cbr fórum hozzászólásai

cbr Elküldve: 2006-04-10 22:32 Olajcsere_

Sziasztok!

320D- be való motorolaj CASTROL SLX Long Tec 0w30 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 BMW Longlife-01 elfogadással

Én ezt használom nem eszi a motor, csendesebb is lett tõle.

Motor mosásról: A szakirodalom azt irja, hogy a belsõ motor mosást vagy minden olajcserénél végezzük el, vagy sohasem!
Én semmi esetre sem javaslom egy idõsebb nagy futásteljesítményû motornál, mert a fenti hozzászolásban már olvashattátok hogy feloldodik az esetleges olaj sár, és több kárt okoz mint hasznot.

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-26 22:11 Fûtés - Klíma

Sziasztok!

Javasolnék egy másik , egyszerûbb lehetõséget az utastér és a levegõrendszer fertõtlenítésére.A kereskedelemben, benzinkútakon(áprilisban akcióban a piros-fehér-zöld kutakon) lehet kapni olyan sprayt, amely direkt erre a célra találtak ki, és házilag otthon mindenki eltudja végezni a mûveletet. A folyamat egyszerû a gépkocsit elindítjuk alapjáraton a szellõzést a legnagyobb fokozatra állítjuk és belsõkeringetésre kapcsoljuk, valamint bekapcsoljuk a klimát is. A spray flakon szorófejét egy erõteljes lenyomással megnyomjuk, ezáltal a flakon tartalma folyamatosan kiáramlik. Célszerõ a flakont egy pohártatóba tenni a feldölés elkerölése miatt, majd gyorsan becsukni az ajtót kívülrõl.
Kb. 5-8 perc alatt az összes vegyszer kiáramlik és a ventiláció miatt folyamatosan átjárja az egész levegõrendszert. 15 perc letelte után az autó leállítható, az ajtókat kinyitva jól szellõztessük át a kocsit. A kocsiban kellemes citom illat marad vissza.

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-26 21:54 320d Motor

Sziasztok, szia 320dTomi!

Ami biztos, nem lamdaszonda probléma, mert Diesel az autód és és abban nincs ilyen alkatrész!

Amire én gondolok, köztudott, hogy a Common Rail rendszerû Diesel motorok( a 150LE már az) nagyon kényesek a gázolaj tisztaságára, a porlasztó fuvókák nagyon kis lyukakon és nagyon nagy nyomással(1350-1600bar) porlasztják be a üzemanyagot a hengerbe, a minél tökéletesebb égés érdekében. Ha nem tökéletesen tiszta, netán kanázásból származó gázolajjal jársz könnyen elõfordulhat, hogy a porlasztók tönkremennek, sajnos ezen rendszereknek ez a gyenge pontjuk. Ezért senkinek nem javaslom a kannázást ill. csak megfelelõ szûrés(mikron szûrés) üllepítési procedurát alkalmazva.

Természetesen ez csak találgatás, de hogy magasfordulaton dadog, az üzemanyag ellátási problémát sejtet.
Egy ECU(vezérlõegység) kikérdezés mindenképpen indokolt!

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-22 22:03 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Szia Tano!

Remélem ez segítségedre lesz.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=10

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-14 21:04 AUC

Sziasztok!

A www.realoem.com honlapon sok hasznos infot, robbantott ábrát találhattok, angol tudósok elönyben.
Az alkatrészek gyári számát és az árát is megtalálhatjátok dollárban.

E46 320d SENSOR F. AUC
RealOEM.com Home => Select another car => HEATER AND AIR CONDITIONING => CONTROL UNITS, SENSORS, ACTUATORS

No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
01 SENSOR F. AUC 1 64118391470 ENDED
01 SENSOR F. AUC 1 64116924755 ENDED
01 SENSOR F. AUC 1 64116917001 $77.84 +core

Jó nézelõdést!

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-10 19:51 CD váltó csatlakozója

Szia dpiller !

