csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-07-17 18:47 Ajtónyítási Gondok!

Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)

csbalu Elküldve: 2014-07-17 14:00 Turbo

YELLOW írta:
csbalu írta: Az ilyen módon történő turbófelújításról mondja már el valaki a !!SZAKvéleményét!!, legyen szíves (yellow kérlek most ne szólj hozzá!)

http://olx.hu/hirdetes/bmw-320...2mg7n.html


oszt ezt ne te szabd máá meg, mihez szóljak hozzá, tudhatnád, hogy már csak azért is!!! amúgy eszembe nem jutott volna


Nem utasítottalak csak kértelek rá! Köszönöm, nem vártam mást, igazad van!

csbalu Elküldve: 2014-07-17 13:24 Turbo

Az ilyen módon történő turbófelújításról mondja már el valaki a !!SZAKvéleményét!!, legyen szíves (yellow kérlek most ne szólj hozzá!)

http://olx.hu/hirdetes/bmw-320...2mg7n.html

csbalu Elküldve: 2014-07-16 14:02 Autóvásárlás

Whole01 írta: Sziasztok!

Kinéztem 1 autót,kiváncsi lennék a véleményetekre:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...al-7973833

Leugrott a lánc róla aztán új motort tettek bele,azóta szépen jár.
Vélemény,tapasztalat?

Köszi!


Szerintem Drága! Ennyiért minimum nagynavinak kéne benne lennie vagy sportüléseknek! Az ülés széle nagy meg van ülve, biztos hogy nem 150 van benne, vagy egy drabál állat használta. Az enyémbe több van, de fele ennyire sincs megnyomódva.

csbalu Elküldve: 2014-07-16 13:58 navigáció

Sparta írta: Sziasztok!
Valakinek van ilyen navija? vagy valami vélemény róla?
https://www.youtube.com/watch?v=snRPrlwGwfg


Szia Ez igazából csak egy kijelző nem Navi. Bármikor lecserélhető egy 16:9-es kijelzőre. Az egész rendszerben nem ez az "agy" hanem a Navigációs egység (DVD/CD lejátszós) és a BM24/BM54 modul ami a csomagtartóban van.
Igazából ezt a kijelzőt mindenki nagynavira cseréli vagy szertné cserélni ha tehetni, mivel az sokkal modernebb kinézetű, így ezekhez nagyon olcsón hozzá lehet már jutni, de még egyszer hangsúlyozom nem ez a drága mulatság a gyári naviban, habár csak ez látszik belőle

ui: ebben a videóban szereplő rendszerben nincs is navi, egyrészt onnét lehet tudni, hogy ez a kék árnyalatos kép van amit a TV-tuner ad, másrészt pedig nincs a menüjében a térkét/navigáció menüpont.

csbalu Elküldve: 2014-07-15 10:14 Tolatókamera

Sziasztok!

Már pár napja tolatókamera projektben vagyunk kedves cimborámmal. Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat.

BBali kolléga csinált már itt tolatókamerát magának, én rendeltem neki e-bayről, de ő touringba tette bele, ami fokozottan kevesebb szopás mint egy coupe! De ez az egész tolatókamera projekt egy irtó nagy szívás!

Kezdjük ott hogy az az elképzelés, hogy megrendeled az e-bayről a rendszámtábla világítás helyére bepattintható kamerát, bepattintod és kész, az egy kósza ábránd, egy utópisztikus elképzelés.

Kezdjük ott hogy egyik a kínaiak által 3-ashoz specifikált kamera sem jó 3-as BMW-be!!
Sejtettem, hogy faragni kell vagy a kocsin, vagy a kamerán, de hogy ennyit?!
Na végül is mivel már Bali kolléga tapasztalataira alapozva egy vékonyabb kialakítású ügyesebb kis kamerát vettem. Ilyet:


Ez valószínűleg touringba kevesebb faragással betehető, de nem garantálom.

Egyenlőre hanyagolnám azt a részét a projektnek hogy ehhez kell TV modul meg hova mit kell kötni, mert az elhanyagolható meló, csak csavarozás és forrasztás. A lényeg a kamera beszerelése!

1: Szereld le a csomagtérajtóról a díszlécet amiben a rendszámtábla világítás és az ajtónyitás van.

2: Ezt most szedd szét! Na ez nekünk netto 2 óra volt szétszedni, úgy hogy összerakható állapotban is maradjon és nem azért mert analfabéták vagyunk

Ennél a pontnál szembesültünk azzal, hogy ez az egész egy irtó vékony kis dolog, amibe nagyon nagy kihívás lesz beletenni a kamerát, ez így is volt!

