collins fórum hozzászólásai

collins Elküldve: 2008-01-04 17:40 1500as fordulat körül berezeg az autó. Mi lehet?

ajajjj.. annak lesz egy ára akkor...
kettõstömegû lendkerék az asszem 2 kilo körül van.

collins Elküldve: 2008-01-04 17:38 Benzin VS Dízel

befér ez a 12 hengeres az E46ba! E36ba már láttam..
ja, 50i nem volt manuállal.
nekem most egy 40i manuálra fáj a fogam (E3 csak alig van belõle még kint is..

collins Elküldve: 2008-01-03 21:39 full takaritas

léci mindketten dobjátok át mailben a címet v ilyesmit!
de szerintem itt is lehetne reklámozni....
egy políron gondolkodom, a többit inkább magam csinálom, egyszer olyan hevesen takaríthatták, hogy eltört két szellõzõrácsom.. mivel nem én hoztam el a kocsit, így csak otthon vettem észre, cserébe felajánlottak két ingyen takarítást.. jobb lett volna ha inkább közlik elõre, és nem nekem kell visszamenni, így azóta nem engedek senkit hozzá..

collins Elküldve: 2008-01-03 14:35 Benzin VS Dízel

Paci rendes gyerek ne bántsátok!
az, hogy lerágott csont azt nem mondanám, mivel a dízel-benzin, benzin-dízel, manuál-automata, automata-manuál harc az mindig meg van, mégha csak vita formájában is

collins Elküldve: 2008-01-02 22:27 Benzin VS Dízel

ha mindenki így csinálná (már h rendesen) akkor nem is lenne gond!

collins Elküldve: 2008-01-02 22:24 Olajcsere_

Rudus írta: Kerestem a neten, és 3100ft/ liter, és még ingyen házhoz is szállítják. Ez már jobban tetszik mint a Birner 5560 ft-os ára. Rablóbanda


legutóbb én is annyiért vettem.

collins Elküldve: 2008-01-02 13:11 Benzin VS Dízel

Royal írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Azért ennyire nem eszik forrón a kását! Hangoztatom, hogy csak a saját véleményemet és tapasztalatomat írom le. Nem vitázni akarok!
Részben egyet értek az írásoddal, de .... hogy 30-40 lóerõ plussz miatt fõtengely csere, meg hajtókar csapágy... ez dúrva. Ezek a motorok ennél sokkal többet kibírnak... (tapasztalt ezt már mutatja, persze kell bele olaj ) A hajtásláccal (kuplung) egyet értek, hogy hamar megsínyli... meg a hengerfej is érzékeny rá... de ésszel használva (hidegen nem hajtom meg) Túl élheti ezt a kis töblet teljesítményt. Természetesen egyet értek azzal, hogy a tuninggal csökken az élettartam. A tuning mértékétõl függõ arányban. De itt a "ROHAMOS" élettartam csökenésrõl akár több százezer km-rõl beszélhetünk. Nagyon sokminden függ a programtól (cégtõl ahol csináltatod a chiptuningot) Egy megbizható jó programmal, ami Standard tuningot tartalmaz és max 0,2 bar nyomástöbbletet a turbonak, az nem hiszem, hogy drasztikusnak mondható.


Ne vedd a szívedre, de ez kicsit összetettebb kérdés. Az a 30-40 LE egy 200 lóerõs autónál 15-20 %, és mivel zömében 20d-k vannak itthon, ezért ott már a 150 lóhoz képest nagyon sok az a plusz 30-40 LE.
Az egy tény, hogy a motorokban vannak tartalékok, és egy határon belül ezeket ki lehet aknázni. Jól írtad, hogy természetesen van élettartam csökkenés, de ez nem rohamos. Ugyanakkor ennek megállapítására nagyon komoly motordiagnoszzikára van szükség, hiszen a motor "feltérképezése" után konkrétan arra a motorra kell megírni a programot, és a szükséges változtatásokat elvégezni. Hazánkban nagyon kevés cég van, ahol európai szintû diagnosztika lenne, márpedig arra lenne szükség, hogy a motor élettartama a lehetõ legkevésbé csökkenjen.
Én csak annyit mondok, hogy szerintem teljesen fölösleges a chiptuning, meg egyéb kis teljesítménynövelõ módszerek. Akinek nem jön be a 20d, vegyen 30d-t, akinek a 20i, az 25i-t. Persze lehet hülyézni, de így gondolom.

collins Elküldve: 2008-01-01 16:12 Benzin VS Dízel

Le Mans meg van?

collins Elküldve: 2008-01-01 13:06 Benzin VS Dízel

eddig nem bonyolódtam vitába itt és nem is szeretnék
nekem a dízelre azért esett a választás, mert autót keresek, nem egy motort. a kocsi tetszett, nekem tök mindegy, hogy 20d vagy 20i van benne. ezzel együtt nagyon szeretem, és nem is szeretném a családból egy jó ideig kiadni a gépet
viszont a következõ az 325i lesz, vagy 335d. egyik benzin másik dízel? abszolut nem érdekel mindkettõ megy mint a mérgezett egér, és nagyjából ugyanannyit fogyasztanak.

