gulyi fórum hozzászólásai
« előző12következő »

gulyi Elküldve: 2017-01-03 21:09 Társalgó

YELLOW írta:
gulyi írta:
Pocses írta:
gulyi írta:
lalada írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy e46-nál hogy működik az első szélvédő fűtés, mert nekem csak hideg levegőt fúj az ablakra,ha pedig meleg a víz, akkor meg minek a gomb?

Köszi


csak akkor fog meleget fújni ha a meleg a víz, így van. Viszont a gomb benyomásával minden levegő a szélvédőre fog menni, próbáld ki, tedd a kezedet a középső nyílásokhoz miután benyomtad a "szélvédő fűtés" gombot.


Szia

Köszönöm a gyors választ, de hát akkor ez csak párátlanító, nem fűtő.Ezzel nem talált fel nagy dolgot a BMW!


Ez igaz. De ha megfigyelted avagy még nem, amíg a hőfokmérő mutatója nem mozdul ki a kék mezőből addig szinte nem is fűt, hanem próbálja minél hamarabb magát a motort melegíteni, majd ezután én is hallom mikor a szellőzőket szabályozza és kezd fűteni, nekem valami nagyon jó a fűtésem mint anno a tajgajáró Zsigulikban.
Viszont ha benyomod az első ablakfűtés gombját, akkor kikapcsolásodig max tolja egyből azt az elérhető legmelegebb levegőt amit csak tud "torkaszakadtából".


Ok,de reggel néztem a titkos menübe,a víz majdnem 50 fok,mikor elhagyja a kék mezőt a mutató.Na most -6 volt,akkor kellene járatni a motort elindulás előtt sokáig,hogy leolvassza a jeget a szélvédőről.Vagy lekapargatom 2 perc alatt és már indulhatok is


ezen én is agyaltam... nem tudom amúgy.
számomra úgy lenne logikus, ha benyomom a gombot, akkor kapcsolna egy kiegészítő fűtés, ami segít a víz melegítésében. lehet pont így is működik...
én azt észrevettem, hogy a motor hamarabb melegszik, ha nem megy befúvás. ugye kevesebb a víz mennyisége. illetve ha csak simán megy a levegő, mindenhova, vagy csak a szélvédőre, akkor lassabban kezd el olvadni, mintha a gombbal be lenne kapcsolva és fullon nyomná a levegőt rá. sőt ha a hátsó szélvédő fűtés is be van nyomva, akkor mintha még jobban olvadna elől is.

egyébként pedig le kell takarni, vagy fél liter langyos vízzel le lehet olvasztani, majd törölni egyet a törlővel. és sokat csináltam ezt, most már takarom, ha van rá lehetőség.



Igen takargatjuk, csak úgy árulják a kocsikat,hogy fűthető szélvédővel,én meg örültem,hogy nem kell kapargatni télen a szélvédőt.Egyébként a jégvirágot lefújja már a +15 fokos levegő is, amit alapjáraton elér 1-2 perc alapjárat után.De ezt egyébként lefújja úgy is, ha csak a szélvédőre irányítom a panelen a levegőt.Ezért írtam,hogy szerintem ez a funkció így haszontalan.

gulyi Elküldve: 2017-01-03 19:42 Társalgó

Pocses írta:
gulyi írta:
lalada írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy e46-nál hogy működik az első szélvédő fűtés, mert nekem csak hideg levegőt fúj az ablakra,ha pedig meleg a víz, akkor meg minek a gomb?

Köszi


csak akkor fog meleget fújni ha a meleg a víz, így van. Viszont a gomb benyomásával minden levegő a szélvédőre fog menni, próbáld ki, tedd a kezedet a középső nyílásokhoz miután benyomtad a "szélvédő fűtés" gombot.


Szia

Köszönöm a gyors választ, de hát akkor ez csak párátlanító, nem fűtő.Ezzel nem talált fel nagy dolgot a BMW!


Ez igaz. De ha megfigyelted avagy még nem, amíg a hőfokmérő mutatója nem mozdul ki a kék mezőből addig szinte nem is fűt, hanem próbálja minél hamarabb magát a motort melegíteni, majd ezután én is hallom mikor a szellőzőket szabályozza és kezd fűteni, nekem valami nagyon jó a fűtésem mint anno a tajgajáró Zsigulikban.
Viszont ha benyomod az első ablakfűtés gombját, akkor kikapcsolásodig max tolja egyből azt az elérhető legmelegebb levegőt amit csak tud "torkaszakadtából".


