csatis1 fórum hozzászólásai

csatis1 Elküldve: 2016-03-12 20:24 világításmodul programozása

lantika írta:
csatis1 írta: Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi


Vasärnap,ha sikerül "belemenni" az LSZ-be akkor elküldöm az egesz MAN file-t.


Udezsír, köszi!

csatis1 Elküldve: 2016-03-12 06:50 világításmodul programozása

Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi

csatis1 Elküldve: 2016-03-12 06:44 világításmodul programozása

YELLOW írta: ez az US style index világítás mennyire szabályos? leginkább azt olvasom, hogy nem.
ismerősök, akiknek volt, azt mondják sosem állították meg őket, vagy nem szóltak érte.
ha belegondolok a DRL mellett azért tény, hogy odaszegezi a tekinteteket, legalábbis egy pár km városi haladásban feltűnt. viszont tény az is, hogy egy európai embernek zavaró lehet.
kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban? fogok menni hosszabb útra, így inkább kikapcsolnám, annyit nem ér, hogy esetleg büntit kapjak, esetleg kamera felvétel miatt. még itt helyben annyira nem is gáz... bár kezd megtetszeni, de hosszú távon nem hagynám.

Nekem DRL mellett nincs us index, csak ha felkapcsolom a vilagitast. Eddig nekem se szolt erte senki.

csatis1 Elküldve: 2016-03-11 15:50 Belsõ

rece65 írta: Szerintetek ezt a pedál szettett hogyan kell beszerelni?
A gázpedálnál a sf. csavarokkal gondolom de a fék és kuplung pedálnál hogyan?

Köszi előre is!



Ezt a pedálszettet egyáltalán nem lenne szabad beszerelni! Mert utána következik a króm kilincs, a világítós szelepsapka és társai... Sem ettől, sem a csomagtér ajtóra ragasztott M-emblémától nem lesz M-es a járgány. Senkit sem akarok megsérteni, csak ennyi a véleményem ezekről!
Mindenki úgy csúfítja el a saját kocsiját ahogy akarja. Peace

csatis1 Elküldve: 2016-03-11 13:52 M3 vásárlás

YELLOW írta:
PappArnold írta: Hello sziasztok!

Autószerelőként érdeklődöm hogy BMW M3 e46 vásárlásánál mire érdemes figyelni,
természetesen az alapokon kívül?!
-Típus hibák
-Gyenge pontok
-Van-e valami amit érdemes szem előtt tartani.(évjáratnál frissült,fejlesztett valami...)
-Honnan tudom eldönteni egy szemle alapján hogy jobb kormányosított-e?

Jó állapotú autót szeretnék vásárolni itthoni akár külföldi viszonylatban,
és ha valaki tud ajánlani eladót azt is köszönöm.

Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Arnold


ebben csatis kollgága tud igazán a segítségedre lenni


E46 M3-nak alapvetően 3 fő problémája (gyengesége) van, amelyek azért kiküszöbölhetőek.
1: Hajtókar csapágyak.
2003/09 után a sok probléma miatt módosították a csapágyakat, így az ezutáni szériával már nincs olyan nagy probléma, az ezelőttieket pedig visszahívták garanciás cserére. Erre mindenképp érdemes rákérdezni. Ezenkívül arra is, hogy a km-óra állásának függvényében volt-e már cserélve azóta? Egy ilyen csapágysor 80ekm után cserés, vagyis S54B32-nél érdemes cserélni.
2: Hátsó padlólemez/bölcső felfogatás erősítés.
E46-nál (de nemcsak az M3-nál) jellemző a hátsó padlólemez kiszakadása. Az M3 diffije extra merevítést is kapott emiatt. De ettől még lehet repedés az alvázon, a bölcső felfogatási pontjai közelében. Extrémebb esetben a csomagtér padlókárpitját felhajtva a padlólemez szélén akár már látni hogy szét van szakadva. Neten özön kép kering erről, alulról-felülről (gugli: E46 M3 rear subframe damage vagy crack). Érdemes rákérdezni hogy volt-e mostanában ellenőrizve, esetleg papírt állítottak ki róla? Ha nem, akkor mindenképp meg kell emelni és alánézni. Ha neten rákeresel a képekre, akkor látni fogod mit keress(etek). Egy ilyen hátsó alváz erősítés kb 250k (ha én megcsináltatnám vkivel), nyilván ha szerelő vagy akkor magadnak akár meg tudod csinálni, de alkualapnak mindenképp jó (minusz 250-300k).
3: SMG váltó.
E46 az utolsó M3 amihez a kézi váltó a legmegfelelőbb. Bár én nem cserélném le az SMG-t kézire. Most még... Városban az SMG automata módban szarul vált. Tény. Kézivel jobb tolni neki, kicsit csúszva, kicsit 8000ig pörgetve néha. SMG leginkább a szivattyúra érzékeny. De mint a turbo vagy lehetne talán még pár alkatrészt mondani a régebbi 10 évnél öregebb modellekhez (nem feltétlenül maradva a BMW-nél), amelyek meghibásodására már "szakosodtak" és vannak ezekre ma már relatív olcsó és jó megoldások. SMG ugyanígy van, pontosan nem tudom az alkatrészt, de asszem valami elektromos motor ami tulajdonképpen bedöglik. Viszont ez ma már külön megvásárolható (szintén horror áron), de nem olyan drágán mintha az egész bazárt hidraulikus munkahengerrel együtt kellene cserélni. Emellett az SMG 6-os váltója ugyanaz mint ami a kéziben van. Csak fel van aggatva mindenféle robotikával. Szokták az SMG-t átalakítani emiatt kézire, és azért szeretik használni átalakításkor az eredeti váltót, mert az SMG finomabban váltja a fokozatokat - de közben iszony rángatja a kupplungot - és még mindig jobb állapotban van egy eredetileg kézis váltóhoz képest ugyanolyan futásteljesítmény mellett.

Ha van még kérdés ki vele!

Jah, jobb kormányosítás: alvázszám alapján kiderül azonnal.
De nem baj ám ha balosított: az tutira át van nézve, hogy mindene működjön rendesen!
De árulkodhat egy jobb oldalon hagyott kilincs zár, jobb oldalon meghagyott memóriás üléspanel vagy legigénytelenebb esetben a jobbegy felől hagyott könyöktámasz és kézifék.

csatis1 Elküldve: 2016-03-10 07:40 Restauráljunk

Missyke írta:
Koppelstangen VA re+li (Annyi világos hogy jobb bal)
Két első stabpálca.
Querlenkerlager Va re+li Hi. (Annyi világos hogy hátra jobb bal) - majdnem...
Két első lengőkar szilentekkel.



Válasz a sorok között

csatis1 Elküldve: 2016-03-04 18:38 Ültetés

Pitykoo írta: Hali!
Mennyire van értelme vagy mennyire érdemes ültetés céljából vágni a rugóból?! Mi lehet az előnye avagy hátránya ha van?!
A következő miatt kérdezem. Én ahol járok vele sajna elég hosszú részen (napi 10km) elég rossz az út. A mostani rugókeménységgel is eléggé rázza zörgeti a kocsit! Viszont ha veszek alá ültettet az ugye még keményebb lesz és félek, hogy jobban szétrázza a kocsit!
Viszont ha maradna a mostani keménység csak alacsonyabbá téve akkor megúszhatnám.
Szerintetek érdemes ezt megjátszani vagy hagyjam...
Köszi!


Hagyd!

csatis1 Elküldve: 2016-03-02 12:18 Chip tuning

YELLOW írta:
PetiE90 írta: Sziasztok!

Nem találtam Nitro topikot, a tuning részben, ezért írok ide.

Mennyire bírja a nitrót az E90 1.6-os motor? http://www.nitrosystem.hu/ ?

Köszi előre is!


ez most komoly, vagy sokat ittál?


Nemá Yellow! Tudhatnád hogy sok egyéb tudatmódosító szer is létezik!
Kb mint Simsonra turbót rakni...

csatis1 Elküldve: 2016-03-02 07:34 Segítség, beázik az autóm!!!!

