csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-11-19 12:31 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Fort írta:
leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....



Javaslom a relé cseréket! Pár 1000Ft-ból meg lehet venni a cseredarabokat, nekem tökéletesen működnek. Habár a forrasztásuk eléggé macerás és könnyen tönkre lehet tenni a paneleket.
Nagyon SOS megoldásnál láttam olyan trehány javítást, hogy lecsípték a relé tetejét ahol megdörzsölték az érintkező "pofákat". ezzel persze a szaki nem tudta, hogy pont azt a réteget csiszolta le róla ami segíti a nagy áramok átadását, de ideiglenesen működik a dolog, ha minden kötél szakad, életmentő lehet! Hosszú távon nem ajánlott a korábban említett probléma, párásodás, korrózió miatt. (ingyen van)



csbalu Elküldve: 2014-11-19 12:28 Teligumiszett

elgeri írta: Vááá, épp most cseréltettem le a gyári (7 éves) nyári defekttűrő Contimat, téli TS 850-es Continentalra. A méterek ugyanaz maradt (205/55/16), csak alufelniről lemezfelnire váltva.

A defekttűrőt mindenki (márkaszerviz, privát szerviz) mondta, hogy nagyon kemény, és hogy ha annyira nem fosok a pótkerék hiánytól, akkor inkább simát vegyek, mert az nem rázza annyira szét a futóművet. De nekem nagyon tetszett a közvetlensége, az hogy minden kis repedést érzek az aszfalton és hogy nagyon direkt a kormányzás. A gyenge motor ellenére, azért volt így valami sportosabb autó élménye a dolognak.

Erre most lett ez a sima, ami tényleg sokkal lágyabb - ami akár még jó is, de teljesen elveszítette a közvetlen kormányzás érzetét Olyan nyúlós lett kanyarban!

Remélem hozzászokom, de az eddigi nagyon rövid hazaúton baromira utáltam

Nem tudom, esetleg a rossz guminyomás okozhatja ezt?
A szervizes azt mondta 2.3-ra fújták mindet, de utána az ajtókeretbe tett adatokat nézve, ha jól látom 2-ő kellene előre, és valamivel több (2.4-2.6, de már nem emlékszem) hátra.
Jó, a gyári adatokra most hirtelen marhára nem emlékszem, de előre kevesebb, hátra pedig több kellene, az tuti!


Pont a BMW csinált egy remek kis promóciós filmet amiben kitűnően szemléltetik miért van jelentősége a defekttűrő abroncsoknak és miért szereli az összes autóját ezzel:
https://www.youtube.com/watch?v=cZ7mbd7hWLg
nyilván látszik, hogy sokkal ballonosabb gumival szemléltették a nem defekttűrő abroncs "rosszságát" de az elméleten nem változtat.


csbalu Elküldve: 2014-11-18 09:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Baci írta: Sziasztok,
régebbi asztali gépemen megy az Inpa,Ncsexpert,de most elgondolkodtam egy laptop vásárlásán,de olyat vennék amit másra is tudnék használni.
Ami kérdésem,meg lehet-e oldani ezen programok telepítését,használatát 64bites Windows 8-ra?
Bocs a kérdésért,de windowsban nem nagyon vagyok már otthon..
Üdv:Szabi


Szia!

Ajánlanám, hogy inkább egy virtuális gépben futtasd ezeket a programokat, főleg hogy NCS Expert csak XP-n fut (úgy tudom). Ha egyszer mindent jól beállítasz és elmentesz akkor utána pár perc alatt bármilyen másik gépedre telepíthető lesz. Ehhez mindenképpen olyan laptop kell aminek a procija tudja a virtualizációt, de ami 64-bites szerintem már mind tudja.

csbalu Elküldve: 2014-11-14 14:37 Motor-váltó

SP_323i írta:
cabyka írta:
csbalu írta:
szotakdavid írta:
cabyka írta: Sziasztok.
Vegig neztem vagy 20 oldalt nem talaltam meg amit keresek.
Kerdesem az lenne hogy e46 facelift 2003 5 fokozatu manualis valtot lehet cserelni 6 fokozatura 2004 es manualis valtora(mindketto 320d 110kw)?