Ez egészet darabokra kell szedni, kifűzni azt a kis panelt amire a rendszámtáblavilágítás izzójának a foglalata van rögzítve.

Ebben a másodpercben jön a következő fejlövés, hogy a kamera kábele nem fér át semmiféle lyukon. Gondolom itt rutinos karosszérialakatosok már fogják bele az állványos fúróba a körvágót, de mi villamos kocsogok vagyunk ezért küzdünk, ezen a kapun majd akkor megyünk át ha már bent lesz a kamera a díszléc másik felében

3:
A Világítás helyére betenni a kamerát!
Nem fér el maga az átlátszó műanyag belógása miatt! Mivel coupenal az egész díszléc a "karosszérián kívül" van, ezért ennek megvágása nem opció mint mondjuk egy touringnál. A kamera műanyagján kellett alakítani, fűrésszel és reszelővel. Szerencsére a kamerát 2 csavar fogja ehhez a műanyaghoz úgyhogy ezt biztonságba tudtuk.

Miután a kamera már bemegy a helyére, derül ki hogy aminek be kéne pattannia annak köze sincs a bepattanáshoz. Egyrészt a léc anyagvastagsága nagyobb mint amire a bepattanós fül tervezve lett, másrészt kisebb.

A kamera rögzítését ezért nagyon erős kétoldalas ragasztóval oldottuk meg, olyannal amit rendszám rögzítésre is szoktak használni. (2000Ft - 1,5m, 10kg/m terhelhetőség) Reméljük tartani fog!

4:Vezetékek kivezetése!
Mivel ebben a díszlécben hangyafasznyi hely van csak, illetve még annyi sem, ha a gyárilag benne levő kábeleket a nem megfelelő módon vezeted el nem tudod összepattintani. Ebből kifolyólag kamera kábelét elvezetni benne MŰVÉSZET! Könyörtelen módon el kell vágni! Tudom sokan félnek a videó vezeték elvágásától, de meg kell mindenkit nyugtassak a kínai kollégák nem annyira alaposak mint gondolnánk, egy sima kutya közönséges árnyékolás nélküli vezetéken viszik a video jelet (ezen a kis szakaszon) úgyhogy a szart már szarabbá nem teszed, nyugodtan vágj (ha utána össze is tudod szépen forrasztani a lehelet vékony vezetéket!)!

Miután ezzel megvoltunk az izzófoglalatot le kell vágni és a helyére forrasztani a kamera beépített ledes világítását. Ezt érdemes még ilyen szétszedett állapotban aztán tesztelni a kocsin, mert garantálom bárkinek hogy miután beépítette nem lesz kedve még egyszer szétszedni megjavítani és örök élet világítás nélkül fog mászkálni.

Ha ezzel megvoltunk akkor szépen át kell vezetni azon a roppant pici lyukon a kamera vezetékét amin a kis díszlécből a karosszériába mennek át a vezetékek. Itt reszelni kell egy picit a műanyagon mivel nagyon passzentos.

5: összeszerelés!
A kábeleket szépen el kell rendezgetni a díszlécben amire mm-es helyek állnak csak rendelkezésre, mivel enélkül nem lehet összepattintani. Ha ez megvan és sikerült összerakni akkor jön ennek a szopás fázisnak az utolsó eleme a fényezett burkolat visszatétele ami fizikai képtelenség és szerintem a gyárban is ufók rakják rá. Ennek a kis peremét mi letörtük, mivel csak minimális összetartást ad az egységnek, majd kétoldalassal pótoljuk alatta, de egyenlőre így marad, mivel 95%-os így is.

6:Forrasztás!
Miután összeállt a díszléc már csak a kamera csatlakozóit kell visszaforrasztani

7:Autóba szerelés!
Szépen óvatosan vissz a karosszériába a vezetékeket, csavarok a helyükre, kábel átvezet (éppen átfér a karosszérián vágott gyári lyukon). Csatlakoztató összedug!

8:Rendszámtáblavilágítás!
Mivel az 1ik oldal ledes lett így a másik oldalt is ledesíteni kell! Ehhez kedves kollégám vásárolt 2500Ft-ért egy kis ledes "izzó" ami legalább tökéletesen illik a helyére.
Miután ezt is bevarázsoltuk lecsuktuk a csomagtartót és megnéztük a végeredményt szembesültünk vele hogy az egész konstrukció úgy szar ahogy van mert a világítás helyére szerelt kamera kitakarja az 1ik odali világítás felét és így a 3. betű a rendszámon nincs megvilágítva!
Mondjuk azt hogy ez csak minket zavar mert maximalisták vagyunk, de éjfélkor ez éppen elég volt arra hogy az összes kínait elküldjük az összes anyjába


Szopás VOL 2, következik!
A díszléc benne van, most már csak a csomagtér kábelátvezetőjén kellene átfűznünk a videó vezetéket, ami ugye jelen formájában lehetetlen hiszen annak mind 2 felén egy RCA csatlakozó van. Ezt majd szépen le kell vágni és valahogy odajuttatni az átvezetőig amin át kell fűzni, ami szinte lehetetlen.
Ezen az ajtón még nem mentünk át!

