hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-01-19 17:46 Olajcsere

tzoli írta: Sziasztok!

Először is köszönöm a válaszokat. Megpróbálom összeírni, hogy pontosan mire is kaptam az árajánlatot:

Olajcsere, szűrőbetét, 5,2l olaj, üzemanyag szűrő, légszűrő, pollenszűrő, fékolaj, fékolaj csere. Erre írtak Bruttó 108.923Ft-ot. (munkadíj: 17.820Ft, kenőanyag: 23.331Ft, Alkatrészek: 44.615Ft / nettó árak)

Még mindig nem értem. A motorolaj és a fékolaj cseréje BMW-nél együtt történik? Azért fura , mert a Computer szerint még nem esedékes. Amúgy az olajat kérdeztem, sajnos nem engedik vinni, arra hivatkozva, hogy minden szervizre és javításra garanciát vállalnak, így csak a BMW központi raktárból beszerzett alkatrészeket, anyagokat használnak.

Várom mások tapasztalatait, véleményeit a márkaszervizekkel kapcsolatban.
További szép estét mindenkinek!



Itt neked a fékfolyadék (és nem fékolaj) csere ami többletként jelentkezik. lehet, hogy a kocsidban még nem esedékes (a műszerfal szerint), de ha megmérték műszerrel a víztartalmát (tételezzük fel, hogy igen (én is megmérném)) és magas a víztartalma, akkor bizony cserélni kell. Sokan (pici zugműhelyek, nem jól felszerelt műhelyek) modern autóknál nem is vállalják el.

hancurozo Elküldve: 2014-01-18 13:03 Autóvásárlás

BarG írta:
Alesi írta:


Szia!

Szerintem erdemes megprobalkoznod vele, en is feltem, a heten adtam el az autom 2M Ft-ert, 2 nap alatt vitte el az elso vevo. Igaz az enyemben 128e valos km volt, de akkor is kevesnek erzem az 1,3-at egy vegig szervizelt 30d coupe-ert. Eleg sok a szemet a piacon, aki olyat keres az ugyse teged fog felhivni.

Az en dragamat is egy tok normalis srac vitte el, lejott Gyorbol, atnezette szervizben es lefoglalozta. Mondta, hogy kozel fel eve keres, de nem talalt normalis allapotut, szerintem biztos sok az ilyen vevo.


Nálam nem ennyire jó a helyzet.
289e km van benne, mégha 1 tulajos is. Volt törve, meg ha voltak karcok, kőfelverődés, etc akkor én azt javíttattam, ezért sok a plusz festék. És valaki lenyúlta 150e km környékén a szervízkönyvemet, hogy teljes legyen a gyönyöröm. Szóval köszönöm a bíztatást, lehet, hogy teszek majd egy bátortalan kísérletet, de túl nagy reményeket nem táplálok. Áprilisig még bőven van időm.


Első tulaj az egyik legjobb dolog. Kit érdekel, hogy volt törve? (ha normálisan meg van csinálva) Nem igazán van törésmentes autó. (csak annak mondott) Az enyémen is szétzúzta a vonóhorog a hűtőket (szerencsére mást nem) de gyári új került bele, a biztosítónak hála (nem bontott, vagy utángyártott)
Ne gondolkozz, hanem hirdesd meg. Ha valaki biztos előéletű autót akar, úgy is alkudozni fog rá.

hancurozo Elküldve: 2014-01-18 12:33 Autóvásárlás

BarG írta:
Szemy írta:
BarG írta:
zoliika írta:
ohh,meine Güte!Eladod?Szabad kérdezni az új kiszemelted tipusát "F".. mennyi?




F32, 430d



De kar azert a "d" betüert a vegen!


Generáljunk egy kis vérdízel - vérbenzines vitát?!
Az elmúlt ~400e km-t dízelekkel tudtam le, eddig a magasabb szervízköltségeket bőven kompenzálták az alacsonyabb fogyasztással. Ráadásul a benzinesek épp most erősítenek bele a karbantartási költségigénybe ....

Ami inkább érdekes kérdés, hogy megfussam-e a használtautó eladási próbálkozásokat, hátha egy párszázezerrel többet tudnék kicsikarni a meglévőért. Őszintén semmi kedvem harcolni a magyar használtautó vásárló réteggel. Látva az itteni hozzászólásokat is, hogy a többség hibátlan autót akar 2 fillérért. Majd küzdenek a problémával a szalonosok, bár szerintem nem lesz nehéz dolguk. Tegnap összeírtam, hogy eddig mit cseréltem a gépemen, hát két A4-es oldal tele lett! Magam is megrémültem tőle.



Szerintem rakd fel az autód az átlagár fölé pozicionálva, hogy nyugodtan lehessen alkudozni is (a túl olcsó autókat nem veszik, mert gyanús) Ha őszintén elmondasz mindent a vevőnek, akkor sokkal hamarabb találsz reálisan gondolkozó embert. (aki nem álmokat kerget) Én biztos, hogy megpróbálnám eladni. (a piaci ára jóval magasabb a beszámításnál, még akkor is ha engeded alkudozni a vevőt)

hancurozo Elküldve: 2014-01-17 17:19 Xenonlámpa

Bero írta:
hancurozo írta:
Bero írta: Amúgy honnan tudhatom,hogy ZKW vagy AL-es a lámpám? Nem az eredeti búra van rajta,hanem egy bontott. Facelift előtti coupe-ból van kiszedve. Vagy csak a faceliftesek ZKW-sek? Köszi!


