csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-05-27 19:32 Turbo

BarG írta:
csbalu írta:
BarG írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát




A sok streetracinges majmot kötelező megalázni. Fogalmuk sincs, milyet "lép" egy igazi sváb verda! Amikor már tiltáson gyilkolja a rizsrakétát, csak akkor nyomok padlót... Fél perc múlva már csak egy kicsi pont lesz a visszapillantóban.

A rendszertisztítónál viszont figyelj az adagolásra! Egy tank gázolajhoz 30-35ml körül kell önteni. (többet ne)


Úgy van!
Mekkora életérzés lealázni egy 1.4-es Hondát! Megfizethetetlen.Csak nehogy összeakadj egy olyannal, amire az van írva, hogy GT-R , mert a feliratot se fogod tudni rendesen leolvasni a seggéről.


Igen csak én nem akarok a GT-R-el versenyezni és ő sem velem, ez a különbség a Civichez képest aki úgy érzi ő a világ közepe.


Értem én amit mondasz, de akkor is.... Ha odajön hozzám egy 10 éves gyerek és belém rúg, nem fogom beleverni a földbe, mégha megérdemelné is. Mert nem vagyunk egy kategóriában.
Ha ütést váltasz más 2 literes gépekkel, vagy hasonlókkal, az OK. De van olyan szint, amivel méltóságon aluli küzdeni. Ezt magyaráznám .....


Értem amit mondasz. Ne bántsuk tovább szegény Turbo topicok
Mindenkinek jó turbót kívánok!

csbalu Elküldve: 2012-05-27 13:53 Turbo

BarG írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát




A sok streetracinges majmot kötelező megalázni. Fogalmuk sincs, milyet "lép" egy igazi sváb verda! Amikor már tiltáson gyilkolja a rizsrakétát, csak akkor nyomok padlót... Fél perc múlva már csak egy kicsi pont lesz a visszapillantóban.

A rendszertisztítónál viszont figyelj az adagolásra! Egy tank gázolajhoz 30-35ml körül kell önteni. (többet ne)


Úgy van!
Mekkora életérzés lealázni egy 1.4-es Hondát! Megfizethetetlen.Csak nehogy összeakadj egy olyannal, amire az van írva, hogy GT-R , mert a feliratot se fogod tudni rendesen leolvasni a seggéről.


Igen csak én nem akarok a GT-R-el versenyezni és ő sem velem, ez a különbség a Civichez képest aki úgy érzi ő a világ közepe.

csbalu Elküldve: 2012-05-27 13:23 Akkumulátor

Ha van valakinek már kicsit megfáradt akksija azt megveszem tőle. Olyan is jó ami már nem indítja az autót. Lehetőleg nagy teljesítményű érdekel, 70-80-100A. Kamionakksi is jó. A lényeg legyen meg a 12V kapocsfeszültsége ha lehet.

csbalu Elküldve: 2012-05-27 13:21 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.


Hogyan veszem ki a visszajelzőt?
Mivel 90%-ban autópályázok, elkerülhetetlenek a hosszas fékezések, amik koptatják a betéteket. Ránézek, mennyire vállas a tárcsa, de utolsó emlékeim szerint az állapota valahol a siralmas és kurvagáz között volt. Csak azért nem cseréltettem, mert nem volt megrendelve olajcserére, és nem akartam visszavinni ezért külön. A szerelő is úgy saccolta, hogy 10ezer még oké, de ő is hozzátette, hogy ha durvábbat fékezek akkor előbb kifekszik. Mintha meg tudnám választani a majmokat, akik előttem állnak meg


a lényeg, ha mondjuk a tárcsának van 1mm-es válla, akkro a betét vastagsága legyen legalább 2mm, akkor nem fog felfeküdni. de ugye a betét jobban kopik, mint a tárcsa, így sűrűbben kell figyelgetni ezeket a méreteket. mert véletlen felfekszik a vállra, oszt nem elsz fékerő. persze függ a hátsó traktus állapotától is.


Köszi a tippeket. A hátsó fék meglepően jó állapotban van, még betétcserére sem szorul.


