compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2014-08-10 09:26 E46 Visszahívás?

laci320d írta: Üdv! Nem kamu, nekem is vissza rendelték az autót voltam bennt, a Budapest Motorsnál, megrendelték az új lufit!


A légzsák gyújtó patronját cserélik, ugyan azt amit a Toyotákban és az összes olyan márkában amiben ez a japán gyártású patron került, mert a világon nem találkoztak még ilyennel, de kitalálták hogy légzsák nyitás után kigyulladhat az autó miatta.




compact Elküldve: 2014-04-24 19:39 Futómû és hibái

YELLOW írta:
compact írta:
YELLOW írta:
compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


a hossz lengőkar szilentje, ami a hátsó kerék előtt van, ahogy a kasztniba van süllyesztve. illetve a gátló szárán fent lévő cumó, ilyen bak.
4-es:

itt is a 4-es


ezeken kívül lehet bármi, de én ezeket olvasom legtöbbet.


Köszönöm a gyors segítséged, holnap akkor átnézem ezeken a pontokon részletesebben.
Kíváncsi lennék, hogy a 4-es számú baknak milyen szerepe van, mert a hang iránya mintha a gátló teteje felől jönne, de a kép alapján nem gondolnám, hogy amiatt tud hangot adni.
Meglátjuk, hátha okosabb leszek holnap.



ahogy írták lehet a toronycsapágy is. de vagy nagyon bekeményedik vagy málik a 4-es és koppanhat. de pont inap láttam e46-ban hogy hátul beszakadt az egész gátló, mondjuk akkor megülne a fara az tutti.


Megvan a bűnös, a toronycsapágy adta a hangot, kicseréltem mind a két oldalit eddig úgy néz ki, hogy hibátlan!
Köszönöm a segítségeket!

compact Elküldve: 2014-04-22 20:48 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


Hali!
Nekem a toronycsapágy csinálta ugyan ezt. Kopogással kezdődött aztán már zörgött egy idő után rendesen. Nézték padon meg emelve is és minden jónak tűnt aztán gondoltam megnézem milyen állapotba van a toronycsapágy és hátigen csak szét volt verődve...
Kicseréltem azóta semmi hangja, jó lett!
Hátha csak neked is annyi.....


Gyanús, hogy valami olyasmi lesz, mert nekem úgy tűnik, hogy felülről jön a hang.
Köszönöm neked is a segítséget, holnap megírom ha jutottam valamire.

compact Elküldve: 2014-04-22 20:32 Futómû és hibái

YELLOW írta:
compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


a hossz lengőkar szilentje, ami a hátsó kerék előtt van, ahogy a kasztniba van süllyesztve. illetve a gátló szárán fent lévő cumó, ilyen bak.
4-es:

itt is a 4-es


ezeken kívül lehet bármi, de én ezeket olvasom legtöbbet.


Köszönöm a gyors segítséged, holnap akkor átnézem ezeken a pontokon részletesebben.
Kíváncsi lennék, hogy a 4-es számú baknak milyen szerepe van, mert a hang iránya mintha a gátló teteje felől jönne, de a kép alapján nem gondolnám, hogy amiatt tud hangot adni.
Meglátjuk, hátha okosabb leszek holnap.

compact Elküldve: 2014-04-22 19:43 Futómû és hibái

Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.

compact Elküldve: 2014-04-13 19:21 alufelni

[quote="attig"][quote="compact"]
attig írta:
YELLOW írta:
attig írta:
YELLOW írta:
attig írta: Sziasztok!

Na akkor én is feltenném a gumis kérdést

Adott egy Style 68-as (gyárilag két szélességű) alufelni garnitúra:
Első felnik 7,5x17, 215/45 r17-es gumikkal,
Hátsók 8,5x17, 225/45 r17-es gumikkal.

Valószínű, hogy az első kettő cserés lesz, mivel balra húz az autó...

Mekkora gumikat javasolnátok előre, illetve hátra?

Köszi


ez így nem váltóméret, ahogy fent volt...

