csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-05-11 22:18 Multikormány beszerelése utólag...

atb írta: hali mkinek!
multikormány csere megvolt (kb. 1-2 óra), minden müxik és tuti
ja, elvileg M52-es motor, és csak egy vezetéket kellett berakni a mocivezérlő csatiba, tempomat mintha gyári lenne



És az a vezeték be van húzva gyárilag a kormányhoz vagy neked kellett végighúzni?
Hol van a mocivezérlő?

csbalu Elküldve: 2012-05-08 09:40 Társalgó

Coyote írta: Ugye tudjátok, hogy mire kellene itt szavazni?

Szar ez mind, bezzeg egy használt M-Packettes 320D!


M-Packettes 20d egyértelmű

csbalu Elküldve: 2012-05-06 16:34 Gyári telefonkihangosító

Alesi írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Kocsimban Business Cd van, egyenlőre még fogalmam sincs a pontos verziószámáról. Ehhez szeretnék egy gyári BT kihangosítót. Ahogy olvastam itt szükségem van egy ULF modulra és egy Eject Box-ra vagy legalábbis a gombra és az elektronikára belőle. Mikrofont hova kell szerelni? van esetleg beépítve gyárilag?
Milyen elvárásokat támaszthatok a gyári kihangosítóval kapcsolatban?
-Hangminőség? gondolom nekem nem lesz vele probléma
-Mikrofon minősége? az általam hallott egyéb kihangosítók nagyon szörnyűek voltak, mintha a világűrből beszélt volna a sofőr.
-Fogok látni valami információt a rádió kijelzőjén?
-sport kormányom van, MFL-t nemsokára szerelek bele, amint láttam azon vannak telefon vezérlő gombok is ezek hogy működnek?
Előre is köszi a válaszokat, próbálnék a gyári megoldásra törekedni, de ha túl drága lenne akkor maradok a SuperTooth-nál.


Valaszolok, amire tudok:

- a mikrofon, ha minden igaz, a terkepvilagitasnal kell legyen, nekem van egy kisebb racsozott resz, azt nem tudom, hogy ha nincs gyarilag benne a kihangosito, akkor ott van e
- igen latsz infot a radio kijelzojen, megpedig annak a telefonszamat, akivel epp beszelsz, vagy a nevet, ha a telefonkonyvet is feltoltotted
- a hangminoseg szvsz elfogadhato, a mikrofone alacsony sebessegnel jo, de minel gyorsabban mesz annal szarabb. Velem autopalyan nem nagyon szeretnek telefonalni.
- MFL az a multigombok lennenek? mert igen, azon van a telefonnak is gomb, marha egyszeruen, azzal lehet felvenni, majd letenni a telefont.


Köszi a választ. Mérlegelek, a kompett egység ilyen 100-200 Euro között mozog e-bayen. Abból már más tisztességes kihangosítót is tudnék venni.

csbalu Elküldve: 2012-05-06 15:33 Gyári telefonkihangosító

Sziasztok!

Kocsimban Business Cd van, egyenlőre még fogalmam sincs a pontos verziószámáról. Ehhez szeretnék egy gyári BT kihangosítót. Ahogy olvastam itt szükségem van egy ULF modulra és egy Eject Box-ra vagy legalábbis a gombra és az elektronikára belőle. Mikrofont hova kell szerelni? van esetleg beépítve gyárilag?
Milyen elvárásokat támaszthatok a gyári kihangosítóval kapcsolatban?
-Hangminőség? gondolom nekem nem lesz vele probléma
-Mikrofon minősége? az általam hallott egyéb kihangosítók nagyon szörnyűek voltak, mintha a világűrből beszélt volna a sofőr.
-Fogok látni valami információt a rádió kijelzőjén?
-sport kormányom van, MFL-t nemsokára szerelek bele, amint láttam azon vannak telefon vezérlő gombok is ezek hogy működnek?
Előre is köszi a válaszokat, próbálnék a gyári megoldásra törekedni, de ha túl drága lenne akkor maradok a SuperTooth-nál.

csbalu Elküldve: 2012-05-06 11:06 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.


