gfeco fórum hozzászólásai

gfeco Elküldve: 2015-01-25 09:54 Autóvásárlás

316i ből én ugy gondolom az M43 motor nagyon megbízható.
Nem egy versenygép de cserébe tartós.
Erős lánc,kiforrott konstrukció.

318i ből is van sok féle,én abból lehet a 143 lovasat venném,de ott már van lánc probléma azt hiszem.

320i talán a legjobb lehet,bár itt több gyertya több trafó,(meg ha baj van 6 hengerrel kell számolni esetleges motorfelujitásnál)bár nem jellemző.

Fl előtti autoknak tipushibája a hátsó futómü rögzitési pontjainak kiszakadása a karosszériából.
Amugy rendszeres szervizeléssel remek autó bármelyiket választod.
Nekem személy szerint 316im van,170-et gond nélkül utazok vele,motorikusan sosem volt gondd es 300 e km van benne.olajat nem fogyaszt.
De ha visszamehetnék 320 alatt nem vennék.

gfeco Elküldve: 2015-01-25 07:17 Autóvásárlás

pheves írta: Sziasztok! Hasonlóan az előttem szólóhoz, én is új tag vagyok és (még nincs) szeretnénk egy BMW-t vásárolni. E46 320d facelift előtti vagy utáni touring automatát szeretnénk a párom miatt, aki nem hajlandó manuálist vezetni. Tehát a kérdésem hogy mennyire családbarát, és hogy megéri-e? Szervízelés szempontjából. Nem napi használatra lenne.

Üdv: Tamás





Sziasztok
Ezekre a kérdésekre oldalakat lehetne írni,szűkíteni kéne a kört.
Kismotornak nagymotornak facelift előttinek utáninak benzinnek dieselnek is vannak előnyei hátrányai.
Rengeteg motorkód van amikről hosszasan lehet irni miért ajánlott vagy miért nem.
Célszerűbb belinkelni pár példányt amit tudnánk véleményezni.

gfeco Elküldve: 2015-01-24 17:50 Mi lehet a baj?

Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Nem tudtam melyik témába írjam a kérdésem, ez tűnt a legjobb választásnak.

Az a kérdésem, hogy miért lehet, illetve gond-e, hogy ha leveszem a gyújtást vagy kiveszem a kulcsot, a rádió vagy a klímavezérlő mögül valahonnan ilyen nagyon halk zúgást hallok, mintha valami motor lenne, de nagyon halk, csak ha síri csend van akkor hallani.

Azért kérdem, mert félek, hogy az akkut leszívja valami aminek nem kellene.
Ma hoztam el az autót, nincs még tapasztalat, hogy ez leszívja e az akkut pl reggelre, vagy ha sokat áll, avagy nem.

Szóval nem tudom, hiba e, vagy normális dolog. Ha normális akkor mi ez?

Köszi!


nem hiba, normális. ha van kedved, akkor ülj ott egy 15 percet és abba hagyja. a klímavezérlőből jön.
viszont ha habgosabb ventit hallasz, akkor majd lehet gond, mert az le szívja, ha rossz a sünid. de még ne parázz ilyen miatt.


Akkor rendben. Nem süni lesz, mert nem a fűtőmotor megy, csak valami nagyon halk kis duruzsolás. Majd ha lesz időm meghallgatom, hogy abbahagyja.

Köszönöm!


Szia
Valószinü a klimavezérlő panelben lévő kis ventit hallod ami beszivja az utastér levegőjét.

gfeco Elküldve: 2015-01-18 18:41 Társalgó

gfeco Elküldve: 2015-01-13 05:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tano írta:
szakimaci írta: ...Az mi, hogy öngyújtós?...


Úgy érti öngyulladós, vagyis dízel.


Szia
Nekem a Facelift elötti 316 i is kettőstömegű.
Nem szokott velük baj lenni csak inkább dizelnél.

gfeco Elküldve: 2015-01-04 12:20 Autóvásárlás

bajzy írta:
gfeco írta:
bajzy írta:
bajzy írta:
krissz írta:
Jocc írta:
bajzy írta:
dbtibi írta:
nickname írta:
dbtibi írta:
bajzy írta:
oxigen írta:
bajzy írta:
Jocc írta:
bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK




Köszi, a véleményt. Hát igen, 700eFt- 2MFt-ig terjed a hazai paletta, a külföldi is kb.
Egy kicsit eltántorítottál tőle , de azért csak nem kell egyből több százezer Ft-os "beruhásásal" kezdeni (az alapdolgokaon kívül)
Szerinted nagy bukta lehet?


