csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-08-06 13:44 Egr szelep

szotakdavid írta:
csbalu írta: Az EGR szelepet, kézzel is meg lehet mozgatni? Levettem kitakarítottam, tele volt korommal. Megnézném hogy rendesen mozog-e. Ezt csak vákuummal lehet? EGR hibát írt legutóbbi kiolvasáskor. A vákuumcső is eléggé szar volt rajta abból lecsíptem egy picit és visszadugtam, de nem csodálkoznék ha nem tudott volna mozogni, a sok lerakódástól.
Szóval hogyan tudom ellenőrizni, legalább azt hogy mozog-e?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv
Balu


Inpa teszt!


Ez lett volna a következő aminek nekiállok

csbalu Elküldve: 2014-08-06 12:46 Egr szelep

Az EGR szelepet, kézzel is meg lehet mozgatni? Levettem kitakarítottam, tele volt korommal. Megnézném hogy rendesen mozog-e. Ezt csak vákuummal lehet? EGR hibát írt legutóbbi kiolvasáskor. A vákuumcső is eléggé szar volt rajta abból lecsíptem egy picit és visszadugtam, de nem csodálkoznék ha nem tudott volna mozogni, a sok lerakódástól.
Szóval hogyan tudom ellenőrizni, legalább azt hogy mozog-e?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-08-06 12:44 Szívócsonk-pillangószelep

Levettem a szívósort, és eléggé ramaty állapotban vannak a vákuumcsöveim. Lehetséges hogy csak a külső textil szakadt el, de nekem akkor sem tetszenek így. Lehet ezt a 4mm-es csövet valahol méterre venni? Mindegyik autósboltban üzemanyagcsővel szerették volna helyettesíteni nekem, aminek kb 1cm vastag külső átmérője van és 1200-1300Ft métere.
Ezt a gyári textil szövésű csövet csak méretrevágva, a BMW-től lehet beszerezni?
Előre is köszi!

ÜDv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-08-06 12:40 Hifi beszerelése e46-ba

Zoli200 írta: Hali,ma próbaképpen dobtam egy mély ládát a sedan-ba és amit vártam nem igen jön előre a mély,csomi tartót kinyitva mellbevágó van valami megoldás,vagy dobjak szubcsövet /reflex csövet/ a kalaptartóba?


Könyöklő mögötti lemezt szokták kivágni, vagy odatenni a mélyet.

csbalu Elküldve: 2014-07-25 16:37 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

leroyclub írta: Hali!
A csomagtér ajtóm mikrokapcsolója nem működik. (sedan, facelift) Csak távirányítóval tudom nyitni. Azt hallottam hogy nem biztos hogy a kapcsoló rosz csak lehet hogy meg kell tisztítani valahol ahol csatlakozik, mert eloxidálódhat. Megtudnátok mondani hogy hol keressem?


Átvezető kábel is lehet hibás. Szokott törni, de szerintem nem jellemző. Egy kis mikrokapcsoló van, ha közel hajolsz határozottan kattan egy aprót. Lehet cserélni, úgy van kitalálva, pár 100Ft az alkatrész csak nagy macera.

csbalu Elküldve: 2014-07-24 14:48 Tempomat - utólag?

Baci írta: Sziasztok!
Az volna a kérdésem,valaki meg tudná-e mondani,hogy tempomat bekötésénél milyen,és mekkora méretű csatlakozó megy a motorvezérlőbe,és a kormány alatti csatlakozóba?
Igazság szerint valószinűleg rendelnem kell a csatlakozókat,és jó volna,ha csak egyszer kellene szétbontani az autót,és nem ott derülne ki,hogy nem megfelelő méretű
A motoromkód:n42b20a
Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.
Üdv:Szabi


Írtam Pü-t







csbalu Elküldve: 2014-07-22 10:44 Firmware frissítés MK-IV

Sziasztok!

