compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-10-07 21:12 Autóvásárlás

neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!

compact Elküldve: 2013-10-07 20:01 Autóvásárlás

YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.

compact Elküldve: 2013-10-07 19:54 Gumiabroncs

veszkoo85 írta:
compact írta:
veszkoo85 írta:
dbtibi írta: Ha esetleg valakit érdekel a téli gumik tesztje 15"-ban :


17-es be véletlen nincs?????????????


Nem hiszem, hogy óriási különbség lenne köztük, amúgy később szokott még megjelenni ilyen teszt 205/55r16 méretben.
Általában a leggyakrabban előforduló méretekből végeznek ennyire részletes tesztet.



köszi.
de nekem sajna csak 17-től kezdődik a gumiméret..



Nekem is így van, de amint írtam, gondolom hogy 17-esben sem rosszabb pl az itt első 3 helyezett, de az alattuk lévők is kb ilyen arányú teljesítményt tud nagyobb méretben.

compact Elküldve: 2013-10-07 19:46 Gumiabroncs

veszkoo85 írta:
dbtibi írta: Ha esetleg valakit érdekel a téli gumik tesztje 15"-ban :


17-es be véletlen nincs?????????????


Nem hiszem, hogy óriási különbség lenne köztük, amúgy később szokott még megjelenni ilyen teszt 205/55r16 méretben.
Általában a leggyakrabban előforduló méretekből végeznek ennyire részletes tesztet.

compact Elküldve: 2013-10-07 19:42 Autóvásárlás

YELLOW írta:
bbihari írta: Skacok, melyik típusú E46-osban van sperr difi? Mert jó lenne egy olyat vennem, állítólag sokkal jobban vezethető...


M3


Ha jól tudom akkor nem egyszerű nyomonkövetni, hogy melyikben volt és melyikben nem, egyébként normál és enyhén sportos körülmények között és hómentes időszakban észre sem veszed, hogy melyik alatt van vagy nincs.
DSC off után már keményen táncba lehet vinni, ha meg van hozzá az erő, de oda már nem árt egy kis gyakorlat sem, mert jóval agresszívabban viselkedik a sperr nélküli verziósnál, ráadásul gondolom nem így akarsz közlekedni állandóan, úgyhogy én nem felétlenül az alapján vennék autót, főleg úgy, hogy eléggé leszűkíti a kört, nem mintha amúgy egyszerű lenne jó állapotú e46-ot találni.

compact Elküldve: 2013-10-04 17:54 Társalgó

hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék rakni 316i-be (e46) sportlégszűrőt! Nem, nem a "hatalmas" teljesítménynövekedés miatt, hanem a hangja miatt. Tetszik nah ...
Milyen megoldást ajánlanátok? Nem igazán értek a lovakhoz ...

Köszönöm!


Direktszűrőn kívül más megoldást nem tudok, egyébként a hangján kívül csak negatív hatása van! Ráadásul mivel a motortérből szívja a meleg levegőt így akár még teljesítmény csökkenést is tud okozni.

compact Elküldve: 2013-10-04 12:22 Kopog az eleje!!

pot írta: Hello sziasztok érdeklődnék , hogy mennyibe kerülne a lengőkar felujitás mert lehet hogy nekem is az kopog benne, én a lengéscsillapitora gyanakszom de lehet hogy lengőkar,. A lengőkar szilentett kicseréltem de nem az volt a baja??????????????,


Olvass pár sorral lentebb és jlaci74 tagtól minden segítséget megkapsz szerintem!
Amúgy nagy valószínüséggel a lengőkar vagy stab pálca, esetleg mindkettő fog kopogni, de ezt nektek kell kideríteni, hogy mi lóg, mert fórumon keresztül nehéz megállapítani az ilyet 100%-ra!



compact Elküldve: 2013-09-30 18:27 kettõstömegü lendkerék

HCsabi írta: Szerintetek melyik a jobb kettős tömegű lendkerék?
A Valeo vagy a Luk?
Van aki aszt mondja hogy a Luk nem túl megbízható.


LUK szett van a német autók 90%-ában és vezető szerepet tölt be 100éve!
Számomra érdekes kicsit amit neked mondtak.

compact Elküldve: 2013-09-30 18:18 Turbo

haka írta:
compact írta:
haka írta:
ember84 írta: Problema ismeros,mindegik porlaszto kiszedve,kozuluk egyik nek a csucsa beszart,tobbi csak egy erteken,befecsk.mennyisegen bukott el.mindegyik cserelve,most viszont fasza!erdemes bemeretned oket!


