e46-316i fórum hozzászólásai
« előző12következő »

e46-316i Elküldve: 2007-09-23 15:54 316i

Tib írta: Szia!

Érdekelne, hogy mi mennyibe került, és miként befolyásolták nálad a fogyasztást?

Köszi

Hali!
Pár sorral fejjebb elolvashatod a lényeget, nekem tetszik az eredmény .....
Ha gondolod add meg a mail címed, és megírom a tel számom, vagy mail-ban lepontosítjuk a részleteket, és ha érdekel akkor szívesen megcsináljuk neked is....

e46-316i Elküldve: 2007-09-23 14:00 316i

Tiba írta: A számból vetted ki a kérdést! ...izé a billentyûmbõl
engem még az is érdekelne, hol csinálták.

Az elõzõ hozzászólásban nagyjából igyekeztem megválaszolni a kérdésed, még csak annyit hogy mivel ezt a motort csak a "keleti blokknak" gyártották, így egyetlen híres tuningcég palettájában sem lehet megtalálni a típust, így kicsit macerásabb volt kideríteni hogy mi is a megoldás erre a kocsira, de a saját autómon sikerült kitotozni, úgy-hogy innentõl már nem titok számunkra a módszer

e46-316i Elküldve: 2007-09-23 13:55 316i

Tiba írta: A számból vetted ki a kérdést! ...izé a billentyûmbõl
engem még az is érdekelne, hol csinálták.

Én kb másfél éve foglalkozom chiptuning-al. A kiolvasást és a rátöltést én csináltam, a software módosítást egy olyan kollega aki kb 10 éve van a szakmában, és az ország egyik legjobbja.... Én tolna megyében lakom, ha érdekel vkit akkor akár az én autómon kitudja próbálni hogy milyen lett, nem zsákba macsek! A fogyasztásról még nem tudok beszámolni, mert tegnap lett kész, de az a tapasztalat hogy benzines motoroknál ha nem változik a vezetési stílus, akkor kb fél literes megtakarítás is lehet a végeredmény amellett hogy a motor rugalmasabb lesz. Persze ha vki folyton nyomja neki mert jobban megy, akkor természetesen ez nem fog mutatkozni. Ez azért van, mert a megnövekedett nyomaték miatt nem kell annyira forgatni a motort normál helyzetben. Az én autóm 2003-as N40-es motorral szerelt 1.6-os. A chip-el 10-15% közötti teljesítmény többlet nyerhetõ, de ennél a modellnél szükséges a légszûrö csere is, mivel a gyári szûrõje nevetségesen kicsi!! Ha vkit konkrétan érdekel a modosítás, akkor jelezzen és megadom a tel számom, a részleteket ott megbeszélhetjük.... Mint említettem ez nem a reklám helye, de kilehet próbálni az enyémen, szívesen segítek annak akinek ilyen tervei vannak a saját 316-osával kapcsolatban!

e46-316i Elküldve: 2007-09-23 08:15 316i

Megígértem hogy ha megvan a chiptuning az autómra, akkor megosztom veletek a tapasztalataimat. Tehát összefoglalva mégegyszer, raktam rá egy direktszûrõt, egy sport hátsódobot, és most került bele a chiptuning.
A városi forgalomban eddig tapasztalt kisgázadáskor fellépõ torpanások gyakorlatilag megszüntek, dinamikában az autó teljesen új arcáról mutatkozott be, sokkal rugalmasabb kisfordulaton is végre Az asc kontrolja kikanyarodáskor vidáman villog, és ha rendesen kihuzatom,akkor váltáskor is bevillan.
Országuti közlekedésnél is sokkal jobb a gyorsulás, a dinamika, a fordulatszámmérõn is látszik hogy teljesen más a nyomaték, mert szép gyorsan forog le a motor, nagyobb sebességfokozatban is
Egyszóval ez itt nem a reklám helye, de tudom ajánlani mindenkinek aki szeretne némi pluszt a 316-osába!

e46-316i Elküldve: 2007-09-04 07:29 316i

csiatt írta: Köszi az eddigi segítséget.