ArkyCsaba írta: Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi


Ha van tetőablakod, esetleg onnan is ázhat az anyósülés előtt. A kis gégecső szokott lecsúszni az elvezető csőről. Így aztán az A-oszlop mentén levezeti a vizet a lábtérhez.

csatis1 Elküldve: 2016-03-01 15:02 Gumiabroncs

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


hát én nem sok gumisnál látom, hogy kenné valamivel. mondjuk 1500/4db csere nem is várhatom el szerintem. bár nem lenne sokkal nagyobb cucc. sosem volt berohadva egy csavar sem.
amúgy rézpasztát szoktak használni. de szerintem nem feltétlen jó az. szerintem bármilyen zsír megteszi. spray-es dolgokat azértnem tartom jónak, mert hamar odalesz. mondjuk a zsír baja pedig az lehet, hogy fékezéskor melegszik ott minden, és ha elkezd a menetek között folyni a zsír, akkor összebaxa a felnit. vagyis gondolom. bár nagyon véknyan megkenve nem lesz azzal gond.


Sajna az se keni/fújja aki 6000/4db -ért cseréli...

csatis1 Elküldve: 2016-02-28 11:40 Android az e46-ba

rece65 írta:
csatis1 írta:
rece65 írta:
csatis1 írta:
Hektor írta: Szép reggelt !
Egyre többet gondolkozok,hogy a gyári nagynavit,MKIV és BM54-et érdemes lenne-e lecserélni ilyen újabb kütyüre. Ha eladnám és a vételárat kipótolnám akkor nem olyan nagy érvágás lenne az ára,csak a fő kérdés hogy mit nyernék,illetve mit veszítenék ? Hogy mit nyernék azt kb tudom,de vajon veszítenék is ? Most az országot végig autózhatom anélkül,hogy a rádióvételem beszaggatna,szépen találja az új csatornákat,így a vétel tökéletes. A BM 54-en a végfok analógra van cserélve,így a hangzással semmi bajom,szépen jönnek a mélyek is,engem tökéletesen kielégít.A fényerő ugye automatikusan állítódik,napsütésben is tökéletes.A navim frissítve van,teszi a dolgát,bár nem IGO.AUX-ot most is tudom. Van-e köztetek valaki,aki nagynavit már cserélt ilyen újabbra és a fenti kérdéskörben ( rádióvétel,hangzás,fényerőnél nappali láthatóság ) tudna-e összehasonlítási véleménnyel szolgálni ?
Köszönöm


Nekem ilyen utólagos navis kütyü volt a touringban. Aztán tavaly év végén kicseréltem androidosra. Sokkal szimpibb minden tekintetben a gyari 16/9-rendszernél.
Én rádiót kb sose hallgatok, így ezzel kapcsolatban nincs infóm. Az M3ban gyári 16/9 van, de azt is cserélem olyan androidosra mint a touringban. Nekem mindenben szimpatikusabb a gyari navinál: több funkció, tetszőlegesen variálható, frissíthető..


Adnál róla linket hogy milyen cuccost vettél és honnan és hogy mennyiért?
És miért ezt választottad?(van annyi fajta hogy nem tudok választani...



Amit én választottam már nem találom (most nem is tudok nagyon utánanézni), de ez majdnem ugyanolyan, annyi különbséggel hogy amit én vettem az 1024x600-as felbontású. A többi paramétere kb ugyanaz. Kinézetre teljesen megegyezik.

http://www.ebay.co.uk/itm/1517...EBIDX%3AIT

Akkor amit te vettél az kb. 350-400€ lehetett mert annyiért láttam minimum az 1024-es felbontásúakat.
Tapasztalatok a rádió/gps vétel stb. erről a gépről?
Egyre többen választják ezt a megoldást mint a gyárit,jobb-gyorsabb-szebb stb. miatt.
Igaz hogy így már nem annyira Bmw-s a belső dehát vmit vmiért!




Na közben nem hagyott nyugodni, és megtaláltam. Igaz ennek jobban hasonlít a frontja az e46 gombokhoz.
Nézd csak!