Ja csúcsokat nekem is meg kellene nézetni, csak nem tudom mennyi rosszra kell készülni és hát nem egy olcsó móka
Gép szerint 1-et térnek el plusz-minuszba, még is csörög.


0,1 vagy 1 az eltérés?
Mert az 1 az már elég sok ahhoz, hogy csörögjön!



Hát most elbizonytalanodtam, majd rákérdezek, bár gondolom akkor 0.1, mert mondta is a Ricsi, hogy gép szerint jó, de hallani, hogy csörög, szóval el kéne küldeni kiméretni
Csak ugye ha már kimérik cserélni is kéne a rosszakat, vagyis felújítani. Amire azt mondták, hogy 30 a részleges 55 a teljes felújítás. És ugye nem mindegy, hogy egy részleges lesz vagy 4 teljes


Mielőtt nekiugranál kiszedni a befecskendezőket én ajánlom a visszafolyó üzemanyag mennyiségének mechanikus mérését! Az is pontosan megmutatja, hogy milyen állapotban vannak a befecskendezők és sokkal egyszerűbb és gyorsabb megoldás!




compact Elküldve: 2013-09-30 12:33 Turbo

haka írta:
ember84 írta: Problema ismeros,mindegik porlaszto kiszedve,kozuluk egyik nek a csucsa beszart,tobbi csak egy erteken,befecsk.mennyisegen bukott el.mindegyik cserelve,most viszont fasza!erdemes bemeretned oket!


Ja csúcsokat nekem is meg kellene nézetni, csak nem tudom mennyi rosszra kell készülni és hát nem egy olcsó móka
Gép szerint 1-et térnek el plusz-minuszba, még is csörög.


0,1 vagy 1 az eltérés?
Mert az 1 az már elég sok ahhoz, hogy csörögjön!

compact Elküldve: 2013-09-29 21:51 Autóvásárlás

YELLOW írta:
compact írta:
YELLOW írta:
jons írta:
Sparta írta:
Hát olyan 1m ft körül


1M Ft körül ne vegyél e46-ot.


de okosat szóltál, én iylenért vagyok leugatva. akkor csak egyet értünk ugye-ugye


Csatlakozom én is az "1M Ft körül ne vegyél e46-ot" táborhoz, csak én óvatosabban próbáltam tálalni!



E36-ból nem nagyon van normális 1 millába. múltkor egy 92-est láttam igaz agyon újítva de 1,8 misiért volt. nah az is durva...


Az a gáz, hogy most óriási divat lett az e46 vásárlása+behozatala/kint most ért abba a korba, hogy elkezdték kidobálni/ és most mindenki szarért-hugyért próbál BMW-hez jutni, csak sajna ezeknek az irreálisan olcsó autók 90%-a szemét!
A jónak ma is és kint is meg van az ára, de ezt nem lehet elmagyarázni sajna jópár embernek, de majd megtanulják a saját kárukon, csak addigra már az lesz, hogy a BMW a szar nem pedig ők voltak a marhák, hogy a legolcsóbb autók közül válogattak...

compact Elküldve: 2013-09-29 21:37 Autóvásárlás

YELLOW írta:
jons írta:
Sparta írta:
Hát olyan 1m ft körül


1M Ft körül ne vegyél e46-ot.


de okosat szóltál, én iylenért vagyok leugatva. akkor csak egyet értünk ugye-ugye


Csatlakozom én is az "1M Ft körül ne vegyél e46-ot" táborhoz, csak én óvatosabban próbáltam tálalni!

compact Elküldve: 2013-09-29 21:34 Autóvásárlás

[quote="Sparta"]
compact írta:
Sparta írta: Megéri kintről behozni e46otMondjuk Németből?Azt hallottam ausztriábol nem érdemes,mert ott sincsenek valami jók.én nem dizelben gondolkodok.
És a 200000km egy 2000-2002 es autonál reális?


