elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-09-15 12:48 ELLOPTÁK!!!

njung írta:
njung írta: ELLOPTÁK AZ AUTÓNKAT! SEGÍTSÉGET KÉRÜNK!

Ma reggelre – 2015. febr.26. csütörtök 7h után vettük észre - ellopták a képen látható KRG-907 rendszámú 3-as fekete BMW autónkat Budapesten Zuglóban, a Nagy Lajos Király út és a Bonyhádi út csillaggarázsban (utcán) parkolt. Nem volt benne semmi privát dolog, irat, semmi. A napokban lett teletankolva benzinnel.

Rendőrségi feljelentést tettünk, az autót körözik.

Az autó – vagy alkatrészei – vélhetően feltűnhet a látóteredben, vagy BMW-s ismeretségi körödben.

Az autó adatai:

Rendszáma: KRG907 Első Nyilvántartásba vétel: 2007.04.16. Színe: 10Fekete
Gyártmánya: BMW Típusa: 390L Ker.leírása: 316I
Alvázszáma: WBAVA11020K015981 Motorkód: N45B16AA871H856

KÉREM SEGÍTSETEK megosztással, éber figyeléssel, észlelés esetén feljelentéssel.
Az autó a nevemen van, telefonszámom: (+36)30/8305769.

Megosztásokat szeretnék kérni a megtalálás reményében!
Reméljük, hogy a nyomravezetőnek kifejezhetjük hálánkat.

Köszönöm!

Junghausz Norbert







Sziasztok,

Úgy hozta a sors, hogy meglett az autó egy figyelmes pasi közbenjárásával.
Most következik a helyreállítás.
Köszönöm mindenkinek a támogatást!

Üdv,
N.


Aszta mindenit! Közel fél év után meglett, egyben?!
Ilyen csak a mesében van. Én azt hiszem az ilyen lopásoknál, hogy már fél nap múlva darabokban áll

Örülök, és kitartást a helyreállításokhoz.

elgeri Elküldve: 2015-09-15 12:46 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: Korábban tankoltam egy teli tank OMV MaxxMotion 95-ös üzemanyagot. Évente legalább 1x szoktam minőségi, prémium üzemanyagot tankolni, igaz nem teli tankot. Mindezt azért is tettem, mert a Nyékládházi OMV kúton ez a prémium anyag annyiba került, mint Tiszaújvárosban a Shell-nél a hagyományos 95-ös. Illetve rossz helyre álltam be, mert az ár miatt azt hittem ez a sima. De sajnos csak nálunk volt túl drága.

(Teszem hozzá az utóbbi 1 évben kb. 1x cirka 10 litert tankoltam a Shell-nél, holott korábban 6 évig csak ott tankoltam. Az utóbbi 1-2 évben Polgáron az Agip kúton tankoltam, ahol szintén MOL-os anyag van. Mivel város ártyával hétvégén 15Ft kedvezmény van. Alapjában véve már nem olcsóbb, mint Tiszaújvárosban, ami kicsit genóság, mert korábban, még ehhez képest is legalább 8Ft-tal volt olcsóbb. Azért szoktam át az Agip-ra, mert mióta a Shell-nél ez a Nitro nevezetű anyag van, megnőtt a fogyasztás és lomhább lett az autó. éehet csak a helyi kútnál, mert máshol nem tankoltam azóta Shell-t. Sajnos a 100-as Power racing is megszűnt, pedig az tényleg jó volt. Érdekes mert az Agip kútnál a natúr 95-nél nem tapasztaltam ilyet, jó a teljesítmány, jó a fogyasztás.)

Visszatérve a MaxxMotion 95-höz. Rendesen meg vagyok döbbenve. Korábban tankoltam már sima 95-öst az OMV-nél, és azt is jobbnak éreztem. Na de ez... Eddig is, ahhoz képest mekkora motor lapul az orrában, meglepően dinamikus volt. Ezzel meg, meg van táltosodva. Komolyan mondom nem lehet megállni, hogy ne nyomd neki oda. Ha az ember képes kultúráltan autózni, biztos jóval kevesebbet fogyaszt. Ha az egész tankot a saját nyugodt tempómban, vezetési stílusomban tudtam volna levezetni, több hosszú távval, akkor simán elmentem volna 950km-t. Én ennyire saccolom, de a 900 biztos meg van. Még így is meglepően jó, hogy hogy közlekedtem vele, és főleg városban. Még van a tankban több mint a negyede (negyed és a fél között van), és ~550km-t mentem eddig. Közel pontos a BC, nulláztam tankolásnál. Most 7,2-t mutat, ami ma váltott át 7,1-ről, de mondom nagyon nem bírok magammal.

