compact Elküldve: 2014-02-15 08:13 Üzemanyag fogyasztás
MattM325 írta:viktor írta:compact írta:
Nem szeretnék semmilyen vitába szállni, főleg nem olyanba ami a benzinről szól, csak megjegyzem, hogy ismert japán márka bizonyos motorjai ami érzékenyek az üzemanyagminőségre az a lukoilos benzintől és egyéb "olcsó" kút anyagát tankolva betárolja a "szegény üzemanyag keverék" című hibakódot és érezhetően szarabbul megy.
Az egy dolog, hogy seggre ném érzünk minden autónál különbséget, de a technika érzi és nem egy-két itt-ott tankolásnál fog kiderülni, hanem hosszútávon.
Dízelnél pl nem mindegy, hogy 100 vagy 300e km után kell a befecskendezőkhöz nyúlni sztem, amit nagyban befolyásol az üzemanyag minősége és itt nem a fizikai szennyeződésekről van szó amit meg lehet szűrni....
"Ismert japán márka" Mi ez kereskedelmi tv, hogy nem mered ideírni? Egyébként biztos van ilyen.
Nekem van egy tippem Szerintem Honda, ha abból indulok ki, hogy vvt-tekk megoldással eléggé fel van húzva a motor egy turmixgéphez képest.
Toyota yaris és evo9 ami saját tapasztalat alapján észreveszi a trágya minőségű üzemanyagot, de másnál is hallottam már róla, de én már régen csak abban bízok és hiszek amit én is tapasztalok.
Nagy a lépcső a két autó között de a yarisé nem egy agyonhúzott motor gyárilag.
Amúgy a vti-t pedig sztem annyira nem illik szidni, mert 300e km-t is el tud menni megbontás nélkül ha normális olajat kap+ 100Le/L teljesítményt tudtak már 15 évvel ezelőtt...
De nem kell félreevezni a lényeg, hogy elég nagy minőségi különbségek vannak a benzinkutak között az már egy másik kérdés, hogy ki és melyik autó veszi ezt észre.
Ez is egy olyan téma amin nagyon sokáig lehetne itt vitatkozni meg beszélgetni, de én túl sok időt nem szeretnék ilyenekre fordítani, mindenki ott tankol ahol akar sztem ha vki megszállot lukoilos és véletlenül egyszer omv-n tankol akkor sem biztos, hogy bevallja, hogy tényleg sokkal jobb az omv ráadásul nem is biztos, hogy 1 tankolásnál észrevehető a különbség, főleg akik 3.000-ért tankolnak...