Ami még ezek után következik:
-kamera bekötése a csomagtartóajtóban
-TV modul bekötése
-TV modul kábelköteg elkészítése (már egy demo darab van, ez kapható lesz majd nálam, mivel gyári horror, utángyártott nincs, nem véletlenül.....)
-TV modul kódolósa 16:9-re
-Relé beszerelése (habár nem ez a gyári megoldás, fogunk erre találni jobbat is) Ez azért kell hogy letestelje a TV modul 1ik bemeneti pontját, ezzel jelezve hogy rükvercben van az autó. Így automatikusan fog kapcsolni a kamera.

Fontos info hogy a kamera NTSC úgyhogy a TV modult át kell állítani minden esetben!

Egy picit hosszúra sikerült ez az első fejezet, de remélem hasznos infókkal szolgáltam azoknak akik ezen a projekten gondolkoznak.

Nem annyira egyszerű de nem lehetetlen!

csbalu Elküldve: 2014-07-14 12:39 mp3 cd tár

lela írta: üdv!

Az autómban 16:9 kijelző mögötte minidisc-el.A gondom az hogy nem írja ki a számcímeket amiket beprogramoztam lejátszáskor egy nagy semmi sincs a kijelzőn csak felül az MD felirat.Hasonló cd-nél is ott mondjuk a 6 lemezes tár miatt kiírja hogy disc1 disc2 ...stb.A kérdés az lenne hogy át lehet valahogy programozni a rádiómodult hogy kiírja a címeket? vagy legalább a track1 track2 stb. listát, amibe lépkedhetek, és kiválaszthatom melyiket akarom lejátszani?Őszintén szólva ez így elég gagyi.


Köszönöm a segítséget.



Nem lehet programozni, csak bizonyos évjárat fölött (2004-2005) írja ki a számcímeket. Azok a BM54 modulok pedig aranyárban mozognak és ritkák mint a fehér holló! Ki lehet fogni, olyantól aki nem tudja mit árul!

csbalu Elküldve: 2014-07-11 18:08 Bmw Mp3

deepdeer írta:
Zolee írta:
deepdeer írta:
Ricsike1989 írta: Sziasztok. Kérdésem lenne.Van egy 2004-es Bmw e46 Professional Radio Cd54 lejátszóm, lejátsza az Mp3 cd-t?


Szia!

Majd' hogy biztos nem, sajnos. Nekem is ilyen van. Igaz, nem jó a kijelzőm, de MP3 cd-t nem kezdi el játszani, az audiot pedig hiba nélkül.

Sorry!


Sziasztok!
Nekem is ilyen van (szintén halvány a kijelzője) viszont a Businesshez képest tényleg nagyon jól szól, de sajnos egyik verziója sem kezeli az mp3-at, Densionnal v egyéb ülső illesztővel meg lehet oldani.


Akár AUX kábellel. Azt próbáltad már Zolee?



Elvileg nem tudja a prof az AUX-ot. De nálam ki lehet próbálni, mert én is kíváncsi lennék rá!

csbalu Elküldve: 2014-07-11 14:00 CD fejegység, Navi....

deepdeer írta: Sziasztok!

A napokban vettem egy Professional CD54 E46 fejet. Iszonyat jól szól a kazettáshoz képest! Az eladó itt is hirdette, akinek ezúton is köszönöm. A probléma az, hogy az LCD nem működik benne. Esetleg valakinek olyan donor, amiben jó a kijelző? Vagy tipp, hogy honnan lehetne beszerezni?

Köszi,
dEER



Kijelző átvezető szalagkábelt kell benne cserélni, vagy megjavítani!
Aki Magyarországon ezt javítja az pont annyit fog elkérni Tőled mint amennyiért a rádiót vetted ! Gondolkoztam én is hogy megveszem magamnak megcsinálom de nem akartam vele vesződni.
Ha szeretsz barkácsolni keresgess a neten how-to-t, a lényeg kijelzőt nem kell cserélned és donor rádió sem fog használni!

csbalu Elküldve: 2014-07-07 09:50 X3 Navi - E46-ba

Sziasztok!

