compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-11-03 13:18 Önindító

Bero írta: Sziasztok! Nem tudom a ti motorotokban hol van az önindító,de az enyémben ritka rossz helyen,ki se tudtam venni. Úgy néz ki önindító csere. Ti mit ajánlotok? Újat,bontottat vagy a mostanit újítsam fel valahol?


Mindenképp a felújítást ajánlom, mivel egy bontott sajnos zsákbamacska, viszont egy igényesen felújított önindító nagyon hosszú életű lehet!

compact Elküldve: 2013-11-03 13:15 Autóvásárlás

klins írta:
Pocses írta:
klins írta: Sziasztok !

Tavasszal szeretném megvenni életem első BMW-jét , E46 1.9 105LE benzin 2000-es évjárat, sok jót hallottam erről a típusról ... viszont a tapasztalataitokra lennék kíváncsi mert kissé még tartok a márkától

Fogyasztás , megbízhatóság , kaszni , szerelhetőség , hibák stb.

Előre is köszönöm !

üdv. Klins


Szia!

Jó választás ezzel a motorral, persze ha elég az igényeidhez. 1.9-ben jobb mint az 1.6-ban a nyomaték miatt. Fogyasztása nem több mint egy akármi más márkából egy kis 1.4-nek. Olvasgass itt a fórumokban sok jó segítő márkatárs van közöttünk.....




Köszi

Igyekszem keresgélni , de néha úgy érzem elvesztem a fonalat a rengeteg kérdés/válasz között




Sajnos az oldal leggyengébb láncszeme a katasztrofálisan átláthatatlan és követhetetlen fórum!

compact Elküldve: 2013-11-03 09:52 320d Motor

beriv írta: Helló

Valaki meg tudná mondani mikor volt a váltás a szívótorokál ( flip flap nélkülire).
PP28684 sztem ezen még régi lehet.
Másik kérdésem amihez írtam a vint az már elektromos turbós?
Ott mikortól volt a váltás?


Ha jól néztem akkor 2004 augusztusi.
Sztem villany turbó+flap is van!

compact Elküldve: 2013-11-03 09:47 Gumi

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.


nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta


Hát ja, a jó öregek mindig okosak. Lehet én is öregszem azért okoskodok.
Bár ugye sok tesztet fórumot olvasgat az ember, abból is, és persze legjobban a saját tapasztalatából tanulhat.
Na nekem most jön az első tél hátsóhajtással, ez még csak csak, de a nejemnek is!


Sok konfliktusba keveredtem már ezzel a hova tegyük a jobb meg a téli gumit mizéria miatt ha csak 2 jó vagy téli gumink van!
Elmondom itt is, hogy akárki akármit mond és tapasztalt vagy van egy kis józan esze akkor előre mennek a jobb és téli gumik főleg első kerekesnél.
Első kerekesnél az első kerék hajt, kormányoz és fékez komolyabban! /ennek ellenére van aki hátra rakná a jobb gumit úgy hogy a hátsó kerék max csak stabilizálja az autót komolyabb kanyarban, amúgy észre sem lehet venni még hóban sem hogy nyári van hátul.
Hátsó kerekesnél ugyan ez a helyzet, csak annyi hogy hátul hajt. Ha téli kerékről van szó akkor mind a 4 kerékre kell nincs mese.
De ha mégis csak kettő van akkor én még mindíg inkább az elindulásképtelenséget választanám ahelyett, hogy nem tudok vagy megállni, vagy befordulni egy kanyarba.
Állításom nem csak szavakkal dobálózás, hanem ki is próbáltam a fent említett konfliktusok miatt a nézetemmel ellentétes és sokak által helyesnek ítélt megoldást is és kudarcot vallott.
Tehát első és hátsó kerekesnél is ha csak 2 jó vagy téli gumi van akkor a kormányzott első kerekekre kellene rakni.
BMW-nél amúgy stabilitásban segít a dsc, ha hátul van szarabb gumi, de megállítani és befordítani a kanyarban az sem tud ha szar a gumi elől!






compact Elküldve: 2013-11-02 08:55 320d Motor

tibee01 írta:
ZoleeSRB írta:
compact írta:
toki24 írta: Na tapasztalat a kiskati nélkül!