Igen lehet.


Kell hozzá másik differenciálmű is! Más az áttétele!


Hello.
Mi tortenik ha marad a regi difi? Valaki probalta mar?



2.47 helyett 2.56 a 6gangos diffijének az áttétele. Ha marad a 2.47 kicsit lomhább lesz a vas, mint a hozzá való diffivel, de nem hiszem, hogy észrevehető lenne a különbség....


Van egy ismerősöm akinek egy ideig 5-ös difi volt a 6-os váltóhoz. Szerinte eléggé érezhető a különbség, nyilván veszteni nem vesztesz ha nem cseréled, azonnal, lehet az később is. Autópályán biztos alacsonyabb lesz a fordulatszám, de a 20d úgysem tud kimogozni jól egy 200 körül tempót ahol ez jól jöhetne.

csbalu Elküldve: 2014-11-14 11:14 Vonóhorog_

Helioport írta:
Powerliqid írta: Sziasztok!

Gyári levehető vonóhorgos a vasam.
Ugyebár 13 pólusú a gyári csati nem pedig 7 mint itt Magyarszkiba.
Vettem hozzá átalakítót....
Akármelyik futót csattintanám fel.... össze-vissza világít minden.
Nem a futókkal,nem az átalakítóval van gond,mert teszteltük másik autón.
Okostóni kölcsönzős azt mondta " Ez a kenvúsz miatt van! Ne hasznájja,mee letíthat a kocsi!"
Mondom, igaza lehet.... A viszont látásra!

Na szóval...... ha a világítást fel kapcsolom,akkor a jobbos index világít a városi helyett, irányjelzésnél villog a balos világítás is... más minden úgy működik,ahogy kell....
Haversrác kimérte és ő szerinte minden a helyére van kötve a gyári csatin.

Valakinek van valami jobb ötlete?


Akkor csak jól mondta a csocsesz.... a kenvúsz lesz...



ez a fránya kenvúsz....

csbalu Elküldve: 2014-11-13 13:27 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Andriskom írta: Sziasztok!
Első BMW vásárlása előtt állok. E46-t szeretnék, '99-'01 evjaratuakat nezegettem, max 950ezer lenne a rá szánt összeg.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-8431511
http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-8417801
http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-8236425
nem szeretnék sem driftelni vele, sem gyorsulásokra járni, sima hétköznapi használatra venném! bele vághatok vagy inkább várjak még és szánjak rá több pénzt?
A segitseget es jo tanacsokat elore is koszonom!


én most is csak azt mondom, hogy lehet 1.6-os, meg nem is túl fiatal, de nehogy már annyiért vegyünk egy BMW-t, mint amennyibe egy hasonló korú fapados twingo kerül.
lehet ez alapján azt mondani, hogy az ár/érték arány nagyon jó a BMW-nél most, de aki ennyiért képes megszabadulni tőle, az elgondolkodtató. jó a hátterét nem tudni mi oka lehet rá, de akkor is. de ha már ez a kérdés, akkor kép alapján:
- az első felejtős szerintem
- második nekem a legszimpatikusabb, a kárpitokat nézve még a km-t is valósnak mondanám, sőt ahhoz képest nem is rossz.
- kép alapján valószínű szerető gazdája volt, próbálta csinosítani. vagy ugye azért FL-es a fara, mert sérülve volt, aztán hirtelen csak oylan lámpa volt, egyszerűbb volt alakítani talán? nem tudom, ez csak feltételezés. viszont egy 160ezret futott autónak lehetne mutogatni a belsejét, itt még sincs. gyanus lehet.

szóval személy szerint az ezüst másodikat nézném meg, mert a képek csalókák lehetnek. talán hátul lehet rozsdafoltot látni a csomiajtónál nem tudom. végülis ha nincsennek nagyigények, viszont a lényeg, hogy BMW legyen, akkor hajrá. de csak azt tudom mondani, hogy ilyen áron, jobb ha van mellé 500ezer pluszban, mert valószínű szükség lesz rá.