Azt kell mondjam, ez egy jó üzemanyag. Régen a 100-as Shell Power racing-nél éreztem hasonlót, igaz ott hiába jártam vele óvatosan, nem tudott jobb fogyasztást hozni. Ezzel tudna, ha bírnám tartani a lábam.


negyed tank: 620km megtéve eddig. ezzel a stílussal, amit ezzel az anyaggal produkálok, simán jó még ez is.


715km és tegnap villant be a sárga LED. tehát még egy 100km benne van. hát ez marha jó ilyen stílus mellett. és fél tank óta csak helyben, kisvárosban vezetek. (van elég zebra aminél meg kell állni, még ha lámpa nincs is, meg kereszteződés.) úgyhogy jó a megérzés, ha normálisan hosszútávokat megyek, meg lett volna a 950km.
már most azon agyalok, hogy tervezzem, hogy kelljen az OMV kút felé menni


Ahogy említettem, utoljára nekem is mintha megtáltosodott volna. De most megint tankoltam rá (2/3-ad tankot), megint 95-ös MAX-ot, és már megint szar, vagyis hát nem kiemelkedő jó.

Lehet hogy OMVnél véletlenül az előzőhavi szállítmány volt extra-extra-extra minőségű

elgeri Elküldve: 2015-09-14 11:41 Polír

Sziasztok

Az önkényes bevezető, hogy kicsit kibeszéljem magamból:
Adott egy fehér Volvo, automata váltóval. Adott vagyok én. A Volvo mögöttem egy vasúti átkelőnél várakozva. Egyszer csak nem nyomta eléggé a féket (automatánál) és kissé meglök hátulról

Először nem is tudtam mi van, azt hittem én bambultam el és felengedtem a kuplungot, és az mozdította be kissé a kocsit. Kellett vagy 20 másodperc mire rájöttem, hogy hátulról értek hozzám.

Sajna betétlapot nem cseréltünk, mert baromira nem látszik semmi. Alámásztam, csomagtartót belülről néztem. Nem vagyok megnyugodva, de nem látszik semmi. Emiatt nem is akart adni papírt, max. rendőrt hívhattam volna, de erre a látszólag semmiségre valszeg ő is kiröhögött volna. (Pedig tudom, hogy a felszín alatt akár baj is lehet.)

Ez egyetlen dolog látszik, egy karc a lökhárító legalsó részén. Abban maradtunk, hogy legalább akkor azt polírozzuk le, tüntessük el. Egy-két napon belül elvileg keressük egymást, és nem messze van egy polírozó műhely, amit ismer / ajánl és akkor oda megbeszélünk egy randit.


A konkrét KÉRDÉSEIM:
Eddig sose foglalkoztatott a polírozás, mert nagy szükségem nem volt eddig rá, és tudatlanként kicsit félek tőle, hogy csak kárt tesz a festékben (vékonyítja, mikro-karcolja).
Mennyire van igazam, kell férni egy polírozóműhely munkájától? (Fóti a srác.)
Illetve ha csak azt a részt, a lökhárítót, illetve csak egy részét csináltatnám meg, akkor nagyon el fog ütni egymástól az érintetlen és a felfrissített rész?

Vagy éljek a lehetőséggel és akkor políroztassam fel az egészet?
Kérdem ezt úgy, hogy egyébként nem gondolnám, hogy szükség lenne bárhol máshol beavatkozásra.

elgeri Elküldve: 2015-09-10 10:10 manuális váltó

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
SP_323i írta:
Sky írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot


Helló,
van még egy opció az esetleges hibalistán: hidegen nem emel ki rendesen a kuplung.


Hali!

Arra azért nem gondoltam, mert gyak. 1 éves a kuplung szerkezet és ha jól emléxem akkor Sachs került bele.


Sztem váltómű olaj a hiba.Próbálj ki más félét.
De lehet,hogy nem kéne bántani,ha 4-5 km után már jó.




Volt mostanában olaj cserélve benne?! és ha igen milyen?


