csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-05-04 18:25 Fékjavítás

hancurozo írta:
csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.



A tárcsában a képen a 4-es. Olyan, mint a régi dobfékes autóké. Leveszed a hátsó féktárcsát és megtalálod. (itt a féktárcsa belső része maga a dobfék)


Nem néz ki egy vészes műveletnek, majd ha lesz 1-2 szabad órám megnézem. Köszönöm a segítséget! Tárcsafékbetétből milyet ajánlasz hátra? Normális árkategóriában gondolkodom persze.

csbalu Elküldve: 2012-05-04 18:00 Fékjavítás

hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.

csbalu Elküldve: 2012-05-04 17:47 Fékjavítás

hancurozo írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.


Az hátsó üzemi fék (tárcsa), és a kézifék (dobfék) külön van. A kézifék betéteinek kopását nem fogja jelezni. (azt a féktárcsa kerékagyra húzott részének a belső felében találod) A bowden feszítésével nem fogsz sokat elérni. Inkább nézd meg a pofák állapotát. (vagy nagyon kopott, vagy fel van "üvegesedve")


Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.

csbalu Elküldve: 2012-05-04 17:16 Fékjavítás

Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.

csbalu Elküldve: 2012-05-04 17:12 Gumiabroncs

Köszi az infót! Nem erre gondoltam, amire gondoltam csak 18" ban sajnos (Styling 67 Ami pedig van ebből 17"ban az mind replika ezek szerint.

gampetibor írta: csbalu: e46 M3 felni van 17"ban 8" szélességben?

van: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ styling 68



csbalu Elküldve: 2012-05-04 16:53 Üzemanyag fogyasztás

Az első félhivatalos fogyasztási adatom 900km 60L üzemanyagból. Ez az első 900kmem volt a kocsival, tehát bőven volt benne padlógáz (természetesen meg kellett mutatni mindenkinek hogy megy a gép), sokat próbálgattam hogy megy, főleg az első 500km-en. Volt benne 2 db óriási városi dugó (2x1 óra) és több kis araszolás sok várossal, valamit kb 300km autópálya. Meglepő módon a fogyasztásmérő 6,3 at mutat a számolt fogyasztás 6.6L. Az autón még téligumi van és végig klíma. Szerintem ilyen fokozott ingénybevétellel elsőre jó, lassan ráállok a pályázásra 120-al nyárigumival kíváncsi leszek arra is.
Negatívum hogy 7000km-el az olajcsere után minimum szinten az olaj. Ezzel ellentétben viszont a kocsi a kezdeti indításkori nagyon enyhe füstöléssel most már egyáltalán nem füstöl és nincs is büdös szaga mint az előző tulajnál aki csak városban használta.
Egyenlőre imádom remélem az olajfogyás nem lesz ennyire jellemző. Nem bántam meg

csbalu Elküldve: 2012-04-18 16:11 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta:

Nekem faceliftes van de 5 sebességes és 3-ban kényelmes az 50 ilyen 1800as fordulattal, de még tapasztalgatom egyenlőre mi hogy jó.


hát nekem a benyás 5.-ben is kényelmes 50-nel.
mostanában azért szoktam rá a 50-nél 4.-ben való haladásra, mert nem fogyaszt többet, mint 5.-ben. illetve így kevesebbet kell váltanom kímélem a kuplung szerkezetet.


Na majd mindjárt megnézem. Mennyire mérvadó ez a pillanatnyi fogyasztásmérő? Kb reálisat mutat?

csbalu Elküldve: 2012-04-18 15:52 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta:
csbalu írta:
Coyote írta:
A Székesfehérvár-Zalaegerszeg táv kb. 1:45, dinamikusan haladva, de nem durván száguldva. (GPS szerint majdnem 2 óra). Én ezt múltkor lenyomtam a céges Mondeoval 1:28 alatt, Zegtől B-szentgyörgyig vadállat módon hajtva, utána M7-en végig 180-210 között toltam neki.
Azon kívül, hogy életveszélyes volt, megevett szerencsétlen 8,5 litert (2.0 dízel, 6 literes fogyasztással), füstölt is rendesen, mikor a parkolóba értem és rátoltam egy kövéret (ez sem normális jelenség), magyarán kihajtottam a lelkét.
Mindezt 17 perc előnyért.
Utána meg elmentem szarni 15 percre, és huss, el is ment az előny, pedig a meló miatt siettem, nem a WC-re.

Jó, persze, elméletben megérte (mert nem szartam be ), de őszintén szólva, ez saját autóval egyáltalán nem éri meg, abszolút bukta a száguldozás. A traffipaxról nem is beszélve...