én ezt tenném fel: 215/45 elől, 245/40 hátul vagy 235/40 hátul


Ahogy olvasgattam, elég sok oldalon láttam, hogy ekkora felnikre így ajánlják: előre minimum 235/45 r17, hátulra pedig 245/45 r17. Erről a méretről vélemény?


Szerintem hülyeség, 245/45-el e46 engem már inkább egy traktorra emlékeztet.
Minden tipusnak és felninek meg van a váltómérete és gumi méret ajánlása, a BMW ezzel kivételesen nem lőtt félre úgyhogy én nem térnék el a gyári méretektől, és ugyan olyan széles felnire nem raknék különböző méretű gumikat csak azért mert az egyik olcsóbb vagy éppen az van otthon.
Szerintem a legbazáribb kinézetű ha pl e46-on 8" széles felnin elől 215 van hátul meg 245 körbe /45-el. Ha szélesiteni akarjuk a hátulját akkor azt felni váltással tegyük ne traktor gumival, mert azzal nem lesz csak rondább.
A méretek csak példák, a hangsúly a különbségen van.





Még csak érdeklődés szintjén írtam ezeket a méreteket, nem vagyok otthon ezekben a méretekben. De hátul szélesebb a felni is, mint elől. Az tény, hogy nem gyári táblázatból néztem az értékeket, egy gumis oldalon találtam ezeket a méreteket. Akkor YELLOW által írt méreteknél nagyobbat nem ajánlasz?


Igen, amiket ő írt sztem az a maximum.
Természetesen te döntöd el, meg azt raksz rá ami neked tetszik, csak segíteni próbáltam, nehogy nagyon túlvariáld és elszállj a méretekkel, mert az is elég rossz és csúnya is tud lenni.

compact Elküldve: 2014-04-13 18:12 alufelni

[quote="attig"][quote="YELLOW"]
attig írta:
YELLOW írta:
attig írta: Sziasztok!

Na akkor én is feltenném a gumis kérdést

Adott egy Style 68-as (gyárilag két szélességű) alufelni garnitúra:
Első felnik 7,5x17, 215/45 r17-es gumikkal,
Hátsók 8,5x17, 225/45 r17-es gumikkal.

Valószínű, hogy az első kettő cserés lesz, mivel balra húz az autó...

Mekkora gumikat javasolnátok előre, illetve hátra?

Köszi


ez így nem váltóméret, ahogy fent volt...

én ezt tenném fel: 215/45 elől, 245/40 hátul vagy 235/40 hátul


Ahogy olvasgattam, elég sok oldalon láttam, hogy ekkora felnikre így ajánlják: előre minimum 235/45 r17, hátulra pedig 245/45 r17. Erről a méretről vélemény?


Szerintem hülyeség, 245/45-el e46 engem már inkább egy traktorra emlékeztet.
Minden tipusnak és felninek meg van a váltómérete és gumi méret ajánlása, a BMW ezzel kivételesen nem lőtt félre úgyhogy én nem térnék el a gyári méretektől, és ugyan olyan széles felnire nem raknék különböző méretű gumikat csak azért mert az egyik olcsóbb vagy éppen az van otthon.
Szerintem a legbazáribb kinézetű ha pl e46-on 8" széles felnin elől 215 van hátul meg 245 körbe /45-el. Ha szélesiteni akarjuk a hátulját akkor azt felni váltással tegyük ne traktor gumival, mert azzal nem lesz csak rondább.
A méretek csak példák, a hangsúly a különbségen van.



compact Elküldve: 2014-04-13 18:09 Üzemanyag minõsítés és átverések!

negativ0001 írta:
compact írta:
rece65 írta: Egyik ismerősöm keveri a gázolajat a sima napraforgó olajjal(tisztával!) és azt állítja hogy semmivel nem rosszabb így mint amikor a tiszta gázolajat tankolta.
Sztem csak szarabb lehet a keverés de kíváncsi vagyok a véleményetekre!
E46 320D-je van 150 lovas és 2003-as..