Nem volt olaj cserélve. Gyanaxom én is rá, hogy kezd elfáradni, mivel a melegedés megoldja. Ha olaj csere, akkor ugyan úgy kell, mint automatán, hogy a tábla színe szerint, vagy kézibe mindegy csak hajtóműolaj kerüljön?


vagy szerzel bele gyárit, vagy ha hallgatsz a tapasztalásokra, akkor ATF Dexron 2 vagy 3-at raksz bele. egyéb márkás manuális váltóolajjal akadni fog ugyanúgy.


Port a tanácsért kérdeztem, mert csak 1 éve vagyok kéziváltós, addig automata volt a vasban


Szia

Én nemrég cseréltem manuális váltóolajat:
BMW márkaszervizben vettem végül az olajat. Ők tudják mi kell a kocsidhoz, de rá is van ragasztva egy színes matrica a váltóra alulról. Nem olcsó, de manuálban csak 1-2 liter kell, én csakis gyárit vennék. Érdemes 2-3 decivel többet venni, mint maga a bolt mond, mert nekem kicsivel több ment bele. Elvileg nem nagy kunszt leereszteni, aztán a töltőnyílásig visszatölteni, bár nekem szerelő csinálta (miközben jól megnéztem).

Arra számíts, hogy lehet elég sokára szerzi be a szerviz az olajat. Nekem először azt mondták, vigyek tiszta flakont és pontosan kimérik nekem. Aztán pont elfogyott a nagy hordó, és hetekig várattak. Aztán rájöttek, hogy megszűnt az a kiszerelés (5L), így csak literenként, teljes flakont tudnak rendelni és eladni (kicsit drágábban). Szóval nem lehetetlen, de hajtsd őket

Nem biztos, hogy segít neked, de ez az első lépés szerintem is. Sok sikert!

elgeri Elküldve: 2015-09-09 09:36 Motorolaj

Apus írta: Sziasztok

7 hónapja vettem a nagy Ő-t.
238 ezer km van benne most tervezek olajcserét.
Eddig Castrol Edge 5w30 FST full synthetic olaj volt benne.
Unixnál tervezem a vételt és kérdezném hogy maradhat e ez vagy mást ajánlotok, nem eszi az olajat.
Olajszűrőből, ill levegőszűrőből milyen márkát ajánlotok ?

Köszönöm előre is


Szia

Szerintem is simán jó a Castrol Edge. Mindenki más olajmárkára esküszik, de saját és más tapasztalata is az, hogy a Castrol-ra nemigazán jellemző az olajcsipegetés.
Szűrökből pedig én MANN-t javasolnék, az enyémben légszűrőnél ez a gyári, az olajszűrő meg valami osztrák, de abba is dicsérni szokás a MANN-t.

A sorból ne feled majd el a pollenszűrőt sem. Szegényt sokan félvárról veszik, bár "viccesen" az a legdrágább.

elgeri Elküldve: 2015-09-03 12:30 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta: Korábban tankoltam egy teli tank OMV MaxxMotion 95-ös üzemanyagot. Évente legalább 1x szoktam minőségi, prémium üzemanyagot tankolni, igaz nem teli tankot. Mindezt azért is tettem, mert a Nyékládházi OMV kúton ez a prémium anyag annyiba került, mint Tiszaújvárosban a Shell-nél a hagyományos 95-ös. Illetve rossz helyre álltam be, mert az ár miatt azt hittem ez a sima. De sajnos csak nálunk volt túl drága.

(Teszem hozzá az utóbbi 1 évben kb. 1x cirka 10 litert tankoltam a Shell-nél, holott korábban 6 évig csak ott tankoltam. Az utóbbi 1-2 évben Polgáron az Agip kúton tankoltam, ahol szintén MOL-os anyag van. Mivel város ártyával hétvégén 15Ft kedvezmény van. Alapjában véve már nem olcsóbb, mint Tiszaújvárosban, ami kicsit genóság, mert korábban, még ehhez képest is legalább 8Ft-tal volt olcsóbb. Azért szoktam át az Agip-ra, mert mióta a Shell-nél ez a Nitro nevezetű anyag van, megnőtt a fogyasztás és lomhább lett az autó. éehet csak a helyi kútnál, mert máshol nem tankoltam azóta Shell-t. Sajnos a 100-as Power racing is megszűnt, pedig az tényleg jó volt. Érdekes mert az Agip kútnál a natúr 95-nél nem tapasztaltam ilyet, jó a teljesítmány, jó a fogyasztás.)

