csbalu Elküldve: 2012-05-06 10:40 Üzemanyag fogyasztás
Örülök hogy ismét sikerült valami érdekes témát feldobnom.
A családban kb 15 év autógázozás után úgy gondolom lehet mérvadó tapasztalatom.
Viszont mielőtt ezt elmondom ismét felhívnám a fanatikus szóra a figyelmet ott fent a honlapcímben, és a továbbiakban úgy beszélek a benzin gázról mint egy létező technológia kivesézéséről nem pedig a BMW márkára, típusokra és magamra vagy más fórumtársakra vonatkoztatva.
Rengeteg téveszme van a B+G-vel kapcsoltban amit jórészt azok terjesztenek akiknek maximum a 20éves ladákkal volt tapasztalatuk vagy egy rosszul beszerelt "modern" rendszerrel.
-A mai modern gázrendszerek, főleg amiket tőlünk nyugatabbra szerelnek, annyira intelligensek és modernek, hogy a műszerfal kapcsolóján és a tartályon kívül a csomiban semmi de semmi hátrányát nem kell elszenvedni a gázüzemnek.
-Fogyasztás max 3-4%-al nő a gázinjektoros rendszereknél, szinte észrevehetetlen, kivéve persze azoknál a kollégáknál akik a szabványos európai fogyasztási ciklus szerint vezet és a BMW tesztpilótája.
-Teljesítményvesztés max 2-3% szintén észrevehetetlen, sőt!!! Mivel ezek a rendszerek villám gyorsan reagálnak ezért fel lehet úgy programozni őket hogy magasabb fordulaton tegyük fel 4000 fölött automatikusan visszaváltanak benzinre (mindezt teljesen észrevétlenül) és még esetleg perverzebbek némi gázt is fecskendezhetnek mellé amivel nagyobb lesz a teljesítmény magas fordulaton.
-Kissebb csomagtartó, ha csak nem vagy építőipari munkás és napi szinten plafonig rakod az 5ös kombid csomagtartóját szerszámokkal, akkor az üzemanyag különbözetből egész nyugodtan fogadhatsz akár futárt is aki utánad viszi a be nem fért csomgajaid, vagy jobbat mondok, elmehetsz nyaralni a családdal nyáron repülővel és taxival!
-Gázkút hálózat: Nekem még sosem jelentett problémát hogy nem találtam kutat, természetesen egy cseppet nagyobb odafigyelést követel meg az embertől mert ha látsz egy gázkutat rá kell pillantanod a szintmérőre és mérlegelned hogy tankoljak vagy ne, de ha kifogytál akkor még azért csak akad a 60literes benzintankodban annyi hogy elvánszorogj valameddig.
(egyébként sokkal több kúton van gáz mind gondolnátok, csak nem veszitek észre, mert nem keresitek)
-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?
-Egy kis számolás.
jelenlegi benzinár 435Ft, jelenlegi gáz ár (én láttam valahol pesten)230Ft.
10literes fogyasztásnál 100km-enként 2000Ft-os spórolsz meg, 1000km-en 20.000Ft-ot, 10.000km-en 200.000Ft-ot, 100.000km-en 2.000.000Ft-ot.
Ki az a benzines kollega aki beletankolt 2milliót a kocsijába és 2millió forintért nem ülne inkább egyel újabb szériás BMW-ben egy szolid palackkal a csomagtartóban?
Ez természetesen költői kérdés volt, hiszen ez itt a fanatikusok fóruma, mint pl én, aki időzített bombán csücsül és várja a bűvös turbó és kettőstömegű lendkerék pénztárca mélyére nyúló karmait, de ha tehetem én bizony gázzal fogok járni akármennyire is gáz.
szerk.: Bocs még sem tudtam teljesen elvontakoztatva írni róla, ne vegye magára senki se!