ember84 fórum hozzászólásai

ember84 Elküldve: 2014-01-11 19:33 Rugócsere

Nekem Eibach van BOGE gátlókkal,és tuti!!!!

ember84 Elküldve: 2014-01-11 19:01 Mi lehet a baj?

Kicseréltem az el. kiseg fűtést,meg a kiseg vizpumpát.Motorvezérlő kiseg. fűtés hibakódot dob,de nem lehet törölni.Mitől lehet?

ember84 Elküldve: 2014-01-11 08:50 Rugócsere

Az komoly gondot okoz,mivel igy nem vasarlod meg az en gyariaimat!Viccet felreteve,ugy fog kinezni,mint egy motorcsonak,amugy nem lessz gond

ember84 Elküldve: 2014-01-10 12:24 Rugócsere

Üdv szakik!
Ki tudná megmondani,hogy e46-ba dupla sárga csík jelzésű hátsó rugómihez jó?milyen motoros és kasztnis e46-hoz??Köszi,ha valaki ennyire vágja!!

ember84 Elküldve: 2014-01-06 17:13 Tolató radar

Neo954 írta:
YELLOW írta:
vk92 írta: Sziasztok!Tele a hócsukám a tolvajokkal!!!!!!!!!!!!!!!!!Amint megcsinálom a PDC szenzorok pótlását amit sikeresen ellopnak a kocsimból rá egy-két hétre újra kilopják.Hogy lehetne megoldani hogy ne tudják a műanyag sínnel együtt kipattintani?Félek ha beragasztom akkor nagyobb kárt tesznek ezek a férgek.....

Attila


beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére, ami éjjel is lát. aztán amikor otthagyod az autót akkor felvétel indul oszt rögzít. ha van kép, a rendőrség könynebben megtalálja. többet nem fog lopni, remélhetőleg. olyanról is tudok, aki panelból abléakból figyelteti az autót. igaz nem is akármiylen kamerával, kicsit beteg a dolog, de hatásos neki.
illetve a másik. egy jóü kis ötlet. esztergáltatsz a megtévesztésig hasonló szenzort, vagy vakdugót. esetleg szerzel direkt rosszat, és azt rakod be.
én gyanítom visszatérő kuncsaftról van szó, és mivel mindig megcsináltatod, így biztos forrás vagy neki. egy párszor majd nem tud elvinni semmit, lehet megunja.


Szia!

Ezt kiteszed a hátsószélvédőre!


Egy termosz kávé meg egy baseballütő!
Te figyelmeztetted!

Üdv.:Neo


Szerintem lesd meg,mikor jön,hadd áljon neki,aztán kapd el és nagyon-nagyon verd meg.Fejére kicsit jobban vigyázz,de mondjuk a kezeit,amivel kilopja,verd szilánkosra.Meglásd,többet nem lop!

ember84 Elküldve: 2014-01-03 19:36 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

gerencsert írta:
Pocses írta:
gerencsert írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
gerencsert írta: Sziasztok márkatársak!

Látom az én kérdésem volt az utolsó ebben a fórumban, de ismét kérdeznék Még mindig e46 325i Touring-om van (2002). Amit előzőleg vettem hozzá felniket, kiderült, hogy mégsem lennének jók alá 8Jx18 ET35 Alutec alufelnik voltak, de rossz volt az agyátmérőjük, ezért visszavittem a srácnak.
Most újból keresgélnem kell, és találtam is egyet ami tetszik, de kérdéses, hogy elfér-e még alatta? 8.5Jx18 ET48 lenne 225/40 R18-as gumikkal! Ez így szerintetek még elfér?

Üdvözlettel: Tamás


Igen, elfér.


azt mondod nem volt jó az agy átmérő. BMW-re árulta? ha igen, akkor annyi, hogy E39-re való, amihhez 4db tehermentesítő gyűrű kellett volna, amit kb 2ezerből megesztergálnak, savállóból kicsit drágább. viszont az ET35 meg nem stimmel E39-nek. akkor viszont lehet hogy fosvágen transporterre való volt, az alutec is árulkodhat, mert szeretik hazsnálni hozzá. ugye a transporter lyukosztása egyezik a BMW-vel. nem mindegyik, de valamelyik igen. hmm...
a másikra kérdésre megkaptad a választ.