Ebben lehet igazad van, nekem a Fordon az volt (lehet hogy úgy rakatták már rá)


csak tudod nekem még mindig az a bajom, amit írtam.
lásd E85 esete. egyre többen kezdtek átállni, sokan pénzt adtak átalakítókért, aztán mi lett!!! ugyan ez lenne gáznál is. egy rendszer olyan 200ezer környékén van. ezek amilyen g.cik oylan adót kitalálnak rá, hogy.... ez a baj úgy tartják sakban az embereket ahogy akarják. az adózás után is adóznunk kell.


Egy picit más a helyzet. "Az autógáz nem megújuló energiafajta, hanem a lakosság szénhidrogén-ellátása során keletkező „hulladék”, ami nem kerülhet be az országos hálózatba." tehát ezt mindig is olcsóbban fogják értékesíteni. Hál istennek a magyarok ennyire elutasítóak az LPG-vel szemben így én még biztosra veszem hogy az elkövetkezendő 5-8 évben meg fogja érni LPG-vel hajtani a kocsinkat, mert nem fog az állam foglalkozni vele.

csbalu Elküldve: 2012-05-06 10:49 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.


Ebben lehet igazad van, nekem a Fordon az volt (lehet hogy úgy rakatták már rá)

csbalu Elküldve: 2012-05-06 10:40 Üzemanyag fogyasztás

Örülök hogy ismét sikerült valami érdekes témát feldobnom.
A családban kb 15 év autógázozás után úgy gondolom lehet mérvadó tapasztalatom.
Viszont mielőtt ezt elmondom ismét felhívnám a fanatikus szóra a figyelmet ott fent a honlapcímben, és a továbbiakban úgy beszélek a benzin gázról mint egy létező technológia kivesézéséről nem pedig a BMW márkára, típusokra és magamra vagy más fórumtársakra vonatkoztatva.

Rengeteg téveszme van a B+G-vel kapcsoltban amit jórészt azok terjesztenek akiknek maximum a 20éves ladákkal volt tapasztalatuk vagy egy rosszul beszerelt "modern" rendszerrel.

-A mai modern gázrendszerek, főleg amiket tőlünk nyugatabbra szerelnek, annyira intelligensek és modernek, hogy a műszerfal kapcsolóján és a tartályon kívül a csomiban semmi de semmi hátrányát nem kell elszenvedni a gázüzemnek.

-Fogyasztás max 3-4%-al nő a gázinjektoros rendszereknél, szinte észrevehetetlen, kivéve persze azoknál a kollégáknál akik a szabványos európai fogyasztási ciklus szerint vezet és a BMW tesztpilótája.

-Teljesítményvesztés max 2-3% szintén észrevehetetlen, sőt!!! Mivel ezek a rendszerek villám gyorsan reagálnak ezért fel lehet úgy programozni őket hogy magasabb fordulaton tegyük fel 4000 fölött automatikusan visszaváltanak benzinre (mindezt teljesen észrevétlenül) és még esetleg perverzebbek némi gázt is fecskendezhetnek mellé amivel nagyobb lesz a teljesítmény magas fordulaton.

-Kissebb csomagtartó, ha csak nem vagy építőipari munkás és napi szinten plafonig rakod az 5ös kombid csomagtartóját szerszámokkal, akkor az üzemanyag különbözetből egész nyugodtan fogadhatsz akár futárt is aki utánad viszi a be nem fért csomgajaid, vagy jobbat mondok, elmehetsz nyaralni a családdal nyáron repülővel és taxival!

-Gázkút hálózat: Nekem még sosem jelentett problémát hogy nem találtam kutat, természetesen egy cseppet nagyobb odafigyelést követel meg az embertől mert ha látsz egy gázkutat rá kell pillantanod a szintmérőre és mérlegelned hogy tankoljak vagy ne, de ha kifogytál akkor még azért csak akad a 60literes benzintankodban annyi hogy elvánszorogj valameddig.
(egyébként sokkal több kúton van gáz mind gondolnátok, csak nem veszitek észre, mert nem keresitek)

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?