Hogy hívják azt a műveletet amikor az MK4-es olvasót "resetelik". Tudom hogy van egy trükkje, de elfelejtettem mi az. Bekapcsol, CD-t ki be ad, de nem ad képet. Be volt ázva, ultrahangos tisztítást most csinálják, de a Pixelfix-esek is azt mondták hogy egy kis trükk van még utána amivel fel lehet éleszteni. (ha nem ment tönkre) Régebben tudtam is, csak elfelejtettem már, valamiféle memóriát resetelnek? Segítsetek legyetek szívesek, ha lehet nem viszem el 25-ért ezt az 1 műveletet megcsinálni.
Persze teljesen tisztában vagyok vele hogy ha beázott valami az tönkre is mehet/ment, de ennyi esélyt kap mielőtt jobban elkezdeném javítgatni.

csbalu Elküldve: 2014-07-21 10:46 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Sparta írta: Nekem olyan problémám van, hogy néha menet közben felvillan a két hátsó lámpa visszajelzője..
Mitől lehet?


Utángyártott LED-es?

csbalu Elküldve: 2014-07-21 09:36 tempomat + kormánycsere

csatis1 írta:
csbalu írta: Jó vétel!!
Akinek kell ilyen ne habozzon légzsákot szokták ennyiért adni magában.
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...04f9b;r:;s:


Viszont legalább jó szar állapotban van...
Ki is van szakadva, az alsó betét is jól meg van kopva.
Valamelyik bontósnál ennyiért lehet venni olyat is, amelyik nincs kiszakadva.
Egy kis plusszért pedig még M-es is van.


Azok az igények Csatis
(mondjuk az enyém is szép )

csbalu Elküldve: 2014-07-18 14:29 E46 Visszahívás?

Zoli200 írta:
Puli írta: E46 visszahívás
Ez alapján elég sokunkat érinthet!
Én írtam az előbb a Rackautonak (Szfvár), hogy náluk ezzel mi a téma?! Kíváncsi vagyok mit írnak vissza...


Mese az egész beszéltem velük 10 perce,azt mondták ha ilyen van nem a hírekbe értesülünk róla hanem a BM adatok alapján mindenkit kiértesítenek személyesen,megnézte enyémet is alváz szám alapján és nincs semmilyen visszahívás erre a típusra..
Egy éve volt ez hír most előkapták állítólag megint.





Mi az a BM adat? Az autók 95%-a már nem az első tulajnál van és nincs vezetett szervízkönyve.

csbalu Elküldve: 2014-07-18 14:27 Ajtónyítási Gondok!

Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e


Mit zúdítottunk a nyakadba....

csbalu Elküldve: 2014-07-18 13:20 Klíma automatika hiba

probiker írta: Sziasztok márkatársak!
E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


Van egy fölös klímavezérlő panelem, ha gondolod gyere el érte kölcsönadom próbáld ki azzal. Az jól működött nekem.

csbalu Elküldve: 2014-07-18 12:46 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.


Nekem szilikon volt rajta, átlátszó szilikon, gumis, Az szerintem nem lakk.
Nincs a panelon BGA és csak azt a részét kell melegíteni ahol a relé van, szerintem. Aztán ahány ház annyi szokás.
A legparasztabb megoldás amit nagyon előszeretettel alkalmaznak az hogy kicsípik/levágják a műanyag tetejét úgy hogy hozzáférjenek az érintkezőkhöz amit ezek után megcsiszolnak finom kis csiszolóvászonnal. Ezzel az a legnagyobb probléma hogy pont azt a réteget távolítják el ami ezeket a nagy áramokat hivatott átvinni. Ez főleg szélsőséges hőmérsékleteknél baj. Továbbá pont azért van tokozva ez a relé hogy ne legyen kitéve a változó páratartalomnak, ami így szintén ugrott.
Nem annyira egyszerű ez a relécsere mint elsőre gondolják az emberek. Van egy amcsi (nemtudom) srác ő annyira specializálódott erre hogy csak ezeket javítja. Kb egy 10-esért cseréli a 2 relét, amit teljesen reálisnak látok a szakértelem szükségessége végett, hiába 3000 a 2 relé. Valaki aki Xbox BGA-kat golyóz újra nagy biznisz lenne ráállni erre .is.

