csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2013-09-09 09:30 Hifi beszerelése e46-ba

haka írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Több féle hardwwre el szerelik őket, ami az áron is meglátszik, de átlagban 800 Mhz proci van a normálisakban, a jobbakban már 1.2 Ghz de az csak androidos változatban van.

Talán a legbiztosabb müködésü a DYNAVIN márkájú, egyébként ök is hozták be ezeket a piacra.

Áfát vámot hogy sikerült megkerülni ?


na igen ez az ÁFA, vám téma érdekelne engem is.
nálam csak android jöhetne szóba, win CE soha többet


Ha androidot vesz az ember, akkor azért veszi, hogy a WinCE-nél fejlettebb funkciókat használja. Ezzel viszont a probléma az, hogy ha nem frissíti az ember a programokat folyamatosan akkor egy idő után nem tudja ellátni azokat a plusz funkciókat amiért tulajdon képen vettük. 1-2 év alatt annyira elavulnak, hogy a navi az új térképpel szaggatni fog, vagy esetleg már a google maps fog annyi memóriát zabálni mint a megvásárlásakor az egész rendszer.

Az én elképzelésimnek megfelelő eszköz egy folyamatosan hardware-esen is frissíthető fejegység amit igény szerint up-to-date lehet tenni.

Nekem személy szerint a fentebb említett problémák miatt esélytelen egy Droidos fejegység vásárlása, főleg azon a méreg drága áron amin árulják.



Én is androidosat akartam először, de egyik sem építi bele a TMC-t... Nem is értem miért.
Én meg mivel minden nap a nulláson járok dolgozni, ragaszkodtam a TMC-hez.
TMC nélkül meg kellett volna egy külön simkártya, ami 999 Ft / hó a vodánál, azt meg már kicsit túlzásnak gondoltam, hogy havidíjat fizessek azért hogy a kocsinak legyen netje


Én úgy állítanám be hogy a telefonomon aktív a WIFI hotspot, amikor beülök a kocsiba hozzákapcsolódik a fejegység WIFI-vel. Amikor meg hazamegyek akkor meg a telefon kapcsolódik az otthoni hálózatra, egész jól lehetne automatizálni.

csbalu Elküldve: 2013-09-08 20:37 Hifi beszerelése e46-ba

YELLOW írta:
nickname írta:
Több féle hardwwre el szerelik őket, ami az áron is meglátszik, de átlagban 800 Mhz proci van a normálisakban, a jobbakban már 1.2 Ghz de az csak androidos változatban van.

Talán a legbiztosabb müködésü a DYNAVIN márkájú, egyébként ök is hozták be ezeket a piacra.

Áfát vámot hogy sikerült megkerülni ?


na igen ez az ÁFA, vám téma érdekelne engem is.
nálam csak android jöhetne szóba, win CE soha többet


Ha androidot vesz az ember, akkor azért veszi, hogy a WinCE-nél fejlettebb funkciókat használja. Ezzel viszont a probléma az, hogy ha nem frissíti az ember a programokat folyamatosan akkor egy idő után nem tudja ellátni azokat a plusz funkciókat amiért tulajdon képen vettük. 1-2 év alatt annyira elavulnak, hogy a navi az új térképpel szaggatni fog, vagy esetleg már a google maps fog annyi memóriát zabálni mint a megvásárlásakor az egész rendszer.

Az én elképzelésimnek megfelelő eszköz egy folyamatosan hardware-esen is frissíthető fejegység amit igény szerint up-to-date lehet tenni.

Nekem személy szerint a fentebb említett problémák miatt esélytelen egy Droidos fejegység vásárlása, főleg azon a méreg drága áron amin árulják.

csbalu Elküldve: 2013-09-05 15:34 320d Motor

YELLOW írta:
aeroengine89 írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).

az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.


Aki évi 40.000-et jár annak évente kéne? Szerintem nem akkut ez a dolog ennyire. Ha nem olyan finom már a váltás érzet cseréld le, de nem azért fog elromlani mert nem cseréltél benne olajat.

csbalu Elküldve: 2013-09-01 21:25 320d Motor

lalada írta:
Milo írta: Sziasztok
Megint lenne egy kis gondom.Eddig olyant csinalt az autó hogy alapjáraton rázta az autót, kettőstömegüt meg kuplungot cseréltem,és a jelenség megmaradt.
Főtengely szíjtárcsa tud ilyen jelenséget produkalni?mar motortarto bakokat is csereltem.
Köszönöm


anno az E46-nál nekem a szíjtárcsa csere megoldotta, gyári lett belerakva. de előtte próbálkoztam utángyártottal is az ugyanúgy rázta az egész kócerájt..


