gyorfimiki fórum hozzászólásai

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-29 10:35 újonc kérdései :)

Sziasztok!

Tudna valaki képeket mutatni nekem, hogy E46-ban hol van a gyári emelő?
Szerintem az enyémben csak a helye van meg sajnos.

Köszönöm!

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-29 08:42 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-28 21:31 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-28 21:26 Ápolás, tisztítás

Sziasztok!

A műszerfal és ajtók ápolásához legyetek szívesek ajánlani nekem szilikonmentes terméket, szeretném megőrizni a matt hatását, esetleg enyhe fényesség belefér, de ha hozzáérek az ajtóhoz vagy a múszerfalhoz nem szeretném, hogy a kezemen maradjon az ápolószer, mint pl szilikon esetén, aztán a kormánymarkolatra is kerüljön és csúszós legyen tőle.

Köszönöm!

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-28 08:40 Féktárcsa és fékbetét

lela írta: Na gyerekek ennyire azért nem vagyok amatőr.
Nyilván mosás után berozsdál a tárcsa, de az csak felületi rozsda, nem fog összerohadni 12 óra alatt a betéttel.Valószínű az van amit Bitu írt hogy a kézifékpofáknál van valami bibi. Az nem normális hogy hintáztatni kell az autót mikor kiállok, tökmind1 hogy most lemostam vagy nem.Korábban ezt nem csinálta.
Nem melegszik a tárcsám, megnéztem a minap mindkét oldalon és kezem simán állja.
Végül is tök feleslegesen írtam, szét kell szedni mint mindent akkor majd adja magát.
Azért köszi!

U.I:
Meddig lehet egyébként szabályozni a tárcsát? Mennyi a minimális vastagság?
Ja és a porvédő lemez levételéhez szét kell bontani az agyat, mert ki akarom cserélni újra mivel elég rozsdás.




A tárcsát nem tudom sajnos.
Én is ki akartam cserélni a porvédő lemezt, de ahhoz le kellet volna szedni a kerékagyat és akkor a kerékcsapágynak annyi, szóval azt is cserélni kellett volna, legalábbis a szerelőm azt mondta.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 19:37 Fékjavítás

Robin68 írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?


Hangja nincs a csapágynak, szóval nem hiszem, hogy rossz lenne.
De ha mégis az lenne akkor mindig melegedne, de mint említettem időszakos a probléma.
50-100km-t is megteszek vele alkalmanként de semmi, aztán váratlanul egy idő után felmelegszik.


A csúszkákkal is minden rendben? Az miatt is szorulhat időszakosan.


Írtam itt egyik márkatestvérnek, hogy arról annyi infóm van hogy be lett zsírozva, a szerelők nem jelezték hogy baja lenne.
Bogarat ültetett ő is a fülembe úgyhogy a szakszervízbe már úgy megyek hogy viszek újakat hogy tegyék bele....idegörlő hogy minden ki van cserélve és mégsem jó..

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 14:05 Fékjavítás

YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?


Hangja nincs a csapágynak, szóval nem hiszem, hogy rossz lenne.
De ha mégis az lenne akkor mindig melegedne, de mint említettem időszakos a probléma.
50-100km-t is megteszek vele alkalmanként de semmi, aztán váratlanul egy idő után felmelegszik.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 09:38 Fékjavítás

Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 09:00 Fékjavítás

Pocses írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta:
gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.


Úgy tudom(lehet rosszul), hogy a fékek keresztbe vannak "kötve" tehát ha a jobb hátsó fékem melegszik akkor a bal elsőnek is kellene amennyiben a munkahenger a ludas.


Közvetlen a féknyeregben levő munkahengerre (dugattyúra) gondolok.


Jaaaah, de írtam, hogy azok most lettek két hónapja kicserélve zsír újra a gumigyűrűkkel együtt...

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 08:57 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
lela írta: Olyan problémám van hogy ha lemosom a kocsit, és nem megyek vele azonnal, hanem mondjuk áll 12 órát utána hátul beragad valami. Rendesen hintáztatnom kell mire kienged egy hangos csattanás kíséretében. Lehet hogy a nyeregben a dugattyú összerohad? De 12 óra alatt is képes erre?


ez teljesen normális. a fékbetét korrózionál (van ilyen szó? lehet inkább korrodál) össze a tárcsával. vakrozsda lesz. ennek nincs köze a fékmunkahengerhez. az új off autónk is ugyanígy produkált mosás után.
vagy mész mosás után vele lassan és óvatosan ráfékezel, vagy mosás után pár órával már megmozgatod. viszont a vakrozsda szépen összeporozza a felnit utána, amikor fékezel.
a képen kb 30 perc után ilyen a tárcsa mosás után:





Ebben teljesen igaza van YELLOW-nak.
Lehet nem kell neki nagy figyelmet tulajdonítani.
Amit leírtam az az én egyéni esetem, amikor a dugattyúk ki lettek cserélve nekem mosás után nem állt be a fék és nem volt az a nagy kattanás amit említettél.
Előtte viszont ugyanaz volt a szitu, indulásnál kicsi szorulás majd kattanás és minden jó.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 08:52 Fékjavítás

Pocses írta:
gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.