Szóval eddig sikerült ennyit beazonosítanom, hogy a kérdéses gép N4016A (és nem N4016AB). A kettõ között van különbség? Egész pontosan a motorszám kódjának a vége ...N4016A03A.
Ez most az 1,6-os vagy az 1,8-as moci? (forgalmiban 1,6 van, gépkönyvben 1,8 , nem tudom minek higyjek )
Ha eddig jól értelmeztem akkor ez az ugrásra hajlamos motor. A láncvezetõt mirõl ismerem fel (én egy amatõr vagyok )? Mármint, hogy be van-e építve, vagy nincs. Mit kell nézni?

köszi elõre is
(hátha tisztul a homály a fejemben

Hogy ez is a rizikós motorcsalád tagja-e azt nem tudom neked megmondani, ezzel sztem akkor mész biztosra ha bemész egy bmw szervízbe, vagy felhívod õket és évjárat, motorszám alapján megkérdezed tõlük kell-e bele a plusz biztosítás vagy nem.
Sztem a tiéd is 1.6-os, erre utal az N40 után a 16 .....
A nyugalmad megér egy telefont, hívd fel vmelyik szervízt

e46-316i Elküldve: 2007-09-03 20:28 316i

Tiba írta: A motorszámban van egy ilyen rész: ...115n40b1... ez az n40-es motorra utal?

az ....N40B16AB.... utal a motor típusára, ha ez a rész a tiédnél is ua akkor ebbe a motorcsaládba tartozik a te autód is....

e46-316i Elküldve: 2007-09-03 07:33 316i

Tiba írta: Nem néztem még milyen a vezérlõm. Azt hiszem megvárom amíg meghcsináltatod a csippelést, és beszámolsz a tapasztalataidról

Rendben, ha sikerült megoldást találnom a chipre akkor mindenképpen megosztom a tapasztalataimat veled, veletek
Remélem hamarosan lesz rá megoldás....

e46-316i Elküldve: 2007-09-02 15:40 316i

csiatt írta: A pár sorral feljebb feltett kérdésemre senki nem tudna részletesebb választ adni?

Én úgy tudom hogy az 1.6-os blokkokat csak a kelet európai országokba szállította a bmw, a német és egyébb 316-okban 1.8-as motor van.
Egyébbként a legegyszerûbben a BMW ETK-ban tudod beazonosítani a motorokat, és évjáratokat régiók szerint. Egyébbként van egy interaktívv bmw etk is, ott is betudod azonosítani õket. Itt a fórumban vhol meg találod a linket, most nem tudom hírtelen a címet, de ha gondolod megkeresem...

e46-316i Elküldve: 2007-09-02 09:03 316i

Tiba írta: Enyém is 1.6 os 2002-es.
Kérdeztem egy csippes srácot és azt mondta, hogy a fogyasztás megnõ legalább 2 literrel, és a motor sem szereti annyira. Aztután megkérdeztem még egy srácot az meg pont az ellenkezõjét mondta. Kb 16 lóerõvel több lenne, és a fogyasztá is csökkene egy pár decivel, a motornak meg semmi baja nem lenne. Viszont érdekes, hogy neked a direktszûrõ ennyire bevált. eddig akiket megkérdeztem e témában az egyöntetû vélemény, hogy felejtsem el...
Fene sem tudja kinek lehet hinni

Én a saját tapasztalatom alapján csak ajánlani tudom a direktszûrõt
A légtömegmérõ külsõ átmérõje 70-es, oda közvetlen fellehet fogatni a szûrõt. Mi csináltunk hozzá egy frankó kis tartót, felesleges 48 ezerért megvenni a szettet hozzá....én vetem egy BMC szûrõt ( 70-es átmérõnél a legnagyobbat, ez elvileg 1.6 utánra való ) és késsz!
Nekem bevállt, a kipuffogón még alakítanom kell majd, mert hidegen és kis fordulaton nem szép a hang, de terhelésen egész jól szól
Valszeg a fémbetétes katalizátor, és a saválló rendszer miatt kicsit érces a hang, de a közép dob még bent van, lehet hogy azt is kicserélem vmi kissebb ellenállásúra....
A chippet én mindenképpen megakarom csinálni, csak még nem tudom milyen eszközzel lehet ( BDM, vmilyen Flasher, mert nem kiforrasztós a buli ) ha normális progi kerül bele akkor nem hogy ártani nem fog neki, de megfog könnyebbülni a motor, és végleg elmúlnak a kisgázos lyukak, vacillálások A tiédben milyen vezérlõ van, nézted már?