Akinek nincs pénze gázolajra az miért nem jár bringával vagy gyalog?
Ráadásul a sima napraforgóolaj ára is 350-400ft körül van ha jól tudom.
Gratulálok neki kiváncsi leszek rá, hogy pár hónap használat után hogy áll majd a szája.
Mennyit is spóról vele 1 tanknál?...


Ebbe semmi kulonos sincs, en annak idejen amikor meg olcsobb volt az olaj, akkor csak azzal jartam (Peugeot Partner 1.9 D ) ugyan ugy megy, csak fank szagu a kipufogo fustje es csak nyaron lehet menni vele, mert telen nem inditod be.
A biodiesel is ilyen, csak abban van methanol es meg valami parafingatlo cucc....
.... amugy sokkal tisztabb es tisztito hatasu, mint a sima gazolaj.... ket tank olaj utan szurocsere, mert osszeszedi a mocskot a tankbol.
ui ismerosom hasznalt motorolajjal jar VW 2es Golf.... na az aztan fustol.....szerintem az szet is fogja cseszti a pompajat


Azért a régi adagolósokat szerintem ne keverjük ide, itt cr motorról volt szó ami ha jól belegondolunk a gázolajat sem birja, nemhogy a pancsolt dolgokat.

compact Elküldve: 2014-04-13 14:12 Üzemanyag minõsítés és átverések!

rece65 írta: Egyik ismerősöm keveri a gázolajat a sima napraforgó olajjal(tisztával!) és azt állítja hogy semmivel nem rosszabb így mint amikor a tiszta gázolajat tankolta.
Sztem csak szarabb lehet a keverés de kíváncsi vagyok a véleményetekre!
E46 320D-je van 150 lovas és 2003-as..



Akinek nincs pénze gázolajra az miért nem jár bringával vagy gyalog?
Ráadásul a sima napraforgóolaj ára is 350-400ft körül van ha jól tudom.
Gratulálok neki kiváncsi leszek rá, hogy pár hónap használat után hogy áll majd a szája.
Mennyit is spóról vele 1 tanknál?...

compact Elküldve: 2014-04-13 09:38 alufelni

csaki91 írta: Sziasztok!
Gyári 17es (e46) felnire felmegy a 215/45ös gumi? (Elölre)
És ha igen akkor hátulra milyen gumiméretet ajánlotok?
Előre is köszi


225/45r17 a gyári méret és ha nem eltérő szélességű a felni akkor mind a négy kerékre ugyan olyan gumi kellene.

compact Elküldve: 2014-04-12 08:55 Gumi

YELLOW írta:
compact írta:
leroyclub írta: Na egyenlőre nem cseréltem le mert még görgőzni kell 3 felnit. Hátul 255/35 R18 van, elől pedig 235/40 R18. Az első kettő különböző mértékben van elkopva. Kb 3-4 mm különbség van. Ez jelenthet problémát?



Én biztos nem raknék fel olyan gumit és ha van keréknyomás ellenőrző az autódban akkor az tuti állandóan jelezni fog akkora átmérőkülönbségnél.



szerintem nem jelezne, nem olyan nagy különbség ebből a szempontból. ha jól rémlik talán 2,5% van megadva, annyi eltérés lehet, amit a rendszer kezelni tud. azaz egy 100mm-es átmérő esetén 2,5mm. akkor egy 60 centis kerék átmérőnél, már 15mm, amibe benne van.
én csupán a más tapadási dolgok miatt nem tenném fel, másképp vezeti el a vizet a kopott gumi.



Nekem utóljára a téli keréknél jelzett be amikor az egyik kerékben 1.6 bar volt, nem hinném, hogy annyira belapult a 225/45r17, mégis bejelzett.
Igazából mindegy a lényeg, hogy szerintem nagyon nem ajánlatos semmilyen kopott gumit használni, főleg nem olyat ami össze-vissza van kopva.

compact Elküldve: 2014-04-11 23:47 Gumi

leroyclub írta: Na egyenlőre nem cseréltem le mert még görgőzni kell 3 felnit. Hátul 255/35 R18 van, elől pedig 235/40 R18. Az első kettő különböző mértékben van elkopva. Kb 3-4 mm különbség van. Ez jelenthet problémát?



