dbtibi fórum hozzászólásai

dbtibi Elküldve: 2014-03-21 12:14 Megvegyem? Vegyek ilyet?

zola25 írta: Sziasztok!

Remélem tudtok hasznos infókkal segíteni,mert szeretnék csatlakozni a BMW tulajdonosok népes táborához.
Most szántam rá magam hogy gyerekkori álmomat valóra váltom kerül amibe kerül.
Találtam egy szertintem nagyon szép e46-os 2002-es évjáratú 318-as 2000-es benzines szépséget.
Az autó olaszországból lett behozva szervizkönyve töltve van,163e a km,természetesen bmw márkakereskedésben ellenőriztetve lesz.
A kérdésem az lenne mi illetve mik azok a dolgok amire odafigyeljek vétel előtt illetve a vétel után mik a teendők?
Köszönöm a válaszokat előre is mert biztos sokat fog segíteni!

ÜDV ZOLI


szia,
szerintem olvass visszább, itt minden le van írva, kit vigyél magaddal, kérj VIN kódot ...

dbtibi Elküldve: 2014-03-16 21:08 Akkumulátor

YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.


Mi miután befürödtünk a Bosch akksival az 1.2Corsa-ban utána, döntöttünk kicsit ismeretlenül a MonBat mellett, testvérem ajánlására, eddig semmi baj vele

dbtibi Elküldve: 2014-03-16 17:00 Hibakód

jons írta:
dbtibi írta:
Aki segíteni szeretne/szeretett volna nem ez érdekelte leginkább


Én így is el tudtam olvasni amit akartam.



dbtibi Elküldve: 2014-03-12 20:16 Hibakód

YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta:
jons írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
dbpeti barátommal rádugtuk a kocsit gépre és a következő dolgokat írta ki :
A programot nem igazán ismerjük, ezért kérek segítséget, van valami ami gázabb ?


Nem volt levéve az akksi saru mostanában vagyis inkább bármikor?

Ki kéne törölni a hibákat menni vele egy kicsit, aztán megnézni mi jön vissza. Ezeknek legalább fele feszhiányból ered.

Azonkívül az injektorok sincsenek a toppon. 1-es 3-mas nem teljesen oké. Bár hogy pontosan melyik azt nem lehet pontosan megmondani szerintem. Én a 3-masra tippelek. De majd az okosabbak megmondják, hogy így van-e.



meg a PrintScreen-es megoldás jobb lenne


örülök hogy Te is hozzátettél valamit ...


előrébb ezzel sem lettél
jó nálam munkahelyi ártalom a PrintScreen, de jobban olvasható lenne


Aki segíteni szeretne/szeretett volna nem ez érdekelte leginkább

dbtibi Elküldve: 2014-03-12 20:12 Hibakód

YELLOW írta:
jons írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
dbpeti barátommal rádugtuk a kocsit gépre és a következő dolgokat írta ki :
A programot nem igazán ismerjük, ezért kérek segítséget, van valami ami gázabb ?


Nem volt levéve az akksi saru mostanában vagyis inkább bármikor?

Ki kéne törölni a hibákat menni vele egy kicsit, aztán megnézni mi jön vissza. Ezeknek legalább fele feszhiányból ered.

Azonkívül az injektorok sincsenek a toppon. 1-es 3-mas nem teljesen oké. Bár hogy pontosan melyik azt nem lehet pontosan megmondani szerintem. Én a 3-masra tippelek. De majd az okosabbak megmondják, hogy így van-e.



meg a PrintScreen-es megoldás jobb lenne


örülök hogy Te is hozzátettél valamit ...

dbtibi Elküldve: 2014-03-12 19:51 Hibakód

jons írta:
dbtibi írta:
Legutóbb tavaly nyáron volt levéve 2x :kormánybőrözéskor és az BC-s indexkar cseréjénél.


Ha azóta nem volt hibakód törlés, akkor megérkeztünk.


Azóta nem töröltünk, most vett dbpeti barátom kábelt és kapott hozzá programot

dbtibi Elküldve: 2014-03-12 19:48 Hibakód

jons írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
dbpeti barátommal rádugtuk a kocsit gépre és a következő dolgokat írta ki :
A programot nem igazán ismerjük, ezért kérek segítséget, van valami ami gázabb ?


Nem volt levéve az akksi saru mostanában vagyis inkább bármikor?

Ki kéne törölni a hibákat menni vele egy kicsit, aztán megnézni mi jön vissza. Ezeknek legalább fele feszhiányból ered.

Azonkívül az injektorok sincsenek a toppon. 1-es 3-mas nem teljesen oké. Bár hogy pontosan melyik azt nem lehet pontosan megmondani szerintem. Én a 3-masra tippelek. De majd az okosabbak megmondják, hogy így van-e.


Legutóbb tavaly nyáron volt levéve 2x :kormánybőrözéskor és az BC-s indexkar cseréjénél.
3-as injectorról kaptam infót hogy meg kellene takarítani.




dbtibi Elküldve: 2014-03-12 18:56 Hibakód

Sziasztok,
dbpeti barátommal rádugtuk a kocsit gépre és a következő dolgokat írta ki :
A programot nem igazán ismerjük, ezért kérek segítséget, van valami ami gázabb ?









dbtibi Elküldve: 2014-03-12 09:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Sziasztok !

dbpeti barátom részére keresek jó állapotú ócsó de használható e36-ot max 350-ért.
Ha van valakinek elfekvőben vagy tud valamelyik ismerősétől, megmenthető és használható állapotút az szóljon vagy kézzel intsen (ahogy a Tollas szokta volt mondani ).