Ez abszolút így van. Nekem még szoknom kell egyenlőre hogy ha nem figyelek 160-nal megyek, és 2esben egy kövérebb gáznál meg 70el. Épp ezért lesz az első beszerelt extrám egy tempomat, akkor nem nyomkodom feleslegesen a gázt. Sajnos az én útvonalamon gyakran trafiznak...


Hát hallod, én az autózás forradalmasításának tartom a tempomatot. Pályán 120-130, M0-án 80, lakott területen 50 - mindig belövöm, és nem esek bele abba a hibába, hogy előzés vagy gyorsítás után magasabb tempón maradok. Imádom ezt a kis kütyüt, soha többé nem szeretnék tempomatmentes autót (a másik ilyen olcsó kedvencem a tolatóradar, és nem azért mert béna vagyok, hanem azért mert lusta, és szeretek faszán parkolni )

kchris: benzinesről váltottam, de OFF autóról, nem BMW-ről. BMW-ben sorhatos benyásat vennék szívem szerint, de a rengeteg használat miatt kénytelen voltam figyelembe venni a dízel gazdaságosságát. Az egyes fokozat tényleg egy idegesítő 3 másodperces rántás, a kettes se túl hosszú, az 50-et 3-asban lehet dinamikusan, 4-esben kényelmesen tartani. A pesti toszorgásnál egyenesen utálom a kéziváltómat. Lehet, hogy a facelift előtti 5 sebességeseknél kényelmesebb, hosszabb volt az egyes.




Nekem faceliftes van de 5 sebességes és 3-ban kényelmes az 50 ilyen 1800as fordulattal, de még tapasztalgatom egyenlőre mi hogy jó.

csbalu Elküldve: 2012-04-18 15:48 Üzemanyag fogyasztás

m_attila írta:
kchris írta:
csbalu írta:
Coyote írta:
kchris írta:
csbalu írta: Na látom kisebb palota forradalmat indítottam el a "decizgetéssel" Az hogy ki miért veszi a BMW-t az teljesen szubjektív. Megmondom őszintén ugyan nem vagyok idős de kinőttem már abból hogy az életem költsem az autómra. Autóbuzi vagyok de már mérlegelek, és hiába van normális fizetésem havi 6000-8000Ft-on is gondolkodom.

A történet egy picit változott részemről ugyanis végre megvan a vas amiről eddig csak jövő időben beszéltem. Sajnos az 5L-es fogyasztást nem fogom tudni tartani mert nem tudom megállni hogy ne nyomjam. Nekem(!!) egyenlőre még újdonság a viszonylag erős motor és ez a menetteljesítmény, tehát ameddig nem unom meg a 330NM kellemes hatásait biztos nem a fogyasztást fogom figyelgetni. 6-6-5L az ami szerintem reális mert a BC 5.7L-t mutat, de majd kiderül az első 1000km befejeztével.


hát igen. elég sok nagy értékű autót látni az autópályát "döcögni" 110-es tempó környékén. nem véletlenül, a mostani high-tech motorok brutál alacsony fogyasztást hoznak ilyen menettempó környékén ugyanakkor megvan bennük az erő is (pl új 5-ös dízel). nekem is aránylag normál fizetésem van de ha belegondolok hogy 30 perc időkülönbségért mennyi pénzt áldozok be akkor inkább azt mondom hogy a különbségből elmegyek egy moziba... Haverom kitesztelte már annyiszor tette meg a Miskolc-Bp távot mindenféle tempóval és dühítő lehet az hogy nyomtam végig, M3-as bejövő dugó van épp (Budán lakik), a gyorsabb menetidő szerte is foszlott (versus normál tempó, de épp nincs dugó ).


A Székesfehérvár-Zalaegerszeg táv kb. 1:45, dinamikusan haladva, de nem durván száguldva. (GPS szerint majdnem 2 óra). Én ezt múltkor lenyomtam a céges Mondeoval 1:28 alatt, Zegtől B-szentgyörgyig vadállat módon hajtva, utána M7-en végig 180-210 között toltam neki.
Azon kívül, hogy életveszélyes volt, megevett szerencsétlen 8,5 litert (2.0 dízel, 6 literes fogyasztással), füstölt is rendesen, mikor a parkolóba értem és rátoltam egy kövéret (ez sem normális jelenség), magyarán kihajtottam a lelkét.
Mindezt 17 perc előnyért.
Utána meg elmentem szarni 15 percre, és huss, el is ment az előny, pedig a meló miatt siettem, nem a WC-re.

Jó, persze, elméletben megérte (mert nem szartam be ), de őszintén szólva, ez saját autóval egyáltalán nem éri meg, abszolút bukta a száguldozás. A traffipaxról nem is beszélve...



