gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,
Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.
A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.
Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik
video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY
Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G
EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.
szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.
Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...
Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.
Igazzából már vezérlés csere előtt is csinálta, bár ettől függetlenül slamposak voltak, mert a kiegyenlítő tartályom szintjelzője eltörött és furcsa mód a leömlő is... tudom, hogy az elszokott pukkanni, de minden pont utána megy tönkre? Az is érdekes, hogy néha nem csinálja... Viszont azt vettem észre, hogy amikor igen, akkor olyan mintha a turbó nyomás sem lenne olyan mint szokott illettve padlógáznál nem rángat semmi... csak részterhelés...
Hat akkor az lehet, hogy AGR, az padlonal bezar teljesen, hogy csak friss levegot kapjon. DPF is csinalhat ilyet, akkor viszont ovatosan, mert az viheti a turbot is magaval. Remelem kiderul, hogy mi a baja. Ne felejtds el megosztani
Írok majd, hogy mi volt... Mivel a leömlő csere miatt lekerül a turbó és dpf, mind a kettő kap karbantartást...
Na csáó! Ígértem, hogy majd írok, vissza jött a kocsi a szerelőtől, volt turbó geo tisztítás és részecskeszűrő tisztítás is, meg a kötelezők... Illetve a drágalátos márkaszervízben még egy korábbi szerelésnél rosszúl rakták vissza a leömlőt is kifújt az illesztéseknél, ezért a tömítés is cserés volt. Vettem még ebayről egy leömlőt korábban, mert sanszos volt hogy reped valahol és az is kifúj, de az nem lett végül felrakva, azt hittük csak az illesztés volt rosszul és látszólag nem is volt rakta repedés.
A nyomatéka a kocsinak sokkal kiegyenlítettebb és finoabb lett... Viszint egy pici használat után megint éreztem, hogy valami nem ok, a levegőztetőn keresztül megint bejött kipufogó szag... visszavittem a szervízbe és a leömlő ott ahol a turbó-val találkozik repedt, vagy deformált lehet és kifúj... ezzel együtt finomabban előjött megint a parajelenség...
Viszem vissza cserére, de az lehetséges, hogy ahol kifúj, ott kezd fellazulni a csatlakozás és emiatt erősödik fel az apró rángatások részterhelésnél?
Ennek a kocsinak amúgy elektronikus EGR szelepe van, látszólag nem volt elkoszolódva...
Mi a véleményetek?Jelzek majd a továbbiakról, hogy mi volt végül...