Ha kicseréled a rádiód, és a CD tárad (gyári) nem passzol hozzá, akkor engem érdekelne, ha gondolod küldj egy e-mailt mennyiért kínálod!

Köszi:

cbr

cbr Elküldve: 2006-03-02 09:58 320d Motor

Szia Basanyi!

Abban teljesen egyet értek veled, hogy ellophatatlan autó nincsen, csak az összes ketyere arra jó, hogy megnehezítsük a tolvajok dolgát.
A lopásgátlóra én azt írtam max.15.000Ft, ami a bonyolultságtól és a kivitelezés minõségétõl is függ.

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-02-28 21:27 320d Motor

Szia Kirandulo!

Örülök, hogy ilyen kellemes gondot vettél a nyakadba, hogy álmaid autóját megvedd, fõleg ha ez BMW.

Amit javasolok: mindenképpen egy komplett diagnosztikát, lámpamodul és kmóra adatok megegyezésének ellenõrzésével.
Hasznos a Márkaszervíz átvizsgálás, ha mindenre kiterjedõ(festékvastagságmérés: 90-155 mikromilliméter a jellemzõ általános gyári adat)

Lopásgátlás: Én legjobb megoldásnak az inditásgátlót javaslom, ami egy okos kis szerkezet, melyet csak a gépkocsi gazdája és a beszerelõ ismer. Ez az indítómotor áramkörébe van beépítve, ezen kapcsoló, (vagy trükkös pontok egyszerre történõ megfogása, így záródik az áramkör) bekapcsolása nélkül az indítómotor nem müködik. Az autó feltörése általában max 2percet vesz igénybe, ami alatt lehetetlen ezt az autóban megtalálni! Ja és olcsó max 15.000Ft beszereléssel!!


Tudok korrekt BMW behozó brigádot, ha érdekel a telefonszámuk küldj egy mailt.

Remélem segítettem valamit a célod elérésében, sok sikert!

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-02-24 20:28 ESÕSZENZOR

Sziasztok!

Az én autóm is rendelkezik ezzel a felszereltséggel, elösször semi értelmét nem láttam, de nem rég volt szerencsém egy nagyobb túrán esõben , ill. hóesésben vátakozó intenzitás mellett haladni. Nagyon jó szolgálatot tett, hogy nem kellett álandóan az ablaktörlõ kapcsolóval bibelõdni. A bekapcsolást az elöttem hozzászólók már közzétették.

Üdv.

cbr

cbr Elküldve: 2006-02-09 10:40 Futómû és hibái

Sziasztok!

B0gar irta:
Ugyhogy most nemtom kinek higyek mindenesetre lecseréltük az olajat , fö az óvatosság.

Szóval fékolaj csere: A gyárak általában 2 éves periódusban írják elõ a fékolaj cserét. Erre azért van szükség mert a fékolaj egy olyan speciális anyag,(semmi köze a motorolajokhoz) a mi felveszi a környezet páratartalmát. Ezáltal a forráspontja lecsökken, mivel az idõ elteltével "vízzel" higul. Tartós hegymenetben folyamatos fékezéskor a fékek melegedése a fékmunkahengeren keresztül a fékolajat is érinti. Egy esetleges lecsökkent forráspontú fékolaj tartós fékezéskor elérve a forráspontot, gázasodik, és mivel a gázok összenyomhatók ezért ez beesõ fékpedát eredményezhet, fékhatás megszûnésével ami nagyfokú baleseti lehetõség. Ezért a gyárak biztosra menve írják elõ az idõegység utánni cserét, nem pedig a pontosabb és pénztárca kímélõbb fékfolyadék forráspont vizsgálat(egy kis készülék felforralja a féktartályban lévõ folyadékot és a kijelzõn kimutatja a forráspont értéket) utáni esetleges cserét.
Fontos még, hogy DOT4-es típusú fékolajat használjatok, és ezeket ne keverjétek esetleg DOT 3-al(minél nagyobb a szám annál jobb minõségû a fékolaj)

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-02-08 09:13 320d Motor

Szia Morello!

