collins fórum hozzászólásai

collins Elküldve: 2007-05-10 19:42 TotalCar Népítélet

Kedves Klubtársaim!


Biztos mindenki ismeri a TotalCar Népítélet címû rovatot, és gondolom, hogy sokan közületek írtak is bele. Arra gondoltam, hogy aki még nem, az bátran tegye meg, és ebbe a témába tudnánk belinkelni a kocsikról a népítéletet, hogy olvashassuk egymáséit direktbe.
Vannak különösen olvasmányos ítéletek szerintem jó õket olvasni.
Ha rossz ötletnek tartjátok, akkor nyugodtan kerüljön törlésre ez a téma!


Üdv,
collins

collins Elküldve: 2007-05-10 19:26 Olajcsere_

alfatone írta: A szervíz kézikönyv 0,7L/ezer Km maximumot ír. Jó motor ennek a tizedét hozza.


ezt gondolom azért adják meg -mármint ilyen magas értéket- mert kb 10 000 motorbol egy produkál ilyen értékeket és még akkor is a jo magas intervallumon belül maradnának.. amúgy az már jelentõs költség lenne az üzemanyag mellett de komolyan

collins Elküldve: 2007-05-10 17:18 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

Doen írta: Helló!

A mi autónkon is égett a légzsáklámpa mikor vettük, pontosabban nem,mivel a légzsákbiztosítéka nem volt bent a biztitáblában.
C-mobil csinálta meg bruttó 28.000-ért, úgy, hogy lekellett szedni a kormányt, és valami ilyesmi volt a szervízlapon, hogy a kormány mozgása közben elfaragta a légzsákvezetéket -> konstrukcióshiba -ezt állapították meg.
Azóta nincs semmi baj, kiküszöbölték.
Szerintem vidd be márkaszervízbe, ott nem lesz nekik ismeretlen a hiba.


azért konstrukcios hibáért igazán fizethetne a BMW....

collins Elküldve: 2007-05-09 22:41 Olajcsere_

Mathias írta: Nem 1000 hanem tiz1000 km/1 L!!
Nem mind1


bocs, azt akartam, csak elgépeltem!

collins Elküldve: 2007-05-09 19:36 Olajcsere_

nekem kb 0,7l-t ehet 10 000-re. most sajnos nem tudom milyen van benne de én 5W-sre tippelek, de most 0W-s jön bele. hát max ebbõl többet fog enni, mindenesetre a gyári 1l/1000 km az sztem horribilis..

collins Elküldve: 2007-05-08 21:28 Olajcsere_

tizezer alatt kb hány liter a reális, ha viszkozitásra megfelelõt használok? (most 0W-set, és a köv is abból lesz)

collins Elküldve: 2007-05-07 18:14 Vásárlás

bocs, hogy ide, de gondoltam érdekes lehet esetleg

egy icipicit gyanús a járgány
http://www.hasznaltauto.hu/ker...gjelenes=4

collins Elküldve: 2007-05-04 20:43 fényezés

alfatone írta:
2sd írta: Sziasztok, nem közvetlenül az elõzõekkel kapcsolatban, de a fényezéshez kapcsolódva érdekelne a véleményetek és ha van a tapasztalataitok a következõkkel kapcsolatban:

Az egyik ismerõsöm vásárolt egy használt e46-t. Az autó 2 éves volt mikor megvette elsõ gazdájától 20000km-rel, szervízkönyvvel. (elõzõleg mo-i BMW márkakereskedésben 0km-esen forgalomba helyezett).
Az autó 2 évig volt nála, még + 25000km hajtott bele... mielõtt fájó szívvel megvált tõle. (természetesen a következõ autója BMW E90)
Történt ugyanis, hogy a jóember egyik este az autó takarítása közben a karosszéria és az egyik mûanyag alkatrész találkozásánál fölfedezett egy apró festékfolyást, ami szabadszemmel is alig volt látható. Ideg a köbön, festékvastagságmérõt elkér majd a meglepetés: az autó minden egyes pontján a mérõ 320 mikron mutat, kivéve a motorháztetõ ott 160 mikron.
Karosszériás ismerõst, BMW szalonban dolgozó szerelõt felhív mindkettõ mondja: a BMW gyári érték: 140-170 mikron (átlagosan 160 körül).
BMW tulaj ismerõsök autóval berendel, mér, gyári érték 160.
Másnap BMW-t értékesítõ céget, elõzõ tulajt megkereste: tulaj és szervíz állítja nem festette az autót, szervíz 160 mikronra mondja a gyári méretet. Szakmájában egekig magasztalt szerelõ azt mondja nem lehet ilyen pontosan mindenhol utólag körbefesteni az autót, BMW gyárban anno dolgozó ismerõs azt mondja nem tolnak vissza már lefestett autót a festõkamrába.
?????
Mi a jó válasz? Szerintetek.

Éjjel játszottak a bmw alvázak a gyárban, és belökték a festõbe mégegyszer.

nézd, azt ha végig törött lett volna, meg lehetne állapítani, ahhoz nem kell szerelõnek lenni. viszont elõfordulhat valami kis gubanc a gyárban is. én örülnék, ha duplán lenne fényezve a gép (((persze ez csak egy lehetõség...)))
Egyébként fogalmam sincs, még nem hallottam ilyet.

collins Elküldve: 2007-05-04 14:01 Olajcsere_

bocs, hogy még mindig lovagolok a témán 105 000-tõl 120 000-ig nem lesz túl "vékony" nekem a 0W-s?

collins Elküldve: 2007-05-03 18:24 IWIW?

haliho!

aki még nem jelölte ismerõsnek a klubot az tegye meg!

BMW E46 Klub

aki küld üzenetet a felhasználó nevével, azt természetesen visszaigazoljuk, így tudjuk kiszûrni azokat, akik nem klub tagok!

üdv,
collins

collins Elküldve: 2007-05-01 14:42 Olajcsere_

alfatone írta: Csak egy vélemény. A pollenszûrõt nem kötném az olajcseréhez, mivel az idõhöz, és nem kilóméterhez kötött. Azért van benne az olajcserelistában, hogy aki csak szervízbe viszi, annak is legalább az olajjal egy idõben ki legyen cserélve.
Évente egyszer, de inkább kétszer cserélni kell.


pollenszûrõt két hete cseréltem.

collins Elküldve: 2007-04-30 18:10 Olajcsere_

paci írta:
peetie írta: Én még ráadásul azt is hallottam, hogy régebben a motorokat passzosabbra csinálták, most viszont már nagyobb hézagokat hagynak, így inkább az olaj van jobban igénybevéve. (ezért is eszik az olajat annyira...) Szóval nem árt kb. 10 ezrenként cserélni. Persze ez csak 1 vélemény.

Amúgy mennyibõl jön ki egy komplett olajcsere( + légszûrõ, stb amit ilyenkor kell) ?


Komplett olajcsere:

6l olaj: 15.000
olajszûrõ: 1.150 (betét)
levegõszûrõ: 1.500
pollenszûrõ: 6.000


persze ezek csak hozzávetõleges árak..nem árt idõközönként üzemanyagszûrõt, gyertyát stb is cserélni


Ezeknek a szûrõknek van valamiféle cikkszáma? Vagy ha megmondom az általad ajánlott boltok valamelyikében, hogy milyen motorhoz kell, akkor stimmelni fog minden?

collins Elküldve: 2007-04-28 15:39 Olajcsere_

paci írta: Nem akarok semmilyen boltnak reklámot csinálni, de ha segít, 1-2 tipp:

www.bmwalkatresz.hu
www.bongo.hu

de sztem rhantos kolega bármit beszerez...


köszi szépen!