Ok,de reggel néztem a titkos menübe,a víz majdnem 50 fok,mikor elhagyja a kék mezőt a mutató.Na most -6 volt,akkor kellene járatni a motort elindulás előtt sokáig,hogy leolvassza a jeget a szélvédőről.Vagy lekapargatom 2 perc alatt és már indulhatok is

gulyi Elküldve: 2017-01-03 12:19 Társalgó

lalada írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy e46-nál hogy működik az első szélvédő fűtés, mert nekem csak hideg levegőt fúj az ablakra,ha pedig meleg a víz, akkor meg minek a gomb?

Köszi


csak akkor fog meleget fújni ha a meleg a víz, így van. Viszont a gomb benyomásával minden levegő a szélvédőre fog menni, próbáld ki, tedd a kezedet a középső nyílásokhoz miután benyomtad a "szélvédő fűtés" gombot.


Szia

Köszönöm a gyors választ, de hát akkor ez csak párátlanító, nem fűtő.Ezzel nem talált fel nagy dolgot a BMW!

gulyi Elküldve: 2017-01-03 11:37 Társalgó

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy e46-nál hogy működik az első szélvédő fűtés, mert nekem csak hideg levegőt fúj az ablakra,ha pedig meleg a víz, akkor meg minek a gomb?

Köszi

gulyi Elküldve: 2016-12-17 16:31 BMW318i E46

papika67 írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!



Köszi szépen, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Megnyugtattál, hogy nem kell kiszedni a motort... Akkor, ha az új spéci olaj nem oldja meg a problémát végigmegyek ezeken, amiket Yellow és te is írtál. A leengedett olaj bronzos színe aggaszt még egy picit, a szervízben azt mondták, hogy ez nagyon rosszat jelent.


kartergáz szűrővel kezd én is azt mondom. bocsi, hogy elsőnek nem azt írtam.
ezek a spéci olajak meg nem tudni mit csinálnak valóban. (gondolok itt a keskeny olajjáratokra, amiket mondjuk eldugít, mint tömítetlenség megszüntető hatás)
sosem felejtem el (bár a márkát most hirtelen nem tudom), amikor ilyen topshop-os izében homokkal járattak motort, mert az adalékanyag olyan réteget hozott létre. igen, attól, hogy 1 percig járatják úgy a motort egy dolog. de akkoriban az amcsiknak készült, azok meg mindent bevettek, meg igénytelenek, sokat mennek, minél kevesebbet alkartak költeni a gépekre.
egy jó motorolajtól nem kell több egy motornak. (jó olaj jó kenés, szennyező anyagok lebegtetése, nem habzik, ápolja nem csak a fém részeket, hanem szimmeringeket, az üzemanyag, nedvesség nem hat rá negatívan, és lehetne még sorolni)
ami jó motor, (és nem konstrukció hibájából eredendően ereszt) nem fogja enni az olajat, csak nagyon sok km után. valamennyi elmegy úgyis, meg garanciális dolgok miatt kivédik a cégek magukat a varázslatos 1000km/1 liter elfogadott fogyasztással.


http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html http://windigo-oil.com/

Szia!

Nekem N46B18A van,ugyan ilyen problémával, most csináltattam meg 430 lett a vége gyűrűzve lett + szimeringek, összes tömítés, vezérlés, olaj, olajszűrő, komplett.Persze ha már kopott a hengered a gyűrűzés sem segít

gulyi Elküldve: 2016-12-13 00:01 Mi lehet a baj?

gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...


Hali
nem lehet kinyomó csapágy! nyomd ki a kuplungot akkor elhallgat-e

gulyi Elküldve: 2016-06-12 19:08 Mi lehet a baj?

Zolika11111 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Sziasztok.
Én vettem egy e46 320i 2.2 benzinest.
Az autó pöpec álapotban tényleg kifogástalan.
Peh hogy egy kis idő után rájöztem hogy zabálja az olajat.650-700 km 1liter.
Gondoltam én hogy szelepszárszimeringezés elég lessz.neki is áltam kivettem vagy négy darabot, denem láttam ojan szarnak ahol ennyi olajat meg tudna enni.már akkor gyanus volt hogy ez nem lessz elég mert a szelepfedél tiszta kormos oljmaradék és lerakodás volt.ja és a benne lévő motorolajba volt 4000 km és korom fekete ugy hogy már 4 liter hozzátöltöttem a zabálás miatt.akkor tovább .
Hengerfej le olajteknő le dugo ki.a gyűrűk gatyául néztek ki. Kapott ujj gyürüket hajtokar csapágyakat szelepszárszimeringet hengerfejsikolást.azota még keveset mentem vele,600 km-et.a nivópálcám azota fult mutat.
Az egész játék 90.000 -be került saját magamnak. Egy itteni szerelő ajánlata 250.000-300.000 körül.


sor hat motor generál 90 ezerért???