csbalu Elküldve: 2014-07-18 09:56 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
Bero írta:
csbalu írta:
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Köszi a segítséget!


az infra aláfűtő sem melegíti meg úgy, hogy simán ki tudd emelni a relé. mindenképp ónszívós pákapisztoly kell. a lábaknál egy csipesszel szépen le lehet pattintani a lakkot. de valóban vigyázni kell, mert a furat galván könnyen kijön a helyéről. és mivel több rétegű NYÁK lapról van szó, így fontos lehet az átvezetés a rétegek között is.


Egy kis kiegészítés:

1. Nem Lakk van a nyákon hanem egy szilikon bevonat.
2. Tökéletesen alá lehet melegíteni infra állomással, kb 450°C-ra kell állítani az alsó fűtést.
3. Ónszívó pisztoly sem akkora jó megoldás, de elmegy, több próbálkozással és feszegetéssel. Itt az szokott lenni a probléma hogy jóelvtárs forgatja a pisztolyt a furaton és felkapja a lehelet vékony kis PED-et. Youtube videón így csinálja a faszi, de feszegeti a lábakat, rossz nézni hogy majdnem leszakítja a PED-et.

https://www.youtube.com/watch?v=b0zT2UtEU88

Itt óriási és folyamatos hőre van szükség mivel a panel egyik oldalán vastag vezetőrétegek vannak amik nagyon elviszik a hőt, így abban a másodpercben ahogy elvesszük a melegítést a furat másik oldalán megszilárdul az ón (vagy meg sem olvad)

Ha nincs olyan állomásod amivel ezt meg tudod csinálni és ónszívópisztolyod sem a következő megoldással ki lehet venni a relét: (mindenki mérlegelje a képességeit és ha eddig csak 230-as vezetéket vagy ereszcsatornát forrasztott ne álljon neki!!)

Megveszed a relét, amivel utána elmész egy Patikába. Veszel tűket 8Ft/db és rápróbálgatod a relé lábaira. (mindegyikből vegyél vagy 5-öt) Olyan tű kell amibe éppen belemegy a relé lába és elforog rajta(tényleg épp csak belemenjen és forogjon). 2 féle vastagságú láb van van úgyhogy 2 féle tű kell.
Ezután hazamész leköszörülöd a tű hegyét hogy a ferde vágás eltűnjön.
Fogsz ónt és ráolvasztod a forrponton levő ónra, ez azért kell mert ez jobban elosztja a hőt, így könnyebben megolvad a "gyári" ónréteg. Ha már melegíted vagy fél perce ónszívóval szépen kiszedsz minden ónt amit csak tudsz. Én ilyenkor vissza szoktam ónozni a saját ónommal amit könnyen meg lehet olvasztani. Ismét melegítem igy már megolvad a furat alján levő gyári ón is és könnyebben kiszívható.
Ezután Ismét elkezded melegíteni megint fél percig és a tűt rádugod a lábra óvasotan egészen addig amíg nem érzed hogy átért a furaton és nekiütközött a relének (kis pattanást is hallhatsz). Ekkor elveszed a pákát a tűt pedig finoman forgatod a lyukban. Az ón megszilárdul de nem tapad hozzá a tűhöz. 1 lábbal már meg is vagy. Jöhet a többi 15...

Most már láthatjátok hogy az egész lényege az hogy a tű külső átmérője kisebb legyen mint a furat, a belső pedig épp akkora mint az alkatrész lába! Ezért nagyon fontos a jó méretű tű. Kicsit nagyobb tűvel biztos hogy tönkreteszed a furatgalvánt! Nem egyszerű beszerezni a tűket, nekem egy komplett készletem van mindenféle méretben vagy 10 féle, több patikát meg kell keresni a megfelelő méretért!