Visszatérve a MaxxMotion 95-höz. Rendesen meg vagyok döbbenve. Korábban tankoltam már sima 95-öst az OMV-nél, és azt is jobbnak éreztem. Na de ez... Eddig is, ahhoz képest mekkora motor lapul az orrában, meglepően dinamikus volt. Ezzel meg, meg van táltosodva. Komolyan mondom nem lehet megállni, hogy ne nyomd neki oda. Ha az ember képes kultúráltan autózni, biztos jóval kevesebbet fogyaszt. Ha az egész tankot a saját nyugodt tempómban, vezetési stílusomban tudtam volna levezetni, több hosszú távval, akkor simán elmentem volna 950km-t. Én ennyire saccolom, de a 900 biztos meg van. Még így is meglepően jó, hogy hogy közlekedtem vele, és főleg városban. Még van a tankban több mint a negyede (negyed és a fél között van), és ~550km-t mentem eddig. Közel pontos a BC, nulláztam tankolásnál. Most 7,2-t mutat, ami ma váltott át 7,1-ről, de mondom nagyon nem bírok magammal.

Azt kell mondjam, ez egy jó üzemanyag. Régen a 100-as Shell Power racing-nél éreztem hasonlót, igaz ott hiába jártam vele óvatosan, nem tudott jobb fogyasztást hozni. Ezzel tudna, ha bírnám tartani a lábam.


placebo


jó együttes.
biztos azért írtam ennyit róla. meg mire érted? az egészre? én tudom mit érzek, de még a párom is észre vette, pedig neki fingja nincs mit tankoltam, vagy hol. kár, hogy nincs ismerős, akinek van padja és ingyenbe lemérné. én komoly összeget fel mernék tenni., hogy 3-3 mérés alapján sima 95 Shell és a 95 OMV MaxxMotion között jelentős különbség lenne. és ezt tök komolyan mondom. érzem az autó viselkedését. általában a nagy melegeket, ahogy locsolják fel az utat és hatalmas a pára, meg szokta érezni, és most még az sincs. meg amint látod, más si tapasztalja. biztos mindenkinél placebo.



Jó dolog, ha valami örömet okoz az embernek, pláne ha többet fizet érte.
Lehet nem láttad, de készült erről egy film. Ott megmérték padon ezeket az üzemanyagokat különböző motorokkal. Sajnos csak a fejlett motoroknál jelentkezett teljesítmény plusz.
Akkor lassan meglesz a 30d is gyorsulásban


hát azért az N-s motorokat nem mondanám fejletlennek. már a 40d is meg van. most olyat keresek, akinek nívósabb sport autója van.

szerk.: amúgy tök mindegy , hogy mit mondasz, vagy mondtok. lehet eddig tankoltam csak nagyon szar 95-öst, mert ugye itt kelet Mo.-ban még az is szaride még a szartól is szarabbat hoznak, itt az ember is büdösebbet szarik, de igenis érezni a különbséget. ez nem placebo. és akkor eddig a szar üzemanyaggal tudtam mit tud az autó, akkor ezek alapján is saccolható mit tud ezzel. az most tök mindegy, hogy gyárilag is ezt tudná. oké legyen. akkor is jó!


Viccet félretéve, kb. 2-3 hete én is jobbnak érzem a kocsim.
Nem lehet hogy valami az időjárással függ össze? Mondanám, hogy lehűlt kissé az idő, de azért ez pont nem volt igaz ezen a hétvégén.


pont ezt írtam le, hogy általában dög melegben, meg még pára is volt a locsolások miatt az úton, és még így is jó volt. természetesen ha hűvösebb van, 15-20 fok, úgy érzem azt szereti igazán. nem. hangsúlyozom, hogy NEM! nem azért jónak, mert bebeszélem, hanem mert így van. már a sima OMV-is jobb volt, mint amit máshol tankoltam, holott ugyanaz a beszállító. most jön a placebo téma. aztán meg kitudja melyik kút mit csinál, esetleg a szomszéd tartályból hígít E85-tel, vagy bármi. érdekes anno tankoltam aShell 95 V-Power-ből. mondjuk az lenne a 95 MaxxMotion megfelelője. na az rosszabb volt mint a sima. pedig drágább volt, meg V-Power (jah lehet csak fejlettebb V motoroknál jó? ). akkor nem képzelődtem? nem volt placebo. minden ember más. valaki jobban ért a zenéhez jobb füle van. én meg ezeket a dolgokat jobban érzem. azt sem hiszik el, hogy nem lehet hallani, ha egy autó automata váltós. pedig eléggé jellegzetes. lehet valakinek nem, nekem igen. ugyanúgy mint hang alapján kb 90%-os találati aránnyal tudom, hogy épp milyen autó, mely konszern motorjával jön mögöttem, ha sétálok.
az az érdekes, hogy itt minden kis szarra, neszre, zörejre, torpanásra, szusszanásra papot kiált mindneki, amikkel nagyon nem is kéne foglalkozni. persze ha valaki érzi, hogy az adott üzemanyagtól más az autó, az hazudik, placebo, stb.
én attól tudom mi van, és mert mást állít bárki, nekem attól nem lesz rosszabb.


