csavargo fórum hozzászólásai

csavargo Elküldve: 2012-05-07 19:14 Motor-váltó

jokerface írta:
YELLOW írta: igazából lehet a kettőstömegűbe kellene írom. én sem tudom.
szóval 2-3 napja vettem észre, persze lehet korábban is csinálta.
pl 90°-os kanyarban kanyarodok 3. fokozatban (kuplung nincs benyomva) a fordulatszám 1000 alatt és ahogy elkezdek kigyorsítani innen, (amúgy nem csak kanyarban csinálja, csak ott tünt fel) akkor ilyen érdekes fémes mély hangot hallani, ami a gyorsítás hatására picit véknyul a hang. ez kb 1-2 sec alatt játszódik le. amúgy mindegyik fokozatban csinálja, ha a fordulatszám 1000 alatt van, olyan 800-on. korábban is így kanyarodtam és nem tűnt fel, bár az alacsony fordulat miatt értem, hogy erőlködik. ha 1000 felett van a fordulat, akkor nincs iylen probléma. néha váltásnál kuplung felengedésnél is hallom, mondjuk azt már régebb óta. kuplung nem csúszik elvileg, nézegettem, próbálgattam. valamiért kettőstömegűre gondolok, de 89ezer km-nél furcsa lenne.
valami ötlet? esetleg másnál is iylen?


Gázt neki és semmi probléma nem lesz
És kettesen vedd a kanyart



ugy van fordulat kell neki na meg hangosits a zenén viccet félretéve tényleg kell neki a fordulat

csavargo Elküldve: 2012-05-05 18:55 Légnyomás érzékelő

ignasow írta:
Coyote írta:
ignasow írta: Sziasztok. 136Le-s 20D-ben a diag kidobta, hogy hibás az alábbi alkatrész: 17-es http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40 Az lenne a kérdésem, hogy van e köze ennek ahhoz, hogy egyfolytában ingadozik az alapjárat az autón, kb. 10 mp-nként mintha le akarna állni.



Szerintem biztos, hogy köze van hozzá! Esetleg kérj egyet kölcsön egy próba erejéig, de biztos, hogy emiatt ingadozhat az alapjárat.


Köszi a választ


attol nem az alapjáratod fog ingadozni csak kb 80 lóerő lessz a szekérben (ha az rossz) az alapjáratod a légmennyiségmérőtől ingadozhat

csavargo Elküldve: 2012-04-25 18:50 Indexkar

bmw320d4 írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

köszöntem.

szerk.: mondjuk, hogy mi az előnye azt nem tudom. ha kirakom, akkor oylan, mintha akár motor is lehetne, így csalóka lehet.
hát vasárnap is azt hittem egy motor jön mögöttem, de hát ótó volt. azt mondom égjen mindkét oldalon.
még sosme használtam, de kipróbálom majd kiváncsiságból, hogy működik-e.


anytime

Felállsz egy útpadkára mondjuk, ahol csak az egyik oldala lóg le a kocsinak. Nincs szükség arra, hogy a belső oldal is világítson, hiszen belül nem jöhet/mehet semmi.
Nem sűrűn van ilyen alkalom, de jól jön néha ez a lehetőség.



kipróbáltam és tényleg működik... de zsír. mármint, hogy van benne ilyen. haszna számomra nem sok



Pedig sok autón alkalmazzák évtizedek óta. De jó pap is holtig tanul


A trabant és a wartburg is "tudta" ezt.


'82-eg golf 1 is....

csavargo Elküldve: 2012-04-20 19:59 320d Motor

hil írta:
kempelen írta:
hil írta:
RePTaiL írta:
Sycora írta: Heló. Ősszel tervezem egy 320D beszerzését. Addig is szeretnék tisztán látni a típussal kapcsolatban. Olvasgatom a fórumot is, de közben lenne 1-2 kérdésem. Mennyire megbízhatóak ezek a motorok, illetve van-e valamilyen típushibája, mire kell odafigyelni? Ezek a motorok ugye láncos vezérlésűek? Elsőre ennyi, köszönöm a megértést és a válaszokat.


