csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-08-11 13:50 330d motor

Ha új forgalmit kapsz akkor már csak a motorkód lesz benne.
Yellow, az évi 8000km és a "túlzott" karbantartás alatt a 316i-d nem fog elromlani

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

Pontosan, típusazanos motort bármikor cserélhetsz. Mivel a forgalmiban is már csak egy "rövid" motorkód van ami a motor típusát jellemzi ezért bármikor kicserélheted egy ugyan olyanra, mindenféle adminisztráció nélkül.
Köszörülni már rég nem kell!


hát nekem az egész motorszám benne van a forgalmiban.... ugye 2007 év elején kaptam meg az újat, lehet később már nem írták volna be?


A külföldről behozott autók esetében igaz a "csak motorkóddal forgalomba helyezve".
A fogalombahelyezésnél nem bonthat meg semmit a vizsgáló, és mivel sok motornál bontás nélkül nem oldható meg a motorszám leolvasása, ezért ráírja a lapra, hogy "motorkód megállapítva, motrkóddal forgalomba helyezhető".
(Az utolsó 2 autóm csak motorkódos volt, és ebből 1 saját behozatal.[2002])


az enyém is kintről van igaz az első magyar tulaj hozta be, mikor már nem dolgozott kint. na mindegy remélem engem nem fog érinteni ilyen dolog...


csbalu Elküldve: 2012-08-10 19:20 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta:
csbalu írta:
Miske írta: Hello Mindenki! Kocsit szeretnék vásárolni 1. kocsim lesz még nem döntöttem el hogy milyen kocsi lesz de a bmw eléggé esélyes helyen állnak a számomra. Mivel régi vágyam egy cabrio és kényelmesnek találom az automata váltót ezért ezt a példányt szórtam ki: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ra-6051610
Szeretném kikérni a véleményeteket hogy megérné-e megvennem jó fajta-e, jó lesz-e még vagy 10 évig, nem ázik-e be, kb mennyit fogyaszt szerintetek? És ami a legfontosabb MEGÉRI-E és ha nem akkor mennyit kellene lealkudni az árából?


Szépen néz ki az autó!
Az hogy megéri-e majd csak akkor fog kiderülni ha megvetted és használtad.
Nem mai gyerek, nincsen ilyen idős hibátlan kocsi.
Ha Neked tetszik akkor VEDD MEG!

A keménytető önmagában egy nagy érték, mondjuk a kocsi 1/4-e ha az ebayen el akarnád adni.



Szerintem is szép, gondos gazdája lehetett. De valljuk be, 10 évig (főleg ha az első autód) csak akkor menne el, ha költenél rá rendesen, vagyis nem a vásárlás, hanem a fenntartás lesz az érdekesebb része. A magyar utakra ilyen felnikkel és futóművel nem való, ez egy tipikus hétvégi kiránduló és nyári élményautó. Ha télen nem ezzel jársz be reggelente dolgozni, akkor bírni fogja.

A cabriót én meggondolnám kétszer is, sokkal jobb dolog a tető árnyékában, légkondival utazni, mint rommá égni a tűző napon, és égési sérüléseket szerezni a forró bőrüléseken. Egy jó tetőablak bőven elég szerintem. Persze tudom, a cabrio feeling - hát én valahogy mégsem kérek belőle. Ha azt akarom, hogy fújjon a szél és érezzem az ellenállást, akkor inkább egy jó moci.


A Cabrio olyan mint egy fullos de segg hülye nőt tartani. A hétköznapokban szar vele, de nyáron van 3 megjelenésed a strandon amikor mindenki Téged néz.
Ennek van keményteteje amivel egész jól használható autó lesz, olyan mint egy jo MILF aki még mindig bomba de már benött a feje lágya

csbalu Elküldve: 2012-08-10 14:05 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Miske írta: Hello Mindenki! Kocsit szeretnék vásárolni 1. kocsim lesz még nem döntöttem el hogy milyen kocsi lesz de a bmw eléggé esélyes helyen állnak a számomra. Mivel régi vágyam egy cabrio és kényelmesnek találom az automata váltót ezért ezt a példányt szórtam ki: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ra-6051610
Szeretném kikérni a véleményeteket hogy megérné-e megvennem jó fajta-e, jó lesz-e még vagy 10 évig, nem ázik-e be, kb mennyit fogyaszt szerintetek? És ami a legfontosabb MEGÉRI-E és ha nem akkor mennyit kellene lealkudni az árából?


Szépen néz ki az autó!
Az hogy megéri-e majd csak akkor fog kiderülni ha megvetted és használtad.
Nem mai gyerek, nincsen ilyen idős hibátlan kocsi.
Ha Neked tetszik akkor VEDD MEG!

