ckrisz fórum hozzászólásai

ckrisz Elküldve: 2018-08-22 20:28 Autóvásárlás

Vj181 írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Vj181 írta:
Pocses írta:
Vj181 írta: Sziasztok!
Kinéztem egy gyönyörű BMW-t (első bmw m lenne) segítséget szeretnék tőletek kérni, hogy mennyire megbízható ez a model, és hogy mennyire lenne jó vétel.
Egy 2005 ős e90 325i ről lenne szó, 238ezer km-el. Elvileg német országról behozott.
Külsőre gyonyoru, igényes, viszont félek hogy túl sok ez a km és hogy nem lenne megbízható. 2,2m ért kínálja a kereskedő, voltam megnézni, valóban nagyon gyonyoru, beindítottam, szépen indult hidegen, és szépen is járt. Szerintetek vágjak bele? Esetleg mondanatok nekem jó tanácsokat?
Azt olvastam hogy ezek a sor hatos szivo benzines motorok megbízhatóak ha megvannak becsülve, igaz ez?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

https://www.hasznaltauto.hu/sz...i-13041577



Szia!
Vedd meg csak de tartom magam a korábban leírtakhoz úgy, hogy a szerelőm 6 évig fejlesztőmérnökként dolgozott a bájeréknél, ezután vagy 10 évig volt szervizvezető az A1-ben majd lett maszek na Ő utána írtam le amit nekem mondott. Így nekem több nácibárka nem lesz ha ez kipusztul alólam. Pedig az E90 FL bejönne nem kicsit.


Szia!
Köszönöm válaszod, akkor úgy néz ki én is kihagyom ezt a vételt nagyon sajnálom, gyonyoru autó, de nem akarok folyton a szervizbe ülni vele..


Barátom asszonyának van egy 120i bájere nagyon faja megy is gyári sport futóművel, nemrég 190ezer volt a javítása valami kábelkorbácsban volt a gebasz éktelen szar traktor hangja lett a motornak. Attila akkor már cserélt vezérműláncot is nem akarta anélkül kiadni a kezéből, erre egyik nap megint ugyanaz a tünet megállt körforgó közepén. Majd újraindítás után haza lehetett vele poroszkálni.
Attila elmondása szerint a jó öreg M43 ba a vez.lánc gyári garija 400ezer futásteljesítmény de mondta simán elfutja ennek a dupláját! 16 évig gyártották ezt a kőkori blokkot itt még nem fogott a piros ceruza. A 6 hengeresekről amúgy azt olvastam az évek alatt, hogy jóval tartósabbak mint az újabb sor4 blokkok.


2005-ben még talán lehetett M54-es blokk, csak a műanyag burkolat változott, de lehet már az is az N-es motorkódú.
ha M54, érdemes lehet megvenni, igaz olajfogyasztás lehet ott is, de amúgy baja nincs általában, csak a szokásos, ami minden más motor esetén lehet probléma.


N52 vagy N53 as motor ami benne van, ezek nagyon elvannak rontva?

Szia!
Nekem ugyan ilyen 325i-m van N52 motorral már több mint 2 éve de semmi panaszom nem volt a motorra eddig.És a legfontosabb, hogy az olajat sem fogyasztja. Akinek volt M54 motoros gépe az tudja hogy ez nem kis dolog.Tehát a benne lévő motor ne tartson vissza, vedd meg ha jó az állapota.

ckrisz Elküldve: 2017-11-26 16:56 fényezés

gueszka írta:
Reverting írta:
Vitya86 írta: Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autó első lökhárítója kicsit meg lett húzva egy 5-10 cm hosszúságban. Ezt szeretném kijavíttatni.
Tud valaki esetleg egy megbízható és szép munkát végző fényezőt mondani nekem Budapesten vagy ahhoz közel ahová nyugodt szívvel elvihetem?

Előre is köszönöm.


Kovetem, engem is erdekelne egy elso lokos serules javitasa.... kb ugyanez a mint az elottem szolonak... majdhogynem a "koptato" helyen, parkolasi serules...

Szoval megbizhato ugyes es fenyezo bp. vagy kozeleben... ?



