ember84 fórum hozzászólásai

ember84 Elküldve: 2013-12-08 13:01 320d Motor

BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?

ember84 Elküldve: 2013-12-06 21:34 320d Motor

Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén

ember84 Elküldve: 2013-12-04 16:57 320d Motor

Tano írta:
ember84 írta: Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?

És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?


Igen több, mivel kevesebb a visszavezetett kipuffgáz így a másik részen, vagyis a légszűrő-légtömegmérő-turbó-IC ágon fog több áramlani, ezért lesz nagyobb a légtömegmárú által mért érték. Persze a légtömegmérő is mérhet rosszul, ezért kell körbejárni a lehetőségeket, és kizárni a jót.
Ez egetverő hátrányt nem okoz, azon kívül, hogy olyan mintha félig lezárnád az EGR-t. Ez már ki lett tárgyalva korábban, mi a következménye.

A vízfogyást azért kérddeztem, mert a fehéres-szürke kipuffgáz azt is jelentheti, hogy víz kerül a rendszerbe. De ez nem csak a hengerfejnél történhet (akkor valószínű forralná is a vizet), hanem az EGR hőcserélőjénél is. Abban elrepedhetnek a csövek, és akkor a visszavezetett kipuffgáz visz magával hűtőfolyadékot is, ami az égéstérbe kerül és így lesz a kipuffgáznak eltérő színe. Ez volt nálam is. De ez is csak egy lehetőség, utána kell nézni.

Szia Tano!Köszönöm,érthető amit mondasz,és logikusKöszi!

ember84 Elküldve: 2013-12-04 14:51 320d Motor

tibee01 írta: Hűtővíz nem fogy, nem hengerfejes. Gyanús h szabálytalanul működik az EGR, részletesen megnézem nem-e nem nyit, bár ha jól emléxem pont h sokat van nyitva!

Előre is köszi!

Tano írta:
tibee01 írta: ...
2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul).
...


A hűtővízed szintje nem fogy? Kell utántöltögetni?
A mért légtömeg akkor lehet több az elvártnál, ha az EGR-ed nem nyit annyit mint kellene.



Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?


És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?

ember84 Elküldve: 2013-12-04 09:41 320d Motor

SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!


Ne idegeld magad feleslegesen! Szerintem itt mindenki próbál majd segíteni, ahogy a virtuális tér engedi.


A melegedési problémából jogosan következtettél a termosztátok hibájára, ha mégsem oldja meg szépen tovább kell menni. Rosszabb nem lesz a vas...

Mivel tegnap benéztem az EGR működést, most már uptodate vagyok belőle
Itt látható mi kell hozzá, hogy jól működjön:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Lehet vákumcső probléma, nyomásszabályzó probléma (1es cumó az ábrán)
Ennek a takarításáról van is vid a jótubon:

YouTube videó

Korábban már tárgyalták itt a márkatársak, hogy a korrekciós érték nem jelenti azt, hogy a csúcsaid rendben vannak! Addig nem igazán nyugodhatsz meg felőlük, amíg nincsenek bevizsgálva. Lehet mind a 4 sz@r, de az eltérés csak minimális az állapotukban egymáshoz viszonyítva így a korrekciós érték is rendben lévőnek tűnik.

Én pl úgy jártam, hogy sos kellett cserélni egy csúcsot januárban. Most elvittem a vasat, mert nagyon el kezdett kormolni, meg zabálni a gázolajat. A korrekciós érték miatt a szerelő egyből mondta, hogy a 2es csúccsal van a gond. Mikor elkerültek a csúcsok bevizsgálásra, akkor derült ki, hogy pont az volt az, amit cserélük januárban, viszont a másik háromnak már véres a torka. Szóval nem egyértelmű visszajelzés a korrekciós érték...

Helyedben a csúcsok bevizsgálását erősen megfontolnám. Potenciális gyanúsított sajnos


Nekem is magasabb a mért air mass az elvártnál!Lehet csal a légtömegmérőnkVagy a diag mutatja rosszul?

ember84 Elküldve: 2013-12-03 18:54 Segítsetek!

ember84 írta: Volt mar valakinek baja az electrik spare heater-al?nekem hibanak dobja a motorvezerlocserelni,vagy lehet eni?
Megy ez a
Megy ez a vizmlegito,csak sztem a motorvezerlo neha kikapcsolja,gondolom tulmelegszik,vagy ilyesmi,dobjam ki,es rakjak be masikat?koszi,ha tud segiteni valaki!

ember84 Elküldve: 2013-12-03 18:50 Mi lehet a baj?