A keménytető önmagában egy nagy érték, mondjuk a kocsi 1/4-e ha az ebayen el akarnád adni.

csbalu Elküldve: 2012-08-10 14:00 330d motor

kempelen írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
Melch06 írta: Üdvözlök mindenkit.
képzeljétek sikerült vegyek egy E46 kombit M - pakettest. Alig mentem vele egy hónapot, leszervizeltettem. Utána a szívó torokban letört egy lapát 650.000.- problémám lett belőle.Ennyibe kerülne a teljes motor felújítás,azon gondolkodom, nem kéne egy használt motort vegyek ? Nem tudna valaki egy jó használt motort elfogatható áron ?


650-e
Najó, azért ne hagyd magad átverni amikor 150-200ért komplett motort vehetsz minden sallangjával amikből mellesleg nem is kell minden.
van a powerfanatics-on egy hirdetéses topic ott láttam pár hete e46 motorokat.


650e?? Pár év és a lepusztultabb e46-okat fogják ennyiért adni... Jobban jársz egy motorcserével...

Ha nem vagy a pénztárcád ellensége akkor nem csinálod végig hivatalos procedúrát. Ki kell köszörülni a motorszámot az "új" motorról és kész. Ugyanolyan motort vegyél mint ami jelenleg van benne!
Van egy másik lehetőség is, egy ismerősöm Toyota Yaris-ában pont néhány hete lett olvashatatlan korrodálódás miatt a motorszám... 20 000ft-ért. ( )
Ha hivatalos eljárás egyébként az ilyen esetben, hogy a KPM ad ki egy új AF-es motorszámot az autóra, ami így már hivatalos lesz.

Ha eladásra kerül a sor akkor tudok adni kontakot olyan eredetvizsgáshoz is átrugdossa az autót egy sima kiköszörült motorszámmal is. Természetesen DEÁKigazolvánnyal kell érkezned.
Műszakira szintén. Bár ott esetenként meg sem nézik a motorszámot...
A volt passatomnak elég kalandos a története...

Ne legyünk álszentek... Mindenki ezt csinálja!



Tudomásom szerint motorkód azonos motor gond nélkül cserélhető már jópár éve. A lényeg, a motorkód azonos legyen és mindegy mi van utána.



Pontosan, típusazanos motort bármikor cserélhetsz. Mivel a forgalmiban is már csak egy "rövid" motorkód van ami a motor típusát jellemzi ezért bármikor kicserélheted egy ugyan olyanra, mindenféle adminisztráció nélkül.
Köszörülni már rég nem kell!

csbalu Elküldve: 2012-08-10 12:03 330d motor

Melch06 írta: Üdvözlök mindenkit.
képzeljétek sikerült vegyek egy E46 kombit M - pakettest. Alig mentem vele egy hónapot, leszervizeltettem. Utána a szívó torokban letört egy lapát 650.000.- problémám lett belőle.Ennyibe kerülne a teljes motor felújítás,azon gondolkodom, nem kéne egy használt motort vegyek ? Nem tudna valaki egy jó használt motort elfogatható áron ?


650-e
Najó, azért ne hagyd magad átverni amikor 150-200ért komplett motort vehetsz minden sallangjával amikből mellesleg nem is kell minden.
van a powerfanatics-on egy hirdetéses topic ott láttam pár hete e46 motorokat.

csbalu Elküldve: 2012-08-08 08:39 Tempomat - utólag?

matya80 írta: Üdv!

Tudtok ajánlani nekem valakit, aki utólag beépítené az autóm kormányába a most vásárolt multi gombsort?
Az autó e46 2002-es 320 d, 3 ágú m kormánnyal, jelenleg multi rész nélkül.
A hétvégén Budapesten leszek, illetve szívesen utazom is érte, csak legyen már kész!

köszi

Matya


Ment a PÜ.

csbalu Elküldve: 2012-08-07 12:19 Autóvásárlás

b_imi írta:
Thony írta: Szerintem ne várjunk ennyi idősen törés mentes autót... aki arra vágyik az vagy hazudik magának, vagy újat vesz! Én mindig azt mondom, hogy legyen szép de ez nem pár milliméteren múlik... futómű legyen rendben és ne legyen kiflibe törve... ha összkép szép, és részleteiben sem találok olyan hibát ami élvezhetetlenné tenné a kocsi tartását, akkor nyerő a paripa


Így van. 1.299.000 Ft-os áron szerintem ez egy jó vétel lehet. Természetesen az autót meg kell nézni, mert a képek sokszor csalnak.