Én abszolút hiszek neked!

A saját jelenlegi példámat nem értem igazán, hogy nekem most mitől lett jobb, mert mindig a 95-ös MAX-ot töltöm. Talán utolsó előtti az más kútnál volt, de ebben sem vagyok biztos. Meg volt épp most egy szervizelésen, de épp nem csináltak semmi olyat nálam, ami ezt befolyásolhatná (váltó, difi olaj + izzó csere, plusz rá lett nézve géppel, de semmi nem lett benne állítva, módosítva).

Na mindegy, most én is örülök, csak attól félek, hogy ahogy jobb lett, úgy vissza is fog romlani

Áh, még eszembe jutott valami, csakis az én esetemre vonatkozóan:
Az állandó kis távú, városi, sokat lámpánál állós használat után, pont a szerelőhöz jövet-menet, mentem vele kétszer majdnem autópályás tempót, kicsit hosszabb szakaszon. Nálam lehet, hogy ez a kis megemelkedett (de most sem nyúzott) üzemi állapot tett jót. Ami érthető is lenne!

elgeri Elküldve: 2015-09-03 11:42 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta: Korábban tankoltam egy teli tank OMV MaxxMotion 95-ös üzemanyagot. Évente legalább 1x szoktam minőségi, prémium üzemanyagot tankolni, igaz nem teli tankot. Mindezt azért is tettem, mert a Nyékládházi OMV kúton ez a prémium anyag annyiba került, mint Tiszaújvárosban a Shell-nél a hagyományos 95-ös. Illetve rossz helyre álltam be, mert az ár miatt azt hittem ez a sima. De sajnos csak nálunk volt túl drága.

(Teszem hozzá az utóbbi 1 évben kb. 1x cirka 10 litert tankoltam a Shell-nél, holott korábban 6 évig csak ott tankoltam. Az utóbbi 1-2 évben Polgáron az Agip kúton tankoltam, ahol szintén MOL-os anyag van. Mivel város ártyával hétvégén 15Ft kedvezmény van. Alapjában véve már nem olcsóbb, mint Tiszaújvárosban, ami kicsit genóság, mert korábban, még ehhez képest is legalább 8Ft-tal volt olcsóbb. Azért szoktam át az Agip-ra, mert mióta a Shell-nél ez a Nitro nevezetű anyag van, megnőtt a fogyasztás és lomhább lett az autó. éehet csak a helyi kútnál, mert máshol nem tankoltam azóta Shell-t. Sajnos a 100-as Power racing is megszűnt, pedig az tényleg jó volt. Érdekes mert az Agip kútnál a natúr 95-nél nem tapasztaltam ilyet, jó a teljesítmány, jó a fogyasztás.)

Visszatérve a MaxxMotion 95-höz. Rendesen meg vagyok döbbenve. Korábban tankoltam már sima 95-öst az OMV-nél, és azt is jobbnak éreztem. Na de ez... Eddig is, ahhoz képest mekkora motor lapul az orrában, meglepően dinamikus volt. Ezzel meg, meg van táltosodva. Komolyan mondom nem lehet megállni, hogy ne nyomd neki oda. Ha az ember képes kultúráltan autózni, biztos jóval kevesebbet fogyaszt. Ha az egész tankot a saját nyugodt tempómban, vezetési stílusomban tudtam volna levezetni, több hosszú távval, akkor simán elmentem volna 950km-t. Én ennyire saccolom, de a 900 biztos meg van. Még így is meglepően jó, hogy hogy közlekedtem vele, és főleg városban. Még van a tankban több mint a negyede (negyed és a fél között van), és ~550km-t mentem eddig. Közel pontos a BC, nulláztam tankolásnál. Most 7,2-t mutat, ami ma váltott át 7,1-ről, de mondom nagyon nem bírok magammal.

