YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Sziasztok!
Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?
Köszönöm!
leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)
Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.
Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.
Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.
http://gulf.hu/kenoanyagok
Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?
az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )
Nyílván nem vagy jós, de én szoktam hallgatni a nálam tapasztaltabbra.
A szervizben is megmondhatnák, de nem biztos hogy a szervizesnek bmw van és kipróbált már ennyi féle olajat mint te, tehát oda akarok kilyukadni hogy pont egy ilyen véleményt vártam, aki már végigjárta az "utat" van miből véleményt formálnia. Köszi szépen!
Most akkor teszek bele 5w30-at, Castrolt(a kupak szerint amúgy is ez a javasolt bele) vagy a Gulf-ot kipróbálom, de még mindig idegen nekem.Igazából eldőlt a kérdés már
Köszi még egyszer a segítséget.