csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2015-01-20 09:33 Business rádió kérdés

Rorybreaker írta:
csbalu írta:
Rorybreaker írta: Hi!

A profilomban szereplő autóban lehet Pro és sima business cd-rádió is, vagy csak az egyik fajta? (Csak az évjárat miatt kérdem előfordulhat e, hogy csak az egyikkel jött ki.)

Még nincs nálam az autó, nem tudom játszik e MP3-at.

Köszi!


Mind a kettő lehet, de csak a Business CD viheti az MP3-at ebben az évjáratban! Ha nem viszi kb 40-50 egy olyan fej ami tudja, de nem lehet kapni


Köszi!
Csak hogy mire számítsak... ha nem is viszi, akkor majd audio-t írok, nem gáz
Ehhez mindegyikhez Harman/Kardon hangrendszer van? Vagy az csak valami választható luxus volt?


3 hifi szint volt E46-ban. Alap hifi (Reverse, Business vagy Prof. fejjel) itt a rádióba épített fégfokot használják a hangszórók meghajtására, "Nagy hifi" ez több hangszórós (általában 10) itt már van egy + erősítő a rendszerben a csomagtartóban és a Harman Kardon ami hasonló a nagyhifihez azonban még ki van egészítve egyes típusokban mélyládával és szebben szól, valamit van egy hangzást "módósító" gombja a kipörgésgátló gombja mellett a középkonzolon.

csbalu Elküldve: 2015-01-20 09:12 Business rádió kérdés

Rorybreaker írta: Hi!

A profilomban szereplő autóban lehet Pro és sima business cd-rádió is, vagy csak az egyik fajta? (Csak az évjárat miatt kérdem előfordulhat e, hogy csak az egyikkel jött ki.)

Még nincs nálam az autó, nem tudom játszik e MP3-at.

Köszi!


Mind a kettő lehet, de csak a Business CD viheti az MP3-at ebben az évjáratban! Ha nem viszi kb 40-50 egy olyan fej ami tudja, de nem lehet kapni

csbalu Elküldve: 2015-01-19 16:05 izzítógyertya

raul227 írta: mivel kell befujni,hogy ne szakadjon bele?



Forrás: Bazi nagy görög lagzi


csbalu Elküldve: 2015-01-19 16:03 bmw diagnosztika

raul227 írta:
Rorybreaker írta:
csbalu írta:
Rorybreaker írta:
Tano írta:
Rorybreaker írta: OK, és ezek hardver és szoftver együtt? Vagy 1 féle interface van, és szoftver választható?


Ezek mind használhatók INPA-s interfésszel. Kicsit olvass vissza ebben, illetve az OBD diagos topikban, és minden kérdésedre válszt találsz.


Rendben, köszi.
Utánaolvasgattam mindenhol, és javíts ki ha tévedek...
ha mondjuk vásárolok 1 ilyet:

http://www.ebay.com/itm/Super-...589281c378

+ inpa szoftver és jó vagyok?


Szia!

Ez az adapter jó, mert ahogy nézem eredeti FTDI chip van benne így nem fogod azonnal tönkretenni a kábelt ha bedugod a gépbe. SW-t viszont nem adnak hozzá, azt Neked kell valahonnét összekukázni.


Köszi! Az SW-t már megoldom.


ebben segitenél nekem is?privibe is jó.


Olvassatok vissza egy pár oldalt JONS kolléga megosztott minden tudást és programot. Ha egy kicsit körültekintőek vagytok, sok kérdést megspórolhattok magatoknak!

csbalu Elküldve: 2015-01-19 10:03 bmw diagnosztika

Rorybreaker írta:
Tano írta:
Rorybreaker írta: OK, és ezek hardver és szoftver együtt? Vagy 1 féle interface van, és szoftver választható?


Ezek mind használhatók INPA-s interfésszel. Kicsit olvass vissza ebben, illetve az OBD diagos topikban, és minden kérdésedre válszt találsz.