Motor és váltótartó gumibak? Haveromnak ez volt a gubanc.

csbalu Elküldve: 2013-08-30 10:03 gyenge rádió vétel

interhood írta:
dini írta: Vettem egy bömbit , viszont van egy nyûgöm: A "Business CD" rádión az FM vétel olyan gyenge, hogy városon kívül csak a nagy semmit tudom fogni, és városban is csak az erõsebb jelü adók jönnek be, de azok is nagyon gyakran fading-esek.
Szétkaptam a fejegységet, hátha csak az antennakábel kontaktos. Sajna itt minden rendben van, ha lehúztam az antennakábelt, teljesen megszünt a vétel.
Megkerestem az antennaerõsítõt (Touring velezõ oldal csomtartó bal oldali fal kárpit alatt az elakadásjelzõ fölött, mellett), ezen is megpiszkáltam, lecibáltam, majd visszaraktam a kábeleket, de sajna itt is ugyanaz a helyzet volt mint elöl, azaz ha lehúztam teljesen elment minden, ha visszarajtam, akkor meg a kiindulási állapot, gyenge a jel. Lehet, hogy az erölködõ a hibás. Sajna a hátsõ ablakra gõzölt antenna csatlakozásáig már nem volt energiám eljutni, ötletem sincs, hogy lehet szétbontani a kárpitot roncsolásmentesen, hogy eljussak valami csatlakozóig.
Volt már valakinek ilyen nyûgje. Mi volt a megoldás. Esetleg valakivel össze lehetne futni kb. 10 percre, hogy mielõtt beújítanék xezerér egy erölködõbe kipróbáljhassam, hogy tényleg ez a hibás.




hali!

hasonló hibám van mint neked, igaz nálam annyira nem vészesen.. pl a helyi adót 30 km-re más csak rossz minõségben hallom,pedig a barátnõm és család off kocsijaiban is hibátlanul jön az adás..
mit lehet a gáz?


Nem használtok autós telefon vagy GPS töltőt? Na húzzátok ki! A kapcsolóüzemű táp zavarja és ezért gyengébb a vétel....

csbalu Elküldve: 2013-08-21 14:32 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
csbalu írta:
nickname írta:
csbalu írta: E46 M3 mit iszik?
Normál hétköznapi használtban, nem veretősben. Város? Pálya? veretős pálya?


15-16 L üzemanyaggal városban, de akkor tényleg nagyon óvatos vagy vele.


És pályán? normál tempóval?


a normál tempo 120-130 Km/h átlagban 9 literrel el van.





köszi, elviselhető.. mindig jár az ember agya...

csbalu Elküldve: 2013-08-21 14:29 Autóvásárlás

norbeee írta: Sziasztok!
Esetleg ismeri valaki? Vélemény? Ma megyünk ismerősnek megnézni az autót, úgy néz ki Nyíregyházán Nagy Mikihez is megyünk szemrevételeztetni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...el-6328224


18ci...... Jól meggondolta? egy swift letolja... főleg hogy a cabrió még 200kg-al nehezebb mint a sima kópé.

csbalu Elküldve: 2013-08-20 23:14 Autóvásárlás

YELLOW írta:
csbalu írta:
Általános hibák az adagolók 40.000 körül van a felújított darabja, de nem kell mindig mind a 6-ot cserélni.


gondolom az adagolónál a porlasztóra gondoltál...
vagy ha adagolóra, abból csak egy van.

amúgy jah.


pontosan... tegnap durva volt az este még szedem össze magam csökkentett módban beszaladnak ilyen hibák

csbalu Elküldve: 2013-08-20 21:43 Autóvásárlás

Fulcrum951 írta: Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérni e 46 coupé vásárlás miatt.2003-tól gyártott faceliftes érdekel főleg,csakis kéziváltós jöhet szóba(ugy látom ezek már mind 6 sebességesek).
2.500.000-és max 3.200.000 M Ft kategóriában nézelődöm.Évi max 500.000 Huf-ot vagyok hajlandó szánni karbantartásra.Vagy 3 liter dizel vagy 3 liter benzin.Főleg megbizhatóságra lennék kiváncsi,meg ugye az anyagi vonzatokra,meg ugye elég sok lelakott darbot látok itthon..nagyritkán látni egy két szépet is....télen nem nagyon használnám...fütött garázsa lenne....csak tényleg nem akarok valami hulladékot venni.Van egy kollégámnak egy 2005-ös,dizel de nem nagyon hiszem azt a fogyasztást amit mond...örülnék ha minnél többen leirnátok tapasztalataitokat...
Köszi srácok...