Hát így távgyógyításban nem biztos hogy sikerül, egyébként az autómnál a féklámpa kapcsolóm rosszalkodott, ezáltal mindig villágítottak a féklámpák, a taro lemezen hajlítottak és újra jó pozicióba sikerült állítani. Küldj egy e-mailt hogy hol laksz és próbálok segíteni, hogy kihez fordulj a környékeden.

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-02-05 09:47 320d Motor

Szia Torrente!

Ne add fel!
Van egy két lehetõséged.
1.Elösször is meg kellene állapítani, hogy az autódban ténylegesen mennyi a km (bizonyos diagnosztikai mûszerekkel a lámpa panelbõl kiolvasható a gépkocsi addig megtett legnagyobb futásteljesítménye. Tehát ha a két szám nem egyezik a gépet mahinálták!) Erre azért van szükség , mert akitõl vetted (remélhetõleg kereskedõ), annak a gépkocsira az eladástól számított 1/2 évig szavatosságot kell biztosítani. Ha a tényleges km-er és a mutatott nem egyezik , akkor már itt kezdõdhet a problémák boncolhatása.
2. A szervíz bizonyára találgatta elösször a hiba okát és ebbõl sajnos költséges javítás szokott kikerekedni, amit mindenféle sajnálat és jó pofa nélkül kifizettetnek.
Mindkét esetben javaslok egy határozott fellépést, esetleg egy Igazságügyi Mûszaki szakértõ, vagy egy ügyvéd segítségét, melyek felemlítése csodákat tud mûvelni.

Üdv cbr

cbr Elküldve: 2006-02-03 22:40 320d Motor

Sziasztok!

Én is gratulálok JimiTudeski a vasadhoz sok örömöd legyen benne!


Remélem segíthetek ezzel a listával valakiknek, Inspekcionál ezeket a mûveleteket kell elvégezni!