Rendben, köszi.
Utánaolvasgattam mindenhol, és javíts ki ha tévedek...
ha mondjuk vásárolok 1 ilyet:

http://www.ebay.com/itm/Super-...589281c378

+ inpa szoftver és jó vagyok?


Szia!

Ez az adapter jó, mert ahogy nézem eredeti FTDI chip van benne így nem fogod azonnal tönkretenni a kábelt ha bedugod a gépbe. SW-t viszont nem adnak hozzá, azt Neked kell valahonnét összekukázni.

csbalu Elküldve: 2015-01-18 17:52 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta:
csbalu írta:


Kihagyható. Egyébként a gyári HarmanKardon erősítő is magas szintű bemenőjellel dolgozik. Amit talán javasolni tudok, az egy Professional fejegység, lényegesen szebb hangja van, de AUX-ot nem lehet rá kötni csak CD tára emulátort(Dension) vagy CD tár adaptert(ha van CD tárad). Ha most szétborítjátok a kocsit és nincs benne CD tár javaslom hogy húzzatok be egy CD tár kábelköteget (tudok adni Neked)!


Kiváló gondolat! Mennyiért adod? Ezt ugyanúgy kell csatlakoztatni, mint az auxot?



A hangcsatornáit ugyan úgy kell csatlakoztatni mint az AUX-ot viszont a tápot a földet és az I-BUS jelet forrasztani a rádió kábelkötegére! Az árat privátban megbeszéljük!

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2015-01-16 11:51 kettõstömegü lendkerék

Mr. Stefan Zorst úr újít fel lendkereket. Személy szerint nagyon tisztelem a munkásságát, jó szakembernek tartom őket! Szerintetek képesek ők felújítani egy kettőstömegű lendkereket kuplungszerkezettel úgy, hogy az egy új LUK szett 80%-os szintjét hozza?
A kérdés csak azért fontos számomra, mert ehhez az 5-sebességes 150lovas 20d váltóhoz borsosabb ez a szett és egész egyszerűen nem szeretném az autóm piaci értékének egy jelentős százalékát már rákölteni (szerintem gazdaságilag ostobaság).

csbalu Elküldve: 2015-01-16 11:41 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta:
csbalu írta:

Szia!

A gyári fejegységekben egy kutya közönséges kiskereskedelmi forgalomban is kapható TDA7385 végerősítő IC és egy szintén kutya közönséges előerősítő/keverő IC található! Az alsó határfrekvenciát ezek, illetve az illesztő/csatoló kondenzátorok határozzák meg. Van lehetőség a rádió átalakítására, BM54-es modulnál már csináltam is ilyet, nem egyet. Gyári Business CD-nél is van erre lehetőség, de itt a jelszinteket illeszteni kell, ezért ez mérést, illetve lehetséges, hogy egy köztes előerősítő fokozat beépítését teszi szükségessé(mely akár kombinálható egy 3-4-5 csatornás EQ-val is. Így akár a végfok előtt kinyerhető a vonali szintű jel, melyet nem torzít el az egyszerű végerősítő. Nagyon szívesen foglalkoznék a témával, azonban időm sajnos nagyon kevés van és most egy másik nagyobb projekten dolgozom.
Javaslom, egyenlőre használjatok egy aktív magas-alacsony jelszint átalakítót, ne azt a fekete passzív szar dobozt!
http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=23091
Kizárólag ilyen adaptert javaslok, a többi 1-2-3000Ft-os szar max arra jó hogy egy puffogó mélyládát "valahogy" meghajtson.
Ezt a jelszint átalakítót gondolom máshol is megkapod olcsóbban, járj utána! Mindenképpen közel helyezzétek el a fejegységhez és utána nagyon jó minőségű RCA kábelen vigyétek a jelet, lehetőleg távol az összes többi vezetéktől, főleg a táptól! Persze ha a mesterember máshogy akarja, nehéz lesz rá hatással lenni, hiszen ő tudja a legjobban, ő a szakember
Jó munkát!
Üdv
Balu