Témaindító poszt következik, ami szerintem sok ember tetszését elnyerni.
Megmondom őszintén szerintem nem jó és biztonságos megoldás hogy E46-ban lent van a NAVI kijelzője. Nagyon régóta gondolkozom azon hogyan lehetne ezt kiváltani.
Az X3-ban és az Z4-ben ugyan az a NAVI rendszer van mint az E46-ban csak külön van választva az irányítás egy Fejegységre és egy kijelzőre.
Ezért gondoltam hogy mindezt meg lehetne oldani E46-ban is azonban egyetlen egy szűk keresztmetszet van, a "vezérlő" fejegység beépítése.
Ez a rendszer egyrészt szerintem biztonságosabb lenne, másrészt egyedi és nekem tetszik!



Erre 3 megoldást gondoltam ki:

1. Beépítek egy E46 navi kijelzőt, de a 2 csatlakozó közül azt amelyiken a kép megy a billenős kijelzőbe dugom így a vezérlést a naviról lehet megoldani míg a képet a műszerfal tetején látom. Ezt a megoldást még esetleg ki lehetne úgy egészíteni hogy egy kapcsolóval váltogatok a 2 kijelző között és amikor kinyitom a felső kijelzőt akkor kikapcsol az alsó.

2. Valahogy csinálok egy olyan előlapot az X3 vezérlőjére hogy belemenjen az E46-ba, Ez valószínűleg nem lesz olyan szép mint a gyári és rengeteg energiával is járna.

3. Szétszedem az X3 fejegységet (ami egyben a BM54 modul) és átültetem egy Business CD-be. Így megmarad a CD lejátszó és a hangerő állítási lehetőség, de az extra gombokat és a tekerenytűt átrakom egy kis gonzolra a pohártartó/elhúzhatós rekeszbe akár úgy hogy rárakok egy I-Drive tekerentyűt és ezzel tudom irányítani a navit.
Kis technikai rész: Mind a 2 fejegység úgy van kialakítva hogy ez előlapja egy önálló egységet képez és ez is I-BUS-on keresztül kommunikál magával a rádión. Ezért ha a CD nyílás teljesen passzol akkor minden gond nélkül átszerelhető, csak elektronikai módosítások lesznek benne, sőt még azt is megkockáztatom hogy a Business CD kijelzője szépen kiírja majd a Rádióállomásokat. Ha nem írja ki akkor inaktív állapotban lehet hasznosítani, és I-BUS-on tetszőleges felirakat információkat küldeni rá, például motor hőmérséklet, olajnyomás, vagy bármi amit ki lehet olvasni a kocsiból (természetesen ehhez egy egyedi kis vezérlőt kell gyártani)



A műszaki megvalósítást mind a 3 esetben meg tudom valósítani, nem kérdéses. Azonban mivel nekem nagyon fontos a gyári kinézet, várnék további ötleteket, javaslatokat, stb...

Köszönöm, olyan hozzászólásokat nem várok, hogy van ilyen utólagos Androidos, Windowsos érintős szar amit be lehet építeni. CSAK GYÁRI RENDSZER Kerülhet az autóba, az okosítását majd én megoldom tetszésem szerint.

Üdv,
Balu





csbalu Elküldve: 2014-07-05 15:36 bc

lantika írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Van pár Bc-s karom e46-ba,ha valakit érdekel,beszerelve,felprogramozva írjon.

Béke



Hello. BC-s karom van nekem is. Viszont a GM-ban nem tudom mit kell hozzä aktivra ällitani. Sugsz nekem egy kicsit?


Keresd meg szotakdavid-ot itt a forumon!
Tud segíteni!

ÜDv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-07-04 15:51 elektromos ablakemelõ_

Tano írta:
lantika írta: ...De mi is ez a becsípődés gátló? Program,vagy egy külön szerkezet?


Az ablak kéderben van elhelyezve.


Rosszul raktad oda az ujjad Biztos nem olvastad el figyelmesen hogy kell ottfelejteni

csbalu Elküldve: 2014-07-01 11:17 Lökhárító

ute107 írta:
YELLOW írta:
ájájájájj!
sokan ott rontják el, hol sedan-ra coupe-t vesznek. ami szélesebb. jóhogy kilóg.



Ezt honnét veszed YELLOW?

Nekem a touringon coupe első lökös van fent és 1 mm-t sem lóg ki.

Az M3 szélesebb csak!