Sziasztok, szintén érdekelne kérdés, nekem az első lökösön mind két szélen a hosszanti csíkok vannak kb 10 cm-esek, megfeszült az elem utána lett ilyen... ez az elem újrafújását jelentheti? nagyjából mekkora összeggel számoljak?


Sziasztok! Én tudnék ajánlani egy jó fényezőt Budapesten mivel most fényeztettem náluk az egyik elemet: abszolút passzol színben a többi részhez, narancs, megfolyás sehol.Mellé ködölni nem kellett. Optika autó kft. Xi. kerület Barázda utca 44.

ckrisz Elküldve: 2017-08-29 18:54 Olajzabálás

bricktopm írta: Hali,
Visszatért szokásos gondom.
5w40-es LL04-es olajat használok, Aug1-én ellenőriztem olajszintet, beletöltöttem fél litert, hogy MI-MAX közt legyen de inkább MAX környékén. Autópálya 40fok, oda-vissza kb 500km. Ma ellenőriztem az olajszint nívó minimum alatt....Beöntöttem még fél litert, semmi, el se éri a pálcát kb, max épp a hegyét.
Mi a francot csináljak vele?

Szűrőház tömítés cserém volt, ott folyt az olaj, az tuti. Tócsa sosincs alatta, semmi nem olajos a motortérben, illetve egyáltalán nem füstöl.... tanácstalanság van.


Szia! Sajnos ugyan ilyen tapasztalatom volt az M54B22-vel: csak nyári melegben és csak autópályán használva képes volt a 800-900km/1 liter olaj "eltüntetésére". Olajfolyás a motortérben nekem sem volt és nem füstölt még hosszú lejtőn, motorfékezés után sem.
Első körben a kartergáz szellőztető szelepet kell ellenőrizni/cserélni. Ha ez nem segít akkor jönnek a költségesebb lehetőségek: szelepszár szimmeringek, dugattyú gyűrűk cseréje.
Ha már hűvösebb az időjárás akkor nekem az olajfogyasztás még autópályás használatnál sem jelentkezett.

ckrisz Elküldve: 2017-03-20 19:32 E90 vásárlás

Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Szia! Nekem kb. 1 éve van meg a E91 325i N52B25 motorral de rosszat nem tudok róla írni.
Igazán szép hangú motor, országúton, autópályán egészen jó fogyasztással (min 6,5 l/100km). A városi fogyasztás, főleg télen, már nem ilyen jó, inkább 9,5-11 liter között. Problémám még nem volt vele, az egyetlen dolog ami zavar hogy nincs nívópálcája, a szenzorra kell hagyatkozni. Nincs magasabb fenntartása mint egy benzines, 6 hengeres E46-nak.

ckrisz Elküldve: 2017-02-27 20:16 Karosszéria (javítás?)

John írta:
ckrisz írta:
John írta:
ckrisz írta: Szia! Nekem a 98-as E46-om bal hátsó emelési pontja volt beszakadva. Nálam részleges küszöb javítás és emelési pont megerősítés volt. Kérdés persze hogy nálad mennyire terjedt szét a rozsda a emelőbak körül...

John írta: Sziasztok.Emelési pontom 4-ből kettő be van szakadva (Emelő benyomta épp ma a másodikat is..)Kérdésem lényege hogy feltétlen csak küszöb csere vagy lehet a beszakadt emelési pontokat is megerősítve ,meg hegeszteni?


Köszönöm.Hát maga a kasztni kifogástalan bár a küszöbtakarókat nme vettem még le mert a tiplik vagy mik amik oda tartják ha be nyomom őket (elvileg kifelé kéne kihúzni igaz?) lehet meg se találom majd,elvileg kéne kis karimájuk lenni de holnap megpróbálom lekapni.Mennyibe fájt a javítás ha szabad kérdezni?


Ha jól emlékszem 30-35 eFt-ot kértek de fényezték is a küszöböt a takaró alatt.2013-ban volt.
Azért kérdezem mert nemjárnék jobban ha komplett küszöböket cseréltetnék,azok tartalmazzák az emelési pontokat? mondjuk friss a műszakim ráér de megemelés szívás Felbakolási pontokról nincs rajzod?