gyártó honlapja:
http://mosconi-system.it/produ...-hla-dual/


Köszönöm, mindenképpen megfontolásra érdemes a fej átalakítása, eddig erről nem tudtam hogy ilyet is lehet. Ha a jelenlegi formájában nem felel meg, akkor megkeresnélek, hátha addigra neked is több időd lesz. Annyi változás állt elő, hogy az erősítő ami majd bekerül (Gladen rs 100c4) rendelkezik nagy jelszintű bemenettel (0,2-8V). Ilyenkor lehet hogy nem is kell az említett átalakító? Jó lenne ha ki lehetne hagyni, így eggyel kevesebb ponton romlana a jel. Mit gondolsz?



Kihagyható. Egyébként a gyári HarmanKardon erősítő is magas szintű bemenőjellel dolgozik. Amit talán javasolni tudok, az egy Professional fejegység, lényegesen szebb hangja van, de AUX-ot nem lehet rá kötni csak CD tára emulátort(Dension) vagy CD tár adaptert(ha van CD tárad). Ha most szétborítjátok a kocsit és nincs benne CD tár javaslom hogy húzzatok be egy CD tár kábelköteget (tudok adni Neked)!

csbalu Elküldve: 2015-01-16 09:24 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Most elsősorban azokat kérdezném, akik a gyári fejegység megtartása mellett fejlesztették a hangrendszert, de persze a többiektől is szívesen veszem a hozzászólásokat, tapasztalatokat.
A hetekben fog történni nálam a hifi installáció a következőképpen:
-Business CD marad
-Első hangszórók és csipogók cserélve, a hátsókat majd meglátjuk...
-4 csatornás erősítő (2 csatorna az első szettre, másik 2 hídban a mélyládára)
-RCA kimenet hiányában az erősítő számára a hangszórók jeléből jelátalakítóval csinálunk vonalszintű jelet (vagyis majd a szakember)
Ez utóbbi pontról nyilván megoszlanak a vélemények. Mivel nem kevés a gyakorlati tapasztalatom a tudomány ezen ágával, így ebben a kérdésben a beépítő szakember véleményére hallgatok, ettől persze még meg tudtok győzni, hogy jobb, ha csinálunk a fejre RCA-t.
Na de a lényeg most jön. A gyári fejen mindössze mély és magas hangszín állítási lehetőség van és arról sincs információ, hogy milyen frekvenciáknál avatkozik be. Hallani azért lehet, de nem megyek vele semmire ha a mélyet mondjuk 80-100 Hz körül piszkálja, ha én meg más frekvenciatartományban szeretnék emelni/vágni.
Ezért megfordult a fejemben egy erre a célra való equalizer beépítése a rendszerbe.
Ehhez az ügyhöz várnám tapasztalt kollégák hozzászólásait, tapasztalatokat, de örülnék konkrét javaslatoknak a márkát és típust illetően.
Köszönöm!


Szia!

A gyári fejegységekben egy kutya közönséges kiskereskedelmi forgalomban is kapható TDA7385 végerősítő IC és egy szintén kutya közönséges előerősítő/keverő IC található! Az alsó határfrekvenciát ezek, illetve az illesztő/csatoló kondenzátorok határozzák meg. Van lehetőség a rádió átalakítására, BM54-es modulnál már csináltam is ilyet, nem egyet. Gyári Business CD-nél is van erre lehetőség, de itt a jelszinteket illeszteni kell, ezért ez mérést, illetve lehetséges, hogy egy köztes előerősítő fokozat beépítését teszi szükségessé(mely akár kombinálható egy 3-4-5 csatornás EQ-val is. Így akár a végfok előtt kinyerhető a vonali szintű jel, melyet nem torzít el az egyszerű végerősítő. Nagyon szívesen foglalkoznék a témával, azonban időm sajnos nagyon kevés van és most egy másik nagyobb projekten dolgozom.
Javaslom, egyenlőre használjatok egy aktív magas-alacsony jelszint átalakítót, ne azt a fekete passzív szar dobozt!
http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=23091
Kizárólag ilyen adaptert javaslok, a többi 1-2-3000Ft-os szar max arra jó hogy egy puffogó mélyládát "valahogy" meghajtson.
Ezt a jelszint átalakítót gondolom máshol is megkapod olcsóbban, járj utána! Mindenképpen közel helyezzétek el a fejegységhez és utána nagyon jó minőségű RCA kábelen vigyétek a jelet, lehetőleg távol az összes többi vezetéktől, főleg a táptól! Persze ha a mesterember máshogy akarja, nehéz lesz rá hatással lenni, hiszen ő tudja a legjobban, ő a szakember
Jó munkát!
Üdv
Balu