Úgy tudom(lehet rosszul), hogy a fékek keresztbe vannak "kötve" tehát ha a jobb hátsó fékem melegszik akkor a bal elsőnek is kellene amennyiben a munkahenger a ludas.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 08:45 Fékjavítás

szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-27 07:11 Féktárcsa és fékbetét




lela írta: Olyan problémám van hogy ha lemosom a kocsit, és nem megyek vele azonnal, hanem mondjuk áll 12 órát utána hátul beragad valami. Rendesen hintáztatnom kell mire kienged egy hangos csattanás kíséretében. Lehet hogy a nyeregben a dugattyú összerohad? De 12 óra alatt is képes erre?


Nekem ugyanígy indult a mizéria a fékemmel, szépen lassan majd útközben is be fog ragadni.
A legutóbbi hozzászólásokat olvasd el, jó pár dolgot kicseréltem de nem segített eddig, ettől függetlenül egy dugattyú és vezetőcsap csere lehet neked segíteni fog, 20 ezerből megvan mind két oldal.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-26 10:27 Féktárcsa és fékbetét

laleeboy írta:
krissz írta:
gyorfimiki írta:
krissz írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!



Nekem konstans melegedett, megette tárcsát és betétet is. Gondoltam szétszedem, felújítókészlet, kitakarítom és jó lesz, egy ideig jó volt de uganúgy rozsdás lett a belseje egy hónap alatt. Vettem kompletten egy olyan nyerget aminek a dugattyúja szépen mozog, felraktam új tárcsával, betéttel azóta kiváló, semmi baja.


Nekem a dugattyú tökéletesen jár kisujjal vissza lehet nyomni, pont ezért idegesítő, hogy minden tökéletesen működik, de mégsem...
A nyereg pedig nincs szar állapotban, 3 szerelő szerint sem szorul cserére, ettől függetlenül lehet nekem is ez lesz a végső megoldás, bejelentkezek BMW szervízbe lassan, muszáj lesz komoly pénzt kiadni így hogy senki sem talált semmi problémát.



Ja, az más! A nyereg két hetes imbuszos csavarja milyen állapotban van, azon úszik a nyereg. Ha kopott, nagyon koszos, talán el van hajolva az is tud gondot okozni.


Esetleg nem lehet hogy a kézifék fog azon az oldalon?


Akkor folyamatosan, napi szinten melegedne, de csak időszakos a probléma, a kéziféket pedig minden nap használom mégsem ragad be vagy ilyesmi, legutóbb pedig be lettek állítva mind két oldalt, nem szorult egyik kerék sem.

gyorfimiki Elküldve: 2015-05-26 10:25 Féktárcsa és fékbetét

krissz írta:
gyorfimiki írta:
krissz írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!



Nekem konstans melegedett, megette tárcsát és betétet is. Gondoltam szétszedem, felújítókészlet, kitakarítom és jó lesz, egy ideig jó volt de uganúgy rozsdás lett a belseje egy hónap alatt. Vettem kompletten egy olyan nyerget aminek a dugattyúja szépen mozog, felraktam új tárcsával, betéttel azóta kiváló, semmi baja.


Nekem a dugattyú tökéletesen jár kisujjal vissza lehet nyomni, pont ezért idegesítő, hogy minden tökéletesen működik, de mégsem...
A nyereg pedig nincs szar állapotban, 3 szerelő szerint sem szorul cserére, ettől függetlenül lehet nekem is ez lesz a végső megoldás, bejelentkezek BMW szervízbe lassan, muszáj lesz komoly pénzt kiadni így hogy senki sem talált semmi problémát.



Ja, az más! A nyereg két hetes imbuszos csavarja milyen állapotban van, azon úszik a nyereg. Ha kopott, nagyon koszos, talán el van hajolva az is tud gondot okozni.


Állapotáról nem kérdeztem a szerelőket, mert ennyire már nem értek hozzá, bíztam bennük ha látnak ilyesmit, hogy a csavarok el vannak kopva akkor csak szóltak volna...
Legutóbbi szerelő bezsírozta, ennyi infóm van azokról a csavarokról.