Szia!Szerintem ne cseréltesd az egész küszöböt mert sok helyen szét kell vágni az autót (padlólemez, oszlopok), az pedig rizikós lehet. De ezt majd a karosszériás tudja megmondani hogy mi a legjobb megoldás a te kocsidnál. Ilyen rajzom sajnos nincs, csak egyszerű user vagyok.

ckrisz Elküldve: 2017-02-26 19:29 Karosszéria (javítás?)

John írta:
ckrisz írta: Szia! Nekem a 98-as E46-om bal hátsó emelési pontja volt beszakadva. Nálam részleges küszöb javítás és emelési pont megerősítés volt. Kérdés persze hogy nálad mennyire terjedt szét a rozsda a emelőbak körül...

John írta: Sziasztok.Emelési pontom 4-ből kettő be van szakadva (Emelő benyomta épp ma a másodikat is..)Kérdésem lényege hogy feltétlen csak küszöb csere vagy lehet a beszakadt emelési pontokat is megerősítve ,meg hegeszteni?


Köszönöm.Hát maga a kasztni kifogástalan bár a küszöbtakarókat nme vettem még le mert a tiplik vagy mik amik oda tartják ha be nyomom őket (elvileg kifelé kéne kihúzni igaz?) lehet meg se találom majd,elvileg kéne kis karimájuk lenni de holnap megpróbálom lekapni.Mennyibe fájt a javítás ha szabad kérdezni?


Ha jól emlékszem 30-35 eFt-ot kértek de fényezték is a küszöböt a takaró alatt.2013-ban volt.

ckrisz Elküldve: 2017-02-25 20:00 Karosszéria (javítás?)

Szia! Nekem a 98-as E46-om bal hátsó emelési pontja volt beszakadva. Nálam részleges küszöb javítás és emelési pont megerősítés volt. Kérdés persze hogy nálad mennyire terjedt szét a rozsda a emelőbak körül...

John írta: Sziasztok.Emelési pontom 4-ből kettő be van szakadva (Emelő benyomta épp ma a másodikat is..)Kérdésem lényege hogy feltétlen csak küszöb csere vagy lehet a beszakadt emelési pontokat is megerősítve ,meg hegeszteni?


ckrisz Elküldve: 2016-11-05 17:32 Motorgenerál!

[quote="viktor"]
YELLOW írta:
viktor írta:
YELLOW írta: mi a jelenség, ha hajtókarcsapágyas lesz egy motor?
hang, tünet? (rá fogok guglizni is, de érdekel itt kinek mi a véleménye erről)
csak általánosságban kérdezem, mert annyi félét hallottam már, most is egy BMW csoportos kérdés kapcsán merült fel bennem ez a kérdés.

Mintha kalapáccsal vernéd a hengerfejet.


közben utána olvastam, van sok minden ami egyezik a leírtakban.
de ugye amire biztosra válik, addigra már a tipikus tünetek vannak.

Ez egy elég gyors folyamat. Vezettem már úgy egy nagy polákot, hogy akkor lett csapágyas. Mire meghallod addigra szétver mindent, még megy de már csak vonszolja magát. Aztán megáll és vége a dalnak.
A kárenyhítés miatt kell észnél lenni és azonnal megállni. De mire reagálni tudsz, addigra már pár ezret fordult a főtengely.


Sziasztok!
Nekem az E30 (M20) volt hajtókar csapágyas, az olajnyomás lámpa világított alapjáraton + hidegindításkor csak 3-4 mp után aludt ki.Más tünet nem volt.

ckrisz Elküldve: 2016-08-20 22:45 Autóvásárlás

Szia! Szerintem nehéz kérdést tettél fel, legjobb persze egy eredeti rwd lenne de a szépek inkább 1.7-1.8 Mft-től vannak. Inkább az első megoldást választanám mert kevésbé kell belenyúlni a gépbe mint az ix visszaalakítása esetén (gyakorlatilag egy hajtáslánc csere vár: osztómű ki, a rövid kardán előre ki, első féltengelyek ki, és más a motor kartere is). Gazdaságosabb tehát a jobb kormányos átalakítása, ilyesmire többen már specializálódtak is.
Üdv, K.
Cossye írta: Sziasztok!