Azért vettük ki mert a porcelén már zörgött benne és baszottul zavaró volt nekem.

Megállapítés kormolni nem kormol ez jobban megnéztem kivülröl is ugyhogy más hajtota.. illetve teljesitménybe nem hiszem hogy dob a latba valamit , legalábbis bebeszélni nem akarom,de a lényeg hogy már nem zörög

tibee.:

Én szervizkor mindent cseréltem beleértve a kartergázszüröt is.
Bmw olajat raktam bele 5-30 és igaz hogy a gép 20.e ir vallumnak de én se hiszem el, szival 10e kmig engedem el az olajjal. Kartergázszüröt meg én személy szerint minden 4. olajcserénél fogom cserélni,ha eetleg a lové felfog nagyon dobni akkor minden 3.nál


dv!
Én is a gyakoribb olajcsere híve vagyok, de azt tudni kell, hogy pl. németben akkor viszik az autót szervizbe amikor kell, nem nagyon viszik korábban/gondolom itt is vannak kivételek, de nem ez a jellemző/.
Érdemes megnézni a német szervizkönyveket, szinte az összes ilyen motoros autót 20-25e km-enként szervizelik és sztem nincs több bajuk, mint a gyakrabban szervizelt társainak.
Kartergáz szűrő ha már a lecsapatós fajta van benne akkor elvileg felesleges túl gyakran cserélni mivel abban már nincs szűrő ami eltömődik.




A lecsapatós kartergáz szűrő cserével egyetértek,felesleges gyakran cserélni.Teljesen szétszedhető és simán kitisztítható.


Köszönöm!
Lehet-e tudni szétszedés nélkül, hogy az enyémben milyen kartergáz szűrő van? 2005ös EU4-es az enyém.
Illetve milyen olajat javasoltok bele? Szűrőkből a Knechtet szabad venni?



Szétszedés nélkül szerintem nem, mert a külső háza az megegyezik!
Én gyári BMW olajat használok, de sokan használnak mást is gond nélkül, sztem az a lényeg, hogy a megfelelő BMW minősítése meg legyen!
Szűrőkből én MANN-t használok, de elvileg a Knecht is van olyan minőségű, úgyhogy az is megfelelő szerintem.
Olajcseréhez egy jó tanács: először a szűrőt cseréld, mert amikor meglazítod a szűrőházat akkor nyitja azt a szelepet ami a házból a karterba enged még kb fél liter olajat.



compact Elküldve: 2013-11-01 15:13 Fûtõventillátor

mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne illetve édesapámnak (e46 320d), hogy tegnap kicseréltem a fűtőventilátort, mert ugyebár nem volt fűtés a kocsiba. A ventilátor jó, mert kipróbáltuk de fűtés továbbra sincs.az előtétellenállást kiszedtük és lemérték a villamossági boltba, és az működik.
Szóval most tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baj, mert nyakunkon a tél és a szélvédő ugyebár párásodik.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Dani


Komolyan azért cseréltetek fűtőventillátort, mert nem volt fűtés?
A ventillátor a levegő befúvására és keringtetésére szolgál!
Fűteni a fűtőradiátor fűt!
Tehát először azt kell ellenőrizni, hogy a motor eléri-e az üzemi hőmérsékletet, ha igen akkor a fűtőradiátorhoz is eljut-e a meleg, ha igen akkor klíma vezérlő esetleg terelőlapát rossz állás, hűtőfolyadék szint, stb. van pár hibalehetőség.
De igazából az az érzésem, hogy jobb ha egy hozzáértő szerelőre bízzátok ezt a dolgot, még mielőtt megint olyat cseréltek aminek semmi köze a meleghez!

compact Elküldve: 2013-11-01 13:20 Féktárcsa és fékbetét

ignasow írta: Sziasztok!

