feko fórum hozzászólásai

feko Elküldve: 2018-11-21 15:26 Autóvásárlás

YELLOW írta:
gueszka írta:
feko írta:
gueszka írta:
feko írta: Sziasztok!

2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?

Köszönöm!



Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg

1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...

Most nagyjából ezek jutottak az eszembe

Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes



Szia!
Köszönöm szépen a válaszod!
Lenne pár kérdésem, alapjáraton a váltó remegése mennyire jellemző?
Ebben a motorban is van az a pillangószelep, ami hajlamos leszakadni?

Köszönöm!


Szia,

Nekem is remeg a váltó alapjáraton (ha kinyomott kuplunggal nem remeg akkor a kettőstömegű csere megoldHATja a gondod), itt leginkább a váltótartó gumik tudnak elöregedni talán? Vagy ha a tulajdonos állandóan a karon pihentette a kezét akkor a váltó kulisszában lazultak meg a dolgok, de ennek nincs jelentősége szerintem... ha zavar akkor a váltós megcsinálja... Valaki esetleg tipp?

N47D20C motornál a 318D-ben nincs a 320D-ben van pillangó szelep, ezt a realoem.com-on az alváz szám alapján meg tudod nézni a robbantot rajzon... Elvileg ennél a motornál már nem tud belehullani a motorba, én ilyet olvastam... ezt egy bmw-re szakosodott szervízben szerintem megmondják neked pontosan...


a váltón pihentetett kéz a szinkron gyűrűknek nem tesz jót. főleg ha a váltószerkezet még passzentos, nincs lógása.


Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, valószínűleg pénteken már át is veszem az autót.

feko Elküldve: 2018-11-13 18:26 Autóvásárlás

gueszka írta:
feko írta: Sziasztok!

2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?

Köszönöm!



Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg

1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...

Most nagyjából ezek jutottak az eszembe

Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes



Szia!
Köszönöm szépen a válaszod!
Lenne pár kérdésem, alapjáraton a váltó remegése mennyire jellemző?
Ebben a motorban is van az a pillangószelep, ami hajlamos leszakadni?

Köszönöm!

feko Elküldve: 2018-11-12 10:16 Autóvásárlás

Sziasztok!

2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?

Köszönöm!

feko Elküldve: 2017-09-04 15:41 Autóvásárlás

tamozsnyik írta: Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a hirdetésben szereplő gyönyörűséggel kapcsolatban.
Mire kell vigyázni? Mik a gyerekbetegségei ennek a motornak? Milyen hibával kell számolni?
https://new.hasznaltauto.hu/sz...m-11917619


Esetleg valaki ismeri az autót, illetve a kereskedést?


Szia!
Már nem elérhető a hirdetés.
De a motorkódjából több mindent lehetne megállapítani.
Én érdeklődtem egy 320i e90-es felől régebben, annak a motorkódja: N42B20A volt, és ezeket írták róla:

- NOx szenzor hiba
- direkt befecsi révén koxolódó szelepszárak és szívó torkok
- hajtókarcsapágyas is szokott pár példány lenni
- vez.mű lánc is lehet bajos, mivel itt is elég vékonyka.
- trafók

Hátha ez közelebb visz!
üdv!

Még annyit, hogy ha 320si akkor az nem a legjobb motor, mert vékonyak a henger falai.

bővebb itt: 320si



feko Elküldve: 2017-09-04 13:20 Autóvásárlás

lalada írta:
feko írta: Sziasztok!

M54B22 motorról tudna nekem valamilyen infót adni?
Mikre kell figyelni egy ilyen vásárlásnál? Illetve ha megvettem, mik azok az alkatrészek amikre figyelni érdemes.

Köszönöm szépen!


itt találsz infókat, ha angol nem megy, akkor fordító. hajrá


Szia!

Köszönöm szépen!

feko Elküldve: 2017-09-01 10:05 Autóvásárlás

Sziasztok!