e46-316i Elküldve: 2007-09-01 08:14 316i

Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne hogy próbálkozott-e valamelyikõtök chiptuningal 316-osnál? Az enyémen most van egy direktszûrõ, és egy sport dob, így valamivel javult az autózhatóság és a dinamika, de kívánna még a motor egy kis plusz üzemanyagot.... A direktszûrõ óta a pótlevegõpumpa szinte alig kapcsol be, és így az a zavaró hülye hang majdnem teljesen megszünt , és a városi közlekedésben tapasztalható torpanások, és lyukak is majdnem teljesen eltüntek
Az enyém egy 2003-as N40-es 1.6-os magyarországi, bosch dme 7-es vezérlõvel. Ha valaki már chippeltette, vagy van infója róla hogy milyen lehetõségek vannak ezzel kapcsolatban azt kérem ossza meg velem, mert sem BDM listában nincs a vezérlõ típus, sem egyéb OBDII remdszerû flasher-nél sem található ez a kocsi illetve vezérlõ

e46-316i Elküldve: 2007-08-24 08:19 316i

Sziasztok! Tegnap voltam szervízben, és berakattam az "átugrásgátló"-t.
27000.-ft ba került a korrekció, és kb másfélóra alatt kész is volt. Azt mondták hogy most már nem kell aggódnom a motor miatt, innentõl nem lehet vele probléma. A szerelõ srác állítása szerint ezek a motorok egyébbként probléma mentesek, csak erre a "pluszra" volt szükség, és a szervizek betartására. Na-ja, majd kiderül mennyire
Mégegyszer köszönöm az értékes hozzászólásokat, remélem most már csupa probléma mentes hozzászólást fpgok csak írni .....

e46-316i Elküldve: 2007-08-22 19:25 316i

Tib írta: Alig kell bontani, és kb 15.000 HUF.

Értem, és nagyon köszönöm Tib a jótanácsot, sokat segítettél!!! Ha ezt beépíttetem akkor van még vmi amire figyelnem kell majd pluszban a kötelezõ dolgokon kívül, vagy innentõl megbízhatok már a kocsiban és használhatom nyugodtan aggodalmak nélkül, és használhatom a magasabb fordulatszámtartományban, ahol van ereje ?
Mégegyszer nagyon köszönöm az értékes infót !!

e46-316i Elküldve: 2007-08-22 18:05 316i

Beszéltem a szervízzel, és kaptam is holnapra idõpontot, beépítik az átugrásgátlót....
Azért ez nagyon ciki szerintem!!!! Sokkal kisebb autógyárak visszahívási kampányban megoldják az ilyen elba...sokat a gyár költségére, míg a BMW az ügyféllel fizetteti ki a baki korrekciót, és még csak ki sem értesíti a jóhiszemû autótulajdonost (itthoni eladású kocsi) remélve hogy nem esik csorba a BMW NÉVEN !!! Ha mondjuk nincs ez a fórum és az ember nem szerez tudomást az ilyen dajokról mások tapasztalatából merítve akkor mi van, használjuk míg össze nem borul úgy 100ezer környékén !!?? Na ez a ciki sztem...
Remélem ezzel megoldódik a probléma, és utána nyugodtan tudom használni a kocsit, mert most nem sok bizalmam van benne. Egyébbként mennyi idõ kb míg ezt beépítik, mit bontanak hozzá, és mennyibe kerül, valaki mondja meg mire számíthatok, PLEASE :

e46-316i Elküldve: 2007-08-22 15:28 316i

Tib írta: Azt nézesd meg, hogy van-e beépítve láncvezetõ, vagy ha magyarországi, akkor kérdezd meg a szervízet, ott elvileg nyilván van tartva, mert ha nincs beépítve, akkor hajlamos átugrani, ezért a szervízek javasolják ennek a beépítését.

Köszönöm a tippet!! Az autó magyarországi (2003/2), úgy-hogy akkor elvileg motor és alv.szám alapján megtudják nekem mondani hogy van-e benne láncvezetõ? Azért egy ilyen márkánál elvárná az ember hogy ha ilyen gond lehet a kocsival akkor visszahívási kampányban kiértesítik az itthon vásárolt autók tulajait, és elvégzik térítésmentesen a korrekciót !
Eddig semmi jel nem utalt arra hogy rossz helyen állna a vezérlés, de most már egyre nyugtalanabb vagyok úgy-hogy mindenképpen telefonálok a szervízbe.....

e46-316i Elküldve: 2007-08-22 14:44 316i

Tano írta: Lehet hogy behúzva mentek vele?

Hali !
Természetesen elõfordulhat, de az elõzõ gazdija aki ujjonnan vette esküdött hogy õ nem....., és akkor igazából a másik oldalnak is így kellett volna járnia, de az meg tökszép volt. Elszinezõdés nem látszik semmi, és szerencsére a pofa csere óta jól müxik, ennél nagyobb bajom ne legyen vele.....
Viszont ez a vezérmûlánc dolog igegesít amiket olvastam, pl. URIZOLI beszámolójában is..... Ez azért baromi ciki egy BMW-nél sztem !! Most akkor merjem "nyírni", vagy ne !!?? Azért ez gáz hogy ezen kell agyalni...
« előző12következő »