gyártó honlapja:
http://mosconi-system.it/produ...-hla-dual/

csbalu Elküldve: 2015-01-13 10:06 bmw diagnosztika

nickname írta:
laszlo0918 írta: Hátha tudok segíteni a kezdő kollégáknak én tőle rendeltem valamikor kábelt plusz programok http://www.ebay.com/itm/BMW-US...mp;vxp=mtr van hozzá telepítő ki lehet választani mit szeretnél telepíteni inpa,disv57,sss,tis,navcoder,ncsexpert,nekem ezek vannak indítani is egy helyről lehet szerintem nagyon jól meg van csinálva.


ezt nem értem

Meg szeretnéd osztani a DVD tartalmát ?

Vagy nem sikerül telepíteni ?


Szerintem megosztotta az információt egy biztos forrásról ahonnét ő jól működő programot és adaptert rendelt.

csbalu Elküldve: 2015-01-13 09:59 Business rádió kérdés

Robi74 írta: Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. E39 be vettem egy business cd rádiót. Elötte egy sima lejátszó volt benne. Vettem hozzá átalakítót de az csak a cd lejátszóba csatlakozik. Milyen kábelre van még szükségem hogy a rádiót is tudjam használni? És hol lehet beszerezni? Előre is köszönöm a segítséget. Privátba kérném a válaszokat ha lehet. Köszönöm. Üdv


Valószínűleg ISO-FAKRA átalakítóra van szükséged! Van! Írok privátot, csak megtiszteltem a többi fórumozót is a válasszal.

üdv
b.

csbalu Elküldve: 2015-01-12 13:20 BMW kulcsok

YELLOW írta:
csbalu írta:
bmwstat írta:
csbalu írta:
bmwstat írta: Sziasztok!

Egy 2002-es e46-os touringot vettem kb. 3 éve. Az autóhoz megkaptam mindkét gyári távirányítós kulcsot, amelyek akkor tökéletesen működtek minden funkciójukat tekintve. Sajnos elkövettem azt a hibát (mint azóta megtudtam), hogy az egyiket soha nem használtam (így semmi baja nem eshetett). Arra gondoltam esetleg lemerült az elem benne, így elkezdtem azt a kulcsot használni, eddig kb. 2000km-t vezettem azzal, hátha visszatölt. Próbáltam újratanítani mindkét kulcsot, de változatlanul nem működik, amelyik eddig "pihent". Az autót tökéletesen indítja, de a távirányító egyetlen opcióra sem reagál.

Kérdezném tőletek, hogy én vagyok türelmetlen és tovább kell használnom a kulcsot ahhoz, hogy újra működjön az elem, vagy ennyi időt alatt már újratanítással működnie kellene? Ha a második, akkor mi más lehet a gond, és kihez fordulhatnék ezzel Debrecen környékén?

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!


Szerintem akkumulátor csere! utána pedig tanítás. Nekem is ugyan ez van az 1ik kulcsommal, de még én sem vettem rá magam, hogy szétszedjem.


Köszönöm a válaszodat!
Nem igazán értek hozzá, de nincs valamilyen lehetőség az akksi töltöttségének mérésére anélkül, hogy szétvágnám a kulcsot? Olvastam itt korábbi hozzászólásokban, hogy milyen szuper vízhatlan a kulcs, amilyen a csere után már nem lenne. Nem barkácsolnám, ha nem tudom biztosan, hogy ez a gond vele.
Előre is köszi!