Azt kell mondjam, ez egy jó üzemanyag. Régen a 100-as Shell Power racing-nél éreztem hasonlót, igaz ott hiába jártam vele óvatosan, nem tudott jobb fogyasztást hozni. Ezzel tudna, ha bírnám tartani a lábam.


placebo


jó együttes.
biztos azért írtam ennyit róla. meg mire érted? az egészre? én tudom mit érzek, de még a párom is észre vette, pedig neki fingja nincs mit tankoltam, vagy hol. kár, hogy nincs ismerős, akinek van padja és ingyenbe lemérné. én komoly összeget fel mernék tenni., hogy 3-3 mérés alapján sima 95 Shell és a 95 OMV MaxxMotion között jelentős különbség lenne. és ezt tök komolyan mondom. érzem az autó viselkedését. általában a nagy melegeket, ahogy locsolják fel az utat és hatalmas a pára, meg szokta érezni, és most még az sincs. meg amint látod, más si tapasztalja. biztos mindenkinél placebo.



Jó dolog, ha valami örömet okoz az embernek, pláne ha többet fizet érte.
Lehet nem láttad, de készült erről egy film. Ott megmérték padon ezeket az üzemanyagokat különböző motorokkal. Sajnos csak a fejlett motoroknál jelentkezett teljesítmény plusz.
Akkor lassan meglesz a 30d is gyorsulásban


hát azért az N-s motorokat nem mondanám fejletlennek. már a 40d is meg van. most olyat keresek, akinek nívósabb sport autója van.

szerk.: amúgy tök mindegy , hogy mit mondasz, vagy mondtok. lehet eddig tankoltam csak nagyon szar 95-öst, mert ugye itt kelet Mo.-ban még az is szaride még a szartól is szarabbat hoznak, itt az ember is büdösebbet szarik, de igenis érezni a különbséget. ez nem placebo. és akkor eddig a szar üzemanyaggal tudtam mit tud az autó, akkor ezek alapján is saccolható mit tud ezzel. az most tök mindegy, hogy gyárilag is ezt tudná. oké legyen. akkor is jó!


Viccet félretéve, kb. 2-3 hete én is jobbnak érzem a kocsim.
Nem lehet hogy valami az időjárással függ össze? Mondanám, hogy lehűlt kissé az idő, de azért ez pont nem volt igaz ezen a hétvégén.

elgeri Elküldve: 2015-09-01 16:52 Üzemanyag minõsítés és átverések!

[quote="tusi_"]
nickname írta:
tusi_ írta: Tankoltam en is a 95 V Motion-t es sokkal jobb, mint a Shell 95 Nitro, plane mint a Fuel Save, az egy szemet. De a V-Motion is messze elmarad az Osztrak vagy Nemet benzintol.
Ha megyek haza Magyarorszagra, akkor mindig Osztrakoknal tankolok, mert 15 Centtel olcsobb, mint Nemetorszagban.
Augusztusban voltam Mo-n es sajnos tankolnom kellett, mert az Osztrak le kifogyoban volt. Nahat azok utan csalodas. Az Osztrak Jettel felmentem 5-ben 3 szemellyel emelkedora, mig a Motionnal mar csak 4 ben sikerult ugyanez. Szemelyk ugyanazok voltak es merheto hizas nem volt
Sehllel hagyjuk, ez borzalom. Sajnos teletankoltam vele kocsit, mar alig varom hogy kifogyjon...


Idézet:
Az szar ügy mert a MAXX Motion az színtiszta osztrák üzemanyag, itthon semmit nem tudnak vele manipulálni, mert az átfejtés is teljesen zárt láncú.






OMV-t meg nem probaltam itt, Jet-nel tankolok, vagy ARAL-nal (Nemet BP).
Nemet/Osztrak anyaggal 5.8-6 korul fogyaszt, otthon 6.4 korul mindegyikkel. Persze nem ugyanazok az utak, de azert szvsz jelentos a kulonbseg. Plane az erzet. Inkabb alacsony fordulaton jon elo, sokkal jobban megugrik kis pedal poccintesre is.



