, akkor is ha már nem vizes az üveg. Ha kikapcsolom az automata törlést és vissza, akkor megint nem töröl, akkor se ha esik és megint vizes az üveg, csak ha a kis érzékenység kapcsolón állítok megint egyet. Illetve mindig egyenletesen töröl, ha maxra teszem a kis kapcsolót akkor is. Mitől lehet ez, mi okozhatja?(nem, nincsenek falevelek a szélvédő szélén\alján, erre gondoltam először, mindent leszedtem)
Tudtommal gyári minőségű az üvegem, 2éve volt cserélve. gyárilag esőszenzoros.

bricktopm Elküldve: 2016-09-04 21:28 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

Bitu79 írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta:
Köszönöm szépen a válaszokat, sajnos itt a környéken senki nem tudja kiolvasni, akinek lenne, nyaral. Bodrogköz, utálom... Ha esetleg valaki borsodbol vagy Pesten leszek jövő héten, tudna segíteni, megköszönném.


Bodrogközön belül merre? azért nem kis terület.
hétvégén esküvő miatt Sárospatakon leszek, de lehet megyünk Nagyrozvágy felé is.
vagy Borsod déli csücske


Fú Nagyrozvágy ide 20 km. Az tökéletes lenne. Szombat vagy vasárnap megyünk Pestre, arra megyünk. Meg tudnád nézni nekem? Ha igen, azt megköszönném.


A kerék fordulatszám érzékelő miatt is lehet ez.Lehet csak meg kéne tisztítanod,és megúsznál egy utazást...

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...itasa.html

http://www.bmwfanatics.co.za/s...?tid=17759

Kicsit furán hangzik,de szerintem egy alapos alvázmosás is elegendő.Max alvázmosás előtt a szenzor környékét bevegyszerezni kicsit jobban,aztán magasnyomásúval adni neki.Csak mert a szenzor szeret eltörni.

Mondjuk ha csupa rozsda a csatlakozója(ha nem ápolja valaki az autó alját),akkor mindenképpen ki kell szedni,hogy meg lehessen pucolni.





Csak azt nem tudom, hogy azt a retkes sz rt hogy tudta kiszedni egyben. NEkem konkrétan ki kellett fúrni, meg vésni úgy berohadt, pedig garázsban tartott autóról beszélünk.