gueszka fórum hozzászólásai

gueszka Elküldve: 2017-02-14 10:07 Autóvásárlás

Whole01 írta: Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
Akkor levonva a konzekvenciát:lánc,EGR,DPF a lelke mindennek


Én inkább azt mondom, hogy ezekre mindenkepp erdemes figyelni, de egy ilyen hasznalt autonal barmi lehet... turbo stb... ha mostohán volt tartva...

gueszka Elküldve: 2017-02-13 21:58 Autóvásárlás

YELLOW írta:
juhaszadika írta:
lalada írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

A következő autó keltette fel az érdeklődésemet:

https://www.hasznaltauto.hu/au...k-10954859

Az E90 320Dről elég sok információt lehet olvasni.Nyilván nagyon fontos az előélet,,,
DE ez a 325d,197 Le mennyire bevált konstrukció motorikusan?

Köszönöm!


a BMW egyik legjobb dízelmotorja a korszakból.. amíg el nem szakad a lánc..sajnos előfordulhat, ha olyanja van. az én kocsimban is ez a motor van, van akinek 180-nél van akinek 400e-nél szakadt el.. ha folyamatosan karban van tarva, nem lehet gond, de ugye nem újként veszed.


Sztem elég hihetetlen h évi 17 e km-t használták. Inkább a duplája lehet benne.


ha nekem dízelem lenne sem mennék többet. de mivel nem is megyek, ezért nincs dízelem.
most lehet éppen olyan, aki a dízelt szereti, mert a karaktere fekszik, aztán sosem hozza be az előnyét.
de nem a hajtóanyag típusa határozza meg a futást.
bár abban igazad van, hogy többségében azért dízellel sokat szoktak menni. ha autópályáztak vele, azért a 400ezer sem sok, nem lesz kevésbé kopott a beltere sem, mint egy városi 150ezresnek..


Akkor valamilyen szinten mégis van korreláció a hajtóanyag és a futásteljesítmény között ...ha statisztikailag kimutatható, hogy a dízelek többett futottak... Bár én is ismerek olyat aki dízelt vett, pedig nem is megy sokat, plusz van aki nem megy sokat, de azt legalább pályán, gondolom az a legjobb scenario... hétvégente vagy heti 1x2

Whole01 írta: A lánc az tényleg rizikó, én lecseréltettem amikor megvettem. Úgy tudom az N47-ből a N47D20A/B verziók rizikósabbak 2008Q1-ig, nekem C-van, de szakad az is... első kerekeknél hidegindítás után lehet hallani a csattogást, neten van fent elég sok video... EGR szelep, DPF lehet még rizikó ha sokat városoztak... utóbbit lehet takarítani előbbi viszont csere... Én kicsit bánom hogy nem E46-ot vettem, egy 30i-t

gueszka Elküldve: 2017-02-12 14:08 Autóvásárlás

Whole01 írta: Sziasztok!

A következő autó keltette fel az érdeklődésemet:

https://www.hasznaltauto.hu/au...k-10954859

Az E90 320Dről elég sok információt lehet olvasni.Nyilván nagyon fontos az előélet,,,
DE ez a 325d,197 Le mennyire bevált konstrukció motorikusan?

Köszönöm!


Nekem 18D van, N47. Amennyire tudom ez a 3 literes egy jobb konstrukció, megbízhatóbb. Ennél a motronál is volt pillangószelep probléma? Amúgy a futásteljesítmény nekem nem annyira hihető (átlagban évi 19E...), dehát bármi lehet.

gueszka Elküldve: 2017-02-08 00:11 Egr szelep

Doxa320d írta: Sziasztok!

E90 320d-ben milyen gyakran érdemes kipucolni az egr szelepet? Milyen jelei lehetnek,ha nagyon el van dugulva,kormolódva? Köszönöm.


