gabesz979 fórum hozzászólásai

gabesz979 Elküldve: 2016-03-12 09:25 Autóvásárlás

W1ll1s írta: Sziasztok!

Első bmw vásárlás előtt állok, ezért érdeklődnék 1-2 dolog után. A kinézett egy e90/92-es 325i, automata a 2007-2008-as évjáratokból.
Élőszőr is 2,5l vagy 3,0l? Mi a különbség, ha lóerőben egyforma? A fogyasztáson kívül.
Mik a típusnak a hibái ami ilyen korban előfordulhat?
Automata váltóról mit érdemes tudni mik a tapasztalatok?
Németből venném és ott is használnám.

Egyelőre ennyi

Köszi!
W1ll1s


Szia! Nem tudom 100% pontossággal, de szerintem 2007. évben volt a motortípus váltás a 325i ben a korábbiak az N52B25....a későbbiek az N52B30... motorkódú motorokat kapták. A műszaki(kialakításbeli) eltéréseket nem ismerem, a korábbiak ugye 2497ccm 250NM nyomatékkal a későbbiek 2996ccm 270NM nyomatékkal. Itt megtalálod angol nyelven a leírást: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N52B25

Nekem a korábbi N52B25 jelű van, 2006-os. Szelepfedél tömítést kellett cserélni. Már úgy vettem. Erre 200e km körül számítani kell, amúgy szerintem nagyon megbízható, amennyiben betartják a szervíz előírásokat.

Korábbi autóm automata volt. Ott a váltóólaj időbeni cseréjére kell figyelni, a gyári előírás ugyan nem ír elő cserét, azért ajánlatos 60 ezrenként szűrővel együtt cserélni benne. Próbaúton arra figyelj, hogy a váltó, szépen, simán, nagyobb rángatás nélkül váltsa végig a fokozatokat. Állítólag nagyobb javítás nélkül az automata váltók kb 250e Kmt bírnak. Az enyémben 270e volt, és jól működött..

gabesz979 Elküldve: 2016-03-12 07:29 Füstprobléma!

Pipa85 írta: Kedves Tagok!

Teljesen új BMW tulaj vagyok, de egy régebbi típust sikerült beszereznem. 2007-es 318i-t

Megvettem, átnéztük, olajat cseréltettem benne meg szűrőket és az ez az első komolyabb használati napom.

Sajnos észrevettem, hogy a kipufogó füstölni kezdett. Kékes füst jön belőle de csak ha üzem melegen és 1-ben történő elindulásnál. Ha jár váltogatok, gázt adok hol kisebbet hol nagyobbat nem jelentkezik a probléma. Én olajra gyanakszom, barátom esetlegesen szimering problémát említett, mert lehet a sok állástól beállt ( én nem értek hozzá).

Van valakinek ezzel kapcsolatban olyan tapasztalata amit megosztana velem? Mennyire árthat ez a kocsinak és mit tegyek? Kapjuk szét a motort?

Nem kéne állandóan kékes füstöt kibocsájtania, ha már eszi az olajat.

Üdv:
Pipa


Többminden okozhatja, de szerintem nem kell rögtön a motor szétszedésében gondolkodnod. Vidd el diagnosztikára, kompressziómérésre, ezekkel könnyen behatárolható a hiba. Lehet pl. csak EGR szelep hibája van..

gabesz979 Elküldve: 2016-03-11 05:58 Motor-váltó

szotakdavid írta:
gabesz979 írta:
YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.



Nem àrtana neki egy valvetronic tanítàs.


Köszönöm. És hogy kell tanítani? Gyári szoftver kell hozzá? Összerakható indítható tanítás előtt? Nem lenne jó újból szétszedni. Új tömítés, csavarkészlet...

gabesz979 Elküldve: 2016-03-10 21:03 Motor-váltó

YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.

gabesz979 Elküldve: 2016-03-10 18:11 Motor-váltó

Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.

gabesz979 Elküldve: 2016-02-22 07:46 Autóvásárlás

viktor írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! E91 325i megvásárlás előtt vagyok éppen. Segítségeteket kérném, mi a tapasztalat a típussal? Vannak-e típushibái, illetve olyan dolog, amire különös figyelmet kell fordítani az autó átnézésekor? Köszönöm.


Szia!

A típus jó. Típushibák minden autónál vannak. Általában az igénytelen és fillérbaszó emberek által levetett autókkal van baj.
Amire különös figyelmet kell fordítanod az az, hogy ne basszanak át.


Köszönöm.

gabesz979 Elküldve: 2016-02-19 19:43 Autóvásárlás

Sziasztok! E91 325i megvásárlás előtt vagyok éppen. Segítségeteket kérném, mi a tapasztalat a típussal? Vannak-e típushibái, illetve olyan dolog, amire különös figyelmet kell fordítani az autó átnézésekor? Köszönöm.