szerintem soha nem a motorokkal van gond (320D) mivel ezek rendkívül megbízható motorok, hanem a gazdájukkal vagy a volt tulajukkal, főleg ha MAGYAR! Mert aztán mi magyarok úgy akarunk szervizelni (ha egyáltalán szervizelünk), hogy olcsó legyen de jó! Amint tudjuk a kettő nem fér meg egymás mellett. A másik véglet meg tudjuk, hogy ki kellene cserélni már, de le van sz4rva, megy amíg szét nem hullik

Szia! Nem kell a magyarországi autókat szapulni! Gondolj bele a következőkbe: a német ember hülye talán??? Mert: ugye ott magasabb az életszínvonal, tudja, hogyha vesz egy autót, akkor azt nem az öröklétnek veszi, hanem csak 3-4 évre. (Azok az autók ezt az időtartamot viszonylag hibamentesen teljesítik is.) Akkor ennek tudatában, mivel szerintem nem hülye a német, mi a fenének költene rá pénzt a szükségesen kívül? Mivel ő sem szórja a pénzt, mint ahogyan itthon sokan képzelik, ezért nagy valószínűséggel lecserélteti az olajat 30K Km-ként, aztán csak tolja neki. Persze, amitől megáll az autó, azt megcsináltatja. Ez az én véleményem.
A másik: akiknek itthon valós Km-es öngyujtósa van, az megmondhatja, hogy 3-400K alatt szinte semmit sem kell cserélni, a motor teszi a dolgát, mert valójában jó! De itt rengeteg (és szinte csak) manipulált Km állású autót lehet találni, na azokkal van gond nem is kicsi, mrt a Km állást arvcátlanul vissza tekerik.



Hil!
Ezzel az okfejtéseddel nincs semmi baj véleményem szerint és teljesen igazat adok neked! De akkor miért kellett pár hozzászólással korábban zsigerből úgy nyilatkoznod, mint aki gyűlöli a dízelt?
Akarom mondani akár gyűlölheted is, de ettől még nem minden 320d lesz kidobandó vacak szar, ezt most itt fent le is írtad. Hidd el a benzinesre sem fog még a német sem költeni egy petákot sem 3-4 évig, ahogy írtad. Sőt az angol hagyja hogy -25 ezer mérföld legyen a szervízintervallum kijelzőjén és bár ott sem mindenki tróger, el is hiszem a számot a kijelzőn. Ez barátok között is 40 ezer kilométer úgy, hogy nem szervizeltette a kocsit, plusz mennyit ment vele míg mínuszban kezdett el számolni....



Szia! Talán félre értettél: első válaszomban is tettem említést a galádul visszatekert Km állásra.. Ez gondolom, elkerülte a figyelmeteket! Nem utálom a dízeleket, csak a fekete füstjüket, amit viszont nagyon!!! De ez nem a motor, hanem a tulaj hibája, ami talán az agyon tuningolás következménye. Van itt a fórumon is sok olyan társ, kinek dízel autója van, valós Km-el, az nagyon nem is írogat hibáról. De aki úgy tudja, hogy 150000 van benne, aztán chipelteti, meg egyéb mást csinál, aztán közben a motorban már akár 500 fölött is lehet a Km, na az naponta írogat ide. És nem érti, miért van mindez, biztosan, mert szar a Bimmer. A típushibát meg azért említettem, mert ahogyan itt olvasgattam, mindenre azt mondják típushiba. Például: ajtókéder, központi zár, ablakemelő, kipufogó, futómű, sebváltó (főleg aut), Hardy tárcsa, lengőkar, szilentek, kormánymű, hidrotőke, turbó, gyujtás, de az autó összes porcikáját felsorolhatnám. Akkor ezek az autók nem mint típushiba gyűjtemények???



a füstölésröl annyit hogy az enyémben van 350 ezer km és gyári a motor nem tuningos és füstöl egészségesen én imádom a pöfit amit kidob mielött megindul és fütyülni kezdd a turbó....

csavargo Elküldve: 2012-04-20 19:51 320d Motor

Sycora írta:
hil írta:
Sycora írta:
jons írta:
hil írta: szerintem az egész motor egy compakt típushiba, de láncosak a motorok.



Húhú ezt elolvassa egy dízeles... ezek torokra mennek egyből.

az a helyzet egyébként, hogy akinek jó az kocsija, az itt lesz egyből. Akinek viszont szívás az élete mióta megvette, hallgatni fog, ez tutter.




