Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta:
Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..
Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!
Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:
Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".
jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.
Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.
nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta
Hát ja, a jó öregek mindig okosak. Lehet én is öregszem azért okoskodok.
Bár ugye sok tesztet fórumot olvasgat az ember, abból is, és persze legjobban a saját tapasztalatából tanulhat.
Na nekem most jön az első tél hátsóhajtással, ez még csak csak, de a nejemnek is!
Sok konfliktusba keveredtem már ezzel a hova tegyük a jobb meg a téli gumit mizéria miatt ha csak 2 jó vagy téli gumink van!
Elmondom itt is, hogy akárki akármit mond és tapasztalt vagy van egy kis józan esze akkor előre mennek a jobb és téli gumik főleg első kerekesnél.
Első kerekesnél az első kerék hajt, kormányoz és fékez komolyabban! /ennek ellenére van aki hátra rakná a jobb gumit úgy hogy a hátsó kerék max csak stabilizálja az autót komolyabb kanyarban, amúgy észre sem lehet venni még hóban sem hogy nyári van hátul.
Hátsó kerekesnél ugyan ez a helyzet, csak annyi hogy hátul hajt. Ha téli kerékről van szó akkor mind a 4 kerékre kell nincs mese.
De ha mégis csak kettő van akkor én még mindíg inkább az elindulásképtelenséget választanám ahelyett, hogy nem tudok vagy megállni, vagy befordulni egy kanyarba.
Állításom nem csak szavakkal dobálózás, hanem ki is próbáltam a fent említett konfliktusok miatt a nézetemmel ellentétes és sokak által helyesnek ítélt megoldást is és kudarcot vallott.
Tehát első és hátsó kerekesnél is ha csak 2 jó vagy téli gumi van akkor a kormányzott első kerekekre kellene rakni.
BMW-nél amúgy stabilitásban segít a dsc, ha hátul van szarabb gumi, de megállítani és befordítani a kanyarban az sem tud ha szar a gumi elől!