halipapa fórum hozzászólásai

halipapa Elküldve: 2013-05-05 14:41 Egr szelep

Hali... Megtorpanasos tortenett vegett szeretnem un. Ledugozni az egr szelepem hogy kizarjam vagy felfedjem a hiba lehetoseget az egr szemszogebol is, kitakaritottam mar stb.... Csovek rendben bla...bla... Ha a vakumcsovet csak lehuzom egy kor erejeig amig kiprobalom az is jo?

halipapa Elküldve: 2013-04-15 22:12 Turbo

Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


Hát új garrett-et már néztem is úgy kb 350.000 attól függ ,hogy fogod ki...

halipapa Elküldve: 2013-04-15 22:10 Turbo

lorand007 írta:
halipapa írta: Már egy kicsit kezd tele lenni a hócipőm a turbó témával...ha rá szánom magam egy turbó felújításra de akár egy tisztításra "ha" elég akkor új karter gáz szűrő olajcsere stb... nem semmi dolog eddig nem nagyon foglalkoztam turbó témával de kezdem kapizsgálni ez nem sufni témakör.

Köszönöm mindenkinek a segítőkészségét...azt hiszem alszok 1-2 napot a dologra meg megnézem mennyi pénz van a párnám alatt


Turbo felujitas 250-350 euro kozött attol függ, hogy miyen kódszámu turbod van és persze ha kell cserélni a tengelyt is, fütyöl a turbod mert ha igen akkor minden bizonnyal kell azt is, de a biztos csak akkor amikor már megnézte egy szaki, nagyon szivesen szép estét


igazából nem fütyül...és szépen is húz amikor épen nem "lyuk van" egy átlagos autó felhasználónak fel se tűnik a jelenség csak annak aki egy kicsit ért az autókhoz és tudja hogy ennek kicsit jobban kéne mennie...no mind1

halipapa Elküldve: 2013-04-15 21:46 Turbo

Már egy kicsit kezd tele lenni a hócipőm a turbó témával...ha rá szánom magam egy turbó felújításra de akár egy tisztításra "ha" elég akkor új karter gáz szűrő olajcsere stb... nem semmi dolog eddig nem nagyon foglalkoztam turbó témával de kezdem kapizsgálni ez nem sufni témakör.

Köszönöm mindenkinek a segítőkészségét...azt hiszem alszok 1-2 napot a dologra meg megnézem mennyi pénz van a párnám alatt

halipapa Elküldve: 2013-04-15 21:16 Turbo

...és az mit jelent hogy elektromos? Jobb mintha vákumos lenne?
Akkor mi nekem a turbó nyomás szabályzó szelep...nincs is? hanem bele van építve kompletten?

halipapa Elküldve: 2013-04-15 20:48 Turbo

lorand007 írta:
halipapa írta: Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi




Nekem is igy néz ki ez az oldal, és a sajatomon nem kerestem még, a havarom 2000 evjáratu e46 osán megleltuk hamar és fel is cseréltük őket, a robbantott ábrán található 6 os alkatrésztől (levegő tartáj féleség) próbáltad követni a csövet? mert az egyik oldalábol ami kijön pont oda megy a rajz alapján


Itt nincs semmiféle levegő tartály féleség... ez a bajom nem tudom lekövetni mert nincs mit! az ábra ami az ETK-ba nem egyezik azzal amit az autómról készült képeken látni !

halipapa Elküldve: 2013-04-15 19:30 Turbo

Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi


halipapa Elküldve: 2013-04-15 18:42 Turbo

Az a bajom hogy a légszűrő környékén még csak nem is látok hasonló méretű csöveket sem!!
Valaki árulja már el nekem másnak is így néz ki az autójának ez a zuga vagy csak az enyémnek ilyen mert a csatolt rajz szerint semmi nem egyezik!?





ábra szerint valami ilyesmiket kéne látnom:
A link neve

halipapa Elküldve: 2013-04-15 16:30 Turbo

lorand007 írta:
halipapa írta: Még nem szedtem le de pont most cseréltem olajat 1 hete!
Egyébként még marad 1 dolog amit le akarok tesztelni, hol találom a turbó nyomás szabályzó szelepet!? Az olajszűrő mellet az EGR szabályzóé van de elvileg ugyan úgy néz ki a turbóé is ugye? De HOL?


A levegő szűrő alatt van kb, cseréld fel a kettőt és ha jobban megy akkor az a baja, mert egyforma mindkettő
UI: 2000 modelnél tudom , hogy igy van mert a multnap csináltuk a havernak, de aszem, hogy neked meg nekem is már az elektromos, csak az EGR nél vákumos, utána kell nézni, vagy v.ki okosabb biztos megmondja

Utánanéztem, van nekünk is csak lehet máshol amint leirtam de itt a rajz kövesd a csöveket http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=45






Honnan tudom kibontani könnyen alulról vagy felülről?

halipapa Elküldve: 2013-04-15 15:29 Turbo

Még nem szedtem le de pont most cseréltem olajat 1 hete!
Egyébként még marad 1 dolog amit le akarok tesztelni, hol találom a turbó nyomás szabályzó szelepet!? Az olajszűrő mellet az EGR szabályzóé van de elvileg ugyan úgy néz ki a turbóé is ugye? De HOL?

halipapa Elküldve: 2013-04-15 11:08 Turbo

hali!

Köszi mindenkinek a hozzászólását...úgy döntöttem ki veszem és elviszem valami hozzáértő szakihoz a turbót, egr tiszta volt szinte úgy ,hogy nem kínlódok tovább vele.
A kérdésem az lenne hogy a bontás az miből áll...a légszűrő házból 3 csavar fogja azon kívül légtömegmérőtől megy rá egy csonk illetve egy alu cső az intercoolertől... másvalami fogja kábel vezeték stb...?

Üdv, h.

halipapa Elküldve: 2013-04-12 23:27 Turbo

szotakdavid írta:
halipapa írta:
HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



Felkeresel egy turbóst és kitakarítják neked.Egy barátom úgy fogalmazott olyan a turbós mint a nőgyógyász nagyon megbízhatónak kell lennie


Ok, akkor megfogadom...még 1 dolog felmerült bennem egr el tud koszolódni és tud ilyent okozni?

halipapa Elküldve: 2013-04-12 22:58 Turbo

szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...



Nem kell nagy progi hozzá dis-ben van külön turbó teszt.érdemes lenne megnézni vele,de én még mindig tartanám a turbo letapadásos verziómat azt nem nagyon fogja neked semmi kijelezni.


HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?

halipapa Elküldve: 2013-04-12 22:53 Turbo

szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...



Nem kell nagy progi hozzá dis-ben van külön turbó teszt.érdemes lenne megnézni vele,de én még mindig tartanám a turbo letapadásos verziómat azt nem nagyon fogja neked semmi kijelezni.


lol mi a dis? bocsi de nem vágom, légszíves mond el hogyan kell...
Már tudom ....!! Olyanom nincs, remélem a havernak lesz...

halipapa Elküldve: 2013-04-12 22:41 Turbo

szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...