csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-12-01 11:19 Autóvásárlás

vivaladiesel írta: Sziasztok!
Egy kereskedő ismerősöm hirdet egy E60 525D-t:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-6395611




b.meg ezeket már ennyiért lehet venni????......... valahogy sosem néztem őket.

csbalu Elküldve: 2012-12-01 08:27 320d Motor

Ha arra megy ki a játék hogy minél igénytelenebb legyen egy motor akkor tulajdonképpen 2000 után már semmilyen diesel autót ne vegyen meg az ember. Aki használt dieselt vesz az annak a tudatában kell legyen hogy, turbó, lendkerék, magasnyomású, porlasztók keresztje mindig a feje fölött lóg. Aki meg benzinest annak meg a tankolópisztoly...

csbalu Elküldve: 2012-11-30 16:54 tempomat + kormánycsere

Jó vétel!!
Akinek kell ilyen ne habozzon légzsákot szokták ennyiért adni magában.
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...04f9b;r:;s:

csbalu Elküldve: 2012-11-30 15:56 Autóvásárlás

YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
Szabi81 írta: Sziasztok,

tanácsot szeretnék kérni tőletek, illetve információt azoktól akiknek volt már dolga hasonló autókkal.
A közeljövőben tervezek BMW vásárlást, elsősorban a 3-as széria E46-os érdekel 1999-2006 gyártásúak, benzinesek.
Mennyit fogyasztanak ezek az autók? Ha jól tudom akkor benzinesben 1.6-os a legkisebb motor, mennyivel fogyaszt többet az 1.9, 2.0, 2.3 vagy akár ennél nagyobb?
Illetve mire kell különösen figyelni vásárlásnál? Tipikus hibák, egyebek?
Előre is köszi!

Szabi


Azt tudnod kell, hogy a kis varrógép 1,6-os motor is benyeli ugyanazt az üzemanyag-mennyiséget mint egy 2,0-ás.
Ennek az az oka, hogy mivel gyenge a motor ezért pörgetni kell ahhoz, hogy megfelelően vigye a kasznit. Ilyenkor pedig zabál.
Egy nagyobb motorral alacsonyabb fordulaton is fel lehet venni a forgalom ritmusát. Tehát ha furcsán is hangzik jobban megéri nagyobb motorral venni. (a gyári fogyasztás adatokat hagyd figyelmen kívül...)
Egy másik példa: A IV. Golf 1,4-es motorral simán benyeli a 8-9 litert miközben az ugyanaz az autó 1,6-os motorral megelégszik 7,5-el.

Megmondom őszintén, hogy én a fentiek tudatában minimum 320i-t de inkább 323i-t vagy 328i-t vennék. Ha úgy adódik, azzal már lehet csapatni rendesen.


azé eszi meg a 1.6-os mert az 1.9-es
én meg pont ennek tudatában sem a 1.6 (1.9) sem a 2.0-át nem venném, hanem akkor már 2.5 és ha kedvem van, akkor 2.8 lesz belőle.
vagy venni újabb 1.8-ast (mint nékem), amivel lehet gazdaságosan is járni, de nem is megy rosszul. a sima 150 lovas 2.0, számomra semmivel nem jobb (saját tapasztalat), és ha gond van, kevesebb kell bele mindenből szerény véleményem szerint...


Beszarok... Király vagy Pajtás!

csbalu Elküldve: 2012-11-30 15:49 BMW autókulcs

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

1. bemész egy BMW szervízbe és a kulcs sorozatszáma alapján hoznak neked egy újat, ami ehehz az autóhoz van, csak egy központban pihen, direkt ehehz van gyártva tartalékba. ez olyan 45ezer Ft cirka.


Te pedig egy dolgot tehetsz! Ne híresztelj marhaságokat!

Semmilyen kulcs nem pihen sehol. Elméletben gyártanak minden autóhoz egy maximált darabszámot, de csak akkor gyártják le, ha az ügyfél kéri. Frissen az autó adatai alapján, mert a kulcskód bit-ek formájában tárolható.