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba


kipufogógáz visszavezetés szabályozás. valósfzínű EGR szelep szabályozás.


Akkor ez az egr-t szabalyzo vakuumszelep hibaja lehet?


Valakinek voltKoszonom! ilyenje?

ember84 Elküldve: 2013-12-03 18:50 Mi lehet a baj?

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba


kipufogógáz visszavezetés szabályozás. valósfzínű EGR szelep szabályozás.


Akkor ez az egr-t szabalyzo vakuumszelep hibaja lehet?


Valakinek voltKoszonom! ilyenje?

ember84 Elküldve: 2013-12-03 14:30 Segítsetek!

Volt mar valakinek baja az electrik spare heater-al?nekem hibanak dobja a motorvezerlo.erdemes cserelni,vagy lehet ezt javitani?

ember84 Elküldve: 2013-12-03 14:22 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
ember84 írta: Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba


kipufogógáz visszavezetés szabályozás. valószínű EGR szelep szabályozás.


Akkor ez az egr-t szabalyzo vakuumszelep hibaja lehet?

ember84 Elküldve: 2013-12-03 11:12 Mi lehet a baj?

Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba

ember84 Elküldve: 2013-12-03 11:12 Mi lehet a baj?

Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba

ember84 Elküldve: 2013-12-02 16:48 Szívócsonk-pillangószelep

Gupszii írta: Mindenkinek üdvözletem!

Új vagyok itt az oldalon. Olyan kérdésem van, hogy van olyasvalaki az oldalon aki tud csinálni vagy árul e46 320d 150Le-hez pillangoszelep "dugaszoló szettet"? Esetleg meg is csinálná?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Gábor


5-ös vagy 6-os csavar menetrögzítővel!!Kell jobb?És filléres,magad meg tudod csinálni,ledobod a szívót,és megcsinálod.Megéri!

ember84 Elküldve: 2013-12-02 15:18 Izzítás vezérlõ

Puli írta:
Tano írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


Hi!
A relé száma az ETK szerint: 12212246919
Mérj rá a relé bemenő ágára, ha ott sincs delej, akkor ne a relét cseréld. Diaggal lehet ki-be kapcsoltatni, így is le tudod mérni a relét.
Az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla tetején lévő dobozban van. Ez egy 100A-es bizti. Le kell venni a biztitáblát, hogy hozzáférj.


Ma én is felteszem diag-ra a kocsit,mert nagyon sz@r az izzítás,pedig új mind a 4 gyertya.
De erre a bizti rámérésre kíváncsi lennék, ill. a izzításrelé mérésre is,mert úgy tűnik ott lehet a gond!
hogy találom meg pontosan azt a biztit? :

Facetlift-nél a vezérlőben a szálak szoktak megszakadni,nekem is 2 hengeré el volt,tette bele egy újat,és gyí!Még tavaly,azóta szépen indul.

ember84 Elküldve: 2013-12-02 13:26 E46 320d kombi porlasztócsúcs

compact írta:
Puli írta:
rudo írta: Szevasztok!

Én is kicseréltem a porlasztókat felújítottra.
Itt vettem: http://www.dieselek.hu/ (30000 Ft/db + a régi cserébe)volt az ára már egy hete benne van. Itt volt a legolcsóbb, máshol 40000+áfa lett volna. és még egy pozitívum ha van nekik raktáron a régit odaviszed és már kapod is a felújítottat fél év garival!
Csere oka: 1 es henger alapjáraton nem igazán ment! a motor majd ki esett hidegen.tartós alacsony tempónál(40-50km/h) kicsit érezhető volt az egyenletlen motorjárás.Szerintem a fogyasztásom is meg nőt a megszokotthoz képest 1 literrel. Fekete köd volt mögöttem gyorsításkor.
Szerencsére ez már a múlté.

Ha valaki csere előtt áll remélem tudtam neki segíteni.
Üdv.: Rudo


Ez a probléma hasonlít kicsit az enyémhez! DE nekem csak indulás előtt fordul elő néha,hogy alapjáraton majdnem kiesik a motor... de kb 10 sec és rendben!
Nem tudom... oda lehet a porlasztóm? REALOEM-ben milyen néven találom meg az enyémet?


Inkább izzítógyertya!
A tiéd CR egyáltalán?


Vagy akár izzításvezérlő is lehet,nem?