Akkor meg kell néznem erősen mit veszek, van is egy emberke akinek több éve 320d-je van majd megkérem ha odajutok, hogy jöjjön el velem ő majdcsak jobban tudja milyennek kell lennie....

Bárkit vihetsz, a motor belébe nem lát bele!




Azt vágom, de nekem fogalmam sincs milyen hangjának kell lennie pl. bizonyos fordulatokon a turbónak stb.... Nekem most jelenleg egy Mondeom van ami benzines. Nagyon meg vagyok vele elégedve, de a kasztnit előbb utóbb elérik a rozsdásodás jelei, meg ha városban használom szereti a gyomrát. Ami a csere mellett szól az a fórumon tárgyalt márka remélem nem alaptalan elismertsége, a galvanizált karosszéria, a hengerűrtartalom mellé társuló (nekem) elegendő teljesítmény, és remélhetőleg a hosszú hibamentes kilóméterek....


az enyém egy 99 es 320d én nagyon szeretem DE törődést kiván én autoszerelö vagyok mühellyel nekem csak az alkatrész árát kell kinyögnöm a többit megoldom keveset eszik más életérzés jo autó de nem pénztárcakimélő és rohad is... de szeretem!!!!!

csavargo Elküldve: 2012-04-20 18:27 320d Motor

Sycora írta:
jons írta:
hil írta: szerintem az egész motor egy compakt típushiba, de láncosak a motorok.



Húhú ezt elolvassa egy dízeles... ezek torokra mennek egyből.

az a helyzet egyébként, hogy akinek jó az kocsija, az itt lesz egyből. Akinek viszont szívás az élete mióta megvette, hallgatni fog, ez tutter.




Akkor meg kell néznem erősen mit veszek, van is egy emberke akinek több éve 320d-je van majd megkérem ha odajutok, hogy jöjjön el velem ő majdcsak jobban tudja milyennek kell lennie....


megjött az első Diesel-es!!! tuti jo a gépem 2 éve van nálam igényel törödést de melyik BMW nem???

csavargo Elküldve: 2012-04-16 22:17 Valaki segítsen

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
littled írta: Haliho!

Remelem valaki tud valamilyen otlettel szolgalni....

2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....

A pollenszuronek mi koze lehet a fustoleshez?

Valakinek van esetleg valamilyen otlete?

Koszonom!


Az üzemanyagszűrőre gondoltak, amit illik minden x-edik olajcserénél cserélni.
Az 1-es alkatrészről van szó

A csere gyakoriságát nem tudom. Valaki megmondhatná


és ha katalizátorra gondoltak? részecskeszűrőre? a kormolás szerintem azért nem igazán köthető az üz.anyag szűrőhöz. szerintem....


az is lehet, nekem ez ugrott be, mivel olajcserét is emlegettek előtte. Az olajcserének meg semmi köze ahhoz


csövi! nem értem mi a baj DIESEL a gépsárkány!!! az hogy mi a sok füst az mindenkinek más... az enyém is füstöl... vidd el egy olyan szervizbe ahol csinálnak müszaki vizsgát és kérj egy károsanyag kibocsájtás mérést ne mondd hogy az a bajod hogy füstöl csak mérjék meg ha a mérés jo eredményt mutat akkor nyugodj meg és viseldd el hogy diesel-t vettél... ha a problémáddal kezded ugyis vetetnek veled valamit!!! arra figyelj hogy megfelelöen szervizeldd olajcsere szürök stb és nem lessz gond!!!!

csavargo Elküldve: 2012-04-03 09:08 Apró hibák

[quote="Tano"]
csavargo írta: Tiszteletem! az e46 csomagtartó kárpittal van gondom ugyanis szétszedtem a lengéscsillapito miatt és a hátsó ülés hátulján lévő kárpitot nem fogta semmi eddig talán a szentlélek a kérdés: mivel van oda fogatva? patent? mert patent helyét sem találom de gyári a kárpit.


