csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2013-10-31 09:09 Gyári telefonkihangosító

bbali81 írta:
Methos írta:
Köszönöm Bali.
Visszaolvastam. Nem voltam lusta. Kipróbáltam ezeket, ahogy láthatod a képet is onnan linkeltem ahonnan te.
Mivel egyik gombra sem reagál, ezért kértem segítséget, hogy lehet-e hogy csak be van építve a snap-in csak töltési üzemmódra, vagy van benne BT csak nem működik...
Minthogy kiderült számomra , hogy a snap in CSAK töltést lát el, és antennát kivezeti a kocsi tetejére, de a kocsival nem köti össze.
Innen jött a kérdés, hogy:
- "Hol tudom megnézni, hogy van-e benne BT modul? rossz-e vagy kétezik-e egyáltalán?"
- "Kormányon van gomb, snap in előtt van gomb de nem reagál... vajon miért?"


egy VIN számot küldj megnézem mi van benne.
a kormányon lévő gomb csak akkor reagál önmagában ha van hangvezérlésed, benyomod és lehet dumálni a kocsival legalábbis nálam ez van.
alapba csak a felvételre szolgálna meg a lerakásra a kormányon levő gomb. a snap in előtti gomb a párosító nyomva tartod, kulcs ráfordít elszámolsz 3-ig vagy 5-ig aztán elengeded és meg kell jelennie a bluetooth pairing felirat.

na küldd a VIN-t aztán megnézem..

üdv:
BBali


De nagy jampi vagy! Hanggal irányítod a kocsidat?

csbalu Elküldve: 2013-10-30 14:53 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

nickname írta: Na

A mai napon elővettem a gyári 16:9 navi készletet, és rá kellet jönnöm hogy a bontott gyári kábelezés szart sem ér A kábelt szinte darabokra kell bontani és átalakítani, áthuzalozni, és új csatiakkal felszerelni. A konklúzió az hogy az AFTERMARKET navigáció elég jó eséllyel indul a versenybe.


Megtámogatom az aftermarket vásárlását, átveszem Tőled a 16:9 rendszert ha szeretnéd egyben!

csbalu Elküldve: 2013-10-29 15:43 Fogyasztásmérõ hiba?

davech írta: Nemrégiben lett BC gombom. Azt írja az okos hogy 5,2 liter/100km, ami elég nagy butaság találom. Mert én olyan 7-7,5 körülit számolgattam. Mennyire pontos a BC által kíírt mérés? Van köze a valósághoz?


Tapasztalatok szerint a dízeleknél eléggé nagy az eltérés. Nekem a 20d-nél kb 1 litert csal.
Van egy úgynevezett korrekciós tényező aminek segítségével lehet finomítani a dolgon. Egy megadott képlet segítségével ki kell számolni a kijelzett és valós fogyasztás figyelembevételével egy korrekciós tényezőt amit aztán elvileg manuálisan de diaggal biztos be lehet írni a computerbe. Ezek után valamit javul a helyzet.

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2013-10-29 15:12 Chip tuning

zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


NEm azért mennek tönkre a motorok mert csipsz van benne, hanem azért mert valaki sokat használja ki a csipsz álltal biztosított plusz lóerőket és nyomatékot. Ha egy autót alapból folyamatosan taposol hamarabb tönkremegy, ha erre ráteszel még azzal hogy erősebb is lesz, akkor még hamarabb.
Nagyon jó példa, a chiptuning létjogosultságára a mezőgazdasági gép motortuning, itt akár 3-400NM nyomatékot is nyernek, így jelentős üzemanyag megtakarítást érnek el. Na most egy kombájnba nem 40.000 a porlasztó. Nyilván nem csinálnák ha ez ekkora veszélyeket jelentene mint ahogy ezt túlmisztifikálják.
A 15.000Ft-os univerzális tuningbox egy szar, de egy jól megírt rendes szoftverrel lehet pluszt nyerni. Én utánaszámoltam ha átlagosan fél literrel csökkenne a fogyasztásom az is évi 63.000Ft-os üzemanyag megtakarítást eredményezne!

csbalu Elküldve: 2013-10-29 09:25 Multimédia beszerelés

nickname írta:
xlzx írta: Valaki nem ért jobban ezekhez a wince-s dolgokhoz? van ez a wolfncu a kínai fejekre... jó kis dolog lehet, de nem akarok csak úgy belevágni.. leírás nincs róla neten, mert nem megy az oldal amire mindenki hivatkozik.