Ez abszolút így van. Nekem még szoknom kell egyenlőre hogy ha nem figyelek 160-nal megyek, és 2esben egy kövérebb gáznál meg 70el. Épp ezért lesz az első beszerelt extrám egy tempomat, akkor nem nyomkodom feleslegesen a gázt. Sajnos az én útvonalamon gyakran trafiznak...


benzinesről váltottál? mert 2-esben dízellel 70km/h.. nagy fordulatnak tűnik nekem.. egy 330Nm-es motornál szerintem nagyon-nagyon alacsony fordulatnál lehet pakolni a fokozatokat... Faterom dízelje csak 90LE-s de a nyomaték miatt pl az 1-es csak megmoccantani (ill emelkedőn elindulni) van, és ez a fogyasztásra is igen-igen jótékony hatással van.


Miért ?? a 20d 2-esben 80at megy


M_Attila Te vagy az én emberem

csbalu Elküldve: 2012-04-18 15:11 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta:
kchris írta:
csbalu írta: Na látom kisebb palota forradalmat indítottam el a "decizgetéssel" Az hogy ki miért veszi a BMW-t az teljesen szubjektív. Megmondom őszintén ugyan nem vagyok idős de kinőttem már abból hogy az életem költsem az autómra. Autóbuzi vagyok de már mérlegelek, és hiába van normális fizetésem havi 6000-8000Ft-on is gondolkodom.

A történet egy picit változott részemről ugyanis végre megvan a vas amiről eddig csak jövő időben beszéltem. Sajnos az 5L-es fogyasztást nem fogom tudni tartani mert nem tudom megállni hogy ne nyomjam. Nekem(!!) egyenlőre még újdonság a viszonylag erős motor és ez a menetteljesítmény, tehát ameddig nem unom meg a 330NM kellemes hatásait biztos nem a fogyasztást fogom figyelgetni. 6-6-5L az ami szerintem reális mert a BC 5.7L-t mutat, de majd kiderül az első 1000km befejeztével.


hát igen. elég sok nagy értékű autót látni az autópályát "döcögni" 110-es tempó környékén. nem véletlenül, a mostani high-tech motorok brutál alacsony fogyasztást hoznak ilyen menettempó környékén ugyanakkor megvan bennük az erő is (pl új 5-ös dízel). nekem is aránylag normál fizetésem van de ha belegondolok hogy 30 perc időkülönbségért mennyi pénzt áldozok be akkor inkább azt mondom hogy a különbségből elmegyek egy moziba... Haverom kitesztelte már annyiszor tette meg a Miskolc-Bp távot mindenféle tempóval és dühítő lehet az hogy nyomtam végig, M3-as bejövő dugó van épp (Budán lakik), a gyorsabb menetidő szerte is foszlott (versus normál tempó, de épp nincs dugó ).


A Székesfehérvár-Zalaegerszeg táv kb. 1:45, dinamikusan haladva, de nem durván száguldva. (GPS szerint majdnem 2 óra). Én ezt múltkor lenyomtam a céges Mondeoval 1:28 alatt, Zegtől B-szentgyörgyig vadállat módon hajtva, utána M7-en végig 180-210 között toltam neki.
Azon kívül, hogy életveszélyes volt, megevett szerencsétlen 8,5 litert (2.0 dízel, 6 literes fogyasztással), füstölt is rendesen, mikor a parkolóba értem és rátoltam egy kövéret (ez sem normális jelenség), magyarán kihajtottam a lelkét.
Mindezt 17 perc előnyért.
Utána meg elmentem szarni 15 percre, és huss, el is ment az előny, pedig a meló miatt siettem, nem a WC-re.

Jó, persze, elméletben megérte (mert nem szartam be ), de őszintén szólva, ez saját autóval egyáltalán nem éri meg, abszolút bukta a száguldozás. A traffipaxról nem is beszélve...



Ez abszolút így van. Nekem még szoknom kell egyenlőre hogy ha nem figyelek 160-nal megyek, és 2esben egy kövérebb gáznál meg 70el. Épp ezért lesz az első beszerelt extrám egy tempomat, akkor nem nyomkodom feleslegesen a gázt. Sajnos az én útvonalamon gyakran trafiznak...

csbalu Elküldve: 2012-04-18 13:51 Üzemanyag fogyasztás

Na látom kisebb palota forradalmat indítottam el a "decizgetéssel" Az hogy ki miért veszi a BMW-t az teljesen szubjektív. Megmondom őszintén ugyan nem vagyok idős de kinőttem már abból hogy az életem költsem az autómra. Autóbuzi vagyok de már mérlegelek, és hiába van normális fizetésem havi 6000-8000Ft-on is gondolkodom.