Az akkumulátort induktív töltővel töltik ami a kulcs körülötti fekete körben van benne. (Ugyan ezzel a karikával ellenőrzik az indításgátló chip jelenlétét is)
Mivel a kulcsban van a kis töltőelektronika amit tölti az elemet ezért visszafelé SZERINTEM nem lehet mérni, de lehetséges, hogy a gyári állomással amivel felveszik a kulcs adatait a márkaszervizben, meg tudják mérni a töltöttséget is.
Azt azért tudni kell, hogy az akkumulátorok önkisülési ideje jóval rövidebb mint az elemeké, 2 év alatt mélykisüléses állapotba kerülnek, ahonnét nem, vagy csak nehezen lehet őket ismét feltölteni, de azt már mindenképpen csak labortáppal lehet megcsinálni, amihez fizikailag hozzá kell férni az akkuhoz.


én 7 éve nem használtam, még sincs lemerülve.
egyébként múltkor olvastam egy olyat, sőt külföldi fórumokon is írják, hogy vannak oylan elektromos készülékek (mobil töltők is, amelyik képes rá, elektronyos fogkefe dokkoló), amik vezeték nélkül induktívan töltődnek, és sokan ezeket használják, állítólag működik.
de én szerintem az is megoldható, hogy az akksitöltőt rárakod az akksira, majd a tartalék kulccsal ráadod a gyújtást. mondjuk azt nem tudom, hogy esetleg a hosszantartó gyújtáson levés, okozhat-e gondot, de ezt tudom még elképzelni, mint töltési lehetőség.


2000km használat még ha 100km/h-s átlagsebességgel is számolok akkor 20 óra töltés, habár ugye nem egyhuzamban hanem megszakítva. Az akkumulátor sajnos önkisül, ez tény, annyi hogy lehet, hogy egy még jó állapotú később mint korábban. Szerencséd van Yellow!
Én cserélném az akkut a kulcsban, vagy együtt élnék ezzel a problémával és csak akkor foglalkoztatna ha valamiért a működő kulcsom tönkremenne. Azzal a kulcsal is lehet nyitni és zárni a kocsit a kulcslyukon keresztül (a riasztót is deaktiválja ha úgy van beállítva) és indítani is lehet!

csbalu Elküldve: 2015-01-12 12:33 BMW kulcsok

bmwstat írta:
csbalu írta:
bmwstat írta: Sziasztok!

Egy 2002-es e46-os touringot vettem kb. 3 éve. Az autóhoz megkaptam mindkét gyári távirányítós kulcsot, amelyek akkor tökéletesen működtek minden funkciójukat tekintve. Sajnos elkövettem azt a hibát (mint azóta megtudtam), hogy az egyiket soha nem használtam (így semmi baja nem eshetett). Arra gondoltam esetleg lemerült az elem benne, így elkezdtem azt a kulcsot használni, eddig kb. 2000km-t vezettem azzal, hátha visszatölt. Próbáltam újratanítani mindkét kulcsot, de változatlanul nem működik, amelyik eddig "pihent". Az autót tökéletesen indítja, de a távirányító egyetlen opcióra sem reagál.

Kérdezném tőletek, hogy én vagyok türelmetlen és tovább kell használnom a kulcsot ahhoz, hogy újra működjön az elem, vagy ennyi időt alatt már újratanítással működnie kellene? Ha a második, akkor mi más lehet a gond, és kihez fordulhatnék ezzel Debrecen környékén?

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!


Szerintem akkumulátor csere! utána pedig tanítás. Nekem is ugyan ez van az 1ik kulcsommal, de még én sem vettem rá magam, hogy szétszedjem.