collins Elküldve: 2007-04-27 15:41 Olajcsere_

paci írta: Sajnos nem találom azt a cikket, amiben nagyon részletesen kitárgyalják ezt a megnõtt olajcsere periódust..viszont amit megjegyeztem belõle:
a kenéstechnika nem fejlõdött annyit az elmúlt néhány évben, hogy indokolná a mondjuk 30 ezrenkénti olajcserét. Az autógyártó cégek egyszerûen csak rájöttek arra, hogy mekkora nagy reklámfogás, ha kitolják az olajcserék periódusát. Ezzel együtt emelték a szervízköltségeket, így fele annyi anyagot, munkát kell a karbantartásra fordítani, és ugyanannyit kérnek érte. Nem beszélve arról, hogy max 3-7 év a garancia idõtartama. Nekik az az érdekük, hogy ezután az idõ után, akár közvetlenül, atomjaira essen szét az autó. Ugye nem kell bemutassam senkinek a fogyasztói társadalmat. Õk így hosszú távon több autót tudnak eladni. Már nem éri meg az örökkévalóságnak autót gyártani. Bizonyított tény, hogy 1 év és/vagy 10000-15000km alatt (használatfüggõ) az olaj viszkozitása kb a felére csökken. Ezután a nem megfelelõ kenés hatására jobban kopik a motor, az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve...ergó nem 600.000 km-t megy el nagyobb mûtét nélkül, hanem "csak" mondjuk 2-300.000-et.
Aki megveszi újonnan a verdát, az általában tudja, hogy kb 3-5 évig fogja használni, illetve 100-150.000 km-t fog belerakni, utána úgyis eladja. Ezt viszont fél lábon is kibírja a technika.
Szóval modernebbek lettek a motorok, kisebb köbcentibõl nagyobb lóerõt sajtolnak ki, nagyobb az alkatrészek igénybevétele és ugyanannyi, vagy kevesebb kenést kapnak, mint mondjuk 10-20 évvel ezelõtt. Ja, és egyre könnyebb anyagokat használnak, amelyeknek az élettartama
alapvetõen rövidebb. Szóval? Még mindíg kevésnek tartod azt a ~12 ezrenkénti olajcserét?

Gyári szûrõket lehet kapni minden BMW boltban, nem kell márkaszervíz, mert az csak lehúzás.



Teljesen megalapozottnak tartom a 10e körüli cserét! csak azért kérdeztem, hogy ez nem túl sûrû e, mert mindenhonnan (kiemelten két bmw szerelõ ismerõsömet) azt hallom, hogy ha nem is 30ezrenként kell, ahogy mondják, de 20ezrenként. hogy állításom bizonyítsam most rendeltem hat liter slx castrolt. bmw-s boltot tudnál esetleg írni bp-n? sajnos autós boltokban nem vagyok túl jártas...
elõre is köszi!

üdv,
collins

collins Elküldve: 2007-04-27 13:30 Olajcsere_

birkie46 írta: nem fog nagy gondot okozni , ha a másikon ment.... Leresztõ csavar ki , meleg olaj csöpöktet miniél tovább ki , szûrõház le , a betétet ki belölle és az új bele , szûrõ vissza , csavar bezsíroz , olaj be , motor beindít , 5-6 mp traktor hang , megjön az olaj és jó vagy.... ( gázt véletlenül se nyomjál amikor beindítod ) ..... Sztemnem hagytam ki semmit , idáig csak 1 szer csináltam magamnak és ha jól emléxem így....


oké, akkor ezentúl ilyen gyakran fogom. viszont nem túl sûrû csere ez egy kicsit? (nem az olaj ára miatt, félre ne értsétek, csak neke ma 12e km elég kevésnek tûnik egy modern motortól...)

szûrõ(ke)t márkaszervizben éri meg meg venni, vagy autósboltokban? nem tudom van e külön 'original BMW' mert ha lenne, olyat vennék.