Ha páran összefognánk, lehet adnának engedményt is, nekem is kell egy.

csatis1 Elküldve: 2016-02-28 11:15 Android az e46-ba

rece65 írta:
csatis1 írta:
Hektor írta: Szép reggelt !
Egyre többet gondolkozok,hogy a gyári nagynavit,MKIV és BM54-et érdemes lenne-e lecserélni ilyen újabb kütyüre. Ha eladnám és a vételárat kipótolnám akkor nem olyan nagy érvágás lenne az ára,csak a fő kérdés hogy mit nyernék,illetve mit veszítenék ? Hogy mit nyernék azt kb tudom,de vajon veszítenék is ? Most az országot végig autózhatom anélkül,hogy a rádióvételem beszaggatna,szépen találja az új csatornákat,így a vétel tökéletes. A BM 54-en a végfok analógra van cserélve,így a hangzással semmi bajom,szépen jönnek a mélyek is,engem tökéletesen kielégít.A fényerő ugye automatikusan állítódik,napsütésben is tökéletes.A navim frissítve van,teszi a dolgát,bár nem IGO.AUX-ot most is tudom. Van-e köztetek valaki,aki nagynavit már cserélt ilyen újabbra és a fenti kérdéskörben ( rádióvétel,hangzás,fényerőnél nappali láthatóság ) tudna-e összehasonlítási véleménnyel szolgálni ?
Köszönöm


Nekem ilyen utólagos navis kütyü volt a touringban. Aztán tavaly év végén kicseréltem androidosra. Sokkal szimpibb minden tekintetben a gyari 16/9-rendszernél.
Én rádiót kb sose hallgatok, így ezzel kapcsolatban nincs infóm. Az M3ban gyári 16/9 van, de azt is cserélem olyan androidosra mint a touringban. Nekem mindenben szimpatikusabb a gyari navinál: több funkció, tetszőlegesen variálható, frissíthető..


Adnál róla linket hogy milyen cuccost vettél és honnan és hogy mennyiért?
És miért ezt választottad?(van annyi fajta hogy nem tudok választani...



Amit én választottam már nem találom (most nem is tudok nagyon utánanézni), de ez majdnem ugyanolyan, annyi különbséggel hogy amit én vettem az 1024x600-as felbontású. A többi paramétere kb ugyanaz. Kinézetre teljesen megegyezik.

http://www.ebay.co.uk/itm/1517...EBIDX%3AIT

csatis1 Elküldve: 2016-02-28 10:28 Android az e46-ba

Hektor írta: Szép reggelt !
Egyre többet gondolkozok,hogy a gyári nagynavit,MKIV és BM54-et érdemes lenne-e lecserélni ilyen újabb kütyüre. Ha eladnám és a vételárat kipótolnám akkor nem olyan nagy érvágás lenne az ára,csak a fő kérdés hogy mit nyernék,illetve mit veszítenék ? Hogy mit nyernék azt kb tudom,de vajon veszítenék is ? Most az országot végig autózhatom anélkül,hogy a rádióvételem beszaggatna,szépen találja az új csatornákat,így a vétel tökéletes. A BM 54-en a végfok analógra van cserélve,így a hangzással semmi bajom,szépen jönnek a mélyek is,engem tökéletesen kielégít.A fényerő ugye automatikusan állítódik,napsütésben is tökéletes.A navim frissítve van,teszi a dolgát,bár nem IGO.AUX-ot most is tudom. Van-e köztetek valaki,aki nagynavit már cserélt ilyen újabbra és a fenti kérdéskörben ( rádióvétel,hangzás,fényerőnél nappali láthatóság ) tudna-e összehasonlítási véleménnyel szolgálni ?
Köszönöm


Nekem ilyen utólagos navis kütyü volt a touringban. Aztán tavaly év végén kicseréltem androidosra. Sokkal szimpibb minden tekintetben a gyari 16/9-rendszernél.
Én rádiót kb sose hallgatok, így ezzel kapcsolatban nincs infóm. Az M3ban gyári 16/9 van, de azt is cserélem olyan androidosra mint a touringban. Nekem mindenben szimpatikusabb a gyari navinál: több funkció, tetszőlegesen variálható, frissíthető..

csatis1 Elküldve: 2016-02-22 12:35 Autóvásárlás

lantika írta:
Problema a magyar piaccal,a magyar vevökkel van. Magyarorszägon nem tudsz eladni autot 150000 km futäs felett. Mindegy az ällapot,evjärat,felszereltseg. Csak a KM futäs szämit.