Tano! Nagyon szépen köszönöm gyors válaszodat. Akkor ezek szerint nyugodtan megvehetem, ha úgy alakul.

YELLOW! Igen, úgy árulta a srác, hogy BMW 3-as sorozaton volt fent. Az egyik haverjáé volt állítólag. Ezért is mertem megvenni kb. 1,5 hónapja. Csak ma jutottam el odáig, hogy megnézzem egyáltalán jó-e az én autómra. Láss csodát: 5x110-es, ET35-ös, agyátmérő 70 mm!!! Ez abszolút nem BMW-re való. Nem tudom, hogyan sikerült ezt így összehoznia a srácnak, de rendes volt és úgy néz ki, hogy vissza fogom kapni a pénzemet, mivel ő cseszte el


Szerintem így is "simlis" a srác!
Amit + legközelebb veszel, azt ott helyben próbáld fel mind a 4et, abból baj nem lehet.


Lehet! De legalább hajlandóságot mutat, hogy kifizesse a felniket (visszavásárolja). Sajnos amiket most néztem, azokat sem fogom tudni ott helyben felpróbálni, mivel messze van, ezért valószínűleg futárral fog majd érkezni. Ezeket mástól venném amúgy, nem ugyan attól a sráctól. Ezért is érdeklődök itt tőletek, hogy mennyire férne el az én autóm alatt ezekkel a paraméterekkel, nehogy most meg azzal legyen gondom, hogy nem fér el alatta rendesen vagy pedig nem tudom tőle rendesen kitekerni esetlegesen a kormányt.


Szevasz!Még szép,hogy visszaadja a pénzed!Ha egyszer átvágottAmúgy ki ez itt kanizsán??Ha nem adja vissza elkérem neked

ember84 Elküldve: 2014-01-03 19:26 Futómû és hibái

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.



Szia!
Nekem nagyon furcsa ez a futómű problémád!Ha kicserélted az egész futóműved,mindenhol mindent átnéznek,és még mindig jó minden,de te instabilnak érzed a kocsit.És ha ezen felül jó a kormányműved,semmi nem lehet rossz,persze a gumik is beleszólnak,de egyik gumival instabil,másikkal atom stabil?Egy Boge csillapító 20 rugó a kocsidhoz,és az jó márka!Sztem már bemagyarázod,hogy baja van a kocsinak!

ember84 Elküldve: 2014-01-02 21:11 Gumi

YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Sziasztok!
8 col széles,17 es felnin hogy áll a 245/40-es gumi?Nem kevés a 8 col hozzá?Befér ez hátra a 20 d-be 35-ös ET-vel?Eibach-3cm van az autó alatt!Köszi!!


így fog állni pont, éppen elfér a gyári ívnél, ha meg van pakolva is, vagy van még kép a galériámban.






Uhh köszi,neked is Eibach-od van?Amúgy jobb hátul a 245-ös mint a 25-ös?Érzel különbséget?


nekem nincs ejbakkom. -35mm van.
jobban tapad az tény, bár ha nem jó a vízelvezetése a guminak, akkor a szélesebb könnyebben megúszik. meg 225-tel már nagyon bent lenne, akkor mehetne kisebb ET is. amúgy én speciel mást nem veszek észre, hogy jobban fogyasztana vagy ilyesmi. nekem míg nem volt autóm, sőt, amikor 2003-ban jogsit csináltattam, akkor is épp azt beszéltük egy sráccal, hogy nekem iylen gumi páros kombó kell.


Akkor köszi a tanácsokat,tapasztalatokat!

ember84 Elküldve: 2014-01-02 20:57 Gumi

YELLOW írta:
ember84 írta: Sziasztok!
8 col széles,17 es felnin hogy áll a 245/40-es gumi?Nem kevés a 8 col hozzá?Befér ez hátra a 20 d-be 35-ös ET-vel?Eibach-3cm van az autó alatt!Köszi!!


így fog állni pont, éppen elfér a gyári ívnél, ha meg van pakolva is, vagy van még kép a galériámban.