-Egy kis számolás.
jelenlegi benzinár 435Ft, jelenlegi gáz ár (én láttam valahol pesten)230Ft.
10literes fogyasztásnál 100km-enként 2000Ft-os spórolsz meg, 1000km-en 20.000Ft-ot, 10.000km-en 200.000Ft-ot, 100.000km-en 2.000.000Ft-ot.
Ki az a benzines kollega aki beletankolt 2milliót a kocsijába és 2millió forintért nem ülne inkább egyel újabb szériás BMW-ben egy szolid palackkal a csomagtartóban?
Ez természetesen költői kérdés volt, hiszen ez itt a fanatikusok fóruma, mint pl én, aki időzített bombán csücsül és várja a bűvös turbó és kettőstömegű lendkerék pénztárca mélyére nyúló karmait, de ha tehetem én bizony gázzal fogok járni akármennyire is gáz.

szerk.: Bocs még sem tudtam teljesen elvontakoztatva írni róla, ne vegye magára senki se!

csbalu Elküldve: 2012-05-05 15:17 km óra

jons írta:
csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta: Lefuttattam a km óra tesztet, egy avatottabb szemet kérdeznék szerintetek minden rendben? Gyanús hogy a légzsák lámpája nem világít habár gyújtás ráadásakor felvillan.
Előre is köszi a segítséget!


Ne törődj vele.



Csak azért aggaszt a dolog mert cserés volt a kocsimban az első 2 lufi + simáról sportkormányra lett cserélve és kíváncsi vagyok belenyílik-e a pofámba ha netántán szükség lesz rá.


Ha működés közben nem jelez hibát a lufis ember, akkor jól működik. De ha Simontornya, Kecskemét vagy Szolnok közelében vagy akkor szivesen ránézek diaggal, csak megnyugtatásképp.



Majd ha megyek júliusban Tamásiba beugrom hozzád

csbalu Elküldve: 2012-05-05 14:23 km óra

jons írta:
csbalu írta: Lefuttattam a km óra tesztet, egy avatottabb szemet kérdeznék szerintetek minden rendben? Gyanús hogy a légzsák lámpája nem világít habár gyújtás ráadásakor felvillan.
Előre is köszi a segítséget!


Ne törődj vele.



Csak azért aggaszt a dolog mert cserés volt a kocsimban az első 2 lufi + simáról sportkormányra lett cserélve és kíváncsi vagyok belenyílik-e a pofámba ha netántán szükség lesz rá.

csbalu Elküldve: 2012-05-05 14:02 Üzemanyag fogyasztás

K_Gergo írta:
csbalu írta: perverzek szerelnek már dieselbe is gázt.

nekem egész ésszerűen hangzik.


Nekünk nem éri meg...

csbalu Elküldve: 2012-05-05 13:48 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta:

Jólenne a B+G BMW-be is, lehet én leszek az a barbár aki meglépi ezt a témát, aztán akkor mindenki fikázhat hogy ez GÁZ


de neked dízeled van. ha ebből csinál B+G -t akkor


Ez így igaz Egyébként perverzek szerelnek már dieselbe is gázt.

csbalu Elküldve: 2012-05-05 13:31 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta: Látom ismét forradalom tört ki a benzin-dízel vitában Az előző autóm fórumán a nagy motor kis motor ellentét volt mindig a téma, itt úgy látom ez. Amint látom a fenti emblémán ez a BMW fanatikusok fóruma, tehát mindenki fanatikusan rajong a saját modellje és a márka iránt. Véleményem szerint ezt a közös pontot kéne erősíteni, a márka tiszteletét és a rajongást utána, elfogadni hogy valaki dízellel valaki pedig benzinessel jár, de mind a 2 BMW!! Elismerően hallgassuk a dízelesek alacsony fogyasztását és kamionnyi nyomatékát, miközben örömködve élvezkedjünk társunk benzines sorhatjának hangorkánjában és szívjuk méjre az általa elégetett gumi füstjét.
Én világ életemben benzines voltam, most egy dízelben ülök. Félek tőle, de benne ülök, mert a jelen gazdasági helyzet ezt követeli meg tőlem, ez az a kompromisszum amivel viszonylag dinamikus BMW-m lehet számomra megengedhető fogyasztással. 100x szívesebben ülnék egy 328-asban, de az nekem jelen körülmények között nem lenne kifizetődő és vagyunk még így ezzel jópáran. Mivel itt fanatikusok vannak, egy fanatikus véleménye sosem lehet racionális, aki fanatikusan rajong a benzinese után valószínűleg vagy megengedheti magának a viszonylag nagy fogyasztást vagy nem tesz meg vele annyi km-t évente hogy megterhelő legyen számára ez a többletköltség. Akinek dízele van valószínűleg sokkal többet ül az autójában, nap mint nap élvezi 100km-eken keresztül a BMW érzést ő ezért fanatikus, nem pedig azért mert jó érzés a fejünk fölött lebegő kettőstömegű legndkerékkel és turbóval együtt aludni.
A benzin-gáz témát már nem is kezdeném el feszegetni itt ezen a fórumon, pedig véleményem szerint az a legideálisabb megoldás jelenleg a piacon!!!