ja... a szétrohadt E36-ok is 1,5-öt érnek nem? Azért mert BMW van ráírva ugyan azok az avulási "törvények" vonatkoznak ezekre a kocsikra is mint az összes többire, mivel az új BMW-t vásárlók többsége is csak egy avulandó tárgyként tekint rá, ami folyamatosan veszít az értékéből.
Ezek az autók lecsúsztak ide, be kell ismerni, ennyi!

csbalu Elküldve: 2014-11-13 13:21 Business rádió kérdés

Hopp egy AUX-os Business CD jó árban, aki ilyet keres:
http://olx.hu/hirdetes/bmw-e46...4f84df2ab0

csbalu Elküldve: 2014-11-13 12:37 Autóvásárlás

dani00 írta: Sziasztok!
Egy kis tapasztalatra lenne szükségem. Egy E46 320d-t tervezek vásárolni a közeljövőben, 6 sebességeset, viszont mostanság találtam pár tetszetős példányt, ami 5-ös váltóval van szerelve. 6-os váltóval szerelttel van már tapasztalat, viszont 5-össel még nem mentem. Mi a véleményetek róla?


A 6-os váltó városban egy hangyányit kevesebbet fogyaszt. Autópályán minimális a fordulatszám különbség, mivel a difi áttétele is különbözik a kettőnél.
5-ös váltósba drágább a lendkerék csere ha szükség van rá, márpedig szükség van rá majdnem minden esetben egy idő után.
Nekem személy szerint jobban tetszik az 5ös váltó karaktere, de ez az én szubjektív véleményem, lehet hogy azért mert az enyém ilyen, és ezt vezetem többet.

csbalu Elküldve: 2014-11-13 12:32 légzsak_

Srácok, mi a helyzet akkor ha törött volt a kocsi és kitudja milyen légzsákot tettek már bele a kitudja milyen szakemberek. Akkor az alvázszámom alapján nem mondják meg, hogy az a légzsák hibás szériából van-e ami benne van.
Minden esetben megnézik a légzsákon található sorozatszámot mielőtt kirendelik a cseredarabot?

Miki ha esetleg erre jársz, a Te válaszod nagyon értékelném.

Előre is köszönöm!
Balu

csbalu Elküldve: 2014-11-13 12:19 Business rádió kérdés

jena307 írta:
csbalu írta:
jena307 írta: Sziasztok most vettem egy e46 ot, 2002es évj. BMW business cd van benne.
Szeretném megtudni mit nézzek meg rajta hogy kiderüljön tud e rajta menni pl. a dension usb mp3 kütyüje, ami cd tárat emulál,MODE gomb van, ezen felül ha kell lefotózom, vagy vegyem ki és kell róla sorozatszám stb.?

A célom usb mp3 hallgatás lenne de mindenképpen a fejegységről vezérelve, aux bemenet pl. ipoddal nem opció, semmi kedvem ipodot mpeg3-4 lejátszót nyomkodni track váltáshoz, gondoltam egy átlag usb rádióra is valami multikormány illesztővel ha létezik ilyen egyáltalán, mármint multikormány illesztő.
Nagy hifi őrült vagyok de ezt a kocsimat már nem akarom szétfaragni, hangzásképe nem tetszik igazán de szerintem tudok majd rajta javítani nem nagy beavatkozással.

Ami még fontos lenne ha valakinek van ilyen dension Mp3
A link neve
milyen a zene minősége, nagyságrendileg, érezhetően rosszabb mint pl cd-n vagy jó?





Szia!

Densiont lehet rá kötni.
Viszont ha már beruházol én inkább a Gateway Lite BT MK2-t javaslom.
http://www.dension.hu/termek/gateway-lite-bt-mkii
Nem sokkal drágább, viszont tud kihangosítani, telefonról bluetoothon zenét lejátszani úgy hogy a kormányról lépteted a zenéket és mindemellett USB-ről és AUX-ról(kiegészítő kábellel) is lejátszani, ennyit megér a kb 10e forint felár a másikhoz képest szerintem.
Ha kell segítség a beszerzésben, szólj, viszonteladójuk vagyok.

