csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-05-16 23:34 Karosszéria (javítás?)

Tano írta:
csbalu írta: Erre gondolom ami ennek a jóebernek ilyen unrodítóan van megcsinálva. Megmondom őszintén annyira ideges lettem hogy meg sem néztem jobban hogy miből van, de most hogy mondod fekete ahol lejött a festék, ergo akkor műanyag aminek örülök, mert ha be is nyomódott nem maradt úgy. Köszi a tippeket. Patentot merre hol hány lépés?


Igen, ez az. Patentot bármelyik szervízben tudsz szerezni cikkszám alapján. Ezen az oldalon az 5-ös elem a foglalat, ez van a kasztnin, míg a 6-os a tipli ami a küszöbön van. Néhány darabot rendelsz, még marad is tartaléknak.


Köszi a segítséget Ez az első autóm aminek a karosszériája hibátlan. Szeretném ezt az állapotot fenntartani úgyhogy hamarosan megejtem az operációt amint lesz rá időm

csbalu Elküldve: 2012-05-16 23:05 Társalgó

Coyote írta:
Bero írta:
Coyote írta: Most nézem a Discoveryn az Autókereskedőket. E39 M5 van benne - kíváncsian várom, hogy észreveszik-e, hogy az első két gumi teljesen eltérő, vagy ez is egy újabb baki lesz a műsorban. Az hagyján, hogy eltérőek amúgy, de a jobb oldali rosszul is van kopva. Toronycsapágyat cseréltek, de a gumit nem ellenőrizték... LOL


Lol! Én is pont nézem! Most rakták be az angyal szemeket Én több hibát is észrevettem.. De amennyiért vették az vicc!


Nem tértek ki a gumikra, pedig amikor levették a felniket, még egymáson is mutatták a gumikat: a rondán kopott V mintás goodyear eagle f1 nagyon eltért a másik három hosszbordástól.


Ugyan már fiúk majd ED megoldja Belevágja a mintát


csbalu Elküldve: 2012-05-16 21:50 Karosszéria (javítás?)

Tano írta:
csbalu írta: Szevasztok!
Sikeresen meghuztam a jobb küszöbömet... Álltam ki a cégnél a parkolóhelyemről és ahol eddig egyik kocsinek a küszöbe sem akad fel ott most ennek durván az oldalába kapott az a rohadék térkő, végigszántva oldalról egy 20cm-t. Sajnos látszik eléggé... BMW-nél a küszöb egyben cserélhető? Csavaros? Gondoltam veszek egyet lefényeztetem és átcsavarozom, de 2. megoldás hogy egy kis gitt (nagyon nem nyomódott be) filler aztán egy fény neki azon a részen és polír.

Most jó mérges vagyok mert a kocsim eddig teljesen hibátlan állapotban volt még egy karc sem volt rajta....


Ha a legalsó műanyag elemre gondolsz, ami az ajtó alatti rés alatt van, akkor azt patentok tartják. Külön le tudod venni és fényeztetheted. Érdemes néhány patentot beszerezni előtte, mert hajlamosak eltörni levételkor, meg a gumi szigetelés része is szakad ilyen idősen.



Erre gondolom ami ennek a jóebernek ilyen unrodítóan van megcsinálva. Megmondom őszintén annyira ideges lettem hogy meg sem néztem jobban hogy miből van, de most hogy mondod fekete ahol lejött a festék, ergo akkor műanyag aminek örülök, mert ha be is nyomódott nem maradt úgy. Köszi a tippeket. Patentot merre hol hány lépés?

csbalu Elküldve: 2012-05-16 18:04 Karosszéria (javítás?)

Szevasztok!
Sikeresen meghuztam a jobb küszöbömet... Álltam ki a cégnél a parkolóhelyemről és ahol eddig egyik kocsinek a küszöbe sem akad fel ott most ennek durván az oldalába kapott az a rohadék térkő, végigszántva oldalról egy 20cm-t. Sajnos látszik eléggé... BMW-nél a küszöb egyben cserélhető? Csavaros? Gondoltam veszek egyet lefényeztetem és átcsavarozom, de 2. megoldás hogy egy kis gitt (nagyon nem nyomódott be) filler aztán egy fény neki azon a részen és polír.