Erről az "alacsony fordulatról" jut eszembe, hogy nekem is szokott olyan érzésem lenni, hogy túlságosan bekopog a motor alacsony fordulatról emelve - erről már beszéltünk. Na én is azt érzem, hogy mintha a benzintől függne. Én mindig OMV-ben tankolok, de nem járok külföldre. Először sima 95-öt, aztán kipróbáltam a MAXX-ot (azóta is csak azt - nem megyek sokat, nem nagyon releváns az ár különbség), és mintha sokkal ritkábban kopogott volna be (és mintha fürgébb is lenne). De aztán csak alkalmi az örömöm, mert hol erősebben érzem ,hol gyengébben, de mindig a tankolás után változik (majdnem üres tankot teletöltve). Szóval szerintem a MAXXból is néha jó, néha nem

Azért nem teljesen értem, hogy a XXI. században ezt hogy engedhetik meg mint a gyártók / forgalmazók, mind a hatóságok. (Bár persze csak költői a kérdésem.)

elgeri Elküldve: 2015-08-28 17:38 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a kiskunfélegyházi VanAutó kereskedésel?
Érdekelne mások véleménye is a korrektségükről, autóiról, a magamét most azért nem írom le, hogy ne befolyásoljak senkit semilyen irányba.
Köszi,
bye:hil



Szia

Majd a végén meséld el nekünk, te hogyan jártál velük!

elgeri Elküldve: 2015-08-18 19:09 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Pocses írta:
kukoricatolvaj írta: Sziasztok!

Potenciális BMW vásárló vagyok. Első autó vásárlása előtt állok. Mindenképpen e46-os, és lehetőleg benzinest szeretnék venni. A mondandóm végén majd, linkelek egyet, és tisztelettel megkérem a tőlem ehhez jobban értőket, hogy mondjanak az autóról pár szót. Reális a kilométer? Ugye ez az 1.8-as motor? Általánosság minden véleményt, észrevételt szívesen veszek és megköszönök.
Előre is köszönöm!
És további szép napot kívánok mindenkinek!

Üdv: R.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-9239100


Szia!

Nagy falusi murvás kereskedő árulja, így nem kicsi a "macskazsák" mindenképp vigyél magaddal hozzáértőt aki lapitopival vágja a témát meg amúgy is. (egyedül semmiképpen sem) A motor mint láthatod 1.6-os. Szerintem a km óra állása felejtős, bratyeszom vasában 230ezer körül van és így néz benne ki a kormány, bár ugye ez mindig nagy dilemma itt fórumon. (kopottság)
Remélem megtalálod mihamarabb álmaid E46-osát, nekem Pöstön nem sikerült, nagy csodákat láttam nem keveset...

Üdv.: Pocses


Ha jól látom, akkor itt már eleve nem eredeti a kormánybőr.
Persze ettől még megérheti az árát, csak ez szúrt szemet a fentebbi példát olvasva.

elgeri Elküldve: 2015-08-18 13:10 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

p1tyeszka írta:
lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Ismerek valakit aki be tud szerezni mindent. Legalábbis eddig mindent tudott amit kértem. Ért hozzá, rugalmas és felettébb korrekt! (szerintem)
Amúgy ahogy a többiek írták: syntrax-difi, transmax-szervó


Csak egy kis tapasztalat:
Most, 90e km-nél cseréltettem manuális váltó olajat, mert egy már kijavított hiba miatt kicsit hiányzott belőle, és akkor ráöntés helyett, már cserét kértem. Sőt, ha már váltóolaj, akkor hátsó diffi olajat is. Persze mindet gyárira.

Persze ránézésre nem mondható meg precízen az olaj minősége, de mindkettőre azt mondták a szerelők, hogy ránézésre, tapintásra olyan jók voltak, mintha a dobozból most öntenénk ki.

Előtte sokat filóztam, hogy higgyek a gyári örök életű matricájának, vagy hallgassak a néphiedelmekre.
Végül is nem bántam meg a cserét - nyugodtabb vagyok, de valószínű, akkor se lett volna semmi baj, ha marad az eredeti.

További szép napot mindenkinek!

elgeri Elküldve: 2015-08-17 16:33 316 1.6 motor

gabmw írta: Szervusztok!
Remélem, hogy jó helyre írom a kérdésem, végül is ez motor probléma...
Jelenleg az a gond, hogy reggel beindítás után 2-4 mp múlva a motor leáll. Amennyiben gázt adok, akkor meg azonnal. Ezt eljátszhatom vele akár 5-6 alkalommal is, azonnal indul, de nem megy egy métert sem. Azt mondta valaki, hogy immobiliser gond lehet (!?). A szervíz ledek fölött van egy kis óra-szerű piktogram, ami szerintem ezelőtt nem volt ott. Szóval már egy hete beteg. Lehet, hogy a következő gond nincs összefüggésben ezzel, de volt (van)olyan baj vele már 2 hónapja, hogy indítás után ingadozó és gyenge volt a fordulatszám, kb 10 mp-ig. Aztán minden rendben volt.
Köszönöm, ha valaki segít, hogy merre induljak a megoldással??
üdv.