Vigyázat, a tűt úgy kell megcsinálni hogy semmiképp ne legyen sorjás a reszelésnél, mert a furatgalvánt megsértheted vele. Ez ugyan elsőre kókány megoldásnak tűnhet, de 100%-osan biztonságos és megoldható vele minden ilyen probléma. Már kb 20 éve csinálják olyan emberek akik nagyon sok IC-t forrasztottak ki és be viszont nincsenek meg hozzá a "drága" eszközeik.

Mindenki csak saját felelősségére álljon neki ezzel a módszerrel! Célszerű előtte egy picit gyakorolni valami szar öreg TV/rádió panelján amin van soklábú IC
A szakszerű megoldás, melegíteni alulról a panelt, majd az ón megfolyásakor kiemelni a relét a helyéről!



csbalu Elküldve: 2014-07-18 09:30 Hangszóró infó

[quote="Methos"]
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta: Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni hangszóró témában.
az autóban előző tulaj kicserélte e teljes hangrendszert, de a fejegység a16:9 es maradt.
Csomiba egy szép nagy mély került, beépített erősítővel.

A hiba:
- Normál "beszélgetős" hangerőn nem jelentkezik a hiba csak hangosabb tartományban.
- Pár perc/másodperc (változó) elteltével elnémulnak az első hangszórók (ajtóban lévő két magas és a két közép) és csak a jobb hátsó hangszóró szól tovább valamint a mély láda.
- Amint leállítom a kocsit, kulcs ki majd vissza, újra szól minden mintha mi se történt volna.
- Azonos eredmény, de más hiba, miszerint elnémulnak a hangszórók elöl szól a jobb hátsó és a mély, de "gerjedő" hang hallatszik elöl.

Furcsaság:
- Fejegységen 16:9 es, van "tone" állítgatási lehetőség, melyen belül, van jobb-bal illetve elöl hátul állítás.
- Érdekes módon , ha jobbra elhúzom csak jobb hátul szólal meg, ha balra, akkor csak elöl, de ha középütt akkor mindegyik szól
- ELöl hátul próbálkozás hasonlóan működik. Tehát nem tökéletesen

Plusz infó:
Amennyire jól tudom a kábelek maradtak és csak a hangszórók lettek cserélve.
A mély ládához érkezik két kábel melyek lehúzhatóak. (hang és táp)
Egyéb plusz egységet a csomagtartóban nem találtam, ami a hangrendszerhez kapcsolódna.

Ötletek?


Az én esetemre okulásból írnék ,még pár dolgot, ha valaki hasonlóba futna bele:

- Hnagszóró zárlat
- Rádió modul végfok IC hiba

Ezek jöttek elő mint lehetséges problémák, most jönnek majd a kimérések
Amennyiben megvan a hiba oka, még jelzek!


A történetem folytatódik.
Megelégeltem, hogy nem haladok vele, ezért elvittem a sokak által említett Attila kollégánkhoz aki a 13. kerületben lakik. Beül, meghallgat....mondja:végfok. Hmm, és a hangszórók...modja: valami kókányolás...
Mindkettőben igaza volt. Először is a kókányolás: A jobb első hangszóró kábelét a rádió modul mögött elvágták és hozzáforrasztották a bal hangszóró kábeléhez, mint kiderült azért, mert a végfok már korábban elszállt és így kiküszöbölték. Csakhogy így a bal elsőért felelős végfok lett túlterhelve és lett leamortizálva.

Kókányolást, szépen helyretette, és a modul javításának nekiesett. Pár nap múlva készen is lesz az analóg végfokkal felvértezett modul..
Majd még jelzek, hogy mi, hogy....




Iszonyat miket le tudnak művelni autóhifi szerelés címszóval... Rengeteg nagy hülyeséggel találkoztam már én is... De ez a hangszórók átkötése mert elment a végfok egyik oldala ez tipikus "javítási" módszer.