Ha csak szimplán olcsó autót keresel akkor felesleges kimenni, mert olcsón kint sem kapsz jobbat, mint itt!
Viszont ha van pénzed, csak nagyon jól felszereltet, megkímélt és igazolt szervizes autót, ...stb. keresel akkor úgy érdemes kint nézelődni, de így sem lesz egyszerű megtalálni a tökéletest/talán mert nem is létezik/!
Mik a feltételeid és mennyit szánnál a dologra kb?




Hát olyan 1m ft körül



Lehet kint nézelődni, de sztem határon belül is fogsz megfelelőt találni!
Ha az olcsóbbakat keresed és fontos a minőség akkor készülj rá, hogy vásárlás után nem árt ha marad még 1-200e ft az autóra!

compact Elküldve: 2013-09-29 21:25 Turbo

pot írta: Sziasztok az autóm 3500 felett elkezd kormolni de nem olyan nagyon . Mi lehet a baj cseréltem olajat ,szűrőt ,levegőszűrőt, kartelgázszürőt, ki takaritottam a egr-t , szivósort, cooler hűtőt , pilangókat kiszettem . Porlasztó hiba lehet , nem ir hibát meg nem füstöl alapjáraton se csak ha nagyon nagy gázt adok????????????,


Részecske szűrő nélküli dízel autó, mit vársz tőle?!
Amúgy el lehet kezdeni nyomozni és ölni bele a pénzt, de miután rátoltál 1 millát és mindent kicseréltél akkor is lehet, hogy csinálni fogja!
Ha nagyon zavar akkor nézd meg a befecskendező értékeket vagy ne forgasd 3500 fölé!

compact Elküldve: 2013-09-29 21:17 Autóvásárlás

zoli900 írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
nickname írta:
zoli900 írta:
hancurozo írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
Markkkk írta: Okok.

Még egy kérdés aztán hagylak békében titeket.

Mivel azt néztem, hogy kurva jól vannak összerakva ezek az autók, kevésbé könnynen megállapítható a futott km és az igénybevétel.
Nem vagyok egy kilóméter freak, több autót vettem -adtam már el 300.000 km feletti futással, de jó tudni, hogy mennyi az annyi pontosan.

Hallottam valami ilyet, de lehet, hogy hülyeség, hogy a bmwnek a kulcsában is el van mentve a km- meg valami még két helyen legalább és hogy létezik olyan amiből nem tudják "kiütni/átírni".. Ez igaz ez vagy csak tündérmese?

Egy ilyen 318d-nek mennyi életet szántak ha karban van tartva?
kimegy a világból típusú motor, vagy általában 300nál letérdel? (természetesen ésszerű karbantartások mellet kérdezem)

Nagyon köszi..


dízelről majd nyilatkoznak. igen kulcsból ki lehet olvasni, de ő is veszi az infót egy belső egységtől. mindent át lehet írni, ha valaki profi. több helyen tárol, nem mindet írják át, akkor lehet, de szintén profi kell, aki az öszes modulba bele tud nézni.


Nekünk 20d-nk van,de az 1,8d is ugyanakkora köbcentis,csak le van "butítva" az elektronika,ha jól tudom.
Hát nekünk már ment el benne adagoló 2 turbó,meg egyszer 244 ezernél főtengelyes lett-motorcsere.
Én 100 százalék ,hogy benzinest vennék,csöndesebb,nem ráz,nincs annyi baj vele.


Nekem is 20d van. Gyári az adagoló, a turbó, a lendkerék, és szinte minden. (300e km-t ezek már biztosan kibírtak nálam)


Hát én is sokallom már ezeket a dolgokat,nem tudom mitől megy ennyi minden tönkre benne.


Az elözö 320D ami volt jelenleg 310.000 ezer környékén van benne, turbo kuplung nem volt még benne cserélve.



Akkor elgondolkodtató, hogy mennyit futhatott az, amelyikben már ezeket cserélni kell...


Tönkre mehet ha 30ezrenként cserélnek benne olajat a turbó olajcső "elsarasodik" aztán már nem is kap rendesen kenést, illetve az olaj minősége sem mindegy.
Nem bántó szándékkal írtam!

Üdv.:Neo


Olajat mindig jó minőségűt veszek,illetve 20000 kilométerenként cserélem le,az előírtak szerint.
A turbó olajcső jó ötlet azt majd megnézem,az elrepedt turbócső károsíthatja a turbót?


Sem a motor sem a turbó nem örül neki!