Most jó mérges vagyok mert a kocsim eddig teljesen hibátlan állapotban volt még egy karc sem volt rajta....

csbalu Elküldve: 2012-05-16 12:04 Üzemanyag fogyasztás

pomzi írta:
m_attila írta:
SirToma írta:
csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Hy.

Nekem most 500km volt a fél tank, aztán 900lett a vége.
Minden nap pálya,belváros.Kis vidéki karikák. Átlag 900at mindig viszi nekem.
Ha vidékre megyünk, nyugis tempó,család a kocsiban, akkor néha megvan a 980-1020km/tank.
De kb ennyi, én belenyugodtam, szerintem korrekt fogyi egy 2literes, 2tonnás autótol.Az én tempómban



Háát , a 20d -k 4-5 literes fogyasztását én sem írom alá


6 alá én sem tudtam még sosem vinni


A 6 liter nekem is reális. Azt mondják hogy a BC 1 litert csal lefelé. Megpróbálom ezt kiküszöbölni és addig játszani a korrekcióval hogy nagyjából pontos legyen. Remélem összejön. (Habár hallottam hogy nem nagyon jött még össze senkinek)

Ja, Barátnőm 1.0 Yarisa eszik 6-ot Úgyhogy eléggé jó ez a 6L fogyasztás

csbalu Elküldve: 2012-05-16 00:05 Üzemanyag fogyasztás

Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.




csbalu Elküldve: 2012-05-15 23:56 Részecskeszûrõ_

e46 320d 150lovas 2002/11 hó. Vajon van benne részecskeszűrő?

csbalu Elküldve: 2012-05-13 22:16 Multikormány beszerelése utólag...

harmas írta:
csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Akinek esetleg nincs még multis kormánya de szeretne. Szerintem egész jó áron van légzsákkal és multival együtt. LINK


De ez akkora mint a buszok kormánya. Az E46 4 kullős multikormánya átmérőre kissebb.


Tudom nekem is az van csak bemásoltam hátha valakit érdekel.

Most néztem e-bayen lehet kapni 4 küllős újrabőrözött kormányokat multi gombokkal 100Euro körül, de aukción láttam már 50 Euroért is lejárni. Légzsákom az ugye van. Ezzel a megoldással jövök ki a legjobban, ujrabőrözött kormányom lesz és multi gombokkal + talán még a régi kormányt is el tudom adni légzsák nélkül egy kis aprópénzért. Tempomat kábel a kritikus pont de mivel elektronikai cégnél dolgozom mindenféle csatlakozót tudok rendelni különféle gyártóktól. Nem hiszem hogy a BMW szarta a spanyol viaszt és teljesen egyedi csatlakozót gyártatott a tempomatjához, biztos hogy az a csatlakozó csak valami módosított változata egy szabványosnak amit 50Ft-ért lehet rendelni a megfelelő forrásból és mondjuk egy kis "fülének" a levágásával már bele is megy a BMW helyére. (tapasztalat más autómárkáknál is így van) Nem fogok 50eurot fizetni egy kábelszettért ami 10db fél méteres egyszerű 5Ft-os vezetékből áll és 4db 50Ft-os csatlakozóból. Most egyenlőre nincs időm az üggyel foglalkozni, de ha megcsináltam a kábelt gondolom másokat is érdekelhet ez a megoldás.


Nem kell stekkerekkel bajlódnod, vezetékkel-sarukkal viszont igen. A meglévő csatlakozókba kell a megfelelő helyekre bedugni a megfelelő vezetéket. Két részből áll a móka: a kormányon belüli kis kábelkötegből (ez azért legyen meg), és az átvezető szalag-LCM-DDE közötti kábelköteg. Ez egy kb 8000Ft költség, nem biztos, h érdemes ez esetben barkácsolni. Alvázszám alapján berendeled, és ez pont az ami: tehát megfelelő hosszú, színű, megfelelő saruval.