Ma este, ahogy megálltam a ház előtt látom, hogy pirosan izzik a bal hátsó féktárcsa. Hozzáteszem nincs fél éves a 4db tárcsa plusz betétek. Hirtelen a munkahengerre gondolok de majd holnap kiderül A kérdésem az lenne, hogy kiolvadhatott ott valami a nagy hőtől? gumi karmantyú stb. esetleg fékfolyadék elfolyhat reggelig? már rémeket látok..... Üdv.


Elolvadni nem kellene semminek, de ha normál betét és tárcsa volt benne akkor az velószínüleg kukás lett, így én azokat cserélném a hátsó munkahengereket pedig felújítanám ha még menthető állapotban vannak.
Jah, és amit sokan elfelejtenek, fékfolyadék csere.

compact Elküldve: 2013-11-01 13:12 320d Motor

toki24 írta: Na tapasztalat a kiskati nélkül!

Azért vettük ki mert a porcelén már zörgött benne és baszottul zavaró volt nekem.

Megállapítés kormolni nem kormol ez jobban megnéztem kivülröl is ugyhogy más hajtota.. illetve teljesitménybe nem hiszem hogy dob a latba valamit , legalábbis bebeszélni nem akarom,de a lényeg hogy már nem zörög

tibee.:

Én szervizkor mindent cseréltem beleértve a kartergázszüröt is.
Bmw olajat raktam bele 5-30 és igaz hogy a gép 20.e ir vallumnak de én se hiszem el, szival 10e kmig engedem el az olajjal. Kartergázszüröt meg én személy szerint minden 4. olajcserénél fogom cserélni,ha eetleg a lové felfog nagyon dobni akkor minden 3.nál


dv!
Én is a gyakoribb olajcsere híve vagyok, de azt tudni kell, hogy pl. németben akkor viszik az autót szervizbe amikor kell, nem nagyon viszik korábban/gondolom itt is vannak kivételek, de nem ez a jellemző/.
Érdemes megnézni a német szervizkönyveket, szinte az összes ilyen motoros autót 20-25e km-enként szervizelik és sztem nincs több bajuk, mint a gyakrabban szervizelt társainak.
Kartergáz szűrő ha már a lecsapatós fajta van benne akkor elvileg felesleges túl gyakran cserélni mivel abban már nincs szűrő ami eltömődik.

compact Elküldve: 2013-10-25 19:42 Motorolaj

extraisti írta: Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy ismeri valaki ezt a motorolajat:
A.Z Meisterteile
A BMW E36 316-osomba ma cseréltem olajat, és ezt raktam bele.
Eddig jó. Szép, csendben jár vele a motor.
Német olaj, és van BMW longlife minősítése is.
Viszont a neten utánanézve semmi infót nem találtam róla.
Egy autósboltban ajánlották. (elvileg a Metabond német változata)
Ennyire új lenne?


unix nem olyan régen kezdte a forgalmazását, elég sok minősítése van úgyhogy olyan rossz nem lehet sztem.

compact Elküldve: 2013-10-25 19:38 váltó

gdobos02 írta: Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi. a váltó holtjátéka elég nagy, illetve 5-ből alapállásba néha nehezen ugrik vissza, és 1-be is nehéz berakni. a kuplungal nincs probléma. Nem tudom, hogy a rudazat gyűrűk cseréje megoldaná e a problémát vagy a váltóval van valami gond.
e46 318d 5-s váltó.


Váltó le, van pár kis dugattyú és rugó ami kopása és törése miatt van a tünet.
Nem egyszerű mutatvány viszont ha normálisan van megcsinálva, utánna olyan, mint az új.

compact Elküldve: 2013-10-10 12:36 Társalgó

pomzi írta: Sziasztok!