nagyon jó amit írtál, szépen összeszedett!
szerintem sosem volt dízel fikázás, én is elírtam, nekem nem kellene, sosem mondtam, hogy szar. (max poénból) nekem pont azé van benyás, mert alig járok az autóval, évi 5-7ezer km. totál felesleges a dízel. itt egy kiíráson akadt ki pár, őket érzékenyen érintő kolléga. nekem egy dízel aztán már tényleg felesleges pénzkidobás lenne. nekem ha pénzem volna V8-as Bömivel járnék. az a bizonyos 6 henger is túl van sztárolva (nah erre ki harap?)
amúgy igen a benzin-gáz a nyerő, egyre többen szereltetnek erre át off autókat.


Jólenne a B+G BMW-be is, lehet én leszek az a barbár aki meglépi ezt a témát, aztán akkor mindenki fikázhat hogy ez GÁZ

csbalu Elküldve: 2012-05-05 13:14 Üzemanyag fogyasztás

Látom ismét forradalom tört ki a benzin-dízel vitában Az előző autóm fórumán a nagy motor kis motor ellentét volt mindig a téma, itt úgy látom ez. Amint látom a fenti emblémán ez a BMW fanatikusok fóruma, tehát mindenki fanatikusan rajong a saját modellje és a márka iránt. Véleményem szerint ezt a közös pontot kéne erősíteni, a márka tiszteletét és a rajongást utána, elfogadni hogy valaki dízellel valaki pedig benzinessel jár, de mind a 2 BMW!! Elismerően hallgassuk a dízelesek alacsony fogyasztását és kamionnyi nyomatékát, miközben örömködve élvezkedjünk társunk benzines sorhatjának hangorkánjában és szívjuk méjre az általa elégetett gumi füstjét.
Én világ életemben benzines voltam, most egy dízelben ülök. Félek tőle, de benne ülök, mert a jelen gazdasági helyzet ezt követeli meg tőlem, ez az a kompromisszum amivel viszonylag dinamikus BMW-m lehet számomra megengedhető fogyasztással. 100x szívesebben ülnék egy 328-asban, de az nekem jelen körülmények között nem lenne kifizetődő és vagyunk még így ezzel jópáran. Mivel itt fanatikusok vannak, egy fanatikus véleménye sosem lehet racionális, aki fanatikusan rajong a benzinese után valószínűleg vagy megengedheti magának a viszonylag nagy fogyasztást vagy nem tesz meg vele annyi km-t évente hogy megterhelő legyen számára ez a többletköltség. Akinek dízele van valószínűleg sokkal többet ül az autójában, nap mint nap élvezi 100km-eken keresztül a BMW érzést ő ezért fanatikus, nem pedig azért mert jó érzés a fejünk fölött lebegő kettőstömegű legndkerékkel és turbóval együtt aludni.
A benzin-gáz témát már nem is kezdeném el feszegetni itt ezen a fórumon, pedig véleményem szerint az a legideálisabb megoldás jelenleg a piacon!!!

csbalu Elküldve: 2012-05-04 19:14 Üzemanyag fogyasztás

Gondolom jópár embernek nem mondok újat, de sokat hallom hogy téved a BC főleg a 320d-kben.
Ebben a cikkben említik a fogyasztás korrekciós tényezőjének beállítását. Próbálta már valaki?

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...ivasa.html

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező

csbalu Elküldve: 2012-05-04 19:07 km óra

Lefuttattam a km óra tesztet, egy avatottabb szemet kérdeznék szerintetek minden rendben? Gyanús hogy a légzsák lámpája nem világít habár gyújtás ráadásakor felvillan.


YouTube videó

Előre is köszi a segítséget!