Most járt le ebay-en egy szép gyári bőros sport multikormány lufi nélkül 45,5 euroért. A gyerek vitte volna 36.6-ért ha én nem teszek rá 45-öt és nem licitál automatikusan fölé fél euroval. Szállítás 15euro. Ki lehet fogni, na... Majd ha odakerülök a csatlakozó problémához jobban megnézem a dolgokat. Semmiképp nem kokler megoldásra gondoltam, professzinális ipari mérőberendezéseket gyártunk, megvan a célszerszám mindenhez, teljesen gyári minőséget fogok csinálni ha ráveszem magam rá. Ez ilyen villamosmérnöki buziság hogy nem adsz 8000et azért ami tudod hogy 100Ft-ba került, de gond nélkül beletankolok 60e-t egy hónapban a kocsiba az meg nem zavar... Dilis vagyok.. ennyi...

csbalu Elküldve: 2012-05-13 18:53 Mi lehet a baj?

YELLOW írta: azé ebben az a gáz, hogy hegyes seggű csajt akkor tilos vinni elől


Akkor inkább ne nyíljon a légzsák

csbalu Elküldve: 2012-05-13 17:36 Olajcsere

RePTaiL írta:
csbalu írta: Milyen színűnek kellene lennie a motorolajnak a 20d-kben. Arra vagyok kíváncsi hogy amikor kihúzom a nívópálcát és letörlöm a zsebkendővel. Nekem feketés sötétbarnás színe van.


hát az olajnak ugye szép aranysárgának kell lenni, mikor még "szűz", miután beletöltöd az a feketés barnás szín az tökéletes neki, sajnos a diesel motor ezt teszi egyből az olajjal!


Köszi! Tied eszi az olajat?

csbalu Elküldve: 2012-05-13 15:42 Olajcsere

Milyen színűnek kellene lennie a motorolajnak a 20d-kben. Arra vagyok kíváncsi hogy amikor kihúzom a nívópálcát és letörlöm a zsebkendővel. Nekem feketés sötétbarnás színe van.

csbalu Elküldve: 2012-05-12 19:14 Motor-váltó

BarG írta:
gampetibor írta:
csbalu írta:
20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.



Na jó de a tiéd nagyobb moci, ráadásul diesel, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb, tehát jobban bírja az alacsony fordulaton autózást. Mondjuk nekünk van 20d e90 is de azzal se járok alapjáraton soha.


Nem attól függ, hogy nagy-e a motor vagy kicsi. A dízeleknek olyan a szabályzása, hogy minden körülmény között megpróbálja tartani az alapjáratot - az alapjárati fordulatszámot. Ha 6.-ban vagy, akkor 6.-ban. Én alapjáratban, finom kuplunggal egészen 6.-ig gyorsítottam az 1,9pdtdi-vel, meg a 3d bmw-vel is, 1-gyel kezdve, majd végig az összes fokozaton. Ez nem azt jelenti, hogy így kell járni vele, de ha van időd, kipróbálhatod, hogy a dízel így működik. És az se biztos, hogy ez nem árt az erőátvitelnek!


Sehol nem találom az interneten az e46 20d (150Le) motorkarakterisztikáját. Azt tudom hogy 2000nél jön meg a 330NM és 3500nál a 150Le de egy kicsit pontosabb adatokat szeretnék látni. Valakinek van esetleg?

csbalu Elküldve: 2012-05-12 17:50 Motor-váltó

gampetibor írta:
YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: igazából lehet a kettőstömegűbe kellene írom. én sem tudom.
szóval 2-3 napja vettem észre, persze lehet korábban is csinálta.
pl 90°-os kanyarban kanyarodok 3. fokozatban (kuplung nincs benyomva) a fordulatszám 1000 alatt és ahogy elkezdek kigyorsítani innen, (amúgy nem csak kanyarban csinálja, csak ott tünt fel) akkor ilyen érdekes fémes mély hangot hallani, ami a gyorsítás hatására picit véknyul a hang. ez kb 1-2 sec alatt játszódik le. amúgy mindegyik fokozatban csinálja, ha a fordulatszám 1000 alatt van, olyan 800-on. korábban is így kanyarodtam és nem tűnt fel, bár az alacsony fordulat miatt értem, hogy erőlködik. ha 1000 felett van a fordulat, akkor nincs iylen probléma. néha váltásnál kuplung felengedésnél is hallom, mondjuk azt már régebb óta. kuplung nem csúszik elvileg, nézegettem, próbálgattam. valamiért kettőstömegűre gondolok, de 89ezer km-nél furcsa lenne.
valami ötlet? esetleg másnál is iylen?