Először is üdvözlünk a klubban! Jó helyen jársz, sok hozzáértő ember van itt, de nem mindenkinek a szava szentírás úgyhogy azért mindent kapásból ne higgy el!

Vannak tényleg hulladékok. Tanácsolom, hogy inkább olyan embertől vásárolj aki szintén BMW Fanatikus, ő valószínűleg tudta mit kell cseréltetni és mikor, sokan csak hordozzák mindenféle szerelőkhöz akik nem értenek hozzá, csak lehúzzák az embereket, és kókányolják az autókat.
30d nagyon jó motor, tényleg nem eszik sokat és megy mint az állat.
Általános hibák az adagolók 40.000 körül van a felújított darabja, de nem kell mindig mind a 6-ot cserélni. Ezek állapotát le lehet ellenőrizni még vásárlás előtt diagnosztikával(ha egy szar hát nem dől össze a világ..) Turbó: 100.000ért újítják fel garival, de nem mind1 hova viszed, az sem dobálja le azért magát minden héten. Lendkerék még egy kritikus pont, ha itt fórumon veszed (sokan foglalkoznak alkatrészekkel) akkor kb 100ból az is megvan. Lengőkar a következő kritikus pont, de nem egy horror, fel is lehet újítani és rakatni keményebb szilenteket és akkor többet azzal sem lesz gondod.
Az alkatrészek többsége megvásárolható itt vagy a power-en, rengeteg bontós van, szerintem filléres tétel majdnem minden azokon kívül amiket fent említettem. Ha eltörik 1 műanyag vagy utólagos extra kell mindent megkapsz.
Ha a fentebb említett 500.000-et NEM kell majd ráköltened, ha csak nem egy nagyon hulladékot veszel, de az elején azt is meg lehet csinálni patentra 500ból aztán évekig nem kell költened.

Benzinről sokat nem tudok mondani, de nem is kell. Megbízható, jó, erős, sokat eszik...(relative) majd mások mesélnek. Talán a VANOS ami el szokott néha romlani meg persze a lengőkarok.

Elsőre kicsit sok a negatívum a dízelnek, de szerintem 2-3 litert fogsz minden 100ason a benzineshez képest. Én egy év alatt kb 300.000-et spórolok vele és még a töredékét kellett ráköltenem.

Egy fontos tanács! Minél extrásabbat vegyél, mert pl ha navit szeretnél bele később (és szeretnél.... hidd el akkor az is 150-200ban áll meg. M-packet sem olcsó mulatság, kis biszbaszok, apróságok, ezekre fogod a legtöbbet költeni, hogy csinosítgasd Már ha Te is fanatikus leszel!

Egyenlőre ennyi. Ha kell megbízható BMW szerelő telefonszáma akkor pesten tudok.

Üdv a klubban,
Balu

csbalu Elküldve: 2013-08-20 18:03 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
csbalu írta: E46 M3 mit iszik?
Normál hétköznapi használtban, nem veretősben. Város? Pálya? veretős pálya?


15-16 L üzemanyaggal városban, de akkor tényleg nagyon óvatos vagy vele.


És pályán? normál tempóval?

csbalu Elküldve: 2013-08-20 16:55 Üzemanyag fogyasztás

E46 M3 mit iszik?
Normál hétköznapi használtban, nem veretősben. Város? Pálya? veretős pálya?

csbalu Elküldve: 2013-08-16 09:21 320d Motor

AteszE46 írta: Sziasztok!

Ma ismét furcsát produkált az autóm,320d 136le. Jöttem haza az M7-esen végig tempomattal 120km/h-ra állítva. Az érdi emelkedőnél elkezdett csökkenni a sebességem. Ráléptem a gázra, de semmi. Olyan volt, mind egy szívódízel. Épp hogy felértem a tetejére az emelkedőnek. Az első alkalomnál újra indítottam, és megjavult. Mi lehetett a baj? Geometria leragadt esetleg?