Szerintem ezt így nehéz megmondani, sok mindentől függ, városban használt az autó vagy inkább pályán stb... A kipucolás sem mindig segít... talán lehet érdems,nem tudom mi a motorkódod, de az n47-nél úgy tudom egy hűtött elektromos EGR szelep van, ha megadja magát tud furcsa dolgokat produkálni, de egy hozzá értő szaki segít

A tünet sok minden lehet, talán valaki ír majd valami okosat, aki tapasztalt de pl.: torpanások bizonyos fordulat tartományban, rángatás, egyenletlen alapjárat teljestmény vesztés stb... előfordul hogy érzésre minden rendben van, de bedobja a vezérlő hibának...

gueszka Elküldve: 2016-12-14 20:26 Mi lehet a baj?

gulyi írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...


Hali
nem lehet kinyomó csapágy! nyomd ki a kuplungot akkor elhallgat-e


Hali, volt már kettőstömegű és kuplung csere idén, kipróbáltam azért, de nem az... számomra rejtély

gueszka Elküldve: 2016-12-12 22:09 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...

gueszka Elküldve: 2016-12-12 22:08 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem az a gondom, hogy időnként csobogó víz hangot hallok a motor felől menet közben. Mi okozhatja ezt? Levegős a hűtővíz rendszer?
Köszönöm a segítő ötleteket!


Senki?


Egyik ismerősömnek a Superb-jével volt ilyen és a hűtő víz levegősödött... Megoldották végül, szerintem nálad is ez lehet...

gueszka Elküldve: 2016-12-11 20:30 Mi lehet a baj?

gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!

gueszka Elküldve: 2016-12-01 20:05 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S

gueszka Elküldve: 2016-12-01 18:45 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,

gueszka Elküldve: 2016-10-30 21:34 Torpanás

PengeBoris írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320i M52TUB20 motorral. Alacsony fordulatról való kigyorsításkor belerángat a kocsi de csak nagyon picit mondjuk ha 2. ban megyek 1500 körüli fordulaton és picit akarok gyorsítani olyan mintha kihagyna egy henger vagy nemtudom, hirtelen gyorsításra viszont jól reagál ahogyan kell. Mit nézzek át ilyenkor? hibajelző nem világít.


Szerintem EGR vagy MAS, nekem tök ugyan ez van dízelnél, 90%, hogy az EGR az nálam, takarítástól nekem jobb lett, de mivel elektromos és eléggé égett, így rajtam csak a csere segíthet... Szerintem ezeket kéne megnézned...

Amikor produkálja akkor egy bizonyos furdal felett pedig megszűnik?

gueszka Elküldve: 2016-10-28 21:31 320d Motor

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok,

N47 D20A és N47 D20C között a c az összkerekes verziót jelöli? Vagy későbbi évjárat?
A különböző online alkatrész webshopokba így van feltüntetve a típusválasztásnál, ami azért érdekes, mert az én forgalmimba N47 D20C szerepel, mikor az enyém sima hátsókerekes, 177Le-s típus.
Köszönöm válaszaitokat.


az a motor több teljesítmény szinttel volt elérhető. inkább azt jelöli. úgy gondolom.
vagy ahol nézted a dolgokat, ugyanazt a LE-t hozta hozzá?


Igen ugyanazt hozza, 177 LE, A c motorkódút csak az x-drive-nál írja...


Amennyire tudom, a "C" az egy újabb típusa ugyan annak a motorcsaládnak, nem tudom miket módosítottak benne. Az xdrive-hoz, a motorkódnak nincs köze. Nekem pl. N47D20C motorm van és a hátsó kerekek hajtottak.
Azt tudni érdemes, hogy a láncszakadásos jelenség, ami az N47 egyik emlegetett típus hibája, az állítólag gyakrabban fordul elő az N47D20A verzióknál. Ezt több külföldi fórumon olvastam, szóval statisztikákat nem tudok lobogtatni...

gueszka Elküldve: 2016-10-26 19:29 Vezérműlánc

tusi_ írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.