Kb pont a km-óra állása nem számít. Véleményem szerint a legkevésbé mellényúlós az ismerőstől (családból) származó valóban ismert múltú autó. Csak hát az ilyen vétel / vételi lehetőség ritkább mint a fehér holló.
Pl: faterom off autóját nyúzom amíg az enyémek kész lesznek, de már most lestoppoltam. Igaz 6-7 éven belül nem szeretné eladni, de ha odekerül akkor ideális vétel lesz akárkinek: most 1 éves a technika, kemény 10ekm-rel, egyelőre hibátlan - de előző kocsijait is márkaszervízbe vitte, még akkor is ha csak a rendszámtábla világítást kellett megcsinálni. És annak ellenére hogy off, családi egyterűnek nagyon kiváló lenne. Mire el akarja adni az ára is elfogadható lesz és tutira műszakilag is rendben lesz. Futása pedig 7-8 éves korára kb 70-80ekm. És bolond lennék ha bárki másnak átengednék egy ilyen vételt: a kocsi múltját a forgalomba helyezéstől kezdve ismerni fogom, nem érhet meglepetés!

csatis1 Elküldve: 2016-02-17 11:33 Napfénytető utólag

Mivel a Tábornok utólag napfénytetőt is kap (a művelet jelenleg is folyamatban), ezzel kapcsolatban többen megkerestek, nézzünk pár részletet - amennyiben valami kimarad, szúrjátok be nyugodtan, hagy tudják a többiek is!
Azt azért nem részletezném, hogy kezdetnek a tetőkárpitot hogyan kell leszedni...

Bocsi a képek hiánya miatt, pótolni fogom pár napon belül...!

Kialakítás:
A gyárilag napfénytetővel "megáldott" autók esetében a napfénytető szerkezete a tetőlemez aljára kialakított pontokon rögzíthető.
Ennek megfelelően az sajnos nem elegendő, ha kivágjuk a tetőlemezt. Egyrészt mert peremes a kivágás, másrészt az említett rögzítési pontok hiánya miatt.
Ugyanakkor a napfénytető rendelkezik mind a 4 sarkában vízelvezető nyílásokkal, amelyek csövezése gyárilag van beépítve a karosszériába. Ez probléma lehet, mivel a nem-tetőablakos modelleknél ezen csatornák nincsenek kiépítve! Az elülső két sarok vízelvezető csatornája az A-oszlopba van beépítve. Flexibilis gumi csatlakozása van és a tető alatt belül néhány mm-re kikandikáló fém csőre illeszkedik. Ezen csövek az első sárvédő mögött elhelyezkedő lapos fekete vízkivezető fölött végződnek.
A hátsó két vízelvezető mindkét oldalon egy-egy műanyag csőre csatlakozik, amelyek a touringnál és a compactnál a tető két széle alatt fut végig egyenesen és a csomagtér ajtó tetejénél lévő nyílásnál végződik.
Amennyire tudom, az első vízelvezetések minden karosszéria változatnál megegyeznek, a hátsók pedig a C-oszlopban futnak le a sedannál és coupenál, de a kivezetéseiről nincs információm, habár kerestem egy rövid ideig... Bár logikusnak tűnik az a megoldás, mint a touringnál, hogy a csomagtér ajtónál végződik. Pls confirm!

Költségek:
- Donor tető + tetőablak + kábelezés és panel a kapcsolóval + tetőkárpit: ~90k (kb...)
- Belső hegesztett/csiszolt felületek kezelése és tömítése, első vízkivezetések csövezése (touringnál a hátsó használható a donorból): ~10k
- Csere munkadíja: ~75k
- Tető újrafényezése: ~20k
- Elektronika bekötése: ~10k
A fentiek összesen ~205k, de inkább azt mondom hogy max 220k-ba belefér, aki ilyesmire vetemedik!
Nekem szerencsére minden alkatrész és kábel megvolt már...

Probléma - vízelvezetés utólagos kialakítása:
Nálam a touring esetében a hátsó vízelvezetők kiépítése a legegyszerűbb, ezzel kezdem. Itt csak a donorból származó műanyag csövet kell visszatolni, nem vészes.
Elöl kicsit neccesebb a helyzet. Ezt majd majd ma járjuk körbe, de ötletek vannak. Pneumatika csövet felhasználva szeretnénk kialakítani, de kérdés hogy le lehet-e vezetni az A-oszlopon keresztül. Megnézzük. Ha nem sikerül, akkor belül az A-oszlop takarók mögött van hely levezetni a csövet, a kérdés annyival egészül ki, hogy hol legyen a kivezetés. Estére okosabbak leszünk! De az biztos, hogy meg fogjuk oldani...