Mivel a Tábornok utólag napfénytetőt is kap (a művelet jelenleg is folyamatban), ezzel kapcsolatban többen megkerestek, nézzünk pár részletet - amennyiben valami kimarad, szúrjátok be nyugodtan, hagy tudják a többiek is!
Azt azért nem részletezném, hogy kezdetnek a tetőkárpitot hogyan kell leszedni...
Bocsi a képek hiánya miatt, pótolni fogom pár napon belül...!
Kialakítás:
A gyárilag napfénytetővel "megáldott" autók esetében a napfénytető szerkezete a tetőlemez aljára kialakított pontokon rögzíthető.
Ennek megfelelően az sajnos nem elegendő, ha kivágjuk a tetőlemezt. Egyrészt mert peremes a kivágás, másrészt az említett rögzítési pontok hiánya miatt.
Ugyanakkor a napfénytető rendelkezik mind a 4 sarkában vízelvezető nyílásokkal, amelyek csövezése gyárilag van beépítve a karosszériába. Ez probléma lehet, mivel a nem-tetőablakos modelleknél ezen csatornák nincsenek kiépítve! Az elülső két sarok vízelvezető csatornája az A-oszlopba van beépítve. Flexibilis gumi csatlakozása van és a tető alatt belül néhány mm-re kikandikáló fém csőre illeszkedik. Ezen csövek az első sárvédő mögött elhelyezkedő lapos fekete vízkivezető fölött végződnek.
A hátsó két vízelvezető mindkét oldalon egy-egy műanyag csőre csatlakozik, amelyek a touringnál és a compactnál a tető két széle alatt fut végig egyenesen és a csomagtér ajtó tetejénél lévő nyílásnál végződik.
Amennyire tudom, az első vízelvezetések minden karosszéria változatnál megegyeznek, a hátsók pedig a C-oszlopban futnak le a sedannál és coupenál, de a kivezetéseiről nincs információm, habár kerestem egy rövid ideig... Bár logikusnak tűnik az a megoldás, mint a touringnál, hogy a csomagtér ajtónál végződik. Pls confirm!
Költségek:
- Donor tető + tetőablak + kábelezés és panel a kapcsolóval + tetőkárpit: ~90k (kb...)
- Belső hegesztett/csiszolt felületek kezelése és tömítése, első vízkivezetések csövezése (touringnál a hátsó használható a donorból): ~10k
- Csere munkadíja: ~75k
- Tető újrafényezése: ~20k
- Elektronika bekötése: ~10k
A fentiek összesen ~205k, de inkább azt mondom hogy max 220k-ba belefér, aki ilyesmire vetemedik!
Nekem szerencsére minden alkatrész és kábel megvolt már...
Probléma - vízelvezetés utólagos kialakítása:
Nálam a touring esetében a hátsó vízelvezetők kiépítése a legegyszerűbb, ezzel kezdem. Itt csak a donorból származó műanyag csövet kell visszatolni, nem vészes.
Elöl kicsit neccesebb a helyzet. Ezt majd majd ma járjuk körbe, de ötletek vannak. Pneumatika csövet felhasználva szeretnénk kialakítani, de kérdés hogy le lehet-e vezetni az A-oszlopon keresztül. Megnézzük. Ha nem sikerül, akkor belül az A-oszlop takarók mögött van hely levezetni a csövet, a kérdés annyival egészül ki, hogy hol legyen a kivezetés. Estére okosabbak leszünk! De az biztos, hogy meg fogjuk oldani...