320i manuálisnál talán nagy gond nem lehet, de autót csak úgy szabad venni, ha rászánod azt a 20-30ezer forintot és (ha szerinted tényleg 100% rendben van) elviszed egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra. Amit nem mondott az eladó, de kiderült hiba, az mehet alkuba. Fontos, hogy a váltót soha nem nézik meg a márkaszervízben, legyen az manuális vagy automata. Egyébként ritka, hogy az alsó palettából választva problémamentes autóra talál az ember.


Ha nekem megfelel, akkor mindenképpen el akarom vinni márkaszervízbe átvizsgáltatni, tényleg ne azon a 30eFt-on múljon a dolog. Akkor szinte tuti, h lesz valami komolyabb hibája...(kettőstömegű, hardy tárcsa, vanos..?) arra számítok, hogy költeni kell rá, a mostanira is éves szintem min. 100eFt-ot költök. Csak nagy buktába nem akarok belefutni..
Köszi a tippeket!


szia,
ezt azért olvasd el mielőtt maximálisan megbízol a márkaszervízekben ...
Autót vesz? Így verik át

itt a szervíz válasza a megjelent cikkre :
A márkaszerviz visszalő

jobban járhatsz szerintem egy hozzáértő, laptoppal és programmal rendelkező BMW-khez hozzáértő emberrel (szerelő és karosszérialakatos ...)


Szerinted laptoppal meg tudja állapítani, a futómű vagy egyéb mechanikai problémák jeleit ??



ok, elismerem azért kell a szervízes átvizsgálás is ...


Már ismertem ezt a cikket, és eléggé kiborító mi meg nem történik!
Szerintetek milyen hibákkal számolhatok...Nektek mi volt vétel után?


Szia!
Na itt például megemlítenek párat... Árban közel az előzőkhöz.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...3i-8565013



Nekem is 2.2 benzin van, a kötelező dolgokon (folyadékok, szűrők, fék stb..) ilyenekre kell(ett) költenem: szelepfedél tömítés, termosztát, xenon trafó, difi szilent.
Nem vészes kategóriák, lekopogom, nagyobb kiadás hálistennek nem volt vele. Egyébként nagyon jó motor, szeretni fogod.
-

Én is ebben reménykedem köszi az infót

A kettőstömegű lendkerék mennyire szokott tönkremenni, kb. mennyit bír? Úgy tudom a 318i fölöttiekben is van.


Szia
Általában dizeleknél előbb tönkremegy,több a rezonancia és nagyobb a nyomaték.
Nekem 298 e km van a gyáriban és jele sincs meghibásodásnak.
De azért ajánlott kuplungcserénél ezt is cserélni csakhát ugye nem olcsó.


Szia!
És meddig bírja általában a kettőstömegű a benzinesnél? Gondolom tovább mint a dízeleknél 2-300ekm környékén. Vagy használatfüggő. Ugyanúgy észre lehet venni, hogy szar, mint a dízelnél? (remeg leállításkor...)


Nekem benzines.

gfeco Elküldve: 2015-01-03 19:55 BMW e46 Antenna

Vazo írta:
gfeco írta:
Vazo írta: Sziasztok Mesterek!
E46 kombi automba szeretnek bekotni egy CRUNCH GP800 aktiv melynyomot, segitenetek abban hogy a cdlejatszobol ( a gyari cdlejatszo az automban) melyik az audio out amit ra kell kotnom az erositore? A kepeket a profilomon megtalaljatok!
Koszonom a segitsegeteket!




Ez segit neked?


Igen, segit!
Nagyon szepen koszonom a gyors es tartalmas valaszt!
(Y)


Örülök,nem akartam hülyeséget irni,nem tudtam melyik pint keresed,de ha megtaláltad akkor jó!

gfeco Elküldve: 2015-01-03 16:24 Autóvásárlás

bajzy írta:
bajzy írta:
krissz írta:
Jocc írta:
bajzy írta:
dbtibi írta:
nickname írta:
dbtibi írta:
bajzy írta:
oxigen írta:
bajzy írta:
Jocc írta:
bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK




Köszi, a véleményt. Hát igen, 700eFt- 2MFt-ig terjed a hazai paletta, a külföldi is kb.
Egy kicsit eltántorítottál tőle , de azért csak nem kell egyből több százezer Ft-os "beruhásásal" kezdeni (az alapdolgokaon kívül)
Szerinted nagy bukta lehet?


