PG_Junior írta:
pampi írta:
Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, írtátok idézem: "Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie." Kérdésem, hogy ha nem megy ki addig amikor ki kéne akkor mi van? Az baj?
PG_Junior írta:
Tano írta:
PG_Junior írta:
Hali!
Diagon ezek az értékek lettek olvasva:
charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955
actual air mass: 493
specified air mass: 218
duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%
hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high
A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.
Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?
Köszönöm!
PG
Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.
Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?
Ha a fogyasztás mérő nem megy ki - nem minden sebességben kell kimennie - akkor sanszos, hogy a légtömegmérőddel lesz a baj.
hali! én ugy gondolom hogy az EGR csupán környezetkimélö okok miatt van ezért énis ledugoztam (igy is jo volt zöldkártyán) mivel mechanikus ez nem gáz amugy a diesel motor mindig levegöfelesleggel dolgozik és egyálltalán nem baj ha nem kap vissza a kipufogogázbol amugy ha sokat használják rövid távon akkor a szivocsonkban csunyán lerakodik (megváltozik az áramlási keresztmetszet) én ugy csináltam hogy levettem a szivocsonkot szápen kipucoltam és levakitottam az EGR-t au revoir egr! én sem örülnék ha futás közben valaki a pofámba fujná a füstöt
az alapjárat valoszinü hogy a légtömegmérö hibája miatt szar