M54B22 motorról tudna nekem valamilyen infót adni?
Mikre kell figyelni egy ilyen vásárlásnál? Illetve ha megvettem, mik azok az alkatrészek amikre figyelni érdemes.

Köszönöm szépen!

feko Elküldve: 2017-03-23 13:16 Autóvásárlás

YELLOW írta:
feko írta:
YELLOW írta:
feko írta: Sziasztok!

Az N43B20A motorkódról tud valaki valami részletesebb leírást küldeni nekem?
Esetleg linkelni...
Arra gondolok, hogy mire kell figyelni egy ilyen motorkódú autó vásárlásnál, illetve mik azok a "hibák" amire figyelni kell az üzemeltetésénél.

Köszönöm!


- NOx szenzor hiba
- direkt befecsi révén koxolódó szelepszárak és szívó torkok
- hajtókarcsapágyas is szokott pár példány lenni
- vez.mű lánc is lehet bajos, mivel itt is elég vékonyka.
- trafók


Szia!
Köszi a választ!

- A vezérmű lánc hiba gyakran előfordul? Mik a tünetei?
- NOx szenzor hiba alatt mit értesz? Ezt csak cserével lehet orvosolni, vagy ki lehet iktatni?
- A kokszolódást ismerem, ecotec opelem van jelenleg.
- Ezeknél mekkora az olajfogyasztás?

Köszönöm!


- lánc téma az változó. tünet? csörög a lánc. de az lehet éppen feszítő patron is, mint hiba
- azt értem, hogy enm jó a NOx szenzor. gyakori hiba ennél a motorcsaládnál. kiktatni nem lehet, mert rossz lesz a keverékképzés. nem olcsó kb. 125ezer ft körül van.
- az ECOTEC motor nem közvetlen befecskendezéses én úgy tudom, bár lehet vannak újabbak belőle, amik az. faternak Opel van.
- olajfogyasztás? szintén változó. sok gyártó szerint az 1000km/1liter fogyasztás is még elfogadható. szerintem meg maximum az elfogadható, ha 10ezer alatt megeszik, mondjuk 1 litert. nekem ez is sok, de el tudom fogadni. nekem max 1-2 decit eszik. de valóban N43-nak is problémája az olajfogyasztás, mint ahogy N42, N46-nak is sokak szerint, az enyém mégsem eszi. tehát ugyanúgy N43-nál is normálisnak kell lennie, ha nem zabálja az olajat. mondom előző tulajok, karbantartásokon múlik, mit, hogy csináltak. jósolni nem lehet.


Köszönöm Yellow a gyors választ!

feko Elküldve: 2017-03-20 19:38 Autóvásárlás

YELLOW írta:
feko írta: Sziasztok!

Az N43B20A motorkódról tud valaki valami részletesebb leírást küldeni nekem?
Esetleg linkelni...
Arra gondolok, hogy mire kell figyelni egy ilyen motorkódú autó vásárlásnál, illetve mik azok a "hibák" amire figyelni kell az üzemeltetésénél.

Köszönöm!


- NOx szenzor hiba
- direkt befecsi révén koxolódó szelepszárak és szívó torkok
- hajtókarcsapágyas is szokott pár példány lenni
- vez.mű lánc is lehet bajos, mivel itt is elég vékonyka.
- trafók


Szia!
Köszi a választ!

- A vezérmű lánc hiba gyakran előfordul? Mik a tünetei?
- NOx szenzor hiba alatt mit értesz? Ezt csak cserével lehet orvosolni, vagy ki lehet iktatni?
- A kokszolódást ismerem, ecotec opelem van jelenleg.
- Ezeknél mekkora az olajfogyasztás?

Köszönöm!

feko Elküldve: 2017-03-19 20:58 Autóvásárlás

Sziasztok!

Az N43B20A motorkódról tud valaki valami részletesebb leírást küldeni nekem?
Esetleg linkelni...
Arra gondolok, hogy mire kell figyelni egy ilyen motorkódú autó vásárlásnál, illetve mik azok a "hibák" amire figyelni kell az üzemeltetésénél.

Köszönöm!