Utólagos fejekhez vannak illesztők, de szerintem annyit ront az autó belső megjelenésén, hogy nem éri meg.

Ritka, de fellelhető gyári MP3-as fejegység, ez jobban is szól mint a Te Businessed, de CD-t kell írogatni és kb 40-50 ért adják itthon ha találsz egyáltalán (E-bayen még drágább).

Több lehetőséged is van a hangzáson javítani:
-Veszel egy Professional CD-t, ami szebb hangzást ad.
-Teszel bele egy gyári harman kardon rendszert, bontóba már nem is annyira drága mint gondolnád. Ezt ha Professional fejhez teszed még szebben fog szólni mint Businessel.
-Ha saját erősítőt és hangszórókat szeretnél betenni, arra is van korrekt aktív leválasztó, nem ez a 2000Ft-os fekete doboz amit mindenhol árulnak.






Köszi, nekem is az a meglátásom hogy egy utólagos fej sokat rontana a belső megjelenésen, a professionalra rálesek meg a harman rendszerre is, mennyiből jön ki, igazából most a regadó meg a forgalomoba helyezés megviselt, még napolom picit a dolgokat.de valamilyen dension fog kelleni az biztos, a bt. kihangosítás zene hallgatás meg aux sem kell, mindég fülesen vagyok, így sem bír egy napot a telefonom 3000es aksival mert mindég csörög, szóval alkalmatlan lenne erről zenélni.
A Harman mennyi összetevőből áll??? gondolom a 6 hangszóró, talán sub és erősítő?
Volt egy A6 om C5, abban a sima shymphony baromira szépen szólt, nemtudom a bömi harmanja tudja e azt a színvonalat, ha igen akkor az kell nekem


Szia!

A Harmann rendszerhez a következő dolgok kellenek:
-10-12 hangszóró (karosszériától függően)
-egy új rádió kábelköteg, mivel a csomagtartóba kerül át az erősítő
-egy új schaltzentrum, hogy legyen gombja az ASC/DSC mellett
-erősítő (minden karosszériaváltozatnál más)
-erősítő tartó konzol
-Ha a hangszóróval nem adják együtt oda akkor hangszóró takaró rácsok (mindenképpen csak együtt venném)
-Az ajtókárpitokat ki lehet vágni, de ha adják hozzá akkor el kell hozni azokat is minvel van a középsugárzóknak lyuk (kivéve coupe/cabrio ott csak a hátsó könyöklő oldalpanel más) Ez bőrösnél lényegesebb szövetet úgy ki lehet vágni mintha gyári lenne!

A HK rendszereknél a sedaneban és a coupeban van a kalaptartón egy dupla "mélynyomó" ami 2 ovál hagszóró egy fekete házban, amire rá van csavarozva egy kis erősítő is neki. A Cabriónál elvileg a síboxnál van egy mélynyomó, de ez nagyon ritka!

Csak komplett hiánytalan szettet szabad megvenni, mindennel együtt, mert iszonyat nagy szívás utána egyenként összevadászni az alkatrészeket, mivel NINCS!

Általában a középsugárzók szivacsa el szokott porladni, ne aggódjatok, lehet javítani "kispénzből" meg kell venni ha van!

50-100-120 között mozognak bontóstól függően!



csbalu Elküldve: 2014-11-13 09:46 Motor-váltó

szotakdavid írta:
cabyka írta: Sziasztok.
Vegig neztem vagy 20 oldalt nem talaltam meg amit keresek.
Kerdesem az lenne hogy e46 facelift 2003 5 fokozatu manualis valtot lehet cserelni 6 fokozatura 2004 es manualis valtora(mindketto 320d 110kw)?


Igen lehet.


Kell hozzá másik differenciálmű is! Más az áttétele!

csbalu Elküldve: 2014-11-13 09:42 Business rádió kérdés

jena307 írta: Sziasztok most vettem egy e46 ot, 2002es évj. BMW business cd van benne.
Szeretném megtudni mit nézzek meg rajta hogy kiderüljön tud e rajta menni pl. a dension usb mp3 kütyüje, ami cd tárat emulál,MODE gomb van, ezen felül ha kell lefotózom, vagy vegyem ki és kell róla sorozatszám stb.?

A célom usb mp3 hallgatás lenne de mindenképpen a fejegységről vezérelve, aux bemenet pl. ipoddal nem opció, semmi kedvem ipodot mpeg3-4 lejátszót nyomkodni track váltáshoz, gondoltam egy átlag usb rádióra is valami multikormány illesztővel ha létezik ilyen egyáltalán, mármint multikormány illesztő.
Nagy hifi őrült vagyok de ezt a kocsimat már nem akarom szétfaragni, hangzásképe nem tetszik igazán de szerintem tudok majd rajta javítani nem nagy beavatkozással.

Ami még fontos lenne ha valakinek van ilyen dension Mp3
A link neve
milyen a zene minősége, nagyságrendileg, érezhetően rosszabb mint pl cd-n vagy jó?





Szia!

Densiont lehet rá kötni.
Viszont ha már beruházol én inkább a Gateway Lite BT MK2-t javaslom.
http://www.dension.hu/termek/gateway-lite-bt-mkii
Nem sokkal drágább, viszont tud kihangosítani, telefonról bluetoothon zenét lejátszani úgy hogy a kormányról lépteted a zenéket és mindemellett USB-ről és AUX-ról(kiegészítő kábellel) is lejátszani, ennyit megér a kb 10e forint felár a másikhoz képest szerintem.
Ha kell segítség a beszerzésben, szólj, viszonteladójuk vagyok.

Utólagos fejekhez vannak illesztők, de szerintem annyit ront az autó belső megjelenésén, hogy nem éri meg.

Ritka, de fellelhető gyári MP3-as fejegység, ez jobban is szól mint a Te Businessed, de CD-t kell írogatni és kb 40-50 ért adják itthon ha találsz egyáltalán (E-bayen még drágább).

Több lehetőséged is van a hangzáson javítani:
-Veszel egy Professional CD-t, ami szebb hangzást ad.
-Teszel bele egy gyári harman kardon rendszert, bontóba már nem is annyira drága mint gondolnád. Ezt ha Professional fejhez teszed még szebben fog szólni mint Businessel.
-Ha saját erősítőt és hangszórókat szeretnél betenni, arra is van korrekt aktív leválasztó, nem ez a 2000Ft-os fekete doboz amit mindenhol árulnak.




csbalu Elküldve: 2014-11-12 09:32 manuális váltó

papaiatis írta:
katibi421 írta:
YELLOW írta:
katibi421 írta: Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.


jó helyen vagy, itt kell vissza olvasgatnod


Hát ha jól olvasgattam akkor valami stifteket kell kicseréltetni.De attól még így közlekedhetek vele?Furcsa a sebesség váltás de megy.


Nekem is ez a bajom. Elvileg a váltóban kellene pár rugót és stiftet cserélni, lásd a listámat pár üzenettel lejjebb. Sajnos még hozzáértő szerelőt nem találtam és valószínűleg a lista sem teljes, de sajnos nem találok sehol segítséget ez ügyben. Már a bontott váltón gondolkozom, mert 15 ezer forintért lehet kapni...
Hozzá lehet szokni idővel ahhoz, hogy a sebességek hová kerülnek, de attól még zavaró és nem lehet másnak odaadni az autót, mert 5.-ből 2.-be rakja.


a FB-on szólt már erről egy eléggé nagy beszélgetés. Ott több magát autószerelőnek mondó egyén is állította, hogy nem kell cserélni a stifteket, mert csak beszorulnak, megszorulnak. Ők kivették megcsiszolták, vagy nem tudom mit csináltak vele és úgy vissza. Amúgy lehet kapni komplett "felújító" szettet.
A bontott váltó azért nem jó, mert abban is előfordulhat ugyan ez a probléma és pont akkora munkával jár azt levenni és kicserélni mint a mostanit rendberakni.
Ott több ember is ajánlgatta szolgáltatásait ezzel kapcsolatban 20e Ft körül úgy emlékszem.

