gbartfai fórum hozzászólásai

gbartfai Elküldve: 2015-11-24 22:29 Mi lehet a baj?

gbartfai írta:
YELLOW írta:
gbartfai írta:
YELLOW írta:
gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.


Hi,

Ehhez a motorhoz (N43B16A) elviekben nincs NOx szenzor (hálistennek). Remélem a hibakiolvasás majd mondd valami okosat, addig is van értelme tiszitanom az EGR-t?

Üdv,
Gergő


először is ne felülre írj, itt az a szokás, hogy alulra válaszolunk. tudom nehéz, anno nekem is az volt
nem mondtad mennyi a km. ha nem túl sok, akkor felesleges szerintem. mégis csak benzines autó. ha magadnak csinálnád, és van időd, éppen megnézheted.


Hi,

Tegnap este megtörtént a DTC kiolvasás, egyetlen hibakódot dob: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Treshold (Bank1). Utánaolvasva mindenhol azt találom hogy ez vagy O2 szenzor lesz, vagy rosszabb esetben katalizátor. Még nem volt időm megnézni, de abban reménykedem hogy csak a rázós úton lazult ki valami ebben a körben. Lehetséges ez?

Üdv,
G


Sziasztok,

A hétvégén sikerült foglalkoznom az autóval, a katalizátor utáni lambdaszonda tápcsatlakozója meglazult. Helyrerakás után a hibajel megszűnt, a gép azóta gond nélkül üzemel!

Üdv,
G

gbartfai Elküldve: 2015-11-18 09:43 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gbartfai írta:
YELLOW írta:
gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.


Hi,

Ehhez a motorhoz (N43B16A) elviekben nincs NOx szenzor (hálistennek). Remélem a hibakiolvasás majd mondd valami okosat, addig is van értelme tiszitanom az EGR-t?

Üdv,
Gergő


először is ne felülre írj, itt az a szokás, hogy alulra válaszolunk. tudom nehéz, anno nekem is az volt
nem mondtad mennyi a km. ha nem túl sok, akkor felesleges szerintem. mégis csak benzines autó. ha magadnak csinálnád, és van időd, éppen megnézheted.


Hi,

Tegnap este megtörtént a DTC kiolvasás, egyetlen hibakódot dob: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Treshold (Bank1). Utánaolvasva mindenhol azt találom hogy ez vagy O2 szenzor lesz, vagy rosszabb esetben katalizátor. Még nem volt időm megnézni, de abban reménykedem hogy csak a rázós úton lazult ki valami ebben a körben. Lehetséges ez?

Üdv,
G

gbartfai Elküldve: 2015-11-16 14:02 Mi lehet a baj?

Hi,

Ehhez a motorhoz (N43B16A) elviekben nincs NOx szenzor (hálistennek). Remélem a hibakiolvasás majd mondd valami okosat, addig is van értelme tiszitanom az EGR-t?

Üdv,
Gergő

YELLOW írta:
gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.


gbartfai Elküldve: 2015-11-16 11:22 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő