buszmagusz fórum hozzászólásai

buszmagusz Elküldve: 2013-04-18 17:54 manuális váltó

Hihetetlen hogy ugyanez jatszodik le nalam az e39 540i-nel! 252ezer km es kukazom a valtot. Epp lett egy uj - hasznalt, gondoltam lecserelem az olajat. De mar nem merem...
A kerdes nagyon surgos, mert jovo het elejen kellene beszerelni es dontenem kellene olajcsere ugyben.
Szavazast kellene inditani, hogy ki hogyan jart.



Fortysix írta:
YELLOW írta:
papa002 írta: Sziasztok!

Kérdésem lenne, láttam itt már volt szó a manuális váltóról.
Nekem amíg a motor hideg addig a kettesbe visszaváltásnál nehezen megy be kettesbe.
Piros felé gurulásnál kinyomott kuplungnál egyesbe visszalökni is nehéz.
Ilyennel már találkozott valaki?

(melegen már nem áll fent a probléma)

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Üdv: Ádám (2000 évjáratú 320 ci manuális váltós)



nem rég témáztunk ezen. úgy néz ki a benyásoknál gurulás közben 1-esbe visszatenni nem lehet, csak nagyon alacsony sebességnél. dízeleket meg vissza lehet. érdekes. pl 40-nél próbáld meg 1-esbe rakni tutti nem fogod tudni, max ha beerőlteted izomból...
a hidegen való váltás egyik oka a váltóolaj lehet. vagy gyárit szerezz bele, vagy ATF-et, annak ellenére, hogy manuális váltód van.


Nem biztos, hogy megéri lecserélni az olajat. Valahol olvastam itt, hogy többen panaszkodtak rá, hogy 200-250ezer km után lecserélték az olajat a váltóban (akkor volt az olaj először cserélve), ami után az tönkrement. Nekem is volt hasonló gondom, sokszor az 1-est csak úgy vette be, ha előtte kettesbe raktam. Olajcsere megvolt, semmi javulás pár hónappal később a váltó kuka. Nem állítom, hogy feltétlenül összefüggés van a dolog között, simán lehet, hogy elkopott a váltóm, ennek volt a jele, hogy akadozott és olajcsere nélkül ugyan úgy tönkre ment volna. Csak hátha tudok segíteni, hogy neked ne kelljen váltót cserélni a kocsiban. Nézz szét a többi topicban is pl: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/valto.html