batigol09 írta:
Sziasztok!
Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.
köszönöm előre is
Ha 7e km alatt megevett 1 litert az valóban nem normális!
Az enyém 80%-ban keményen hajtva van és 15e alatt eszik fél litert kb.!
Az a baj, hogy túl sok a kérdőjel az előző olajcseréddel kapcsolatban, mert nem tudod, hogy milyen olaj és hogy egyáltalán maximumra lett-e töltve!
Egyébként az esetek nagy részében a turbó a ludas, ezt úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni, hogy a cooler alsó csövét lekötöd és megnézed, hogy van-e benne olaj, esetleg folyik belőle vagy vmi egyéb rendellenes dolog!
Ha így van akkor én azonnal mennék oda ahonnan a turbót vetted, ha nem akkor cseréld le az olajat /BMW, Liqui Moly vagy egyéb értelmes 5W-30 vagy 40-es olajra, castrolt hanyagolnám/ töltsd maximumra és így figyeld majd az olajszintet.