Én biztos nem raknék fel olyan gumit és ha van keréknyomás ellenőrző az autódban akkor az tuti állandóan jelezni fog akkora átmérőkülönbségnél.



compact Elküldve: 2014-04-07 21:06 320d Motor

toki24 írta: Gyári bmw olajjal nekem csak az volt a problémám illetve van,hogy most is a kocsiba, amivel még gond nincs is,de kitudja hogy eredeti-e? Jó forrásból vettem remélem de azért csak bennem vana szálka..

Jövöhonapba nekem is olajcsere nekem is ez megy bele Liqui Moly 5W30 aztán amelyikkel jobb azzal fogom utánna használni


Én is pont ezért váltottam LM-ra, semmi gondom nem volt a gyári olajjal, de az pont elég volt, hogy egyre többet lehetett hallani a pancsolásukról.

compact Elküldve: 2014-04-03 18:55 Porlasztó

paleszb írta: Sziasztok!

Tegnap meghuzattam (325 tds), de nem nagyon, éppen hogy elérte 5000-t. Hipp hopp dadogás, alapjárat időnként megszűnik, leáll. 6-ból 5 porlasztót kicseréltem már, de nem hiszem hogy ez a baj. Ma azért még kicserélem a 6-at is.
km: van vagy 300 000 benne az óra szerint. Az olaj: egy olajcsere alatt 2 l-t kell utántölteni.
Van valami ötletetek? Vagy csak computeren derül ki, hogy mi szállhatott el.


Az eset óta be tudtad indítani és jár normálisan a motor?
Mert ha hosszas indítózás után beindul és olyan mintha mi sem történt volna akkor nagy valószínüséggel elfogyott az üzemanyag /nem jutott az adagólóhoz annyi anyag amennyit szívott volna/ így belevegősödött.
Ez lehet az eltömődött üzemanyagszűrő miatt, vagy szimplán csak amiatt, hogy a tds motort nem 5.000-es fordulat környéki használatra tervezték.
Adagoló okosításkor ezért szokás nagyobb üzemanyagcsöveket behúzni, vagy ac, puffer stb.

compact Elküldve: 2014-04-02 19:07 Segítsetek!

hriazikc írta:
BalaBMW írta: Sziasztok!

Elakadtunk kicsit, így szükségem lenne egy kis segítségre. A tünet a következő: teljesen random kigyorsításoknál nincs teljesítményem. Néha kb 3000-es fordulatnál alig akar feljebb menni (és közben olyan mint egy szívódízel), néha meg tovább megy, de ugyanúgy nincs erő. Lelépek a gázról és újra rálépek nem segít. Automatát átrakom manuálba és visszaváltok nem segít. Kiolvastuk a hibakódot és turbó nyomás problémát ír. Turbó átnézve és úgy tűnik nincs gond. Csövek átnézve és minden ok. Most ott tartunk, hogy a légtömegmérőre gyanakszunk. Mivel van, hogy napokig nem csinálja és utána is csak 1x-1x ezért a turbót kizártuk teljesen. A légtömegmérőt olyan mondta akinek szintén volt hasonló problémája azért tartunk itt. Nem tudom, hogy van-e a kettő között összefüggés, de most elkezdte enni az olajat is. Eddig 2 olajcsere között (15.000 km) max 1 mm hiányzott a maximumig, most kb 1 mm-re van a minimum felett 12.000 km alatt. Kb 1000 km-el ezelőtt rátöltöttünk fél litert, mert akkor is eezen a szinten volt, de most megint ott van a min. felett éppen... Az olaj gyári BMW 5w30 és a kocsiban elvileg olyan 300e km körül van.

Köszi a segítséget előre is!!


Szia,
Nekem is így zabálta az olajat, szelepszárszimering cserével megoldódott!

Üdv,
Csabi


A gond ezzel csak annyi, hogy a tiéd benzines és ott valóban nagy az esélye hogy a szelepszár szimmering kikeményszik, viszont dízelnél kb. 95%, hogy nem az a baja.