320i manuálisnál talán nagy gond nem lehet, de autót csak úgy szabad venni, ha rászánod azt a 20-30ezer forintot és (ha szerinted tényleg 100% rendben van) elviszed egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra. Amit nem mondott az eladó, de kiderült hiba, az mehet alkuba. Fontos, hogy a váltót soha nem nézik meg a márkaszervízben, legyen az manuális vagy automata. Egyébként ritka, hogy az alsó palettából választva problémamentes autóra talál az ember.


Ha nekem megfelel, akkor mindenképpen el akarom vinni márkaszervízbe átvizsgáltatni, tényleg ne azon a 30eFt-on múljon a dolog. Akkor szinte tuti, h lesz valami komolyabb hibája...(kettőstömegű, hardy tárcsa, vanos..?) arra számítok, hogy költeni kell rá, a mostanira is éves szintem min. 100eFt-ot költök. Csak nagy buktába nem akarok belefutni..
Köszi a tippeket!


szia,
ezt azért olvasd el mielőtt maximálisan megbízol a márkaszervízekben ...
Autót vesz? Így verik át

itt a szervíz válasza a megjelent cikkre :
A márkaszerviz visszalő

jobban járhatsz szerintem egy hozzáértő, laptoppal és programmal rendelkező BMW-khez hozzáértő emberrel (szerelő és karosszérialakatos ...)


Szerinted laptoppal meg tudja állapítani, a futómű vagy egyéb mechanikai problémák jeleit ??



ok, elismerem azért kell a szervízes átvizsgálás is ...


Már ismertem ezt a cikket, és eléggé kiborító mi meg nem történik!
Szerintetek milyen hibákkal számolhatok...Nektek mi volt vétel után?


Szia!
Na itt például megemlítenek párat... Árban közel az előzőkhöz.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...3i-8565013



Nekem is 2.2 benzin van, a kötelező dolgokon (folyadékok, szűrők, fék stb..) ilyenekre kell(ett) költenem: szelepfedél tömítés, termosztát, xenon trafó, difi szilent.
Nem vészes kategóriák, lekopogom, nagyobb kiadás hálistennek nem volt vele. Egyébként nagyon jó motor, szeretni fogod.
-

Én is ebben reménykedem köszi az infót

A kettőstömegű lendkerék mennyire szokott tönkremenni, kb. mennyit bír? Úgy tudom a 318i fölöttiekben is van.


Szia
Általában dizeleknél előbb tönkremegy,több a rezonancia és nagyobb a nyomaték.
Nekem 298 e km van a gyáriban és jele sincs meghibásodásnak.
De azért ajánlott kuplungcserénél ezt is cserélni csakhát ugye nem olcsó.

gfeco Elküldve: 2015-01-03 15:14 BMW e46 Antenna

Vazo írta: Sziasztok Mesterek!
E46 kombi automba szeretnek bekotni egy CRUNCH GP800 aktiv melynyomot, segitenetek abban hogy a cdlejatszobol ( a gyari cdlejatszo az automban) melyik az audio out amit ra kell kotnom az erositore? A kepeket a profilomon megtalaljatok!
Koszonom a segitsegeteket!




Ez segit neked?

gfeco Elküldve: 2015-01-03 09:41 lámpa

slooter írta:
gfeco írta:
slooter írta: Üdv,

tudja esetleg valaki hogy az első lámpák szétszedhetők-e? ki akarnám polírozni belülről a lámpabúrát.

illetve hogy mennyire bonyolult berakatni az angel eyes karikákat? xenonos a lámpa amúgy


Szia
Szétlehet szedni a lámpát,youtubon van video.
Belülröl nem nagyon fogsz tudni polirozni,a külső részét szokták.
De ha nincs géped akkor kézzel szopás és nem is lesz olyan.



Gondolom simán csak ki tudom pattintani a fülekből és úgy jön ki? bocsi, de lusta vagyok most már megnézni lehet az is segít ha belülről csak megtakarítom, kicsit pöttyösnek tűnik belülről.


http://youtu.be/17qK-Ji7cNM
http://youtu.be/fHce7wBgNxY

gfeco Elküldve: 2015-01-03 09:34 manuális váltó

YELLOW írta:
Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.