Egy dologgal ne baszakodjatok a fékkel!! Komolyan mondom, azzal NE! Mennyiért cseréli ki most a szerelő Neked a betéte meg a tárcsákat? 5000ért? Ezért ne kockáztass még 12.000km-t. Csináltasd meg légy szíves!

csbalu Elküldve: 2012-05-27 11:11 Társalgó

jokerface írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
jokerface írta: Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.


Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!

Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.



Ezt a videót meg kell nézned!
Nagyon jól leírtad azt az életérzést amit csak sváb verdákban él át az ember. (akárki akármit mond, ez így van).


YouTube videó


Kb mióta láttam ezt a filmet akarok egy ilyen 7er-t, de hát most is inkább a fenntartási költségek nyomtak többet a latba mint a feeling


Azért érdeklödtem a kesztyü iránt,mert pont a "The Transporter" c. filmet néztem és hát tényleg nem hülyeség ha komolyan nyomod.

Amúgy szépen megfogalmaztad csbalu


De csak akkor ha max. 254 kg van a kocsiban Különben el se induljatok

csbalu Elküldve: 2012-05-26 22:44 Társalgó

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta: Nagyon zsákbamacska az e38... A többségük nagyon le van pukkanva. 20 autóból talán 1, amit érdemes megvenni.


És annak az egynek is nagyon megkérik az árát. De jogos, én is megkérném.


Igen. Lelépek, mert a másik felem lassan kitépi a falból a vezetéket. Jó éjt.


Jóéjt

csbalu Elküldve: 2012-05-26 22:20 Társalgó

vivaladiesel írta: Nagyon zsákbamacska az e38... A többségük nagyon le van pukkanva. 20 autóból talán 1, amit érdemes megvenni.


És annak az egynek is nagyon megkérik az árát. De jogos, én is megkérném.

csbalu Elküldve: 2012-05-26 21:46 Társalgó

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
jokerface írta: Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.


Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!

Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.



Ezt a videót meg kell nézned!
Nagyon jól leírtad azt az életérzést amit csak sváb verdákban él át az ember. (akárki akármit mond, ez így van).


YouTube videó


Kb mióta láttam ezt a filmet akarok egy ilyen 7er-t, de hát most is inkább a fenntartási költségek nyomtak többet a latba mint a feeling

csbalu Elküldve: 2012-05-26 21:31 Társalgó

Kéne! De csak azért mert hangszigetelt

http://totalcar.hu/magazin/hir...fiozoknak/

csbalu Elküldve: 2012-05-26 21:21 Társalgó

jokerface írta: Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.


Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!

Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.

csbalu Elküldve: 2012-05-26 21:08 Turbo

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát



csbalu Elküldve: 2012-05-26 21:00 Motorolaj

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.


Nyugodtan csökkenheted. Szinte csak a hidegindítás után pár másodpercben van jelentősége a W előtti számnak.
Én 0w-40 new life-ot raktam a 320d-be (eladtam pár napja) de egyáltalán nem csipegette! Viszont télen, hidegindításkor szinte alig volt traktorhangja.
5w ről váltottam anno a Ow-re.

Egyébként a legstabilabb olajkört a 0w-40-es olajok hozzák létre.


Megnézem most mennyi idő alatt csípi el az 1L-t aztán annak függvényében majd döntök. az xW40 már biztos, azt kell még kitalálnom hogy 5W vagy 0W. 0W40ből van LL04-es?

Már meg is válaszoltam a kérdésem, van gyári bmw 0W40 LL04-es.
http://www.ap-trade.eu/foto/olaj/ll_04_0w_40.jpg

csbalu Elküldve: 2012-05-26 20:02 Motorolaj

vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.

csbalu Elküldve: 2012-05-26 19:58 Turbo

vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már

csbalu Elküldve: 2012-05-26 18:12 Motorolaj

hancurozo írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.


Majd meglátjuk mikor kezd el ismét világítani a sárga lámpa. 1 hónap mulva több időm lesz már majd akkor nekiállok és körbenézem alaposan a kocsit. (pillangoszelep herélés, turbó+EGR tisztítás és ennek az olajfogyásnak is utánajárok.)