Megosztom a szombati "kalandomat" okulásképp veletek, a képet lent láthatjátok mi lett az autómból. A történet pedig, lakott területen kívül 50-60-nal haladó két kocsit előztem 90-100 körüli tempóval, mikor a hátsó kocsi mellett voltam elkezdett rámhúzódni, átjött a felezővonalon, és mivel nem akartam összetüközni lehúzódtam a padkára, ott a kavicson megindult a hátulja, már nem tudtam megfogni, majd jött egy pörgés egy árok, az árok végén betonfal onnan visszapattanva a levegőben egy pörgés és visszaestem az útra keresztben. Szerencsére kiszálltam egyben a kocsiból. A másik autó sofőrje természetesen tagadja, hogy ő bármit is csinált volna. Jött rendőr, mentő, ezt muszáj megemlítenem, mivel a kiérkező rendőr első kérdése a fenti repülés után, hogy elviteti az autót vagy vitessem én...!? (megint bizonyitottak a rend éber őrei) Közben bevittek a kórházba, majd következett a vallomástétel, ahol nem is érdekelte, hogy hogyan zajlott az eset az én szemszögemből, azt hajtogatta, hogy csak azt látom, hogy lekap az útról aztán megcsúszik és biztos gyorsan is ment, és különben is örüljek, hogy élek...
Így első körben én viszem a balhét, a tanulság pedig, hogy figyeljetek oda, ha autóba ültök, mert ha az a köcsög egy suzukisra húzza rá a kormányt amiben gyerekes család ül, annak nem ilyen vége lesz..



Üdv!

Aki rádhúzta a kormányt azzal össze is értél, tehát esetleg az ő autóján van valamilyen sérülés ami egyértelműen a te autód nyoma?
Ha van, és van időd és pénzed foglalkozni az üggyel akkor egy komoly kárszakértő és/vagy egy igazságügyi szakértő a nyomokból ki tudja hozni azt, hogy mi is történt valójában és sokat számít az ő szava az ügyben.
Ha semmi nyom nincs és nem is értetek össze és nincs több olyan szemtanú aki azt állítja ami a te oldaladat biztosítja, akkor sajnos nem tudsz mit tenni és téged hoznak ki vétkesnek.



compact Elküldve: 2013-10-09 21:05 Autóvásárlás

YELLOW írta:
jlaci74 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!
3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


Turbo ugyan nincs, de kettőstömegű a 320i-ben is van , plusz még néhány alkatrész amivel lehet probléma : vanos, trafó, AC, lambdaszonda ( a 170Le-s M54-ben mindjárt 4 db ...) és nem fog 6 litert enni sosem ... Szóval nem lebeszélni akarlak, de alaposan tájékozódj mielőtt döntesz...



M54-ben szerintem nem annyira problémás a vanos mér. trafó db-ja jó áron max 8000 és márkás. AC ugyanúgy a dezsőben is tönkre megy. akkor sem anyni a költség, ráadásul valószínű kevesebbet is fut. és azokban is van még tartalék (lambda), sem megy hamarabb tönkre, mint egy dízelben a turbo. persze kirívó eset van hogy hamarabb. dízelből nehezebb is oylat kifogni, amire rövid időn belűl nem kell sokat költeni. de ez lerágott csont már.
szerintem elektromos autót kell venni, pl dodgem



Rövid ideig jártam ilyen motoros e46-al, nekem 9-13l között fogyasztott dinamikus használat mellett, de nem hajtósan!
Városban megfontoltan sem nagyon megy 10l alá.
Egyébként szimpatikus és elég jó motor sztem, de ha eléri a vég akkor erre is lehet költeni sajna.


compact Elküldve: 2013-10-08 22:27 Autóvásárlás

YELLOW írta: itt pedig ez a fő típushiba



Ez csak ezen az oldalon típushiba, hogy ilyen idétlen módon van megoldva a fórum és be lehet kavarodni egymás össze-vissza írásába és lehetetlen pár hét múlva visszakeresni ha volt vmi érdekesség!
+miből indult ki egy téma...



compact Elküldve: 2013-10-08 22:21 Autóvásárlás

neptunes4you írta:
compact írta:
Plk89 írta:
Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