Mi az ami a coupeból van? (a képeiden a búra az nem coupe búra)


A coupeból a gyári xenon lámpatest. Mivel ez nem megy bele a sedanomba így a coupe lámpabúrát leszedtem,ráraktam a gyári sedan búrát és visszaraktam a lámpát.


Köszönöm. (elsőre nem igazán értettem)
Próbáltam megnézni neked, hogy szétszerelés nélkül hogyan tudnád megnézni a foncsor állapotát, de nem találtam semmi lehetőséget.
Viszont az "extra" fehér, vagy picit kékebb izzókkal is az a gond, hogy száraz vagy havas úton nagyon szépen látni vele, de esőben ködben jobb a sárgásabb normál izzó.


hancurozo Elküldve: 2014-01-17 16:47 Xenonlámpa

Bero írta: Amúgy honnan tudhatom,hogy ZKW vagy AL-es a lámpám? Nem az eredeti búra van rajta,hanem egy bontott. Facelift előtti coupe-ból van kiszedve. Vagy csak a faceliftesek ZKW-sek? Köszi!


Mi az ami a coupeból van? (a képeiden a búra az nem coupe búra)

hancurozo Elküldve: 2014-01-17 12:46 Olajzabálás

Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Mivel a belevaló olaj a 5w30as, vagy az 5w40 LL04, csak azt használd hozzá. És itt a hangsúly a LL04-en van.
Nem a viszkozitási arányszám a legfontosabb, hanem a teljesítményszint.

hancurozo Elküldve: 2014-01-14 18:36 Mi lehet a baj?

Halasz88 írta: Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88


Össze van rohadva a belseje. A rugó nem tud dolgozni benne.

hancurozo Elküldve: 2014-01-13 19:54 320d Motor

Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)






Aham.......egyedül meg tudom ezt nézni? Vagy elvinném hozzád nézz rá


Egyedül nem tudod (kell valaki aki indítózik) (de ha segít asszonyod akkor meg tudod nézni)
Elhozhatod, (még 2 hétig szabin vagyok és a 10-esen csak 53km) de nekem nincs műhelyem. (szerszámaim, garázsom van) Nem vagyok vállalkozó. (csak az egyik végzettségem autószerelő)

hancurozo Elküldve: 2014-01-13 19:41 320d Motor

Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)




hancurozo Elküldve: 2014-01-13 18:51 320d Motor

Neo954 írta:
Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



Szia!
És azt hogy csinálod? Azt nem a számítógép vezérli az üzemanyagot meg a fordulatot nézve?
Nem hinném, hogy csak úgy lehet tekergetni, ahogy az emberfia kitalálja.

Ahogy Hancurozo írta megragadt a geometriád, és túltölt.
Én max lehúznám a villanyt a turbóról, ha jól tudom olyankor beáll "középre" aztán leállít vissza, hátha.

Üdv.:Neo


Az övében sima vákumos a geometria vezérlése. (azt meg tudja nézni, ha valaki felpörgeti 2000 fölé akkor visszavesz, majd vissza áll. leállítás után pedig visszaengedi alapra) De, szerintem inpa-t használtak, ami a légköri nyomással együtt mutatja a turbónyomást. Akkor viszont már csak 1,5-1,9-el kell számolni. A vákumszelepet cserélném ki próbaképpen az EGR vezérlőjével.



hancurozo Elküldve: 2014-01-13 18:44 320d Motor

Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



Mivel néztétek?

hancurozo Elküldve: 2014-01-13 15:27 320d Motor

Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.

hancurozo Elküldve: 2014-01-13 10:47 Termosztát

mlaller írta: Sziasztok!
Pár napja úgy látom, mintha nem teljesen függőlegesen állna a vízhőfokjelzőm, és mintha a fogyasztásom is növekedett volna picit. Elképzelhető, hogy valamelyik termosztátom gyengélkedik? Nincs semmilyen hibajelzésem...viszont olvasgatva a korábbi kommenteket, nem tudom, hogy hány fokos lehet a vizem, még nem diagoltuk ez ügyben.
Előre is köszönöm a segítséget, ha valakinek volt már hasonló...


Ha Bc-s a kocsid, akkor ki tudod íratni a műszerfaladon.
http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

hancurozo Elküldve: 2014-01-13 09:15 Mi lehet a baj?

sotiz írta: Sziasztok markatarsak!
Segitsegetek, velemenyeketeket szeretnem kerni egy most aktualis hiba miatt. Sajnos sok autoszerelo nem egyertelmu hibat diagnosztizalt. Szoval e46 316 2004evj. Motorbol olyan dizeles kerrego hang ami folyamatosan jelen van. Mas jelenseg nincs. Hetvegen csereltunk lancfeszitot. Eloszor nagy orom, majd 5 perc jaras utan ismet elojott egy hang. Az biztos hogy a vezerlesnel van valami. Olyan mint ha a lanc oldala akadna valamelyik vezetobe. Vagy lehet vanos is? Valami otlet ,tapasztalat?
Elore is koszonom nektek!


Így még nehezebb megmondani a hibát. Hisz nem hallja, látja senki. Nincs lehetőség hibafeltárásra. Lehet hidrotőke, lánc, stb.

hancurozo Elküldve: 2014-01-11 21:39 Termosztát

szotakdavid írta:
Bero írta: Sziasztok! Még egy kérdés. Visszaolvastam már a topicot,de tanács kéne,hogy ti mit ajánlotok,milyen márkájú termosztátot vegyek bele? Köszi!


Gyárit vagy Behrt


Nem a behr a gyári? Csak mert amit vettem, az behr és ki van csiszolva a bmw embléma róla. (a gyárin nincs kicsiszolva) A különbség csak ez volt a 2 között a dobozán és az árán kívül.