A történet egy picit változott részemről ugyanis végre megvan a vas amiről eddig csak jövő időben beszéltem. Sajnos az 5L-es fogyasztást nem fogom tudni tartani mert nem tudom megállni hogy ne nyomjam. Nekem(!!) egyenlőre még újdonság a viszonylag erős motor és ez a menetteljesítmény, tehát ameddig nem unom meg a 330NM kellemes hatásait biztos nem a fogyasztást fogom figyelgetni. 6-6-5L az ami szerintem reális mert a BC 5.7L-t mutat, de majd kiderül az első 1000km befejeztével.

csbalu Elküldve: 2012-04-17 11:42 Üzemanyag fogyasztás

Hasonló lesz a szituáció nálam is. Napi 80km ebből 70 autópálya. Tervezett tempóm 110 tempomattal gumik 205/55 R16. Reménykedem az 5L körüli fogyasztásban. Szerintetek reális?
Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is... és amit Coyote írt éves szinten azért összejön 70-80e Ft különbség, amit mondjuk akár rá lehet költeni a kocsira vagy egy hétvégi pihenésre.

Coyote írta: Akkor leírom én is:

- Tél, mínuszok, kinn állás, napi 2 hidegindítás, illetve autópálya 140 km/h bemelegedés után (legalábbis a víz bemelegedett, az olaj csak később): 6,7 liter/100km
- Átlagos fogyasztás tavasztól őszig, 90% autópályázással (Siófok-Fehérvár naponta!) 140 km/h-nál, nyáron mindig klímával: 6,5 liter/100km
- sok csekk befizetése utáni lenyugodás után, autópályán 130 km/h-nál, és klíma nélkül március óta: 5,8 liter/100km
- Szlovéniába, Bledbe utazás 99% autópályán 110-el: 5,2 liter/100km

tanulság: ha nem tolnám neki a felső sebességhatárig, havi szinten 14-15 liter gázolajat tudnék megspórolni. (Az autópályáról nem mondok le, mert ott nem érvényesülnek a magyar utak káros hatásai) Ez kb. 6000 Ft, ami semmit sem számít, valljuk be, de éves szinten 72000 Ft, amibe már beleférne ez-az.

Lassulnom kéne.


csbalu Elküldve: 2012-04-17 11:10 Gumiabroncs

b_imi írta:
hil írta:
csbalu írta: Kedves fórumtársak!
Mivel még nem vagyok járatos BMW-ben szeretném megkérdezni hogy az alábbi felni milyen széles. Továbbá nyári gumit szeretnék majd rá venni, tudom hogy a gyári méret 205, erre a felnire rámegy még a 215? Alacsony gördülési ellenállású gumikról mi a tapasztalatotok?
Előre is köszi a válaszokat!



Szia! Ezt a felnit láttam már 15" és 16" méretben is. A kettő szélessége szerintem nem ugyanaz.
Ez egyébként gyári BMW felni, biztosan szar az ízlésem, mert nekem tetszik, ilyet akartam venni magamnak a jelenlegi helyett. 215-ös gumi=??? Azt olvastam, hogy a nagyobb mérettel kissé több lesz a fogyasztás és talán picit lomhább az autó.



Nekem ilyen a téli felnim
7JX16 ET:47 és 7,4 kg!
Szerintem jó rá a 215-ös méret.


Nekem 16osban van a kocsin. most 205/55 ös télik vannak rajta és hasonló méretben szeretnék nyárit is max 215 szélességben. Mivel eléggé sokat megyek ezért ha havi szinten tudok sporolni vele 5-6 litert nekem megéri a keskenyebb (205) gumi is, úgy sem vagyok híve egy autó "túlgumizásának".
A súlya az ami miatt még nagyon szimpatikus a felni, kevésbé teszem vele tönkre a futóművet mint egy nagy pacskerral.
Amin még gondolkodok az 8JX17-es felni 215 gumival az még talán egy elvieslhető kompromisszum lenne és a szépság oltárán is áldoznánk e46 M3 felni van 17"ban 8" szélességben?

csbalu Elküldve: 2012-04-08 10:53 Gumiabroncs

si3rrabravo írta: Ezt április 1-re szántad?


Húsvéti tréfának!

csbalu Elküldve: 2012-04-08 10:23 Gumiabroncs

Kedves fórumtársak!
Mivel még nem vagyok járatos BMW-ben szeretném megkérdezni hogy az alábbi felni milyen széles. Továbbá nyári gumit szeretnék majd rá venni, tudom hogy a gyári méret 205, erre a felnire rámegy még a 215? Alacsony gördülési ellenállású gumikról mi a tapasztalatotok?
Előre is köszi a válaszokat!