Köszönöm a válaszodat!
Nem igazán értek hozzá, de nincs valamilyen lehetőség az akksi töltöttségének mérésére anélkül, hogy szétvágnám a kulcsot? Olvastam itt korábbi hozzászólásokban, hogy milyen szuper vízhatlan a kulcs, amilyen a csere után már nem lenne. Nem barkácsolnám, ha nem tudom biztosan, hogy ez a gond vele.
Előre is köszi!


Az akkumulátort induktív töltővel töltik ami a kulcs körülötti fekete körben van benne. (Ugyan ezzel a karikával ellenőrzik az indításgátló chip jelenlétét is)
Mivel a kulcsban van a kis töltőelektronika amit tölti az elemet ezért visszafelé SZERINTEM nem lehet mérni, de lehetséges, hogy a gyári állomással amivel felveszik a kulcs adatait a márkaszervizben, meg tudják mérni a töltöttséget is.
Azt azért tudni kell, hogy az akkumulátorok önkisülési ideje jóval rövidebb mint az elemeké, 2 év alatt mélykisüléses állapotba kerülnek, ahonnét nem, vagy csak nehezen lehet őket ismét feltölteni, de azt már mindenképpen csak labortáppal lehet megcsinálni, amihez fizikailag hozzá kell férni az akkuhoz.

csbalu Elküldve: 2015-01-12 09:30 BMW kulcsok

bmwstat írta: Sziasztok!

Egy 2002-es e46-os touringot vettem kb. 3 éve. Az autóhoz megkaptam mindkét gyári távirányítós kulcsot, amelyek akkor tökéletesen működtek minden funkciójukat tekintve. Sajnos elkövettem azt a hibát (mint azóta megtudtam), hogy az egyiket soha nem használtam (így semmi baja nem eshetett). Arra gondoltam esetleg lemerült az elem benne, így elkezdtem azt a kulcsot használni, eddig kb. 2000km-t vezettem azzal, hátha visszatölt. Próbáltam újratanítani mindkét kulcsot, de változatlanul nem működik, amelyik eddig "pihent". Az autót tökéletesen indítja, de a távirányító egyetlen opcióra sem reagál.

Kérdezném tőletek, hogy én vagyok türelmetlen és tovább kell használnom a kulcsot ahhoz, hogy újra működjön az elem, vagy ennyi időt alatt már újratanítással működnie kellene? Ha a második, akkor mi más lehet a gond, és kihez fordulhatnék ezzel Debrecen környékén?

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!


Szerintem akkumulátor csere! utána pedig tanítás. Nekem is ugyan ez van az 1ik kulcsommal, de még én sem vettem rá magam, hogy szétszedjem.

csbalu Elküldve: 2015-01-12 09:25 Harman / Kardon

nickname írta:
kundof1 írta:
nickname írta:
kundof1 írta: Egy Harman Kardon-t sokba fáj beépítettni a kocsiba? Nagyon szépen szol, nagyon megtetszett.


50-80 ezer ft között megkapod bontottan a HK készletet.

Ha van kellő türelmed és precizséged akkor az autó belsejét darabokra kell szedni, meg lehet oldani csak idő és szándék kérdése.

Szervizben a munkadíj egy picit sok lehet


Aha az végülis nem rossz érte... Ajtokárpitókkal mi van, azokba simán belemegy a hangszoró?


Esztétikusan nem, de a szettbe bele kell alkudni



Gyönyörűen be lehet vágni, csak türelem ügyesen kell csinálni. Ki van jelölve a helye a műanyagon. Nekem van olyan amit én vágtam és olyan ami gyári és nincs különbség közötte.

Nem akkora vész a beszerelése szerintem! A kérdéses általában, hogy van-e pontosan olyan, megfelelő szett, hiánytalanul. Mert ha hiányzik valami akkor szívás, és nehéz összekukázni! Nekem vannak HK-s cuccaim, mivel mindent összevásárolgattam az enyémhez, hogy összeálljon a rendszer (touringba ritka a HK), ezért ha valakinek valami hiányos, lehet tudok segíteni vagy csere-berélni.