szeda írta:
SirToma írta:
bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta:
Sziasztok.
Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.
Üdv:Toma
Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?
Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.
Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.
Az csak illúzió működés közben ennek semmi jelentősége.csak indításnál és utánna 90 másodpecig.ez olyan mint ha kitakarítanád a kocsit és attól jobban gyorsulna.
Lehet hogy nagy hülyeséget fogok írni de legyen, max. kiröhögtök.
Én mikor megvettem az autóm akkor elvittem egy BMW szerelőhöz (Jimmy az M3 mellett ha így mond valakinek valamit). Kiolvasta a hibakódjaimat és nekem is 2 db izzítógyertyát hozott fel hibának. Javasolta minél előbbi cseréjét, mert nekem azt mondta hogy ezek nem csak indításnál izzítanak hanem menet közben is dolgoznak. Azt mondta hogy ha nem ízzit menet közben akkor lerakódik a korom a hegyére ami egy idő után egy nagyobb lerakódást eredményez rajta. Ez a lerakódás egy óvatlan pillanatban leszakadhat és gajjra vághatja a szelepeket a turbót stb. Állítása szerint cseréltek már több motort e miatt 320d-ben. Én bízom a szakértelmében de most megkérdőjeleződött bennem, hogy ez tényleg így van-e. Szerintem logikus és teljesen helytálló magyarázat volt a részéről, látom értelmét annak amit mond. Ezért van 60.000km-es csereperiódusa az izzító gyertyáknak.
Lehetőleg egy olyan ember válaszát várnám aki tényleg tudja a választ és nem az ugyan már ez faszság miért izzítana. meg az csak indításánál izzít azért izzítógyertya stb.. hozzászólásokat.
Az általam és szerelőm által felvázolt lehetőség magyarázatot adna Toma tapasztalatára is.