Köszi előre is
Tibi

ui.: jöhetnek privátban is az ajánlatok nekem is vagy dbpeti -nek is

dbtibi Elküldve: 2014-03-11 13:22 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Csacsa12 írta: Rendőri intézkedés győri módra.

Elmondás alapján igyekszem röviden visszaadni, leírni az esetet, remélem sikerül (engem sokkolt első hallásra).

Ma reggel OFF autóval közlekedő páromat megállította egy rendőr, hídon való átkelés után, azzal az indokkal, hogy nincs bekötve a biztonsági öve. Párom meglepve nézi, hogy felejthette ezt el (régebben is nagy figyelmet kapott, de gyerekek születése óta szinte para módra figyeli minden autóban ülő övét), de nem felejtette el, be volt kötve.
Mondja, mutatja a rendőrnek, hogy be van kötve az öv, amire annyit mondott a rend éber őre, hogy a híd felhajtó oldalán álló kollégája szólt át neki, hogy nincs bekötve, biztos a hídon való áthajtás alatt kötötte be és így lesz egy 10k-s csekk ha elismeri, ha nem akkor feljelentés lesz. Természetesen nem ismerte el, mert BE VOLT KÖTVE az öv, szóvá tette a dolgot a rendőrnek, kérve, hogy szóljon azonnal a felettesének. Hipp-hopp máris kibővült körülötte a rendre őrködők száma, köztük az elöjáróval. Így indult meg egy diskurzus, melyben kiderült, hogy BLÖFFÖLNEK néha a rendőrök, hátha beismeri az érintett, hogy a rendőrök láttán kapcsolta be a biztonsági övét. Iratokat elkérték tőle, elvitték másik autóhoz, állítólag ellenőrzésre (reméljük csak arra). Kellő hőfokú beszélgetést követően elengedték csekk nélkül és állítólag fel sem jelentik, de akkor is maradnak kérdések.
-Híd eleji rendőr valótlant állított? Akkor ez mi? Hamis vád?
-Nem ismeri el akkor feljelentik. Eznem a zsarolás egy fajtája?
-Blöff? (Hátha elismerik a szabálysértést) Hogy csinálhat ilyet egy rendőr, mindezt a vezetőjük tudtával.
-Hogy tudod bizonyítani az igazadat, ha mégis feljelentenek? Egyedül vagy, több rendőrrel szemben, főleg ha ezt a dolgot testületileg művelik. Vagy örüljünk, hogy nem lövik ki azonnal a szemünket gumilövedékkel?

Mit lehet tenni ilyen esetben, hogy jogszerű maradhass és a becsületeden se essen fekete pont? Ha elismersz egy szabálysértést amit el sem követtél, az csak csak szabálysértésként lesz elkönyvelve a neved mellett, az marad meg tényként rólad.


szerintem nyugodtan szellőztesd meg ezt a dolgot máshol is pl. FB. , jó ha tud erről más is ...

dbtibi Elküldve: 2014-03-11 09:53 Fékjavítás

csatis1 írta:


dbtibi Elküldve: 2014-03-10 20:38 Autóvásárlás

fadam írta: Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy e46 sedan-on (320i, 325i 2002 körüli) volt gyárilag cápa-antenna?


Nekem van egy cápa "NEM antennám" amikor megvettem rá volt téve, kétoldalú ragasztó hiányzik róla, aki szeretném felragaszthatja

dbtibi Elküldve: 2014-03-10 18:51 Motorolaj

dbpeti írta:
anubisz írta:
Pocses írta:
dbpeti írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi



Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális

Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj

Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás





Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.


Nem is értem, ez vérlázító. Hogy a picsába találták ezt a 25,30 ezret. Mikor már 15 nél kezd kuka lenni az olaj,főleg egy dizelbe. Nem,hiszem hogy nem direkt, hogy kopjon a motor, és költsél rá. Én értem,hogy figyeli a km meg hogy tetted meg, és az indításokat, úgy számol a rugalmas periódus, na de kérem,25 ezer? 15 felett kezdi zabálni nálam is az olajat,nem véletlen, mert akkor már híg fos,


Az e46-nál már 25ezer volt a csereperiódus? Nekem csak e39 és e36 tapasztalataim vannak, és azokban 15ezer. Mondjuk elég érdekes, hogy lényegében ugyanazokra a motorokra (hisz korai e46-okba beletették ugyanazt a mocit mint az e36-ba, apró változtatásokkal) más csereperiódust ad meg a gyár. Mindenesetre szerintem már a 15ezer is határeset
Mindegy, továbbra is tartom, hogy ne aggódj egyelőre Tibi


Köszi Peti

dbtibi Elküldve: 2014-03-09 20:37 Motorolaj

Pocses írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi


Szivárgásod nincs sehol? Olajteknő, szűrőház, vezérlésnél stb...


nem láttam semmit, de valamikor megpróbálom átnézetni

dbtibi Elküldve: 2014-03-09 20:25 Motorolaj

Zolee írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi

Szia,
Szinte biztos h nem a motor eszi ilyen mennyiségben, pláne nem egyik napról a másikra. Ha a motor enne ennyit, csúnyán füstölnél. Szerintem a kartergázszűrőddel lesz a gond, ha még nem volt cserélve (v nem tudod volt-e) érdemes kicserélni.
Ettől függetlenül 1 liter olajat sztem mindig kötelező tartani, nálam mindig van.
Ahogy Pöcses is írta a 10w40-et felejtsd el, 5w-30 v 5w40et tegyél bele.

Üdv. Z


nem tudom volt-e cserélve a kartergázszűrő, szerelőmmel megnézetem majd.
Veszek másik olajat persze, utánatöltöm, hogy ha szükséges.