Azért túlozni nem kell, valljuk be, hogy a BMW 1.6-osai gyengék, mint a harmat kb annyira, mint a golfok és astrák 1.6-osai, más márkánál ne is kutassunk ellenfeleket, mert mind megeszi a 316i-t.
Ha pedig csak az általad írt komplett első futómű felujítást nézzük akkor kb. negyedannyiból van meg egy Golf-nál ez a művelet, mint a BMW-nél.
Mivel írta, hogy ő BMW-ben gondolkodik, így felesleges neki hasonlítgatni, csak én nem vagyok híve az elvakult fan érzésnek és látom a fától az erdőt, ráadásul volt már jópár autóm így van mihez viszonyítani.
BMW-t az ember sosem a megbízhatóságért és olcsó fenntarthatóságért vesz/kivéve aki hisz a mesékben és az elvakultakban/.




Egy BMW egy BMW, és nem egy Golf. Nekem is ez a véleményem. Ha csak azt nézem, hogy egy BMW motor 94-től láncos, egy Golf meg szíjas, nekem ez már jelent valamit (itt ebben a dologban apám is egyetért velem). Lehet hogy hülyeséget beszélek, lehet hogy nem, de engem ezek a dolgok vezettek el a BMW-ig. Rengeteg továbbá a klímás modell, ami szintén jó, sőt viszonylag sok van akár digitklímával szerelve. Ez hogy BMW kell, nem első látásra dolog volt. Gondolkodtam A4-es Audin, 2-es Golfon, Honda Civicen, Roveren, Alfa Romeon, Ford Escort cabrion, de valahogy engem a bömös fogott meg. Hobbiautónak kell, és megkapná tőlem a gondoskodást, nem földútjáró lenne, hanem egy igényes, megvigyázott verda. Amit mondok szubjektív, lehet hogy nem mindenkinek fog tetszeni, de én ezt gondolom...



A láncos-szíjas dolog amit írtál az gyakorlatilag teljesen hülyeség és semmit nem jelent.
Látom azért volt baj már csak az autó kiszemelésén is, mert ami listát írtál az kb. a tűz és víz esete, nem értem, hogy kerül egy lapra egy audi a4 és egy escort cabrio.
Kb. olyan, mintha a Trabant és Porsche között gondolkodnál és a többi általad írt autó is eléggé üti egymást.
Jó autó a BMW nem véletlenül tértem én is vissza elég sok kitérő után, de azért eléggé túl van reagálva és közel sem annyira jó a konkurensekhez képest, mint amennyire sokan el vannak ájulva tőle. Kortól és használattól függően tele van típushibákkal, és prémium autó szégyenét okozó értelmetlen megoldásokkal és problémákkal, amikre ha az előző tulaj nem figyelt vagy azt hitte, hogy az autót megvenni lesz nehezebb nem fenntartani akkor neked akár a nyakadba zúdúlhat minden.
Sajnos a magyar használtautó piacot teljesen ellepte többek között a kint kidobott e36-ok, így vásárlásnál nagyon ésszel kell lenni és a legolcsóbb példányokat el kell felejteni!
Remélem azért tudtunk segíteni.
+még egy jó tanács: Ha hobbi autónak szánod akkor 316-tól ne várj nagy dolgokat ha csak nem vmi nagyon kis teljesítményű autóval jártál eddig.


compact Elküldve: 2013-10-08 12:37 Autóvásárlás

Plk89 írta:
Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


Azért túlozni nem kell, valljuk be, hogy a BMW 1.6-osai gyengék, mint a harmat kb annyira, mint a golfok és astrák 1.6-osai, más márkánál ne is kutassunk ellenfeleket, mert mind megeszi a 316i-t.
Ha pedig csak az általad írt komplett első futómű felujítást nézzük akkor kb. negyedannyiból van meg egy Golf-nál ez a művelet, mint a BMW-nél.
Mivel írta, hogy ő BMW-ben gondolkodik, így felesleges neki hasonlítgatni, csak én nem vagyok híve az elvakult fan érzésnek és látom a fától az erdőt, ráadásul volt már jópár autóm így van mihez viszonyítani.
BMW-t az ember sosem a megbízhatóságért és olcsó fenntarthatóságért vesz/kivéve aki hisz a mesékben és az elvakultakban/.