Nekem is ragad 5-ből 4-be. de egyenlőre még tolerálom.

csbalu Elküldve: 2014-11-11 14:41 Futómû és hibái

YELLOW írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Gatyára mentek a gátlóim, nem is lényeg, nem foglalkozom velük. Ha már cserélek és felújítok veszek Donka úrtól egy "sportfutóművet", viszont repkednek itt a "szakszavak" csak nem tudom mi mit jelent. Megy az "M-es" futómű mindenre, még arra is ami ikarusból van

-Van az alap futómű az rendben van, ha jó tudom a kópéknál az is más egy picit mint a sedane/touring.

-Van egy Sport futomű ami szerintem ezen a néven fut:
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung
Ezt lehetett rendelni akár egy 16i alá is, de egy egyben csereszavatos a simával, ha jól tudom. Szoták Dávid úgy informált hogy a stab rudat kell cserélni még hozzá.
Én ezt szeretném megvenni! Erre is mondják hogy M-es futómű én is így kérdeztem rá Dávidnál.

-Van az M3 futomű aminek mások a lengőkarjai is.

Most a X-es rendszereket nem tárgyalnám mivel az nekem nem érdkes.

A lényeg, hogy nem szeretnék egy nem a kocsim alá valót vásárolni!
Kérlek osszátok meg velem ez irányú tapasztalataitokat, nincs most energiám napokig bújni a google-t és onnét összelegózni az infókat.

Előre is köszönöm a segítséget!

ÜDv
Balu



ha azt mondod, hogy M-es futómű, akkor M3 alólira fog gondolni. az M-es nem egyenlő az M-tech-kel. viszont amit én tudok, hogy azok a verdák, amik M-tech-kel jöttek ki, azoknál a gátlón egy Sport felirat van a matricán. de lehet egy S. úgy tudom ebben az esetben stabrudat, márha a kutyacsontról beszélünk, akkor nem kell cserélni. viszont az M-esnél igen. rövidebbre lehet cserélni, de felesleges. illetve nagyobb ültetésnél szokták javasolni, de ott is függ, hogy a gátlón lévő bekötési pont változik-e. szoktak olyat mondani, hogy a Z3 kutyacsontja kell meg ilyenek. még anno pont a Miki írta, ha jól emlékszem, hogy nem kell cserélni.


M-techre gondolt szerencsére! Kíváncsi vagyok! Habár így is mindig odabaszom valahova a kocsit...

csbalu Elküldve: 2014-11-11 12:20 Futómû és hibái

Sziasztok!

Gatyára mentek a gátlóim, nem is lényeg, nem foglalkozom velük. Ha már cserélek és felújítok veszek Donka úrtól egy "sportfutóművet", viszont repkednek itt a "szakszavak" csak nem tudom mi mit jelent. Megy az "M-es" futómű mindenre, még arra is ami ikarusból van

-Van az alap futómű az rendben van, ha jó tudom a kópéknál az is más egy picit mint a sedane/touring.

-Van egy Sport futomű ami szerintem ezen a néven fut:
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung
Ezt lehetett rendelni akár egy 16i alá is, de egy egyben csereszavatos a simával, ha jól tudom. Szoták Dávid úgy informált hogy a stab rudat kell cserélni még hozzá.
Én ezt szeretném megvenni! Erre is mondják hogy M-es futómű én is így kérdeztem rá Dávidnál.

-Van az M3 futomű aminek mások a lengőkarjai is.

Most a X-es rendszereket nem tárgyalnám mivel az nekem nem érdkes.

A lényeg, hogy nem szeretnék egy nem a kocsim alá valót vásárolni!
Kérlek osszátok meg velem ez irányú tapasztalataitokat, nincs most energiám napokig bújni a google-t és onnét összelegózni az infókat.

Előre is köszönöm a segítséget!

ÜDv
Balu