YELLOW mindent TUD, SOHA ne vond kétségbe azt amit ír, ő egy Orákulum!!

csbalu Elküldve: 2014-07-01 09:33 Chip tuning

Bero írta:
Sparta írta:
Bero írta:
Sparta írta:
Bero írta:
Sparta írta: Valaki hallott már chip tuning körökben a Bunkoczi nevü szakiról? vagy esetleg dolgoztatott vele?
vagy valaki az MMC tuningosokkal?


Szia! A Te autódba szerintem teljesen felesleges,mert kb 10% pluszt fogsz elérni és ki tudja mit hogy állítgatnak át neked... én plusz 10 lóerőért tuti nem adnék ki pénzt vagy hagynám hogy belenyúljanak. Dízelnél más tészta,ott már többet kitudnak hozni,bár én nem vagyok chip párti. Vegyél egy sportvezérműtengelyt,az többet ér,bár nem olcsó játék... Itt már írták páran,hogy a jó tuning a nagyobb motor!



utánanéztem ennek a 10Le-nek, nem sok, de olvastam hogy optimalizálja a motor működését.
inkább ez a része érdekel. Vélemény??


szerintem a bolond német mérnök nem véletlenül úgy állítja be ahogy... Rengeteg idő és tudás kell ezekhez,maximum annyi lehet a dologban,hogy a gyári autóknak plusz 40 fokban és minusz 30 fokban is menni kell és sokfajta üzemanyaggal. Ezzel lehet játszani,de el ne hidd, erősebb lesz és még kevesebbet is fog fogyasztani! Tíz lóerőt szerintem meg se lehet érezni,max elhiszed. Ezek sok esetben letöltött programok és csak rátöltik a tiedre.. hidd el 50-70 ezer Ft-ból nincs jó chip. Ami tényleg jó és a Te kocsidra egyedileg írnak és profi az illető és hat is az pedig kemény száz ezer Ft-okba kerül...



aham, igen ezek nekem is megfordultak a fejemben, de egyenlőre ezek csak gondolati uúton járnak, de lehet parkolóba állítom. hát köszi a hozzászólásodat..


Szívesen! Én is eljátszottam anno ezekkel a gondolatokkal,mert az enyém még gyengébb mint a Tied Nekem,ha úgy alakul akkor veszek egy 325I vagy 330I E46-ot. Azok már szépen mennek Én a chiptuningra szánt pénzem inkább vettem ültető rugókat


A turbós dízelekkel jött be nagyon divatba a chiptuning, mivel itt viszonylag jól érezhető eredményeket lehet elérni, kis "melóval" (ami az esetek 80%-ban függetlenül a porlasztóid vagy a turbó állapotától egy előre megírt vásárolt vagy free letöltött programot jelent). Véleményem szerint benzines autóknál akkor éri meg ezzel foglalkozni, ha komolyabb fizikai módosítást végzel az autó motorjában, és ezek mellett a módosítások mellett a gyári rendszer már nem tudja megfelelően kiszolgálni a motor üzemanyag ellátását, gyújtását, stb.. stb..
Egy viszont biztos aki bármilyen chipben gondolkozik, csak és kizárólag TÖKÉLETES műszaki állapotú motorral érdemes gondolkoznia rajta! (Szerintem)
Aztán van az a tény is hogy mióta orrba szájba bontanak relatív "fillérek" egy új motor amit beépíteni fél napos meló, tehát ki a pöcsfaszt érdekel ha elromlik, nem éri meg megbontani vagy foglalkozni vele..
Szét kell hajtani ahogy akarja az ember aztán venni egy másikat ha ez az igénye valakinek!
Vagy venni egy 30i, 30d-t

csbalu Elküldve: 2014-06-30 15:29 Tempomat - utólag?

Egyébként, szerény elképzelésem szerint, mivel a Tempomat is az I-BUS-on van rajta egész egyszerűen ha beköti az ember a rádió csatijára az I-BUS-ra akkor is működnie kell. Ebben kb 90%-ig biztos vagyok csak még nem próbáltam ki.
I-BUS-t ha nézed szépen ott vannak az MFL üzenetei benne, a bus pedig bus, arra bárhol csatlakozol tudsz adni venni, nem kell mindezt a motorvezérlőnél megtenni!
Így a beszerelés is egyszerűsödik és a világításkapcsolót sem kell babrálni. A rádiónál eleve ott van a gyújtás táp, a világításkapcsolótól csak a tápot veszik le, lényegében mindegy honnét.

Garanciát természetesen nem vállalok arra az estre ha nem működne!!!!

A gyári telepítési útmutatóban K-bust írnak, ellenben a topologikus ábrákon és a tapasztalat szerint I-BUS-on kommunikál.