Ügyfél kéri és két nap alatt legyártják, feljegyzik és a ki csomagon amit kapsz rajta lesz hogy ahhoz az alvázszámhoz hányadik az adott kulcs. Aztán ha majd egyszer eléred az elméleti darabszámot, azt a választ kapod, hogy köszönik a megrendelésed, de ehhez az alvázszámhoz nem gyártanak többet, elérted a limitet.

De sehol soha nem tárolnak kulcsokat. Ha még nem rendeltél a tieid sem pihennek sehol, legfeljebb az autód adataival együtt egy dossziéban.



hát igen qrva nagy hülyéseget írtam, hogy nőne köröm a farkamra....
most ez nagyon lényeg, ezt kellett kiragadni belőle. akkó elméletben létezik. a dolgon tulajdonképpen nem változtat, és nem is ez a lényeg a kedves usernak, hogy most elméletben van, vagy sem. hanem emnnyiért hol tud venni. szerintem.


Ez annyiszor lerágott csont már. Az EWS-ben van 10 kulcs "hely" mindegyikhez más azonosító és csak ezeket tárolja el a BMW. Aztán ezeket lehet letiltani meg engedélyezni. Vagy pl céleszközzel kiolvasni és RFID felprogramozni az új kulcsot. Ha elérted a 10 kulcsot akkor is tudsz még másolni de már csak valamelyik helyett. Úgy engedélyezed meg titod a kulcsokat ahogy csak akarod. De ezzel együtt jár hogy újabb típusokat amikben már nincs tollszár(van de nem kell az indításhoz) még sokkal könnyebb lopni, kb 10sec egy BMW kulccsal.

csbalu Elküldve: 2012-11-30 12:39 320d Motor

Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor




Nekem a 320d-m 150lovas, kb háromegyed éve vettem 20.000-et beletettem hiba nélkül. Én speciel azért sem vettem 136lovasat mert az még nem faceliftes kasztniban van és nekem az sokat számított, mind kinézetre mind az eladásnál számít hogy újabb.
Lendkereket ki lehet szűrni hamar, turbó 1700tól kell töltsön minél feljebbről húz annál öregebb a kocsi. Olyan 400e környékén már csak 2100-2200tól tol rendesen, aki ezt tapasztalja annak ennyi van a kocsijában. Ugyan ennél a kilóméternél kezd el a kettőstömegű is csattogni (300+). Porlasztókat meg lehet nézni diaggal, ha valamelyik kiugróan sokat vagy keveset adagol az rögtön látszik a kis bárgráfokon.
Egyáltalán nem kell megilyedni a 300+ kilómétertől, ugyan már ne legyünk naívak hogy kifogunk egy 180at futott 20d-t amiben újkorában az első 3 évben tettek bele ennyit
Ha rendesen van cserélve az olaj és nem kerül bele semmi piszok, sokáig bírja a turbó is. A turbó halálát leginkább a karbantartás hiánya okozza, magyarul megfő a turbó mert nem hül rendesen. Szokásos turbótilos dolgokat nem is említem.
Szóval szerintem egész jól utána lehet járni ennek a dolognak.
Aki ilyen autót vesz ne sajnáljon egy 10.000Ft-ot előre beruházni egy DIAG kábelre később úgyis jóljön. Nagy fegyver ha az ember laptoppal rá tud nézni a kocsira. Nemrég feltöltött az 1ik kollége egy INPA logger programot azzal ha kiloggolja az ember a kocsit, szerintem itt kap segítséget kiértékelni.
Ennyi az én tanácsom.

Fogyasztásról: Nekem Bécs oda vissza 120 tempomattal 4.8 (számolva)
Normális használatnál: 6-6.5L
Autópálya 130: 5.5-5.8L
Nyáron városban klímázva nagyon küldve: 7.3L
Ha ennél többet eszik szerintem valami baja van, mert én igen is oda szoktam neki taposni eléggé keményen és vezetem minden tankolás blokkján a fogyasztást.




csbalu Elküldve: 2012-11-28 12:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta: Lehet másokat is érdekelne, találtam egy kis progit, amivel lehet logolni az INPA élőadatokat. .csv-be elmenti, utána akár diagram is készíthető belőle. A használatát a usage.txt tartalmazza.