Karbantartásitervek
1 JÁRMÛ - A FÖLDÖN
1,0110 Mûszerek -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0010 Fékszervo -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0020 Fékszervo-csövek/ellenõrzõszelep-Ellenõrzés
1.0040Fékpedálút - Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0050 Kézifékút -Ellenõrzés/beállítás
1.0090 ABS visszajelzõ rendszer-Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0100 Hibadiagnosztikai kódok-Ellenõrzés
1.0140Kapcsolók/vezérlõk -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0150Fûtõventilátor - Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0160 Kürt -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0180 Belsõlámpák -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0190Elsõ ablaktörlõ lapátok -Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0220 Elsõ szélvédõmosó-Ellenõrzés/beállítás
1.0260 Mûszerfal-világítás- Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0270 Irányjelzõk, vészvillogók-Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0280 Világítórendszer- Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0290 Fényszórószint-beállítórendszer -Ellenõrzés
1.0300 Fényszórók-Ellenõrzés/szakvéleményezés
1.0320 Karosszéria/fényezésállapota - Ellenõrzés
2 JÁRMÛ - TELJESEN FELEMELVE
2.0010 Motorolajszivárgás -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0020 Motorolaj - Leeresztés/feltöltés
2.0030 Motorolajszûrõ - Csere
2.0080Tengelykapcsolóhidraulikarendszere -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0100Sebességváltóolaj-szivárgás -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0410 Kormánycsuklók -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0430Kormányfogasléc/ház -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0450 PAS-csövek -Ellenõrzés
2.0470Kormányrúd csatlakozópontjai-Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0500Felfüggesztõcsuklók/tömítések/burkolatok-Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0560Féltengelycsuklók/tömítések/burkolatok-Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0580Hátsó differenciálmûolaj-szivárgás -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0640 Hordrugók-Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0650 Lengéscsillapítókéstartóik - Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0670Kipufogórendszer éstartói -Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0700 Fékcsõkorrózió- Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0720Üzemanyagrendszer-szivárgás-Ellenõrzés/szakvéleményezés
2.0750Alváz állapota/szigetelése-Ellenõrzés/szakvéleményezés
3 JÁRMÛ - FÉLIG FELEMELVE
3.0010Elsõkerék-csapágyak- Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0100Elsõ fékbetétek -Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0110 Elsõ féktárcsák-Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0190Hátsó fékbetétek -Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0200 Hátsó féktárcsák-Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0260Kézifék-huzalok/rudazatok -Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0310 Fékhidraulika-rendszer-Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0380Gumiabroncsokállapota - Ellenõrzés/szakvéleményezés
3.0410 Gumiabroncsoknyomása-Ellenõrzés/beállítás
4 MÛVELETEK A MOTORTÉRBEN
4.0030 Akkumulátor-csatlakozók - Tisztítás/újrazsírozás
4.0040 Akkumulátor savszintje- Ellenõrzés/feltöltés
4.0050Akkumulátorfeltöltöttsége/savkoncentráció-Ellenõrzés/szakvéleményezé
4.0070 Ablakmosó-tartály(ok) -Ellenõrzés/feltöltés
4.0110 Szervokormány-folyadék-Ellenõrzés/feltöltés
4.0140Hûtõfolyadék-szint/fagyállókoncentrációja -Ellenõrzés/beállítás
4.0160Hûtõfolyadék-csövek-Ellenõrzés/szakvéleményezés
4.0350 Pollenszûrõ,ha van felszerelve - Csere
5 UTOLSÓ TÉTELEK ELLENÕRZÉSE
5.0050 Szervizintervallum-jelzõ - Nullázás
6 JÁRMÛ FORGALOMBIZTONSÁGIVIZSGÁLATA
6.0010 Kormányholtjátéka-Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0020Tengelykapcsolómûködése-Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0030Jármûfelfüggesztésmûködése-Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0040 Motorteljesítmény -Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0050Sebességváltó-Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0060 Fékek -Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0070 ABS-mûködés-Ellenõrzés/szakvéleményezés
6.0080 Mûszerek -Ellenõrzés/szakvéleményezés
7 PRÓBAÚT UTÁNI VIZSGÁLAT
7.0010 Motor - Szivárgásellenõrzés
7.0020 Jármû állapota - A tisztaság ellenõrzése

Mindezen munkákért 1.25 órát számolhatnak fel hivatalosan szakszervízben.

Üdv mindenkinek

cbr

cbr Elküldve: 2006-01-29 10:28 Bmw Mp3

Szia richmondtutu!

Sajnos az Mp3-hoz nem igazán tudok hozzá szólni, csak annyit, hogy b0gar barátunk más téma alatt adot pár jó ötletet, ill.címet! Amit szeretnék kérni, sajnos nekem magnom van az autóban ha tudtál venni Mp3-at és eladó a CD-s rádiód dobj meg egy ajánlattal e-mailben!

Köszi:

cbr

cbr Elküldve: 2006-01-28 09:21 320d Motor

Szia borisz!

Szerintem amire kérdeztél "mióta ilyen hideg van elkezdett nyekeregni a jobb eleje, mint a lovaskocsi" egyértelmûen a silentek a felelõsek. Relatíve nem drága a futómûvek alkatrészeinek kapcsolodási kötéseként használják. Merev, de mégis van egy kis flexibilitási lehetõség. Két acél persely közé gumiperselyt öntenek, vagy préselnek (mindkettõ használatos eljárás). Ezek az alkatrészek idõvel, persze az idõjárási viszonyok miatt is elöregszenek, ilyenkor két jellegzetes hangot adnak, vagy kopogást hallatnak, vagy egy nyikorgó hang hallatszik egy egyenetlen úton töténõ lassú közlekedés során. Javaslom vidd el egy szerelõhöz és cseréltesd ki ezeket.(ár: pár ezer forint lehet)

Üdv:

cbr