Egyetértek, én amikor megvettem az enyémet az volt az első, hogy vezérléscsere. Nem volt olcsó, mert gyári alkatrészt vettem, de ez ilyen. Olajcsere meg 10-12 ezrenként... mondjuk eddig csak 3 volt Az viszont, hogy a vezérlés a tűzfalnál van hátul az szívás

Én is olvasgattam korábban erről, az N47-es sorozatnál pl az N47D20A-nál volt több szakadásos eset és Angliában elég sok, lehet hogy az odagyártott kocsiknál volt hiba a beszállított alkatrészekkel is? Sose derül ki. De szakad sajna más motoroknál is

gueszka Elküldve: 2016-10-15 19:59 Motor-váltó

gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.


Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...


Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.


Igazzából már vezérlés csere előtt is csinálta, bár ettől függetlenül slamposak voltak, mert a kiegyenlítő tartályom szintjelzője eltörött és furcsa mód a leömlő is... tudom, hogy az elszokott pukkanni, de minden pont utána megy tönkre? Az is érdekes, hogy néha nem csinálja... Viszont azt vettem észre, hogy amikor igen, akkor olyan mintha a turbó nyomás sem lenne olyan mint szokott illettve padlógáznál nem rángat semmi... csak részterhelés...


Hat akkor az lehet, hogy AGR, az padlonal bezar teljesen, hogy csak friss levegot kapjon. DPF is csinalhat ilyet, akkor viszont ovatosan, mert az viheti a turbot is magaval. Remelem kiderul, hogy mi a baja. Ne felejtds el megosztani



Írok majd, hogy mi volt... Mivel a leömlő csere miatt lekerül a turbó és dpf, mind a kettő kap karbantartást...


Na csáó! Ígértem, hogy majd írok, vissza jött a kocsi a szerelőtől, volt turbó geo tisztítás és részecskeszűrő tisztítás is, meg a kötelezők... Illetve a drágalátos márkaszervízben még egy korábbi szerelésnél rosszúl rakták vissza a leömlőt is kifújt az illesztéseknél, ezért a tömítés is cserés volt. Vettem még ebayről egy leömlőt korábban, mert sanszos volt hogy reped valahol és az is kifúj, de az nem lett végül felrakva, azt hittük csak az illesztés volt rosszul és látszólag nem is volt rakta repedés.

A nyomatéka a kocsinak sokkal kiegyenlítettebb és finoabb lett... Viszint egy pici használat után megint éreztem, hogy valami nem ok, a levegőztetőn keresztül megint bejött kipufogó szag... visszavittem a szervízbe és a leömlő ott ahol a turbó-val találkozik repedt, vagy deformált lehet és kifúj... ezzel együtt finomabban előjött megint a parajelenség...

Viszem vissza cserére, de az lehetséges, hogy ahol kifúj, ott kezd fellazulni a csatlakozás és emiatt erősödik fel az apró rángatások részterhelésnél?
Ennek a kocsinak amúgy elektronikus EGR szelepe van, látszólag nem volt elkoszolódva...
Mi a véleményetek?

Jelzek majd a továbbiakról, hogy mi volt végül...

gueszka Elküldve: 2016-09-22 15:45 Motor-váltó

tusi_ írta:
gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.


Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...


Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.


Igazzából már vezérlés csere előtt is csinálta, bár ettől függetlenül slamposak voltak, mert a kiegyenlítő tartályom szintjelzője eltörött és furcsa mód a leömlő is... tudom, hogy az elszokott pukkanni, de minden pont utána megy tönkre? Az is érdekes, hogy néha nem csinálja... Viszont azt vettem észre, hogy amikor igen, akkor olyan mintha a turbó nyomás sem lenne olyan mint szokott illettve padlógáznál nem rángat semmi... csak részterhelés...


Hat akkor az lehet, hogy AGR, az padlonal bezar teljesen, hogy csak friss levegot kapjon. DPF is csinalhat ilyet, akkor viszont ovatosan, mert az viheti a turbot is magaval. Remelem kiderul, hogy mi a baja. Ne felejtds el megosztani



Írok majd, hogy mi volt... Mivel a leömlő csere miatt lekerül a turbó és dpf, mind a kettő kap karbantartást...