gulyi Elküldve: 2016-06-08 13:49 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gulyi írta:
Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.


biztos 200ezer km alatti? mert max az a biztos, ami új kora óta nálad van
én olvastam már 300ezret futott N42-es motorost, és semmi láncos, olajzabálós baja nem volt. a trafók ott is beadták az unalmast, de semmi komoly motor baja nem volt.
semmivel sem rosszabbak ezek a motorok, mint bármelyik.
szerintem a hiba ott van, hogy sokan, mert BMW, a kis motorra is azt hiszik, hogy nagy motor, és bőgetik, húzatják. csak nem tudják hol a határ, mikor elég.
tény, hogy nem mennek rosszul ezek a motorok. ha az ember odafigyel, nem lesz rosszabb semmivel, mint bármelyik másik. ugyanúgy benne lehet a hiba akármelyik motorban amiről lehet nem tehet senki. sokat írogattam már erről, nem ismételném magam.
tiédben vagy nem 200ezer van, vagy nem tartották be a karbikat, esetleg mindig 20ezrenként cseréltek olajat, szervizben, ahol kitudja mit raktak bele, ha raktak. vagy sokat állt az autó, kikeményedtek a szimmeringek, tömítések, és szivárog az olaj valahol.


Szia

Nem vagyok motor bőgetős, ezért is nem vettem nagyobb motoros autót. A másik: kis köbcentis BMW-t nem az vesz, aki körbe akarja utazni a földet.Arra ott a 320-330D.
Én csak javasolni tudom a veszteség mérést, mielőtt csak szelepszár szimeringet cserél valaki. Könnyen lehet,hogy nem ott szökik az olaj.

gulyi Elküldve: 2016-06-07 20:32 Mi lehet a baj?

erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.

gulyi Elküldve: 2015-09-20 16:43 Olajzabálás

Rorybreaker írta:
fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...

Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.


Szia!

Én cseréltettem olajleválasztó szelepet,csökkent az olajfogy,de még midíg füstöl

gulyi Elküldve: 2015-09-20 15:41 Olajzabálás

szotakdavid írta:
gulyi írta: Sziasztok márkatársak!
Segítségre volna szükségem.Márciusban vettem a verdát,E46 316i kód:N46B18A.Hazahozatal közben nem füstölt a pályán.Olajcsere után mentem 2000 km-t,és megevett 1 lit olajat
Elkezdett füstölni,mint egy diesel,de nem mindíg.Olvastam az olaj fogyasztásról a kommenteket,de ez a kocsi nem azokat a hibákat produkálja.Ha beindítom és jár alapjáraton,semmi füst.elindulok, fordulaton semmi füst.Motorfék 2 km nagy gáz semmi füst.
Alacsony fordulaton okádja füstöt,leginkább városban,de nem a piros lámpás elindulás után. Meg büdös égett olajszag árad a motortér felől.Olajleválasztó szelep cserélve lett/CCV/.Óra szerint 185000 van benne,de ha 285000 lenne benne sem kéne neki füstölni.Ha gyorsítok,alacsony fordulatról,akkor egy kicsit megtorpan és akkor dob egy füst felhőt.Mit gondoltok,mi a f...sz lehet?

Köszi:gulyi


Sajnos ezek ilyenek. Motor szét..


Ok,de biztos van valami megoldás bontás nélkül is.Nehogy már egy olajlehúzó gyűrű addig se bírja,mint egy turbófeltöltő??? Amúgy kevesebbet füstöl most,miután kicseréltük az oljleválasztó szelepet.

gulyi Elküldve: 2015-09-20 08:55 Olajzabálás

Sziasztok márkatársak!
Segítségre volna szükségem.Márciusban vettem a verdát,E46 316i kód:N46B18A.Hazahozatal közben nem füstölt a pályán.Olajcsere után mentem 2000 km-t,és megevett 1 lit olajat
Elkezdett füstölni,mint egy diesel,de nem mindíg.Olvastam az olaj fogyasztásról a kommenteket,de ez a kocsi nem azokat a hibákat produkálja.Ha beindítom és jár alapjáraton,semmi füst.elindulok, fordulaton semmi füst.Motorfék 2 km nagy gáz semmi füst.
Alacsony fordulaton okádja füstöt,leginkább városban,de nem a piros lámpás elindulás után. Meg büdös égett olajszag árad a motortér felől.Olajleválasztó szelep cserélve lett/CCV/.Óra szerint 185000 van benne,de ha 285000 lenne benne sem kéne neki füstölni.Ha gyorsítok,alacsony fordulatról,akkor egy kicsit megtorpan és akkor dob egy füst felhőt.Mit gondoltok,mi a f...sz lehet?

Köszi:gulyi
« előző12következő »