Ezeknek az aftermarket fejeknek tényleg az a legnagyobb hibája, hogy borzalmasan gagyi kinézetű kezelő felülete van. "e46 ra vonatkozik" nem értem miért nem valami gyári stílusú kezelőfelületet készítettek rá.



Mert így is megveszik...

csbalu Elküldve: 2013-10-28 09:05 kettõstömegü lendkerék

pasztortamas írta: Sziasztok!

Van egy olyan problemam az auton hogy alulrol a konyoklo kornyeken eros kopogo hangot hallok...nem mindig bizonyos fordulat es terheles alatt csinalja. Mar vqgy 50.000 km ert mentem ezzel a hangal ugy hogy nem ereztem azt hogy a kuplung romlott volna. Pedig ha jol tudom ha a lendkerek a rossz akkor tonkre ment volna a kuplungom. En sztem vagy a kardan vagy valami csapagy lehet az oka a kardan korul...
200.000 km van benne amugy nagyon megkimelt auto... meg tudna nekem valaki mondani mi lehet ez a hang, vagy talalkozott mar valaki hasonl9val?? Bizok benne hogy nem a lendkerek vagy ha az is akkor erdemes hasznaltat venni belole??
Valaszokat elore is nagxon koszonom!!
Udv Tom


Szia!

Nekem is jelentkezik ez a hang és BBali kollégánk szerint ez valami kardánközép csapágy (nem tudom hogy ez-e a hivatalos neve) adja. Nem egy vészes tétel. Nekem többnyire kanyarban jelentkezik, kattogó hang.

csbalu Elküldve: 2013-10-27 21:12 CD fejegység, Navi....

culkin írta: Hello! Olyan kerdesem lenne, hogy e46 cd-s fejegysegek közül a 2003/6 ho utániak mar mindegyik aux kimenetes? (Vagy rosszul tudom?)



2002 Szeptemberétől mindegyik! Vigyázz mert ha úgy van feltüntetve hogy KW:2002/9 például akkor az a 9. munkahéten lett gyártva nem pedig a 9. hónapban.

csbalu Elküldve: 2013-10-27 11:58 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

viktor írta:
nickname írta:
jencispy írta:
jencispy írta: Sziasztok!

E91 2009 CIC HDD Navi frissítésben kellene help,
Nem találtam sehol a neten letölthető frissítést, és ahogy olvasom nekem FSC kód is kellene. Találtam kód generátort, de ahogy látom inpa nélkül nem működik. Szóval nekem nem megy, persze foglalkoznom kellene vele, de nics rá időm.
Neten találtam 20-30e körül frissítik.
BMW szervizbe mennyiért frissítik?

Ez igen drága, egy frissítésért, így évente ennyibe kerül?
pl iGo EU 65 Euro és abban benne van az ingyen frissítés...


Megkérdeztem a Wallis 80e-ért frissít navit...


Irj privátot BMW320D4 fórumosnak szerintem, tud neked ez ügyben mondani valamit.


Szia!
Nekem 35 ért sikerült frissíttetnem, kóddal együtt. 80 ért gondolom megkapod a lemezeket is. Viszont magyarul csak akkor fog beszélni, ha magyarítva van az autó szoftvere is.


Ha minden évben friss szoftvert akarsz akkor az évi 80Ft????? 5 év alatt mondjuk el kéne költeni 400at csak szoftverre?
Ha már 1x megvan a kód akkor azért többet már nem kell fizetni ugye?

csbalu Elküldve: 2013-10-18 18:20 Lámpabúra polírozás

jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.


Szia Jons!