Miért kanyrodsz 3.ban 1000es fordulat alatt? Ezt nem értem... Persze h erőlködik, szerencsétlennek minden baja lehet ilyenkor és a túlélésért küzd szegénykém. Még ha dízeled lenne akkor is azt mondanám h kevés az a fordulat pláne benzinesnél.


jó csak RWD-vel úgy szokás kanyarodni, hogy a kanyarba már az adott fokozatban mész be. én előtte vissza 3. motorfék, aztán fordulok és nyomom neki. így fék mentesen kanyarodok. a 2-es nagyon visszafogja+váltás plusz kuplungolás. azé majd megnézetem amit hancurozo írt.

de amúgy pl Tibor kipróbálhatnád neked mit csinál az adott esetben. kivi lennék.


Na, kipróbáltam ma ezt a mutatványt. Kb 90 fokos kanyar 3. fordulat 1000 alatt ez kb 15-20 km/h jelent ahogy néztem, erőlködik rettenetesen, kigyorsításról nem beszélhetünk mert azt ebből a helyzetből nem tud inkább lassú szenvedő elindulás volt viszont semmi kattogás vagy fémes zaj nem volt. Normál esetben is 3. ban veszem ezt a kanyart / minden reggel / de jó íven kanyarodva tempósan 2000-3000 fordulat között és akkor nincs szenvedés! Én amúgy is álltalában minden fokozatban 2000-3000 között autózok cruisin üzemmódban, van jó motorfék és van tartalék kigyorsításhoz. Hát ennyi.


20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.

csbalu Elküldve: 2012-05-12 17:38 Multikormány beszerelése utólag...

hancurozo írta:
csbalu írta: Akinek esetleg nincs még multis kormánya de szeretne. Szerintem egész jó áron van légzsákkal és multival együtt. LINK


De ez akkora mint a buszok kormánya. Az E46 4 kullős multikormánya átmérőre kissebb.


Tudom nekem is az van csak bemásoltam hátha valakit érdekel.

Most néztem e-bayen lehet kapni 4 küllős újrabőrözött kormányokat multi gombokkal 100Euro körül, de aukción láttam már 50 Euroért is lejárni. Légzsákom az ugye van. Ezzel a megoldással jövök ki a legjobban, ujrabőrözött kormányom lesz és multi gombokkal + talán még a régi kormányt is el tudom adni légzsák nélkül egy kis aprópénzért. Tempomat kábel a kritikus pont de mivel elektronikai cégnél dolgozom mindenféle csatlakozót tudok rendelni különféle gyártóktól. Nem hiszem hogy a BMW szarta a spanyol viaszt és teljesen egyedi csatlakozót gyártatott a tempomatjához, biztos hogy az a csatlakozó csak valami módosított változata egy szabványosnak amit 50Ft-ért lehet rendelni a megfelelő forrásból és mondjuk egy kis "fülének" a levágásával már bele is megy a BMW helyére. (tapasztalat más autómárkáknál is így van) Nem fogok 50eurot fizetni egy kábelszettért ami 10db fél méteres egyszerű 5Ft-os vezetékből áll és 4db 50Ft-os csatlakozóból. Most egyenlőre nincs időm az üggyel foglalkozni, de ha megcsináltam a kábelt gondolom másokat is érdekelhet ez a megoldás.

csbalu Elküldve: 2012-05-11 22:21 Multikormány beszerelése utólag...

Akinek esetleg nincs még multis kormánya de szeretne. Szerintem egész jó áron van légzsákkal és multival együtt. LINK