csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-05-26 14:49 Motorolaj

hancurozo írta:
seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Miért jobb? Üzemi hőfokon mi a különbség (azonos teljesítményszintű olajnál)? Mit jelent a 10W40 és mit a 5W40?
Ötletelés van! De akkor valaki magyarázza is el!


Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.

csbalu Elküldve: 2012-05-26 14:44 Motorolaj

seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Kb 1500km-el ezelőtt kigyulladt a sárga lámpa, belenyomtam 1 L-t a fentebb említett olajból. Akkor az olajszint a max fölé került, most pedig már a max és min között áll félúton (hozzá tartozik hogy leállítás után kb 3 órával néztem az olajszintet, nem volt még teljesen hideg a motor).

csbalu Elküldve: 2012-05-26 14:13 Motorolaj

Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?

csbalu Elküldve: 2012-05-26 12:01 Turbo

csbalu Elküldve: 2012-05-25 08:49 Féktárcsa és fékbetét

vivaladiesel írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Az 500km nem sok, ha nem lesz benne satufék. Viszont ne halogasd sokáig... Ha teljesen lekopik a fékbetét akkor a fém a fémmel érintkezik és legyalulja a féktárcsádat is! Igen, kopásjelzőt is cserélni kell. (ha jól tudom)
Fékbetétből: ATE, Bosch, Textar gyártmányok közül választanék. Az olcsó kategóriát + a Jurid-ot kerüld el, iszonyatosan visít minden fékezésnél!




Én Brembot néztem ki Kedvezménnyek 8200ért meg tudom venni.

csbalu Elküldve: 2012-05-25 08:47 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Szevasz!
Ha már világít a kopás jelző lámpa, akkor elkopott annyira, hogy a kopásjelző hozzáér a tárcsához (emiatt jelez) és az is tovább kopik a betéttel együtt. Ha sokat használod, koptatod legközelebb "túlkophat" a betét, szélsőséges esetben elfogyhat. Emiatt javasolt a cseréje, amiből csak 1 db kell tengelyenként.
Az az 5-600 km még belefér, főleg ha nem extra terheléssel használod a féket.
Üdv


Autópályán kell letekernem úgyhogy szinte nem is fékezek.
Az a baj hogy a kopásjelző csak akkor derül ki ha már leveszem a betéteket szóval inkább veszek akkor 1-et.

csbalu Elküldve: 2012-05-25 08:18 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.

csbalu Elküldve: 2012-05-24 09:12 Üzemanyag fogyasztás

InsectKiller írta:
jons írta:
Maistro írta:
csbalu írta: 940km 55liter üzemanyagból 5,8L. Amikor kell klímázva, amikor kell 180al, amikor kell jónagy dugóban városban. Szerintem nem rossz meg vagyok vele elégedve.


Gondolom neked nincs automata váltó meg széles gumik.


ÓÓÓ hát a széles gumi nem is jelent semmit.... khm



Nekem is többet eszik 0,2dl-el a nagy kerekekkel!


Nem automata, téli gumival... végre van időm elvinni gumishoz. 215 dunlop sp sport

csbalu Elküldve: 2012-05-23 16:55 Üzemanyag fogyasztás

940km 55liter üzemanyagból 5,8L. Amikor kell klímázva, amikor kell 180al, amikor kell jónagy dugóban városban. Szerintem nem rossz meg vagyok vele elégedve.

csbalu Elküldve: 2012-05-23 10:31 Felni csere

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:

egyrészt Yellow kapja be a traktoros dumáért másrészt viszont igaza van, mert a /55-ös eléggé bumszli magas lenne. Peresebbet válassz (nekem /45 van), vagy ha az nincs, akkor vegyél inkább 205-öst.


he! nem 17-esről van szó. án meg 225/60-asnak olvastam, azért írtam. szóval sztornó a cucc, amit írtam. persze a traktoros az áll


Jajj már Yellow, mit akarsz te azzal a rokkával ami neked van?



pont erre gondoltam. ha beüt nagyon a gixxer és a konkrét 3. világ háború, akkor nagyüzemben ipari varrógép motorjának jó lesz oszt majd gyárthatom a katonai hacukákat.

amúgy nekem 225/245 van fent, de semmit nem veszek észre, hogy jobban visszafogná. a téli után szokott kis izomlázam lenni a a nyomvájúk miatt. de ha már iylan autó van, nem kell külön konditerem bérletre költeni.
viszont kanyarban sokkal jobb, meg nekem szebb látvány mint egy hurka kerék (bár az én V mintám összébb húzza optikailag), fogyasztásban nem látok változást. ha 16-os kerekem lenne az biztos, hogy 205-östól nem tennék nagyobbat. nah talán 215/50-est. de nem valószínű. de én szeretem a sportosabb kinézezet így kizárt a 16-os.


