e46-316i fórum hozzászólásai
« előző12következő »

e46-316i Elküldve: 2007-08-22 13:44 316i

Oldboy írta: Üdv!
Nekem még a Wallis-ban mondta egy szerelõ, hogy a 105 lovast leváltó, elsõ 115 lovas szériával voltak gondok, amit aztán tovább fejlesztetek,
gyakorlatilag ennek az utódja van az E90-ben.
( Motor számot nem tudok mondani.
Ami az 1,6-ot illeti én nyolc hónapig bírtam a három éves autómat.
Szép volt, meg minden, de a mostani 11 éves a tuti. )
Remélem azért nem vettem el a kedvedet. Sokan kezdték 1,6-tal.
Oldboy!

Helló! Köszönöm a hozzászólást ! Nem vetted el a kedven, de remélem az autó sem fogja ! Majd meglátjuk meddig "bírjuk" egymással.... ha nem fog kellemetlen meglepetéseket okozni akkor azért adok idõt neki hogy megszerettesse magát velem csak ezeket a szelep, vezérlmûlánc stb.... hisztiket hagyja ki, és akkor jóban leszünk asszem...
Ha van másnak is tapasztalata, és ötlete, jó tanácsa azt továbbra is szívesen meghallagatnám, akár a már említett motorkódommal kapcsolatban is, akár csak álltalánosságban.
Ja, és még annyit hogy a kézifék pofákat már cserélnem kellett, az egyik oldalon nem volt fékhatás a kézifékre, szétszedés után csodálkozva néztem hogy 15000km után miért van szétrepedezve a ferodol !!??
Viszont pozitívum hogy gyorsan, egyszerûen cserélhetõ....

e46-316i Elküldve: 2007-08-21 21:09 316i

Sziasztok !
Én kb két hete vagyok gazdija egy 2003-as 316i-nek. A fórumot immár negyedik napja olvasom, és egyre vegyesebb érzésekkel töltenek el a beszámolóitok,tapasztalataitok....
Ez az autó is a keletiblokknak szánt 1.6-os 85kw-os motorral szerelt verzió. A motor kódja N40B16AB. Több hozzászólásban is olvastam szelep, illetve vezérmûlánc hibáról. Ez minden 1.6-osra jellemzõ??? Mivel több féle motorkódu 1.6-os létezik, nem tudom mennyire parázzak tõle.
Nekem úgy tûnik ez a motor rendesen alultáplált üzemanyag bevitel terén, mert normál gázadáskor tétovázik inkább mint reagál, és reggel indítás után túl hamar éri el az üzemi hõfokot sztem. Arra gondolok hogy ez a benzin szegény keverék miatt lehet, ami pedig az EU4-es környezetvédelmi norma miatt van. Ez akár oka is lehet a szelepek idõ elõtti elhasználódásának (elégésének) is. Számomra elég idegesítõ a pótlevegõpumpa gyakori mûködése, és a hangja. Olyan hangot kölcsönöz a kocsinak, mintha kifújna valahol. Az autóban 15000km van garantáltan, és ez annyi is, mert ismerõstõl van aki ujjonan vette itthon.
Ha van olyan tippetek hogy mire vigyázzak vele, mire figyeljek oda azt megköszönném!! Fordulaton nem olyan gáz, de alul halott, nincs benne " M POWER " egy deka sem Az állandó magas tartományos üzemeltetés hosszabb távon nem nyírja ki túl korán, illetve nem ettõl lehetnek azok a vezérlés elugrásos bakik ? Amúgy nagyon raj az autó, kényelmes, gyönyörû, jól irányítható. Igazából a motor az egyetlen része amit eddig nem tudtam megszokni, megszeretni. Az ETK-t nézve erre a motorkódra nem hoz valvetronic-ot, másik1.6-osra meg igen, nincs az összes 4 hengeresben?? És a dupla vanoss-al mi a helyzet az van mindben vagy nincs?? Szóval röviden ennyi az elsõ benyomás róla. Akkor most mennyire megbízható az 1.6-os ( N40B16AB ) motor a tapasztalataitok, és egyébb infók alapján ??? Remélem nem löttem bakit vele....
« előző12következő »