Szia!
Nem BMW-vel (egy pdtdi Galaxyva) hasonló problémák szoktak lenni a családban és a magyarázat az lett rá, hogy nem volt kellő turbónyomás ezért "lekapcsolta" vagy "letiltotta" a turbót a rendszer. Horvát autópályán jelentkezett ez sűrűn, amikor 120as tempóval 6-ban nagyobb emelkedőkön akartunk menni. Ha visszaváltottunk nem kapcsolt le a turbó, ha nagyon alacsony fordulaton nagy terhelést kapott akkor igen.
Én nem gyanakodnék komolyabb hibára. 120-nál nem tudom mennyit pörög a 36lovas 20d, elvileg azért nem kéne.....

csbalu Elküldve: 2013-08-12 13:19 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Hehehe!
Ma mentem egy fogyasztási kört. Miskolc - Gyöngyös (majdnem odáig, de valójában a nagyúti körforgalomig) - Miskolc a régi 3-as úton. Óra szerinti 80-nal tötymörögtem és leszartam, hogy az 1,2-1,4-1,6 versenyzők most vesznek revansot. Csutka teletöltésről indultam, mentem 175,0km-t, majd tankoltam 7,93 litert, szintén csurigtankig. Ez 4,53 l/100km-nek felel meg. A bc 5,2-t mutatott.
3d, 204LE, ezen az úton léptem át vele a 279e km-t.
(átlagom 6,5-7 vegyesben, 10-12 városban)

Lehet köpködni


Nincs ebben semmi meglepő, legfeljebb annyit tennék hozzá, hogy igaz, hogy mennyiségszabályozós a befecskendezés, de mégis melegszik valamennyit a gázolaj.

Tehát tágul, a kúton meg hideg az anyag, vsz ha álltál volna egy éjszakát, akkor pár decivel több ment volna bele.


A meglepő az, hogy:
- az enyém gyári vegyes fogyasztási adata 6,6 l/100km - normál közlekedéssel hozom is
- az új 3d-é 4,9 !!! ilyen arányban lejjebb menne az a 4,5, amit mértem?
- vagy egyre nagyobbakat lódítanak a gyárak?
- az én bc-n mért fogyasztásom mindig magasabb, mint amit a kúton mérek. Velem ellentétben mindenki másnál ez fordítva van. Miért?

Ilyen tötymörgős utazás után ha gyorsítok egy tisztességeset, olyan fkete koromfelhő van mögöttem, hogy elszégyellem magam. Ha harmadszorra gyorsítok nagyobbat, a korom teljesen eltűnik. Van egy folyamatos OBD olvasóm, amin látom, hogy a gyorsításoknál egyre magasabb turbónyomást állít a gép. Van benne valami öntanuló mechanizmus, ami az elmúlt pár km vezetői szokásaihoz állítja a motorvezérlést?


Hát az tény és való hogy az pl az új 20d-k 30d-k valami iszonyat takarékosak, főleg egy ilyen menetben mint amit Te mentél...

csbalu Elküldve: 2013-08-09 10:29 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
norbeee írta:
xlzx írta: Tegnap BP-Dobogókő-Csobánka-BP erőltetett tempóban, 235/40 17es papucsokon, élményautózás 2 személlyel, klímával... felfele 120-180 között, lefele 100-160 között, ami a csövön kifért. Kanyarokban is többnyire 80-120 között. Lefele egy 7es evot kergettem, egyenesekben elment de kanyarokban fogtam.

80Km-re így sikerül 11litert benyalatni a verdával az 13,75ös fogyit jelent. Szerintem nem olyan vész persze biztos ki lehet hozni 8-10literes fogyira is...


320D? 13 literrel? nem sok az egy kicsit? ha padlógázzal közlekedek se eszik többet 8,5 nél.


Ezt azért vitatnám.



Lehet jól fogyasztani 20d-vel de ha kened neki akkor az tud sokat enni, magától nem mozog a másfél tonna Főleg nem kigyorsításokkal teli útszakaszon, ahol parkettán gyorsítasz minden kanyar után.

csbalu Elküldve: 2013-08-05 12:10 Üzemanyag fogyasztás

Pocses írta:
Neo78 írta: Azért ez sem rossz:


De nem ám basszus!


Főleg nem 525d-vel