JELLOW ezek nem az M3-as gumiméretei?
Nem kifejezetten Neked mondom de nem teljesen értem miért vesznek az emberek ilyen óriási gumikat, főleg úgy hogy 205 fölött már négyzetesen nő a gumik ára. Jártam már én is óriás pacskerekkel, de az állandó izomkodáson kívül nagyon nem éreztem mást. 205/215-ből egy jó gumi már minden hétköznapi és nem hétköznapi igényt teljesen kielégít. Jó a derékszögű kanyarban nem 45-nél hanem 55nél kezdi el tolni az orrát ha berántom a kormányt.
Tényleg nem személyesen Neked mondtam, csak kifejeztem a véleményem általánosságban.


csbalu Elküldve: 2012-05-23 08:29 Valaki segítsen

Thony írta:
csbalu írta:
Thony írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy hol lehet megbízhatóan és elérhető áron állapotfelmérést csináltatni BMW-n Budapesten! Mondjuk ne a Wallist mert az 25 ezer, a Saab-nál 10-13 körül mozog.
Köszönöm!


Megírom privátban 5000-ért nézték át nekem, szerintem jól!


köszönöm a segítséged! Gondolom, azóta nem ért nagy meglepetés !?



Nem ért azóta. De még csak 2000km-t tekertem a gépbe úgyhogy ez még nem jelent semmit.

csbalu Elküldve: 2012-05-22 17:08 Valaki segítsen

Thony írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy hol lehet megbízhatóan és elérhető áron állapotfelmérést csináltatni BMW-n Budapesten! Mondjuk ne a Wallist mert az 25 ezer, a Saab-nál 10-13 körül mozog.
Köszönöm!


Megírom privátban 5000-ért nézték át nekem, szerintem jól!

csbalu Elküldve: 2012-05-20 18:05 Segítsetek!

tucsok írta:
csbalu írta:
tucsok írta:
jrtom írta: Bontókat kérdezted?

tucsok írta: Sziaszto már irtamhogy tönkre ment a E60 530d 2003 evjárat az Micro power modulom. Már mindenhol neztem a neten de nem találtam honnan lehetne ilyet rendelni.:




igen tobbet is nincs. vennek ujat is de a neten nem talaltam forgalmazot.


m_attila-t kérdezted már? Ahogy én észrevettem ő forgalmaz bmw-s alkatrészeket itt a fórumon.


meg nem de meg kérdem koszi a tippet


http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...ttila.html Ebben a topicban megteheted.

csbalu Elküldve: 2012-05-20 15:35 izzítógyertya

szeda írta:
SirToma írta:
bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.


Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.



Az csak illúzió működés közben ennek semmi jelentősége.csak indításnál és utánna 90 másodpecig.ez olyan mint ha kitakarítanád a kocsit és attól jobban gyorsulna.



Lehet hogy nagy hülyeséget fogok írni de legyen, max. kiröhögtök.
Én mikor megvettem az autóm akkor elvittem egy BMW szerelőhöz (Jimmy az M3 mellett ha így mond valakinek valamit). Kiolvasta a hibakódjaimat és nekem is 2 db izzítógyertyát hozott fel hibának. Javasolta minél előbbi cseréjét, mert nekem azt mondta hogy ezek nem csak indításnál izzítanak hanem menet közben is dolgoznak. Azt mondta hogy ha nem ízzit menet közben akkor lerakódik a korom a hegyére ami egy idő után egy nagyobb lerakódást eredményez rajta. Ez a lerakódás egy óvatlan pillanatban leszakadhat és gajjra vághatja a szelepeket a turbót stb. Állítása szerint cseréltek már több motort e miatt 320d-ben. Én bízom a szakértelmében de most megkérdőjeleződött bennem, hogy ez tényleg így van-e. Szerintem logikus és teljesen helytálló magyarázat volt a részéről, látom értelmét annak amit mond. Ezért van 60.000km-es csereperiódusa az izzító gyertyáknak.

Lehetőleg egy olyan ember válaszát várnám aki tényleg tudja a választ és nem az ugyan már ez faszság miért izzítana. meg az csak indításánál izzít azért izzítógyertya stb.. hozzászólásokat.
Az általam és szerelőm által felvázolt lehetőség magyarázatot adna Toma tapasztalatára is.

csbalu Elküldve: 2012-05-20 11:25 Segítsetek!

tucsok írta:
jrtom írta: Bontókat kérdezted?

tucsok írta: Sziaszto már irtamhogy tönkre ment a E60 530d 2003 evjárat az Micro power modulom. Már mindenhol neztem a neten de nem találtam honnan lehetne ilyet rendelni.:




igen tobbet is nincs. vennek ujat is de a neten nem talaltam forgalmazot.


m_attila-t kérdezted már? Ahogy én észrevettem ő forgalmaz bmw-s alkatrészeket itt a fórumon.