Egy E46 330i -t szeretnék venni. Ez lenne az első BMW-m. Még persze nem mentem ilyennel, de most jött el a lehetőség, hogy legyen egy ilyenem.

Két kérdés, mindkét kérdés az olcsóbb megoldást vetné fel.

1. Jobb kormányos átalakítása bal kormányossá? A jobb kormányos példányok 600e Ft körül vannak, a bal kormányos példányok, vagy 1,5 - 1,8 millió.

2. Az ix kivitel átalakítása, pusztán hátsó kerekessé? Az ix is átlagban 500e-el olcsóbb, mint az rwd kivitel.

Ha lehet pro és kontra meghallgatnék érveket.

Köszönöm!


ckrisz Elküldve: 2016-04-16 22:58 Megvegyem? Vegyek ilyet?

classius írta: Sziasztok!
Frissen regisztrált vagyok, első autó lenne és nyyílván kitalálhatjátok merre hajlok Nézegetem már egy ideje a használtautókat, most rátaláltam egy ilyenre: LINK

Véleményetek róla? Ti mint hozzáértők mit vesztek észre, amit egy átlagember nem? Számomra nagyon egyben van és nem találok rajta fogást, viszont az ára számomra olcsónak tűnik, vagy én gondolom rosszul? Kérem segítségetek, előre is köszönöm!


Szia! Első pillantásra valóban egyben van de ha jobban megnézed az elejét átépítették FL-re (ilyen orral csak 2001.09 utáni autók készültek) illetve az ülések is FL-es autóból származnak. Elgondolkodtató.

ckrisz Elküldve: 2015-11-06 19:28 Autóvásárlás

Ritlop írta: Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, a kiszemelt típus E46 320i sedan, szeretném a már 2.2 literes verziót ebből. A kérdésem-kérésem az lenne, hogy akinek van tippje, tanácsa, avval kapcsolatban, hogy mire figyeljek vásárláskor, vagy mire számítsak az autóval kapcsolatban. Első BMW lesz. Leginkább tapasztalatokra lennék kíváncsi, előre is köszönöm.

Szia!
Nekem ugyan ilyen motorral van igaz nem sedan hanem touring. A sok rossz véleménnyel ellentétben szerintem jó kis motor, egyáltalán nem nyomaték szegény kis fordulaton sem, 3500/perc fordulattól pedig nagyon jól húz egészen a leszabályzásig.Fogyasztása abszolút elfogadható; autópálya 7, város 9-10 liter.Viszont az olajfogyasztásra figyelni kell ezeknél a motoroknál, gyakori olajcserével ez nem jelentős.

ckrisz Elküldve: 2015-08-31 19:07 Autóvásárlás

kukoricatolvaj írta:
hil írta:
kukoricatolvaj írta: Sziasztok!

A kiskunfélegyházai Union Market Kft.-ről van valamilyen használható információtok. A képek alapján korrektek a kocsik, de mielőtt az ember odamegy, nem árt érdeklődni, hogy hogy járatok velük.

Előre is köszönöm.

Üdv.:
R.


Szia!
Az Általad említett Union Market Kft. egyenlő a Van autóval. Olvass vissza pár hozzászólást, mert pontosan erről a kereskedésről volt szó.
bye:hil



Szia,

köszönöm az infót. Sejtettem, de rest voltam utánanézni a cégjegyzékben az egyezőségnek. Természetesen örülnék, ha magánszemélytől vehetnék autót, de sajnos elég ritka hazánkban az e46 318i. Linkelek egyet, sokkal jobb állapotban van, mint egyes társai (a képek alapján).

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ss-8726820

Ti mit gondoltok erről a kocsiról. Természetesen tudom, hogy látni kellene. Láttok valami árulkodó jelet, hogy itt turpisság van a dologban?

Köszi.

R.

Szia! Gyártási idő szerint (2003/10) szerint már az újabb, 12 gombos klímavezérlőnek kellene benne lennie!
Üdv, K.