collins Elküldve: 2007-12-29 23:12 Olajcsere_

Rudus írta: Köszi az infót!
Megnézem. Egyébként most lesz 70000.- km benne. Én arra gondoltam hogy most 5W 30-as kapna és nyáron vagy összel pedig a 0w 30-ast. Ettõl lehet e gond?



gond nem lesz ettõl. de elég kevés van még a gépben, szóval sztem mehet. viszont utána próbáljmeg minél tovább majd 0-sat használni!

collins Elküldve: 2007-12-29 23:11 újonc kérdései :)

Zotyi30d írta: Sziasztok!
Esetleg tudja vki,h mennyibe kerül kb. 30d-be(184Le) az izzítógyertya?
Gyárit v. utángyártottat érdemes venni?


Én úgy tudom, hogy 6 ezer Ft (+-500). Bár szinte mindennel így vagyok, de én a gyáriban bíznék csak... Ez nem egy olyan vészes tétel, hogy megérje az utángyártott. (gondolom én)

collins Elküldve: 2007-12-29 21:42 Olajcsere_

Rudus írta: Köszi a választ így utólagosan is! Akkor nem vettem észre de 0W 30-as kellett bele, rá is volt írva. Most esedékes a következõ olajcserém viszont nincs zsé oW 30-ra mert kedvezménnyel is 4500.- literje, viszont az 5W 30 as csak 2500.- azt belerakhatom a másik után? Lesz baja, vagy maradjak a réginél?


én rákerestem a neten, és ott vettem meg a legolcsóbb ajánlatot a castrol 0w30 ll04-esre. asszem 3200 pénz volt. vagy hívd fel õket h náluk mennyi:

0620 222 4058
róna utca 75-ben vannak (1149)

baja nem lesz tõle, de úgy célszerû, hogy a motor kap egy x viszkozitású olajat, és ahogy kopik kap egyre sûrûbbet. nem tudom hogy hány km van a gépedben! a lényeg az az, hogy ha elkezdi csipegetni, akkor kapjon sûrûbbet. tehát ha mondjuk most 180 ezer van benne, akkor már ne váltogass szerintem, de ha csak 80 ezer akkor simán.

collins Elküldve: 2007-12-29 21:37 újonc kérdései :)

rudo írta:
collins írta:
rudo írta:
collins írta:
Tano írta:
collins írta: Tano!

ma van egy kis idõm, megpróbálkozom a leszedésével annak a kis vacakságnak, valamint megint felrakom az új lapátokat. ha este lesz esõ, akkor elmegyek egy kis gyorstesztre

esõ nem volt, de megcsináltam (kicsit nehéz volt kifeszegetni azt a vackot, gondolom a hideg miatt kicsit megkeményedett a mûanyag, de nem nagy durranás), és úgy nézem, jó lesz!


Nos volt azóta esõ : Mûxik a rendszer így meghackelve :


azóta elég sokat esett! és mit mondjak? k...va jó!!! sokkalta jobban töröl nem viccelek. kb egy hét volt, mire hozzászokott a szélvédõ ívéhez teljesen, és mindenhol felfekszik! de múltkor 200 körül szakadó esõben leggyorsabb fokozaton is úgy törölt hogy öröm volt pislogni


Mennyiért vetted a lapátot collins?


boltban -megnézheted-, de én 14.000-ért láttam (egy shell kúton volt még, ott 15 volt). ha gondolod, beszéljünk, és tudok hozni neked 10.700ért.
Küld el a tel számod a bmwe46t@freemail.hu és hívak


elküldtem!

collins Elküldve: 2007-12-27 18:36 Olajcsere_

Rudus írta: Sziasztok!
Olajcserével kapcsolatban kérnék segítséget!
Tanácstalan vagyok, hogy melyik olajat rakjam a motorba? (320d 2004-es) Írtátok hogy a 0W- azt eszi az autó, 5W és a 10W, totál összezavarodtam.
Help!


Lehet, hogy azóta cseréltél, de azért leírom, Neked, vagy másnak még jól jöhet.
Én 89 ezerrel vettem a gépet, kevesebb mint két évesen. 5W30 volt benne. mentem vele tízezret, és lecseréltem 0W30ra. Ezt tízezrenként cserélem, és szinte semmit nem evett belõle (talán másfél decit intervallumonként). Nem bántam meg, mert kicsit egyenletesebben jár, és valamivel halkabb. Ha elkezdi enni, akkor visszaállok 5W30ra.
(most jön a 120 ezres nagyszerviz január elején)

collins Elküldve: 2007-12-26 16:19 Jókívánságok, ünnepek