Uhh köszi,neked is Eibach-od van?Amúgy jobb hátul a 245-ös mint a 25-ös?Érzel különbséget?

ember84 Elküldve: 2014-01-02 19:43 Gumi

Sziasztok!
8 col széles,17 es felnin hogy áll a 245/40-es gumi?Nem kevés a 8 col hozzá?Befér ez hátra a 20 d-be 35-ös ET-vel?Eibach-3cm van az autó alatt!Köszi!!

ember84 Elküldve: 2013-12-31 16:07 Autóvásárlás

Üdvözlet!
Megérheti ez a pénzét?Mondjuk ha megnézném,elvinném egy specialistához!http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-6225430

ember84 Elküldve: 2013-12-27 23:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta:
bmw320d4 írta:
ember84 írta:
sbalazs22 írta:
ember84 írta: Instrument cluster: TOG
Ez a hiba nálam,valakinek ötlete?Köszönöm a segítő infókat!!


Ezt mi írta ki diag vagy óracsoport?Ha diag jó lenne egy hibakód.


Diag!Inpa-val ha belépek a Body-n belül az instrument cluster-be,ez van a hibatárolóba,most nem tudom a kódot,meert kitöröltem,majd ha visszaqjön.Viszont instrument clusteren belül ha a thermal oil level ECU statust nézem,akkor a tog niveau mittel 1 érték mindig nagyon magas,felkiáltójellel,továbbá Reda status-t nézve az Outside temperature/ADC value/piros mezőben van mindig,olyan 8-9 körül van az érték!

Tudna valaki ebből megfejteni valamit??Ez elég magas labdának tűnik nekemKöszönöm márkatársak!!


Rossz az olajszint szenzorod.


Köszönöm szépen!!


Akkor ezekben olajhőfok jeladó nincs is?Valamikor valakinek az univerzélis diagja azt írta ráAkkor ezek szerint szint jeladó!!

ember84 Elküldve: 2013-12-27 23:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
ember84 írta:
sbalazs22 írta:
ember84 írta: Instrument cluster: TOG
Ez a hiba nálam,valakinek ötlete?Köszönöm a segítő infókat!!


Ezt mi írta ki diag vagy óracsoport?Ha diag jó lenne egy hibakód.


Diag!Inpa-val ha belépek a Body-n belül az instrument cluster-be,ez van a hibatárolóba,most nem tudom a kódot,meert kitöröltem,majd ha visszaqjön.Viszont instrument clusteren belül ha a thermal oil level ECU statust nézem,akkor a tog niveau mittel 1 érték mindig nagyon magas,felkiáltójellel,továbbá Reda status-t nézve az Outside temperature/ADC value/piros mezőben van mindig,olyan 8-9 körül van az érték!

Tudna valaki ebből megfejteni valamit??Ez elég magas labdának tűnik nekemKöszönöm márkatársak!!


Rossz az olajszint szenzorod.


Köszönöm szépen!!

ember84 Elküldve: 2013-12-27 19:47 Motortartó gumibak

anubisz írta:
ember84 írta:
ute107 írta:
ember84 írta: De jo lenne,ha lenne youtube-n 20d motortarto csererol video.azon gondolkozok hol emeljem a motort,az olajtekno nem jo valasztasnak tunik


Nagyon cumi meló. Én is inkább elvittem szervízbe. 6e Ft-ért megcsinálták.



Inkább a megemelése körülményes,nem?

Hátha elreped valami,és mindjárt 200 ezer lesz a rezsi


Inkább viszem a szerelőhöz

ember84 Elküldve: 2013-12-27 19:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

sbalazs22 írta:
ember84 írta: Instrument cluster: TOG
Ez a hiba nálam,valakinek ötlete?Köszönöm a segítő infókat!!


Ezt mi írta ki diag vagy óracsoport?Ha diag jó lenne egy hibakód.


Diag!Inpa-val ha belépek a Body-n belül az instrument cluster-be,ez van a hibatárolóba,most nem tudom a kódot,meert kitöröltem,majd ha visszaqjön.Viszont instrument clusteren belül ha a thermal oil level ECU statust nézem,akkor a tog niveau mittel 1 érték mindig nagyon magas,felkiáltójellel,továbbá Reda status-t nézve az Outside temperature/ADC value/piros mezőben van mindig,olyan 8-9 körül van az érték!

Tudna valaki ebből megfejteni valamit??Ez elég magas labdának tűnik nekemKöszönöm márkatársak!!