Az én autóm is törve volt, ráadásul eléggé, de nagyon szépen rendbe lett hozva, ezért vettem meg. Lehet egy szépen összerakott autónak 1-2mm deformációja és ezért enni fogja állandóan a gumit, vagy nem lehet rendes összetartás állítani. Szép lesz, de mindig lesznek vele ilyen gondok. Ezért kell óvatosnak lenni az ilyenekkel.

csbalu Elküldve: 2012-08-07 08:33 Autóvásárlás

lepke írta: Helo
Véleményeteket szeretném ki kérni erről a két BMW-ről, mert E46-ban nem sok tapasztalatom van
Melyiket érdemes megnézni közelebbről vagy ismeri-e valaki a kocsikat
Jöhet mindenféle hozzászólás

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-6003428

http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-6024575


Nekem az ezüstnél a bal hátsó ajtónál az az illesztési hézag nagyon gyanús.... Nem szabad ekkorának lennie és így kinézni.

csbalu Elküldve: 2012-07-23 11:47 klíma tisztítás

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
a vanisht meg megpróbálom, ez az ecets izé mégsem jó.
kézzel dörzsölöd be, és utána szivatod ki géppel? langyos vagy hideg víz?


Yellow... leírtam részletesen neked hogyan kell ezt az egész szar kárpitot kitisztítani vanishel meg géppel. Megértetted azt mondtad megpróbálod. Majd később más is leírta szinte ugyanazt amit én. Most mit értetlenkedsz te tényleg?


én már csak ilyen értetlen vagyok... tudom, hogy leírtad, de lehet más másképp csinálja, és majd mixelek a kettőből.
mert én sosem értettem, hogy kiereti a gép a tisztítós vizet a tartályból, majd szinte azonnal fel is szívja.... szerintem anyni idő alatt ne tud hatni a szer. de ezt lehet csak én gondolom és pont ez a baj...


Rá van írva a Vanish hátuljára a használati útmutató

csbalu Elküldve: 2012-07-06 13:35 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Na!!!

GM modulban a kibasz..tt relék kicserélve és ugyanúgy szar minden. Sőt... lehet még rosszab is.

Következő lépés? ... arra hajlok, hogy most már a vezető ajtónál van valami bibi a zárral...

Tele van a ... egész ajtónyitással.


Tudom , hogy ez Neked nem poénos de mutatom az alternatívát:

BMW kulcson nyomod a nyitás gombot hosszú ideig, az ablakok lehúzódnak.

Aztán nekifutsz....

ÉS:


Ha érted mire gondolok

csbalu Elküldve: 2012-07-06 10:17 Társalgó

Coyote írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
Coyote írta:
Csacsa12 írta:
Tudatos a magasabb sebesség mutatása, ez is EU-s előírásokból fakad.
Ha lekéred a jármű sebességet az autó agyából (pl.: hidden menu), meglepően pontos értéket mutat (akár GPS-el ellenőrizve is). A mutatott sebességtöbblet meg programozástól is függ.


Meg józan paraszti ésszel is könnyen látható, hogy a km órák nem nulláról, hanem 5 km/h-ról indulnak




Azért a kettő különbözik, nem azonos az alapjuk. Amit írtál annak méréstechnikai bizonytalanság az alapja (abból is egy fajta pontatlanság a sok közül), ami 10-15-20 km/h sebességtől elhanyagolhatóvá válik. Mennél nagyobb sebsséggel halad a jármű, annál pontosabban lehet mérni a sebességét, az ezt kiváltó bizonytalanság válik elhanyagolhatóvá. Biztos láttál már olyan sebességmérőt amelyik "gyalogos" sebességnél rendesen leng, akár 0-30 tartományban, az is ez, szélsőséges megnyilvánulással.


én is bringáztam már 150-nel oszt se előttem,se mögöttem nem volt senki


azért figyelj oda, ha előtted helikopter, mögötted meg delfinek lennének, akkor körhintán ülsz


ez mekkora volt....

csbalu Elküldve: 2012-07-06 08:40 kettõstömegü lendkerék

jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás


Nem tudom van-e különbség a 20d meg a 30d kettőstömegűlye között. Ha nincs akkor tök mind1 mert a 30d-nek alapból annyi a nyomatéka mint a 20d-nek chippelve.

csbalu Elküldve: 2012-07-05 22:18 Autóvásárlás

Coyote írta:
csbalu írta: Vedd meg nyugodtan, Merci tehát nem olyan szar azért... Mikor ez új volt öltek érte az emberek, pedig akkor is ugyan ekkora volt a gravitáció a földön és már e46 320d is volt A KA-ba meg ne fektessél pénzt, rohadt megbízható igénytelen autó de mivel külföldön egy jobban felszerelt példány 300 Euro Soha nem fog megtérülni amit ráköltesz.
Azért a Szmötyi mindig is jópár ember szíve csücske lesz, értékállóbb autó, lejjebb már nem nagyon fog menni az ára.


az a dilemmám, hogy most a Fordért kb 300-at kapnék, mivel festetés nélkül elég fos az állapota
Újrafényezve rögtön 500k lenne minimum, a klímája szuper, minden flottul működik rajta.