Szia

Érdekes, ehhez hasonló hibákat olvasok pár hete mindenhol
Errefelé az egyik márkatárs azt hiszem szivattyút, vagy mit említett hibajavítás gyanánt. De ez sajna csak egy ötlet a sok közül.

Meg is találtam a bejegyzést:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...40069#p111

elgeri Elküldve: 2015-08-11 12:08 Nem tudom mi a baja az autómnak

Pada87 írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Akkor én most pánikolhatok? Nekem indítás után van, hogy leáll az autó és igencsak ugrál a fordulat 500 és 1000 között ( az előző probléma .. amit leírtam )


Igen! Számomra jogos a pánikod
Sok siket a megoldásához!

elgeri Elküldve: 2015-08-11 12:03 Autómata váltó hibakód

nagyiii írta:
viktor írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
nagyiii írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta: Hi.
Pár napja vettem észre,hogy a váltó lejtőnek lefele,motorféknél 1000 és 1500-as fordulat közt ugrál. Mi baja lehet,vagy ez normális?
Előre is köszönöm a segítségeteket.


oda vissza váltogat a váltó. nem tudom normális-e ez így, igazából megmagyarázni meg tudnám de nem kéne ilyennek lennie szerintem. lehet egy váltó szoftver frissítés ráférne.



Az talán nem is olyan nagy gond,menyibe kerül egy szoftver frissítés és hol tudom megcsináltatni?


Tempomat 1600-1800as fordulatnàl is ugràl?


Nincs tempomat,de szerintem ott már nem ugrál.de még megfigyelem.


1600-as fordulatnál is csinálja,1600-ró kb 1750 ig ugrál fel, kb fél centit és egyre lejjebb ahogy lassul a motorféknél.


Szoftver frissítést elsőnek ha nem múlik el, Wandler hiba!


azért egy váltóolaj cserét kipróbálnék a Wandler csere előtt, de csak váltó SW refresh után, ha nem javul. váltóolaj csere sem annyira olcsó, de Wandlertől igen.


Váltóolaj csere megvolt,akkor valószínű,hogy wandler lesz?


ezt nem írtad. akkor újabb kérdés. a váltóolaj csere előtt is csinálta?


Sajnos ezt nem tudom mert most vettem az autót és egyből kicseréltem minden olajat.
de olajcsere előtt eléggé érezni lehetett a váltásokat,kicsit most is érezni.



na ezért lenne jó, ha valaki kérdez valami hiba miatt, akkor részletesen leír mindent, és akkor sok felesleges kommentet elkerültünk volna.
így megint a kérdés, hogy a szűrűt cseréltek-e a váltóban. megfelelő mennyiségű és minőségű olaj került-e bele? nem kizárt, hogy tényleg a Wandler lesz a ludas, de jobb végig menni fokozatosan, ne verd magad felesleges költségbe. az a bibi egy váltó specialista sem garancia, nekik általában az a lényeg, minél drágább munkájuk legyen. tisztelet a kivételnek.


Igen,volt szürő csere is MANN szűrő,Liqui Moly olaj,kicsit kevesebb mint 5 liter jött le és annyi is ment vissza.



Hát, én nem mertem volna beleönteni a likvidmolyt.



Nem jó olaj L moly?


LM motorolajnak sokan ajánlják, nem lehet vacak.
De úgy tudom váltóba CSAKIS EREDETI BMW VÁLTÓOLAJAT szabad tenni, SEMMI MÁST. Komolyan
Tudom, sokkal drágább

Én is most vagyok egy manuál olaj csere előtt.
Én sehonnan máshonnan nem tudtam megnyugtatóan beszerezni, csak a márkakereskedésből. Ők is egy hónapot vacakoltak vele (méretbeli kiszerelés változás volt a piacon, talán most már gyorsabb lenne), közben én állandóan hívogattam őket. Ma szóltak végre, hogy mehetek érte.

elgeri Elküldve: 2015-08-11 11:52 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Arany igazságokat írsz De az emberi lény már csak ilyen, teljesen jól megfogalmaztad

(Fogyasztások városban magas (azon kívül ideális), de te magad írtad régebben, hogy ezzel a motorral rokonod is így járt. Pöcre indul, fordulatot jól tarja, leállni sosem állt le - akkor az agyam is leállna )