Köszi az infókat.
Régóta gondolkozom már azon hogy vennék egy rendes polírozó gépet, kocsim remélhetőleg mindig lesz, amit jó csiszitölni (már ahogy felém mondják). Biztos vagyok benne hogy nem lesz olyan elsőre mintha egy fényező csinálná vagy egy lámpabúrapolírozó, de szerintem bele lehet jönni ebbe is és egy közepesen jót össze lehet hozni. Tartom magam annyira alapos embernek, hogy nem barmolom össze.
Mindenképpen körbejárom a témát, mert jelenleg 5 autó lámpája szorul polírozásra a családomban, a barátaim közül még legalább megint 5db (de ez a költségvetésbe nem számít bele mert nyilván tőlük nem kérnék pénzt). Nem beszélve arról hogy mindenki autójára ráférne egy kis polírozás is ami egy eléggé drága művelet (nyilván a profi) és az sem biztos hogy tuti jó lesz, cimbim öreg 911-esén konkrétan sikerült valakinek lepolírozni róla a festést
Szóval az alapötlet ez, olyan eszközöket szeretnék amivel hosszú távon tudom gondozni az autóm kívülről. Ennek a fényében nyilván az a METABO gép ki is esett a pixisből csak a Makita marad 45-ért de be is hozzá az árát egy körön a családon belül. Nem azon múlik hogy spórolni szeretnék hanem ha meg van rá a lehetőség akkor inkább szerszámra ruházok be és bővítem a saját eszközparkom.

csbalu Elküldve: 2013-10-17 13:23 Lámpabúra polírozás

Gazda20 írta:
dbtibi írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY

Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.

A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.

Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk

Üdv
Balu


Szia,
én Jons és SzotakDavid írásai között láttam tapasztalatokat.
Őket keresd meg, tuti tudnak segíteni.


Szia, én 2 éve túlestem ezen, megkérdeztem fényező barátomat erről a témáról. Szoktak is lámpaburát polírozni a (jobb, nagyobb) fényezők, valóban több és egyre finomabb szemcsével csiszolnak, mert először a lakk réteget, karcokat kell eltávolítani, majd utána felpolírozzák és végül ugyanazzal a lakkal fújják le mint a metálfestéket, és ezt a lakkot is felpolírozzák.


Na közben beregisztráltam egy oldalra aki foglalkozik ilyennel. Metabo SXE 400 excenteres csiszolót és polírozót használnak hozzá, valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat, majd egy specko kétkomponensű lakkot kennek rá és megszárítják hajszárítóval vagy hőléfúvóval.

A Metabo gép 30e használtan és ezért a lakkért, amiből gondolom jópár lámpát fel lehet polírozni 27e-t kérnek netto. Ez azoknak van gondolom akik ezzel foglalkoznak.
Ez egy profi módszernek tűnik, de a lakk kicsit drága, jó lenne szerezni valami olcsóbb lakkot, vagy esetleg kisebb kiszerelésben..

Ja a honlap: http://www.deltakits.hu/pasztak_kellekek
Gondolom valami amerikai cucc lehet.

csbalu Elküldve: 2013-10-17 10:28 Lámpabúra polírozás

Sziasztok!

Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY

Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.

A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.

Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2013-10-16 16:20 Mi lehet a baj?

MattM325 írta:
toki24 írta:
MattM325 írta:
toki24 írta: S.O.S
Kéne egy kis segítség ha emberek!

Ablakmoso spricnim eltört a vezető oldali.. elég gyengén nyomott mondom emgnézem hozzá értem bumm eltört sehogy se lehet visszaragasztani nem illeszkedik már össze

Ahogy néztem vajon egybe lenne a rácssal? vagy külön lehetne venni? a spricniből jön a 90fokos csővecske tört el.


Valakinek valami ötlet?


Legközelebbi BMW-be bemész és kérsz egyet. 61668374367 (3300,-) ez a cikkszám.
Ha fűthető, akkor meg ez: 61668374365 (9400,-)


Halo. Koszi

De ez a cikkszam csak a kis spricnie?? Remelem kitudom aklor halaszni :/


Ez csak a spricc, igen! Bontottat nem nagyon érdemes, mert beszoktak állni és kipucolni nem igen lehet.


Vannak itt a fórumon és a neten is emberek akik kedvezménnyel tudják hozni a gyári alkatrészeket, szóval még olcsóbban megúszod ha megkeresel egy ilyen embert.

csbalu Elküldve: 2013-10-12 18:02 Extra gyors találkozó!

csbalu Elküldve: 2013-10-08 13:07 AUX adapter

Találtam egy AUX képes rádiót az Apródon, ha valaki ilyet keres.
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...a31f658cfe

csbalu Elküldve: 2013-10-08 12:14 Társalgó

bbali81 írta:
Tano írta:
szotakdavid írta: Akkor pénteken lesz


Hurrá!


Lehet arra járok... meg a másik xd-s kolléga is


Bali, nem hegyre megyünk, nem kell vagizni az xd-vel