Tehát a C terv lép életbe: megcsináltatjuk, oszt meglátjuk, vagy eladjuk ehhez képest haszonnal, és jön a Smart, vagy marad az igénytelen KA. BMW-t ennyiért nem vennék, az tuti.


Nekem van egy 98-as fiestán 100e km-el végig vezetett szervízkönyvvel. Én 71.000Ft-ért vettem és félig volt a tankja Érdekel?

csbalu Elküldve: 2012-07-05 15:18 Autóvásárlás

Vedd meg nyugodtan, Merci tehát nem olyan szar azért... Mikor ez új volt öltek érte az emberek, pedig akkor is ugyan ekkora volt a gravitáció a földön és már e46 320d is volt A KA-ba meg ne fektessél pénzt, rohadt megbízható igénytelen autó de mivel külföldön egy jobban felszerelt példány 300 Euro Soha nem fog megtérülni amit ráköltesz.
Azért a Szmötyi mindig is jópár ember szíve csücske lesz, értékállóbb autó, lejjebb már nem nagyon fog menni az ára.

csbalu Elküldve: 2012-07-05 15:05 Autóvásárlás

Coyote írta:
csbalu írta:
Coyote írta: Mit gondoltok erről az OFF autóról?

Kicsi, ronda, de bejövős, egyedi. Az asszony KA-ját cserélnénk, és nagyjából ennyi a keret rá. Elgondolkodtam a hátsókerék-meghajtás és az alapvetően jó minőség miatt.

Van valakinél ilyen a családban? Mennyire horror a szervízelési költsége*? Típushibák? Tudtommal 600 köbcentis turbómotor van benne.

* azért nem hinném, hogy ez alapján választanék elsősorban, mert ha frankó alkatrészeket választ az ember, akkor a tapasztalatom alapján a Toyota veri a BMW árait, és a '98-as Ford KA szervízelése is zsebbenyúlós tud lenni.


Jó kis kocsik ezek, a váltójuk katasztrófa, fogyasztani is fogyasztanak, de biztonságosabb mint a KA. 6K-ért divatautót kapsz amiről nem mondják meg hogy 6k az ára, szerintem jó választás! Ennyiért egyébként németországból jobbat tudsz hozni, regadó minimális rá forgalombahelyezés "névreírással" regadóval cakkumpakli max 100e Ft. Ha van időd és kedved érdemes nézelődni és 2000Euroért venni egy 2001-2002-eset kintről.

Amúgy a 98-as KA szervízelésén mi a zsebbenyúlós? Nekem van egy Fiestám, vettem rá 2 küszöböt 2 hátsó sárvédőt, 4Liter Ford olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, fékcsöveket, fékfolyadékot, féltengely gumiharangokat, valeó ablaktörlő lapátokat előre és hátra mindezt a Bárdiban és 18.000Ft-ot fizettem érte Ford Fiesta = Ford Ka még a használati útmutatója is ugyanaz.


Smart: azért Németországig nem hiszem, hogy elmennénk érte, annyira nem életbevágó, és igazából ezt is csak az ára miatt néztem meg komolyabban. Automata váltós (állítólag kb. Babetta-szintű teljesítménnyel), de olyan fos talán nem lehet.

KA fenntartás: azért ez a 18.000 Ft elég durván hangzik, minden 1500 Ft volt? Ezek új alkatrészek?? Mi rendberakattuk a futóművét (fékek, lengéscsillapító, összes szilent) és kértünk egy olajcserét, 80-at fizettünk. Relatíve olcsó így is...

Most beletolatott egy szőke picsa, és azon gondolkodunk, hogy telibe festetjük (mivel kiszívta a nap a citromsárga fényezést). Ez egy 170 ezres mutatvány, magába foglal néhány rohadást... de mivel motorikusan jó (1.3) és klímás, a futómű meg fel lett újítva, ráadásul sorszámozott, limitált K2 kiadás, azon filózunk, hogy megtartjuk - a másik opció meg ez a Smart lehetne.


Na jó 55% kedvezménnyel