Ez nagyon hasznos!! Köszi!

csbalu Elküldve: 2012-11-19 16:34 Üzemanyag fogyasztás

Köszi az infókat, gondolkodom egy 316, 318i-n asszony Yarisa helyett.
320i hogyé eszik?

csbalu Elküldve: 2012-11-18 17:59 Üzemanyag fogyasztás

Hogyé fogyasztanak a facelift előtti 316 meg 318i-k pályán 110 környékén?
Ebből a 318i az 2000ccm vagy 1800? és a 316? Yellow?

csbalu Elküldve: 2012-11-03 21:52 Akkumulátor

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: a kisebb akksi nagyobb töltést tud felvenni, és gyorsabban is töltődik. ennyi a lényege.


Szerintem ezt a kijelentésed gondold át mégegyszer...


nyem akarom... volt egy pár mérésem kondenzátor töltés-kisütés ügyben. akkor emlékeim csalnak, ha nem így van. bár az sem mindegy, hogy állandó árammal, vagy feszültséggel töltünk.


Te szoktál változó feszültséggel tölteni? Én is szoktam, ha lemerül az akksi mindig AAA elemről bikázok

csbalu Elküldve: 2012-10-30 09:51 Társalgó

csbalu Elküldve: 2012-10-28 20:30 állófûtés

Tano írta:
barbrady írta: Egyébként ilyet nem szereltek minden dízel e46-ba? Ez is valami víz fűtő.


Nem mindegyikbe. Ez ugyanazt a funkciót látja el, mint a webasto, csak elektromosan. Ha jól emlékszem '99 őszén volt váltás. Utána már ezt szerelték E46-ba az olajkályha helyett.


Ez oké, hogy benne van, de csak akkor működik ha már működik az autó, könnyebben nem fogod tőle beindítani és meleg sem lesz rögtön a hűtővized. Valami tuti van benne mert 3-4 km alatt bemelegíti a motort, de én azt szeretném ha már meleg lenne amikor beülök.

csbalu Elküldve: 2012-10-27 16:27 állófûtés

barbrady írta:
csbalu írta: A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.


A webasto fogyasztása óránként fél liter gázolaj, és fél óra alatt felfűti a vizet 40 fokosra, ezzel együtt az utastérben is meleg lesz. Tehát kb 100 forintból megvan. Gyárilag kályhával szerelt e39-ről van szó.


Végülis nem vészes. Nekem egyszerűbbnek tűnik utólagosan ezeket a rendszereket beszerelni mint a webastot. Gyárilag beszerelt esetében nem gondolkodnék én sem.


Ez is felettébb szimpatikus mivel ez keringeti is a vizet ezért nem feltétlen szükséges a hűtőkör legalsó pontjára tenni (ami sokszor nem lehetséges).
http://www.ebay.de/itm/Standhe...460856097e

Kicsit drágább de aki hosszabb távra gondolkodik, mindenképpen megéri!

csbalu Elküldve: 2012-10-27 15:59 állófûtés

Szevasztok!

Én is épp ezen gondolkozom. Én a fagydugó helyére betehetőt nem preferálom, inkább a hűtőkört bontanám és tennék be egy vízmelegítőt.
Találtam egy magyar céget, eredetileg mezőgazdasági gépekbe készít előmelegítőket, de van neki egy személyautókba szánt típusa is.
12.000Ft-ba kerül. http://www.schriffert.hu/motor...is-16.html
Véleményem szerint a Defás fagydugó helyére rakható még gagyibb is mint ez. Ennek nincs márkája, meg biztos sokaknak gagyi barkácsnak tűnik, de nincs egyedi csatlakozója és egyéb szarságai amiket több 1000Ft-ért meg kell Venned. (amugy ugyan ilyeneket árulnak a németek is csak sokkal borsosabb árakon)

Az utastérfűtés nekem is mindenképp egy Defás melegítő lesz, mert nem hiányzik hogy felgyújtsa megolvassza az autómat valami ismeretlen típus.

A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.

Most már csak ki kell nyomozni hogy melyik a kis hűtőköre a 320d-nek amibe bele tudom majd kötni ezt a csodát

csbalu Elküldve: 2012-10-19 15:51 Alufelni méretek

HARLEM írta: E46
:: .. Convertible és Coupe .. ::



Kemény vagy Tóni! Megtördelhetted volna egy picit Peace!