Szia
Vin decoderben nézd meg a valodi gyártás dátumát.
Láttam már olyat hogy 2év eltérés volt a forgalmi és a vin között.

gfeco Elküldve: 2015-01-02 22:55 lámpa

slooter írta: Üdv,

tudja esetleg valaki hogy az első lámpák szétszedhetők-e? ki akarnám polírozni belülről a lámpabúrát.

illetve hogy mennyire bonyolult berakatni az angel eyes karikákat? xenonos a lámpa amúgy


Szia
Szétlehet szedni a lámpát,youtubon van video.
Belülröl nem nagyon fogsz tudni polirozni,a külső részét szokták.
De ha nincs géped akkor kézzel szopás és nem is lesz olyan.

gfeco Elküldve: 2015-01-02 09:49 Kuplung_

tulajka írta:
YELLOW írta:
tulajka írta:
tulajka írta: Sziasztok!
Ujonnan volt kicserélve egy BMW 318i-ben egy kuplungszett (kuplungtárcs,nyomórész,stb)
Eddig tökéletesen müködött, de ma reggelre teljesen ellágyult (könnyen be megy) és nem lehet váltani.-25 fokos hidegben volt kinn hagyva egy éjszakát.
Szerintetek mi baja lehet?


Üzenetben is irhattok fontos lenne mivel szilveszterezni vagyok és a hegyekben ragadtam valahogy haza kellene majd mennyek. És ithaggyam vagy megtudom oldani helyben azért kértem tanácsot.Köszi


mintha levegős lenne. fékfoyladék nem lett baxurálva? vagy épp túl nedvesedett a folyadék, és így fagyban megfagyott benne a vizes rész...


Hát nemtom mitudjak tenni vele jarassam a motrot hátha fölmelegiti is felolvad vagy nemtom valami tanácsod?


Szia
Jutottál valamire?
Hogy áll a fékfolyadékszint a tartályban?
Nem fosta el magát valami?Kuplung munkahenger lett a cserénél piszkálva?

gfeco Elküldve: 2015-01-01 11:42 Üzemanyag fogyasztás

gfeco írta:
YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
jons írta:
gfeco írta: Csak igy a bc nek nem sok értelme van.


Talán érdemes lenne egy korrekciót állítani a titkos menüben.


ez benyásnál működik? sokan még dízelnél sem tudják állítani.


Ha nem működik, akkor úgy rémlik, hogy NCS-vel is lehet állítani. Meg kéne nézni a KOMBI modulban. Aztán legfeljebb nem lesz benne



és ott milyen néven van? már ha tudod így fejből? mondjuk nekem szerencsére 1-2 deci eltérés szokott lenni. csupán érdekel. mondjuk vagy fél éve nem dugtam diagot a gépre szóval nem is emlékszem mik vannak ott.



Hello
Valaki leforditaná magyarra a fent leirtakat?
Vagy mi a teendő?Lehet házilag titkosmenüben vagy gép kell?


Találtam közben leirást a titkos menüröl,csak azt nem tudom mit jelentenek hogy 10-es 100-as,1000-es számok beállitásai,illetve hogy kell számot beirni vagy csak kiválasztani lehet?Elviekben azt irja belehet a korrekcio tényezőt állitani,csinált már valaki ilyet?


Sajnos a titkos menüben a 20-as munüpontban nincs semmi,és almenük sincsenek.Lehet azért mert utolag lett Bc a kocsiban?
A többi titkosmenüpont nagyjábol oké,de pl a hatotávolság számitásául 5.7 litert vesz alapul.Talán az 5-ös menüpontban.Viszont ott meg nem lehet állítani semmit.

gfeco Elküldve: 2014-12-31 19:49 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
jons írta:
gfeco írta: Csak igy a bc nek nem sok értelme van.


Talán érdemes lenne egy korrekciót állítani a titkos menüben.


ez benyásnál működik? sokan még dízelnél sem tudják állítani.


Ha nem működik, akkor úgy rémlik, hogy NCS-vel is lehet állítani. Meg kéne nézni a KOMBI modulban. Aztán legfeljebb nem lesz benne



és ott milyen néven van? már ha tudod így fejből? mondjuk nekem szerencsére 1-2 deci eltérés szokott lenni. csupán érdekel. mondjuk vagy fél éve nem dugtam diagot a gépre szóval nem is emlékszem mik vannak ott.



Hello
Valaki leforditaná magyarra a fent leirtakat?
Vagy mi a teendő?Lehet házilag titkosmenüben vagy gép kell?


Találtam közben leirást a titkos menüröl,csak azt nem tudom mit jelentenek hogy 10-es 100-as,1000-es számok beállitásai,illetve hogy kell számot beirni vagy csak kiválasztani lehet?Elviekben azt irja belehet a korrekcio tényezőt állitani,csinált már valaki ilyet?