A felső részét be tudod akasztani a kasztni nyílásaiba, valamint a két szélén van rögzítve tiplivel az oldalsó kárpitelemekhez.[/quote

ment a köszi

csavargo Elküldve: 2012-04-03 08:31 Apró hibák

Tiszteletem! az e46 csomagtartó kárpittal van gondom ugyanis szétszedtem a lengéscsillapito miatt és a hátsó ülés hátulján lévő kárpitot nem fogta semmi eddig talán a szentlélek a kérdés: mivel van oda fogatva? patent? mert patent helyét sem találom de gyári a kárpit.

csavargo Elküldve: 2012-03-24 13:41 Egr szelep

tarkanyif írta: egr szelepet működés közben, hogy tudom meglesni?

az a gyanúm, hogy nem működik, pedig az összes vákumcsövet lecseréltem már, ha lehúzom érzem a végén a szívó hatást, de a kipuff gáz mégis elég szúrós szagú.
Nem is koszolódik csak a turbótól. Amikor megvettem egy csavar volt a vákumcső végébe behajtva, ezért is akarnám leellenőrizni.

Javítás tisztitás a membrános részen lehet-e, mert így külső ránézésre nem bontható? korábban láttam videót, hogy nyomkodják csavahúzóval. Mekkora erő kell ehhez?


hagyd levakitva jobb a motornak

csavargo Elküldve: 2012-03-22 02:54 Motorolaj

BarG írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.




motorolajat évente kell cserélni!

csavargo Elküldve: 2012-03-14 15:19 Motorolaj

jokerface írta: Lehet volt már róla szó,de semmi kedvem most végignyálazni ennyi oldalt.
Szóval a hivatalos márkakereskedésben a BMW 5-30as longlife olaj literje 22,50€ és egy sima autó alkatrészekkel stb. foglalkozó cégnél ugyan ez a tipus nem egész 13€.
Miért ez a nagy árkülönbség? Ekkora haszonnal dolgoznak a BMW kereskedésben?
Vagy az olcsóbbik lehet nem is azt tartalmazza amit kellene?


cső nekem az a tapasztalatom hogy én opel szervizben dolgoztam és a gyári opel olajat sokkal drágábban kaptuk mint a városban az autosbolt....

csavargo Elküldve: 2012-03-14 14:17 Motorolaj

jons írta:
csavargo írta:
2-3 másodperc után alszik el az olajnyomás lámpa és az már baj?????


Szerintem igen. Kb a 86-os mazdámon épült fel ennyi idő alatt a nyomás, de nyilván én nem vagyok szakértő, csak tapasztalatból mondtam.


relatív a dolog valamennyire mer ha nem alszik el rögtön akkor az ember hajlamos azt mondani hogy kb 3 másodperc... rögtön nem fog elaludni ez nyilvánvaló! látni kéne...

csavargo Elküldve: 2012-03-14 13:55 Motorolaj

jons írta:
valter320d írta:
hil írta:
jons írta:
valter320d írta: Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????

Nincs köze az olajnak hozzá. Szar az érzékelő. Tipushiba.

Szia! Nem írta, hogy pirosan, vagy sárgán világít a lámpa. Ha sárgán, akkor úgy van, ahogy írtad, de ha piros, az már más

Piros,ez az a piros amikor ráadod a gyujtást és az akksi és az olaj világit.Inditom és a piros kb 3 msp mulva alszik el!


Na én meg élből írom rá, hogy érzékelő. Annyit volt ez a sárga lámpa már téma itt, hogy a pirosat is sárgának olvastam. Igen a 3másodperc kissé soknak tűnik... lehet hozzá köze az olajnak, meg a motorkopásnak is.



2-3 másodperc után alszik el az olajnyomás lámpa és az már baj????? érdekes szerintem normális mivel az olajnyomást "fel kell épiteni" az olajszivattyúnak és mire az olajteknőböl felér a hengerfejbe a megfelelő nyomással kell egy kis idő pláne első "hideginditásnál"

csavargo Elküldve: 2012-03-11 11:57 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

ZoliE36Compact írta:
csavargo írta: Sziasztok! havernak van egy e36 amihez vett angel eye-t de nem tudja beszerelni csak simán karika nincs hozzá rögzitő elem a rajz azt mutatja hogy van a lámpában valami perem amibe be lehet pattintani ilyen van? irjátok le ha valaki csinált ilyet köszi!!

Megoldódott!!!!




meséld el hogy oldódott meg, h mások is okulhassanak.


youtube=>e36 angel eye csak meg kellett nézni...